Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Audit SEO - doctorul site-ului tău web

26 noiembrie 2019

Ca să explicăm cât mai bine posibil termenul de Audit SEO, ar fi nevoie să apelăm la o comparație ușor metaforică. Dacă ai fi pus în fața unei situații medicale, ai dori să încerci să o previi sau să o tratezi, odată ce ai aflat de existența ei? Cred ca majoritatea din voi răspund, în minte, ca de ce ai alege sa o tratezi, când ai putea să previi situația.

Webwave îți oferă, pe lângă o platformă simplă de creare de website-uri, informații la zi despre tot ce înseamna SEO și cele mai bune metode de folosirea a acestuia. 

Așa ajungem la povestea auditului SEO și la pașii acestuia:

  1. Ce înseamnă, mai exact, termenul de Audit SEO?

  2. Cine ar trebui să facă Audit SEO și care ar fi momentele cheie pentru aplicarea conceptului?

  3. Care sunt tool-urile necesare pentru un Audit SEO corect?

Alătură-te celor 190 000 de utilizatori, care creează site web gratis și fără cunoștințe de programare.

Programul pentru creare site-uri, WebWave, permite crearea paginilor web  în plină libertate. Poți începe procesul de creare site web de la o pagină curată sau folosește un șablon.

CREEAZĂ SITE-UL PROPRIU GRATUIT

Ce este acest Audit SEO?

Continuând referința din primul paragraf, Auditul SEO reprezintă doctorul strategiei tale de Search Engine Optimization. Procesul de Audit SEO este controlul regulat al strategiei și observarea oricărei neregularități, fie ea legată de link-urile din site-ul tău web, rezultatele căutărilor organice ale audienței tale sau bounce rate-ul website-ului tău (cât de repede părăsesc oamenii website-ul tău și din ce motiv).

De asemenea, în cadrul unui Audit SEO, sunt câteva arii cheie care contează mult si care nu trebuie scăpate din vedere, pe lângă cele menționate mai sus: 

  1. Content-ul site-ului tău - Un content de calitate și un copy interesant va aduce de la sine mult mai mulți oameni pe website-ul tău. 

  2. Meta-titlul și meta-descrierea - Acestea reprezintă primul contact al utilizatorului cu website-ul și conținutul tău.

  3. Structura URL-urilor tale - Crede-mă, fiecare URL trebuie sa fie cat mai explicit pentru utilizator. Altfel, șansele ca el să mai acceseze acel link din nou sunt foarte mici.

  4. Experiența user-ului - cel mai bun mod de a îmbunătăți un website este prin a cere feedback. Asigură-te că ești conectat constant la gândurile utilizatorilor tăi și fă tot posibilul ca experiența pe website-ul tău să fie exact cum și-ar dori audiența ta.

Majoritatea persoanelor care dețin un website cunosc nevoia reală pentru optimizarea constantă în cadrul motoarelor de căutare, din cauza algoritmilor ce se schimbă din ce în ce mai des. Astfel, dacă pagina ta web este pe primul rank pentru un anumit cuvant cheie iar Google alege să schimba algoritmul drastic, sunt șanse ca link-ul tău sa nu mai apară în primele rezultate. 

Din această cauză nevoia pentru Audit SEO este imensă. Însă dacă strategia ta SEO este una corectă și conform normelor Google, șansele ca ceea ce am povestit mai sus să se întâmple sunt foarte mici. O soluție, pe lângă Audit SEO și strategie corectă, ar fi chiar storytelling-ul. De ce? Pentru că acest tip de content conferă unui user o încredere și o apropiere mult mai mare față de brand, user-ul empatizând mai mult cu o poveste decât cu o simplă informație. Iar dacă user-ul are încredere în site-ul tău web, te asigur că și motoarele de căutare vor avea. 

Dacă vorbim de SEO, nu putem vorbi să nu vorbim despre cuvinte cheie. Auditul SEO îți dă șansa să verifici constant care cuvinte cheie îți aduc cele mai bune conversii, care nu dau randament la fel de mult cum te așteptai sau, în cel mai rău caz, care keyword-uri nu funcționează deloc. 

Pe lângă toate ariile amintite mai sus, una în care Auditul SEO este mai mult decât necesar este codul website-ului tău. Dacă citești asta, cel mai probabil codarea nu este activitatea ta favorită. Deci, cum faci să descoperi o problemă în strategia ta de SEO dacă nu știi unde să o cauți? Pentru asta exista SEO checker online, diferite tool-uri care te vor ajuta să descoperi fel de fel de probleme, despre care o să discutăm în finalul articolului. 

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Cine ar trebui să facă Audit SEO și care ar fi momentele cheie pentru aplicarea conceptului?

Aici răspunsul ar putea părea vag, dar este unicul răspuns. Depinde. Sunt câțiva factori cheie care determină alegerea momentului și alegerea persoanei care se va ocupa de acest Audit SEO.

Deși poate părea complicat, trebuie sa te asigur din start că nu este. Ca orice din lumea digitală, sună complicat la început, ca odată ce începi să lucrezi pe acel concept, să îți dai seama că e chiar ușor și la îndemâna oricui. Astfel, pentru majoritatea cazurilor, orice persoană care deține un website poate, cu tool-urile potrivite, să facă Audit SEO la momentul potrivit. Singurul caz în care un expert este necesar ar fi cel în care website-ul tău depășește cinci mii de link-uri, adică este un site de dimensiuni foarte mari.

Momentele sunt, din nou, diferite. Audit la nivelul de bază, în care doar verifici conversia diferitelor cuvinte cheie și cum funcționează, în mare, strategia de SEO poate fi făcut chiar lunar.

În cazul Auditului în totalitatea sa, acesta nu este necesar să fie făcut lunar, ci mai degrabă trimestrial sau chiar o dată la șase luni.

Procesul de Audit SEO este controlul regulat al strategiei și observarea oricărei neregularități

Care sunt tool-urile necesare pentru un Audit SEO corect?

Mai jos o să las o listă cu câteva din tool-urile necesare pentru un Audit SEO care va da rezultate și pe care poate să-l facă orice persoană:

  1. Google Analytics - tool-ul suprem pentru orice persoană ce face SEO. Un tool ce îți oferă șansa să analizezi orice punct al strategiei tale.

    Google Analytics

  2. Moz Site Crawl - analizează website-ul tău si paginile sale și revine cu un raport ce te va ajuta enorm să schimbi cele necesare.

    Moz Site Crawl

  3. Browseo - acest tool îți arată exact cum este văzut website-ul tău de catre motoarele de căutare.

    Browseo - cum este văzut website-ul tău de catre motoarele de căutare.

  4. SEO Report Card - pe lângă viteza site-ului, acest tool va analiza website-ul tău în comparație cu competiția ta.

    SEO Report Card

Aceste exemple de SEO checker online vă vor ajuta în determinarea unei noi strategii SEO sau remedierea diferitelor probleme întâmpinate.

Folosiți acest concept pe propriul website și observă îmbunătățirile aduse strategiei tale constant. Nu ai încă un website pentru business-ul tău?

Autor: Patrunjel Eduard

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: