Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Cum stabilești scopul unui website?

14 februarie 2019
Avantajele WebWave în fața WordPress

Scopul unui site este exact ideea de bază pentru care este creată pagina web și transmite și utilizatorilor acest lucru. Astfel, trebuie să-ți stabilești un obiectiv clar. Mulțumită acestuia, vei ști ce trebuie să se găsească pe pagina ta. De asemenea, trebuie să ai în vedere și alte două aspecte importante. Ce trebuie să facă utilizatorul și ce are de câștigat. Hai să pornim la drum!

 

De ce este important să stabilești scopul site-ului

Obiectivul unui site, așa cum am precizat mai sus, determină exact ideea pentru care a fost conceput, dar și ce beneficii poate aduce utilizatorilor. Datorită acestui scop pe care ți l-ai fixat, știi foarte bine ce elemente să introduci în pagină sau dacă unele dintre ele chiar sunt necesare. Ori de câte ori dorești să adaugi un element nou, trebuie să te gândești dacă acela va ajuta utilizatorul să își atingă mai rapid scopu vizitei.

Mai mult decât atât, îți va fi mai ușor să alegi uneltele care să te ajute. Acestea sunt: conținut potrivit, design atractiv și navigația prietenoasă.

Spre exemplu, presupunând că ai un blog de călătorii și alegi să împărtășești cele mai bune povești cu utilizatorii. Pe un astfel de blog, poți arăta o mulțime de culturi și locuri mai puțin cunoscute, iar în urma acestora să poți câștiga.

Un astfel de obiectiv poate fi atins în mai multe moduri, precum publicare regulată de materiale, publicarea fotografiilor și a filmulețelor de călătorie. Posibilitățile sunt multiple, însă obiectivul rămâne același: împărtășirea experiențelor tale din călătorii.

De asemenea, cei care dețin o pagină web cu un magazin online vor avea ca obiectiv principal vânzarea. Și așa mai departe.

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Cum determini scopul paginii tale?

Acesta trebuie specificat încă de la început, chiar atunci când te afli în stadiul de proiect. Atunci când ai făcut cunoștință cu proiectul, aveți posibilitatea să adăugați elemente și conținut potrivit, care să îi apropie pe utilizatori de ceea ce își doresc de la pagina ta. Creează un site coerent și ușor de înțeles, iar asta îi va ajuta pe utilizatori, iar tu, bineînțeles, îți vei atinge, la rândul tău, scopul. Împărtășește din cunoștințele tale și vei realiza că acest lucru te va ajuta să creezi conținut și mai interesat. Asta te duce din ce în ce mai aproape de rezultatele dorite.

Însă, atunci când folosiți un site web al companiei, obiectivul mai poate fi și atragerea de noi clienți. O descriere mai amănunțită a serviciilor oferite, o prezentare a implementărilor anterioare și plasarea unor informații de contact într-un loc cât mai vizibil vor fi foarte potrivite pentru atingerea scopului.

 

Modelul SMART

Obiectivele SMART sunt considerate esențiale pentru dezvoltarea afacerilor. SMART este acronim al caracteristicilor: Specifice, Măsurabile, Accesibile, Relevante și încadrate în Timp. Ar fi ideal ca pagina pe care vrei să o creezi să aibă următoarele obiective:

  • Specifice – țintește o arie specifică pentru dezvoltare.

  • Măsurabile – cuantificate sau cel puțin prezintă un indicator de progres.

  • Accesibile – cât de ușor se poate ajunge la informații

  • Relevante – cât mai aproape de adevăr folosindu-se de resursele disponibile.

  • Încadrate în Timp – specificarea timpului când obiectivele vor fi îndeplinite.

 Însă, nu trebuie să uiți că un aspect important atunci când vorbim despre obiectivul unui site web este și atractivitatea acestuia. Acestea fiind spuse, trebuie să ai grijă să creezi un website capabil să îi încurajeze pe cititori să facă ceea ce vreți de la ei, să îi convingă că realizarea obiectivului tău le va aduce și lor beneficii. Și astfel ești mai aproape de realizarea scopului tău.
Cum convingi utilziatorii sa-ti atinga scopul

 

Când se specifică scopul site-ului?

Păi, așa cum am spus mai sus, la început este cel mai bine. Este un element primordial al proiectării și creării unui site web. Bineînțeles că asta nu însemnă că o stabilire ulterioară este greșită sau imposibilă. Ba chiar schimbarea acestuia. Definirea unui scop este un obiectiv general. În cazul unui blog de călătorie, poate fi atragerea cititorilor interesați de povestirile de călătorie.

 

Măsurarea rezultatelor

Odată ce scopul a fost stabilit, iar elementele au fost implementate, este momentul să vedem dacă rezultatele se văd. Poți utiliza chiar și cele mai simple instrumente de analiză, precum Google Analytics. Instrumentul de bază pe care te hotărăști să îl folosești te va ajuta să stabilești dacă obiectivul pe care ți l-ai propus este atins.

Să știi dacă ai realizat ceea ce ți-ai propus te ajută să răspunzi, bineînțeles, la întrebările de bază: Este site-ul realizat corect? Site-ul își atinge scopul? Dacă da, atunci poți începe să te gândești cum poți face acest lucru mult mai bine. Întotdeauna este loc de mai bine și trebuie să te perfecționezi.

 

Când este indicat să comunici scopul site-ului?

Este foarte importantă să comunici scopul stabilit pentru a face site-ul eficient. Utilizatorii trebuie să știe de la bun început despre ce este vorba pe pagina ta. În acest caz, ideal ar fi să le spui chiar din momentul în care intră pe website.

Utilizatorii trebuie să știe de la bun început despre ce este vorba pe pagina ta

Ce este și mai clar, trebuie să comunici clar acest obiectiv. Utilizatorul trebuie să știe exact ideea principală a paginii și să înțeleagă beneficiile pe care le oferi. Asta înseamnă că vor fi mai dispuși să te urmărească sau să devină clienți. Și toate acestea datorită unui lucru extrem de simplu: Scop clar, bine definit și comunicat prin cea mai potrivită metodă.

 

Întrucât cunoști deja cum să stabilești scopul paginii web, creează un site eficient în WebWave, exact așa cum dorești.

 

Autor: Cristian Lenga

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: