Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Cum creezi un blog propriu, gratuit?

27 august 2019
Ce este și cum creezi un landing page?

Vrei să îți faci un blog și nu știi cum să o faci? Nu ești sigur dacă publicul țintă va fi interesat de ceea ce scrii? Și poate te gândești la tehnologia pe care trebuie să o alegi și la abilitățile necesare pentru a crea și a administra blogul tău? În acest caz ești în locul potrivit.

Citește acest articol pentru a afla de ce scrierea unui blog este o idee bună și cum să realizezi această idee.

Conținutul articolului:

  1. Ce este un blog?
  2. La ce te ajută să ai blog?
  3. Cine poate crea un blog?
  4. Când e bine să-ți crezi un blog?
  5. Cum faci un blog - tutorial
  6. Cum faci un blog cu platforma WebWave?
  7. Cum atragi publicul pe blogul tău?
  8. Cum îți promovezi blogul online?
  9. FAQ - cele mai frecvente întrebări referitoare la crearea propriului blog.
  10. Concluzii

 

Ce este un blog?

Blogul este un tip de site web, în care cea mai mare parte a contantului este reprezentat de text și uneori filme video (dacă este vorba de un vlog). Articolele de pe site sunt create în jurul unui anumit domeniu, sau a mai multor domenii strâns legate între ele.

Acest tip de site este de cele mai dese ori administrat de o singură persoană. Însă există și bloguri de companie care sunt bine dezvoltate și care sunt administrate de persoane sau echipe de persoane special delegate pentru această activitate.

 

Istoria blogurilor

Blogurile au apărut în a doua jumătate a anilor 90. Atunci a apărut tehnologia care permite publicarea articolelor în internet de către persoane cu mai cunoștințe tehnice mai reduse. La început blogurile au avut un scop de a păstrare / memorare a conținutului acestora în mediul online. Dar mai apoi acest tip de site-uri a evoluat în direcția unor publicații specializate, a devenit o formă standard a conținutului pentru orice domeniu.

La fel blogurile au început să fie administrate de profesioniști. Dacă la început autorii blogurilor au fost amatori în zilele noastre blogurile sunt administrate de companii, influenceri, agenții de marketing. În ziua de azi blogurile au un rol educativ și informativă important.

Publicarea articolelor a devenit mai simplă de cât publicarea acestora în presa tradițională. Totodată a dispărut constrângerile care țin de lungimea articolelor. Experții și pasionații au obținut o platformă perfectă unde își pot prezenta liber gândurile și creațiile.

În prezent există 1.6 miliarde de site-uri, dintre care 500 milioane sunt bloguri. În ziua de azi poți găsi o mulțime de bloguri, pentru orice subiect: modă, sport, subiecte politice, …

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

La ce te ajută să ai blog?

Blogul este un instrument important, care oferă mai multe avantaje. Cele mai importante avantaje țin de performanța SEO și realitățile cu utilizatorii. Le vom descrie detaliat în această parte a articolului.

 

Îmbunătățirea poziției în rezultatele motoarelor de căutare

Articolele de blog valoroase îmbunătățesc valoarea întregului site pentru algoritmul Google. Cu alte cuvinte, dacă vei avea articole bune pe site vei putea îmbunătăți poziția celor mai importante subpagini de pe site-ul tău: prima pagină, lista de servicii ș.a.m.d. Motorul de căutare la sigur va aprecia efortul tău de a evidenția site-ul, cu condiția că conținutul va fi adăugat sistematic. Este adevărat că aceasta necesită timp, însă dacă conținutul va avea o calitate bună, efectul te va uimi pozitiv. 

În prezent, algoritmul Google nu este un simplu robot care numără de câte ori a fost menținut un cuvânt cheie în text. Algoritmul din ziua de azi poate determina foarte bine dacă conținutul site-ului este valoros, ajută utilizatorii să-și rezolve anumite probleme sau nu. Acest lucru este posibil în baza semnalelor emanate de utilizatori.

 

Obții linkuri pentru pagină

Unul din trei cele mai importante motive pentru care utilizatorii ajung pe site-ul tău și distribuie link-uri către site-ul tău este conținutul de pe site-ul tău. Publicarea conținutului important, de calitate rezultă în sporirea linkurilor spre pagina ta. Permite să obții noi clienți și oferirea răspunsurilor la întrebările lor. Utilizatorii distribuite cu plăcere articolele apreciate, făcând referințe pe propriile bloguri, cât și pe rețelele de socializare. Obțin în acest mod linkuri care îmbunătățesc valoarea textului și a întregii pagini în ”ochii” motoarelor de căutare.

 

Atragerea traficului organic prin targetarea cuvintelor cheie din ”long tail”

Care informație trebuie plasată pe blogul corporativ pentru a ajunge pe poziții bune în rezultatele căutărilor pe Google. Cea mai eficientă metodă ar fi să aplici așa numitele fraze ale ”long tail”. Vorbind mai simplu: este vorba despre utilizarea celor mai populare fraze ale utilizatorilor, însă - un aspect important - cu evitarea frazelor generale și țintirea cuvintelor cheie desfășurate: de ex.: ”cea mai ieftină mobilă din lemn natural în Timișoara”, în loc de ”mobilă din lemn natural” ori ”șampon eficient antimătreață pentru bărbați”, în loc de ”șampon antimătreață”. Acest lucru va atrage, cu siguranță, trafic de calitate pe blog, și pe întregul tău site. Aceasta înseamnă că vei atrage mai mulți oameni interesați de produsul tău pe site și acești noi vizitatori îi transformi în viitori potențiali clienți.

Este important ca articolele pe care le publici pe blogul de companie să fie relevante și strict la subiectul nișei tale. În acest fel, fiecare articol poate genera trafic pe o perioadă îndelungată, acoperind multe căutări din zona ta de activitate.

Potențialul cuvintelor ”long tail” este foarte mare. Păcat să nu le folosești.

 

Devii expert în domeniul dat

Printre avantajele unui blog putem enumera și dezvoltarea propriilor abilități și cunoașterea noutăților din domeniu. De asemenea aceasta permite dezvoltarea capacităților de transmite în mod clar și simplu a mesajelor către cititori. Dezvolți în iei dorința de a pune întrebări legate de articolele scrise. În perspectivă cei interesați vor reveni pe blog pentru a căuta răspuns la alte întrebările. 

În acest mod vei demonstra că afacerea este administrată de un expert în care poți avea încredere. De asemenea vei putea trezi interesul utilizatorilor, ceea ce este o oportunitate pentru o vizită la cafeneaua  ta.

Dacă te mai gândești dacă merită să administrezi un blog, atunci îți mai spun o chestie. E natural că atunci când cineva deține cunoștințe profunde într-un domeniu, începem să avem încredere acelei persoane. Încrederea este o nouă valută în ziua de azi. În ziua de azi există multe companii care doresc să câștige mulți bani într-o perioadă scurtă de timp. Respectiv, atunci când răspunzi la comentarii, semnezi articolele cu propriul nume te diferențiezi de la toate celelalte companii. Utilizatorii care vor căuta răspuns la aceste întrebări vor afla despre afacerea și despre oferta ta.

 

Creezi o bază e-mail

Trebuie de spus acest lucru în mod direct - construirea unei baze e-mail este unul din cele mai importante obiective pentru promovarea serviciilor proprii. De ce este așa de important? În special din cauza că poșta electronică este un instrument perfect pentru a oferi cititorilor informație despre noutăți, postări, sfaturi. La fel vei putea informa și invita pe cei interesați despre cursurile organizate. Mai mult datorită comunicației vei întreține un contact stabil cu clienții. Suplimentar - datorită newsletter-ului autoritatea ta va crește, ceea ce va oferi în rezultat facilitarea vânzărilor directe a produselor tale.

 

Storytelling - hit al marketingului

Storytelling-ul - o descoperire fenomenală a specialiștilor de la inbound marketing. Secretul constă în povestirea unei istorii ce ține de tine sau compania ta. Blogul este un loc potrivit pentru construirea istoriilor despre brandul tău. Cuvântul scris are o putere foarte mare. Utilizarea stroy-tellingului pentru blog va reține ochii cititorilor, după care îi va înclina spre ofertă sau cel puțin nu-i va permite să uite brandul. Dacă vei prezenta corect brandul tău, acesta va rămâne în mintea vizitatorilor - un mare succes.

 

Îmbunătățirea relațiilor cu clienții

În momentul în care vinzi un produs, este important să explici acest lucru clienților prin articole educative, să îi înveți cum să folosească produsul tău și le oferă un motiv bun pentru a reveni pe site-ul tău.

Blogul poate fi o metodă foarte bună de a păstra această relație cu clienții, ba chiar de a o îmbunătăți. Răspunzând la întrebările utilizatorilor poți să te asiguri că creezi conținut de valoare.

 

„Socializarea” produselor

Blogul este o foarte bună oportunitate nu numai pentru promovarea produselor tale, ci și pentru „socializarea” lor. Vizitatorii tăi au opțiunea de a interacționa cu tine prin comentarii, iar acesta este momentul tău de a-i convinge de ce este bine să cumpere de la tine sau îi poți transforma în posibili clienți doar răspunzând amabil la întrebările lor. Făcând acest lucru, vizitatorii vor simți că au o relație bună cu tine și pot fi motivați să cumpere ceea ce ai de oferit. 

Articolele publicate pe un blog de companie nu numai că aduc un plus de valoare firmei tale în ochii celor care le citesc, dar aceștia pot împărtăși anumite articole pe rețelele lor de socializare, oferindu-ți astfel o mai mare vizibilitate. Acest lucru se traduce prin trafic mai mare și clienți mai mulți.

 

Primirea feedback-ului de la clienți

Blogul are o opțiune extrem de importantă: secțiunea de comentariile. Cum altfel ai putea afla mai bine cum este văzut produsul tău, dacă nu direct de la clienți? Cu atât mai mult, un client mulțumit care publică un comentariu prin care laudă produsul tău are șanse mari de a-l convinge pe un altul să cumpere de la tine. Datorită unei interacțiuni vii cu clienții vei primi un feedback obiectiv față de produsul tău, vei afla ce poți îmbunătăți și care caracterisitici sunt cele mai importante.

 

Prezentarea noutăților din companie

Urmează să se întâmple ceva minunat în compania ta? Vei lansa ceva nou sau ai făcut-o deja? Acesta este locul în care să o faci. Utilizând apoi rețele de socializare, o masă mare de oameni vor afla noutățile legate de compania ta. Cu cât ești mai activ, cu atât clienții vor fi mai încrezători în ceea ce ai de oferit.

 

Umanizarea brandului. 

Clienții tăi deja te cunosc și știu cu ce te ocupi. Cu ajutorul blogului de companie poți comunica lucruri esențiale într-un mod foarte transparent. Acest aspect te va pune într-o lumină bună și îi vor face pe potențialii colaboratori să aibă încredere în tine.

Dacă ai conținut original pentru site-ul tău web, vei îmbunătățită poziția site-ului cu 400%

Cine poate crea un blog?

După cum am mai menționat anterior blogul poate fi creat de orice persoană. Dacă citești acest articol, atunci ai deschis browserul, ai conexiune la internet, știi să lucrezi la calculator - cu alte cuvinte știi să faci totul ce îți trebuie pentru a crea un blog.

În Internet vei găsi multe platforme pentru crearea site-urilor. În părțile ulterioare ale articolului vom prezenta câteva - cele mai populare platforme. 

În pofida aparențelor crearea blogurilor nu necesită multă experiență de scriere sau abilități tehnice. Este suficient să respecți câteva reguli, datorită cărora conținutul creat va atrage utilizatori.

Vezi acest articol pentru a afla mai multe despre crearea site-urilor, înclusiv și a blogurilor.

 

Când e bine să-ți crezi un blog?

După cum vezi crearea unui blog nu este grea. Dina ceastă cauză este una din cele mai populare forme de prezență online. Aceasta este cauza pentru care poți întâlni așa de mulți blogeri.

Merită să începi să-ți creezi un blog. Acesta poate devin o parte importantă a vieții tale, chiar dacă nu va deveni o sursă de venit și nu va atrage milioane de cititori.

Important este să ai un hobby pe care îl vei prezenta online. Blogul va deveni astfel o metodă bună de a face cunoștințe cu persoane care au aceeași interese, un loc de comunicare și interacțiune.

 

Cum faci un blog - tutorial

Știi deja că poți lansa un blog și cu ce scop o poți face. În  această parte ne vom ocupa de partea tehnică a acestui task.

Vei afla că nu este greu și nici nu este plictisitor.

 

Alegerea domeniului pentru blog

Domeniul - denumirea site-ului. Va fi un brand cu ajutorul căruia blogul tău va fi identificat. Alege o denumire ușor de memorat, de scris, originală, dar legată de subiectul tău.

Ce platformă alegi pentru a crea gratuit un blog?

Alegerea platformei pentru blogul tău va determina modul în care administrezi blogul. În Această parte a articolului vom descrie 3 platforme gratuite pentru crearea unui blog.

 

Blogger

Blogger este un program gratuit și creat de Google din 1999. Blogurile create pe această platformă pot fi recunoscute după subdomeniul său .blogspot.com. Acum zece ani era o platformă foarte populară, dar ulterior mulți bloggeri au trecut la platformele mai flexibile.

 

Wordpressul

La moment este cea mai populară platformă pentru crearea blogurilor. Această platformă se evidențiază prin numărul enorm de template-uri gratuite și premium create pentru site-uri web specifice, inclusiv bloguri.

Pe lângă aceasta, platformă Wordpress oferă foarte multe plugin-uri cu ajutorul căruia poți optimiza conținutul articolului pentru SEO.

Funcțiile de bază ale platformei WordPress, ca de exemplu: alegerea unui șablon sau publicarea unui articol sunt simple. Lucrurile se complică atunci când dorim să modificăm șablonul pentru că ne dorim ceva specific, sau pentru că am ajuns la concluzia că avem nevoie de un design special pentru a crea o imagine unică a blogului nostru. Atunci apare necesitatea de a edita direct codul site-ului, pot apărea complicații, deci de fapt necesită multe ore petrecute la calculator.

 

WebWave

Platforma WebWave oferă foarte multe funcții utile bloggerilor. Poți alege un șablon dedicat care va fi foarte ușor de editat. Dar poți alege și opțiunea creării blogului de la zero, în baza conceptului tău propriu.

Un avantaj enorm al platformei WebWave este că nu ai nevoie de cunoștințe IT, dar poți face multe modificări în șablonul selectat sau chiar să creezi un blog de la zero. Important este să ai imaginație.

Platforma WebWave simplifică crearea listelor posturilor publicate, și adăugarea conținutului, categorizarea acestor articole și editarea modului în care arată articolele. Aceste funcții fac ca WebWave să devină o platformă foarte performantă pentru crearea blogurilor.

Platforme pentru creare bloguri

Găzduirea blogului

Blog ca și orice alt site conține fișiere cu informații. Respectiv, pentru funcționarea cestuia este necesar un loc pentru păstrarea acestor fișiere - un server. Serviciul despre care vorbim este numit găzduire sau hosting. Și în această parte a articolului dorim să descriem câteva aspecte importante.

Spațiul de stocare de pe server reprezintă volumul de date pe care îl poți stoca pe blogul tău. În cazul unui blog, de cele mai multe ori un volum de 10GB este suficient. O excepție sunt Vlogurile - blogurile cu materiale video. Aceste bloguri au nevoie de un spațiu mai mare. De multe ori autorii vlogurilor publică materiale pe o altă platformă, specializată în publicarea și promovarea materialelor Video - de exemplu Youtube,  iar pe blog adăugă doar o integrare a filmului publicat pe acea platformă.

Transferul de date către utilizatori. Este vorba despre volumul datelor, respectiv numărul de utilizatori care poate fi deservit de blog. Cea mai bună opțiune ar fi un număr nelimitat de utilizatori.

Backup, sau posibilitatea de restabili copii de rezervă a blogului  în caz de necesitate. Această copie trebuie păstrată într-un loc separat de blogul tău.

Sună complicat? Din fericire, majoritatea cea mai mare parte a platformelor pentru creare site-uri oferă și serviciu de găzduire. Aceasta e o veste bună pentru cei ce au mai puține cunoștințe IT și nu au timpul necesar să studieze detaliile tehnice. Este foarte bine, dacă platforma oferă posibilitatea de a crea și conturi e-mail în baza propriului domeniu.

Toate aceste funcții sunt oferite de platforma WebWave.

 

Cum faci un blog cu platforma WebWave?

Cu siguranță ți s-a întâmplat să citești un blog și să te întrebi cum de a reușit autorul să creeze un site așa de frumos, profesional în adevăratul sens al cuvântului. Indiferent dacă este vorba de felul în care sunt prezentate articolele pe subpagini sau în lista de articole, acel blog este special și îți place să îl vizitezi.

 

Experiență necesară pentru crearea unui blog

În cazul site-urilor web construite în WordPress, crearea unui blog cu un design unic reprezintă o provocare, deoarece lucrezi în baza unui template pe care l-ai găsit sau l-ai cumpărat. Din păcate, editarea design-ului template-urilor WordPress nu este atât de ușor pe cât pare, în special atunci când ajungi la optimizarea pentru dispozitivele mobile. 

Dorința de a modifica modul în care arată site-ul apare după o vreme la orice blogger. Există multe motive pentru aceasta. De exemplu bloggerii doresc să-și diferențieze site-ul de alte bloguri construite cu același template.  Alteori ei pur și simplu cunosc suficient de bine cititorii proprii și știu exact ce le lipsește pe blog. 

Știi deja că pentru a folosi toate opțiunile oferite de Wordpress trebuie să cunoști limbaje de programare. Dacă vrei să schimbi elementele unui template, toate modificările trebuie făcute direct în cod.  

Este un lucru greu pentru cei care vor doar să scrie articole pentru blog. Până la urmă, nu toată lumea trebuie să știe programare. 

Poți să iei în considerare și opțiunea de a angaja un programator cu experiență sau a o agenție care poate să construiască un template pentru blog la comandă, așa cum visezi. Această opțiune, te va costa câteva sute de dolari. Cu cât este mai complicat proiectul, cu atât este mai mare prețul. 

 

Articolele WebWave

În WebWave articolele sunt create în baza unei scheme pentru articole - un model în baza căruia vor fi create toate subpaginile articolelor. Această funcție oferă un șir de avantaje:

  • Ai control total asupra modului în care arată articolele. Tot design-ul articolelor este setat în schemă. Chiar și după ce articolele sunt create, subpaginile acestora pot fi modificate cu ajutorul schemei pentru articole.

  • Atunci când creezi articolul adaugi doar conținutul și nu te îngrijorezi de amplasarea elementelor. Acest lucru accelerează munca cu articolele.

  • Toate subpaginile articolelor arată la fel. Aceasta permite utilizatorilor să se orienteze mai bine pe blog.

 

Cum construiești o listă de articole profesională pentru blog? 

Te întrebi cum creezi o listă de articole ca acea din blogul WebWave? Citește ghidul nostru! 

Este important să înțelegi ce elemente apar pe subpagina de Blog. 

Pentru a crea un blog ca în WebWave, ai nevoie de 2 liste de articole și un buton

Lista de articole specială este creat pentru a prezenta doar un singur articol, cel mai nou. Orice postare nouă este adăugată în categoria "Cel mai nou", lucru care îl face vizibil în lista de articole specială. 

O altă listă de articole este amplasată pe partea dreaptă a blog-ului. De fiecare data când postăm ceva nou, articolul anterior își schimbă categoria din "Cel mai nou" în "Recent".  Datorită acestei proceduri, cel mai nou post este afișat în lista de articole pe partea stângă, în timp ce celălalt apare pe partea dreaptă. 

Stilul butonului a fost ajustat corespunzător și lipsit de acțiunea la un click. 

Să începem cu lucrurile elementare – baza creării unei liste de articole este reprezentată de categoriile articolelor. Pentru a crea o categorie trebuie să treci la meniul de sus, la secțiunea Articole / opțiunea Categorii.

Caugă o categorie

După ce creezi categoriile corespunzătoare, mai mergi o dată la Secțiunea Articole și alege opțiunea Administrarea articolelor.  În fereastra apărută faci click pe triunghiul din stânga articolului pentru a deschide detaliile și a seta categoria corespunzătoare.

Poți să citești mai multe instrucțiuni despre folosirea categoriilor articolelor în baza noastră de tutoriale.

Asociază articolele cu categoriile create

Structura listei de articole în blogul WebWave 

Citește un ghid cuprinzător despre elementul listă de articole în WebWave.

Pentru a plasa elementul Listă de articole pe un site web creat în WebWave, selectează iconița cu cele trei puncte din Panoul de elemente de pe partea stângă, iar apoi alege elementul Listă de articole. Prinde elementul cu mouse-ul și amplasează-l acolo unde dorești. 

Apoi, selectează cu un click elementul Listă de articole și în panoul de setări deschide secțiunea Setările listei de articole.

Setează corespunzător lista de articole

Vrei să ai același layout pe care îl avem noi pe blog? Schimbă setările pentru lista de articole în funcție de imagine. 

  • Setează categoria corespunzătoare - de exemplu Recent;

  • Asigură-te că debifezi opțiunea Fragment al articolului;

  • Setează poziția Miniaturii astfel încât să fie Sus;

  • Deselectează căsuța de lângă Află mai multe;

Atunci când copiezi setările listei de articole, ar trebui să arate ca acela din WebWave. 

Pentru a avea și lista de articole din stânga, pune un alt element de Listă de articole pe site-ul tău web. 

De data aceasta, în setări, trebui să schimbi categoria pe care vrei să o promovezi (de exemplu Cel mai nou articol), setezi poziția Miniaturii să fie sus și dezactivezi afișarea paginației. Plasează elementul așa cum am mai făcut-o și voila!

Pentru a adăuga o etichetă verde Cel mai nou articol, alege iconița buton din bara de elemente. Ajustează stilul elementului. Apoi în Lista de straturi amplasează elementul deasupra listei de articole.  

Ai nelămuriri? Citește articolul ghid despre elementul buton.

 

Cum atragi publicul pe blogul tău?

Pentru început ai nevoie de disciplină și perseverență. În ziua de azi există o mulțime de bloguri, respectiv ai nevoie de publicații sistematice și consecvente. Important e să alegi un subiect care într-adevăr te pasionează. Atunci va fi necesar pur și simplu să-ți organizezi bine lucrul și administrarea blogului va fi doar o plăcere pentru tine.

Este foarte bine ca articolele să fie publicate în intervale egale de timp - astfel vei crea așteptări corespunzătoare din partea publicului tău țintă.

Cât de mare trebuie să fie acest interval? Nu există un răspuns predefinit la această întrebare. Totul depinde de profunzimea articolelor, volumul acestora și timpul pe care îl poți acorda blogului.

Unii specialiști consideră că frecvența perfectă este de 3 articole pe săptămână. Însă calitatea articolelor este mai importantă de cât cantitatea. Respectiv este OK să ne limităm la un articol pe săptămână sau mai puțin, pentru a lucra mai mult la calitatea acestuia. 

De ce calitatea articolelor este mai importantă decât cantitatea? Pentru că în prezent există o mulțime de bloguri și atât cititorii cât și Google au un număr suficient de opțiuni pentru a alege. Calitatea este ceea ce poate diferenția blogul tău.

Pregătește un plan al postărilor. Scrie articole în rezervă. Astfel vei evita întreruperi în cazul unei avalanșe de taskuri sau probleme de sănătate.

Ascultă ce spune publicul tău țintă. Urmărește forumurile sau grupele de Facebook. Răspunde la comentarii și vei găsi inspirații pentru articolele viitoare.

Fii cu mâna pe puls. Urmărește noutățile și acțiunile concurenților. Astfel blogul tău va deveni o sursă bună de informații de fiece zi. 

Practica bate gramatica. Scrie mult, regulat și cu timpul vei elabora un stil propriu, clar și plăcut utilizatorilor tăi.

 

Cum îți promovezi blogul online?

Crearea unui blog bun încă nu e totul. Trebuie să-l prezinți publicului. Chiar șic el mai bun conținut nu va deveni popular dacă nu va fi prezentat publicului. Cum faci chestia asta?

Dacă subiectul blogului tău îți este cunoscută (sunt sigur că este, deoarece știu că ești decis să scrii despre acest subiect), atunci foarte probabil deja ești parte a comunității publicului țintă. Promovează-ți blogul pe forumuri și grupuri de Facebook. Conținutul valoros va fi citit cu bucurie și distribuit de către utilizatori.

Poți să decizi și în favoarea promovării pe Facebook prin reclame. Important este să alegi un grup țintă bine definit, pentru a atrage utilizatori noi pentru blogul tău.

Și nu uita de acțiunile offline. Vezi evenimentele organizate pentru bloggeri de prin apropiere și cele din domeniul blogului tău. Descrie cea i văzut. Dezvoltă-ți relațiile. Cunoaște-ți publicul țintă mai îndeaproape. 

 

FAQ - cele mai frecvente întrebări referitoare la crearea propriului blog

FAQ - cele mai frecvente întrebări referitoare la crearea propriului blog

Deja cunoști bazele lucrului cu blogul. Știi ce să scrii, cum să publici şi să promovezi conținutul de pe blog. Dacă însă nu știi la 100% dacă blogul este ceva pentru tine vezi aceste răspunsuri la cele mai frecvente întrebări:

 

Blog sau canal YouTube?

Youtube este o rețea de socializare foarte importantă. Cei mai buni Youtuberi sunt adevărate vedete.

Dar întrebarea este dacă YouTube-ul este un concurent al blogurilor tradiționale. Răspunsul este nu. Independent de faptul dacă scrii text sau montezi un film creezi conținut. Este foarte bine ca acest conținut să fie publicat pe mai multe canale. Dina ceastă cauză Youtube-ul nu este un canal concurent ci unul complimentar blogului tradițional.

 

Podcasturi ca o formă a publicațiilor de blog?

Podcasturi sau înregistrările audio reprezintă una din formele prezentării conținutului. Datorită serviciilor ca Spotify sau Tidal poți publica și promova foarte ușor conținutul creat.

Conținutul audio devine din ce în ce mai popular, în special din 2018 numărul interogărilor pentru podcasturi au crescut. Dar ca și în situația cu Youtube-ul aceasta este un canal complimentar. Textul reprezintă o formă importantă de conținut care descrie foarte bine contextul și care poate fi promovat foarte bine pe canalele audio.

 

Pot să-mi crezi un blog în rețelele de social media? Facebook, Instagram?

În 2006 Facebook a implementat funcția de Notes. Însă această funcție nu a avut succes printre utilizatorii rețelei Facebook și nu a devenit populară.

Dar există și anumite avantaje:

  • Conținutul din social media se indexează foarte repede de către Google. 

  • Aceste publicații pot redirecționa un volum mare de trafic către profilul tău

  • Spre deosebire de posturile obișnuite Facebook Notes nu presupune limite în privința numărului de caractere, deci poți publica un număr mai mare de informații.

Pe de altă parte lansarea unui blog propriu este atât de simplă din punct de vedere tehnic, că limitarea la publicări de Facebook nu prea are sens. Rețeaua lui Mark Zuckerberg implică mai multe constrângeri, de exemplu publicările articolelor sub propriul nume de domeniu, sau modificarea modului în care arată profilul, sau posibilitatea de a adăuga subpagini noi.

Instagramul este următoarea platformă de prezentare a conținutului grafic. Unii utilizatori ai acestei platforme postează texte mai lungi, însă aceasta nu s-a adeverit a fi o practică bună pentru atragerea atenției utilizatorilor pentru că utilizatorii caută pe Instagram imagini și nu articole.

De asemenea există și anumite constrângeri tehnice. De exemplu, descrierea pozelor nu poate conține mai mult de 2200 de caractere, nu poți crea categorii și nici liste de articole.

Însă rețeaua Instagram reprezintă un canal bun pentru promovarea conținutului de pe blog. Folosește imagini atractive, hashtag-urile potrivite şi vei atrage grupuri noi de utilizatori către publicările tale.

 

Când nu merită să-ți faci un blog?

Până acum am descris doar aspectele pozitive ale creării unui blog. Apare întrebarea: dacă există situații când pur și simplu nu merită să publici texte online.

Adevărul este că administrarea unui blog necesită timp. Dacă nu ai acest timp, atunci merită să te întrebi dacă chiar merită să-ți faci un blog.

Pentru publicarea conținutului pentru blog sunt suficiente și câteva ore pe lună. Deci să nu percepi timpul ca o constrângere însemnată. Merită să încerci, chiar dacă pe termen lung nu vei putea continua. Abilitățile dezvoltate în timpul creării / administrării unui blog sunt importante.

 

Concluzii

Știi deja cum să creezi și să administrezi un blog.  După cum vezi nu e complicat. Sunt suficiente niște abilități de bază. Nu trebuie să ai abilități de scriere avansate. Este necesar doar un calculator, un subiect care te interesează și o platformă potrivită care îți va ușura munca. Administrarea unui blog poate deveni o pasiune importantă o modalitate de promovare sau poate chiar și o sursă de câștig.

Din această cauză nu iți rămâne altceva decât să începi aventura administrării propriului blog. Dacă vei crea conținut de calitate, vei publica regulat și vei avea grijă de promovare, ai șanse mari de atinge succes. Posibil, efectele nu vor apărea dintr-o dată, dar cu siguranță merită.

Deci nu mai aștepta și începe să scrii chiar astăzi! Cu acest scop poți folosi platforma WebWave. Alege un șablon simplu, sau creează-ți un blog de la zero, ca să arate exact cu tu dorești

Autor: Jan Chmielowski / Julia Mądraszewska / Elena Dumitru / Cristian Lenga

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: