Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Ce culori alegi pentru site-ul tău web?

23 februarie 2021

Culorile ne influențează viața zilnic. Toți avem o culoare preferată. Ne alegem hanoracul, de multe ori, după nuanța pe care ne-o dorim cel mai mult. Însă știai că psihologia culorilor și folosirea acesteia corect poate crește conversia pe site-ul tău web cu până la 24%?

Un site web realizat corect le poate permite utilizatorilor tăi să aibă o experiență plăcută și completă. Oferă-le ceea ce merită cu ajutorul constructorului de site-uri web WebWave! Click pentru ofertă!

În articolul de astăzi vom analiza câteva dintre culorile esențiale pentru site-uri web și ce sugerează acestea utilizatorului. De asemenea, vom veni cu câteva sfaturi practice pentru cei dintre voi care sunteți în căutare de culori speciale pentru site-ul vostru web! 

Conținutul articolului:

(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)

  1. Descrierea culorilor

    1. Albastru - culoarea încrederii!

    2. Galben - pericol!

    3. Portocaliul - grăbește-te!

    4. Roșul: Culori primare și luminoase - perfecte pentru CTA-ul tău!

    5. Negrul - o tentă luxuriantă.

    6. Verde - ecologistul din tine va aprecia asta.

    7. Albul - nu-l neglija!

  2. Recomandări

    1. Fii perseverent!

    2. Testează culorile fără să-ți fie frică!

 

Descrierea culorilor

Albastru - culoarea încrederii!

Începem lista cu una din cele mai folosite și cunoscute culori de pe World Wide Web - albastru! Dacă ar fi să te întreb la ce site te gândești când vezi culoarea albastru, în cât timp crezi că ai spune: ”Facebook!”?

Pe lângă Facebook, multe alte site-uri web de încredere folosesc această culoare ca una primară în setul de culori web. PayPal, Twitter, Google (partea de Docs) și o mare parte din bănci sunt doar câteva dintre exemple.

Literatura de specialitate se pronunță în cazul albastrului ca o culoare ce radiază încredere și care exprimă doar adevăr. Multor oameni culoarea albastru le aduce aminte de capitalismul și business-urile americane și succesul acestora, chestiune care aduce un anumit simț de liniște în oricine are un site web albastru!

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Galben - pericol!

Galbenul este, în general, folosit pentru a evidenția un pericol. Despre culoarea aceasta se spune că ar putea influența într-un mod negativ utilizatorul, stimulându-i centrul anxios al creierului.

Această culoare este folosită, cu preponderență, în trafic, pe semnele de circulație sau pe semnele care necesită atenție. Astfel, folosirea culorii pe site-ul tău web poate că nu e cea mai bună soluție.

Dacă totuși vrei să folosești galben, găsește o nuanță cât mai prietenoasă, ca să te asiguri că utilizatorii tăi o apreciază.

 

Portocaliul - grăbește-te!

Portocaliul aduce în general o notă luminoasă în toată discuția și tinde spre stimularea activității fizice, competiție și proactivitate. Multe din echipele americane de fotbal, basket sau baseball au logo-ul preponderent portocaliu.

De asemenea, Amazon folosește portocaliu pe platformă, mai ales în partea de anunț în care scot în evidență o ofertă limitată. Un alt punct de vedere al specialiștilor ar fi că portocaliul pentru produse sau pe magazine online poate fi interpretat ca ceva ieftin.

Deși albul este culoarea de fundal, asta nu înseamnă că trebuie neglijată

Roșul: Culori primare și luminoase - perfecte pentru CTA-ul tău!

Culoarea butonului tău CTA (Call-To-Action) este extrem de importantă, deoarece acela este butonul care direcționează toți utilizatorii către cel mai important loc pentru site-ul tău. Acesta poate fi reprezentat de un produs, înscrierea la un newsletter sau o secțiune de blog.

Culorile respective ar fi bine să fie primare și luminoase. Roșu funcționează foarte bine ca o culoare pentru butonul CTA, deoarece în mintea utilizatorilor roșu este perceput ca ”STOP”. Aceștia iau o pauză de la ce făceau, se opresc și apasă pe buton! Alte culori cunoscute pentru butoane ar putea fi: portocaliu, roz, verde.

 

Negrul - o tentă luxuriantă.

Atunci când vezi negru pe un site web, gândul tău ar trebui să zboare direct la lux, poate chiar opulență. Eleganța și sofisticarea pot reprezenta alte caracteristici clare exprimate de această culoare impozantă.

În general, site-urile care comercializează produse de lux și extrem de scumpe tind să meargă în zona de negru. Mașini, haine, poșete sau blănuri - toate site-urile care comercializează aceste produse au în comun culoarea neagră.

 

Verde - ecologistul din tine va aprecia asta.

Deși probabil te-a dus dinainte cu gândul la asta, culoarea verde va fi tot timpul asociată cu natura. Un studiu arată că un singur flash de lumină verde poate influența o creștere a creativității unor indivizi.

Astfel, dacă ai un ONG ce se ocupă de mediu, produse ecologice, tricouri de bumbac ecologic sau o afacere ce are, în prim plan, natura și mediul înconjurător, mergi pe verde cât mai mult posibil!

 

Albul - nu-l neglija!

Una din cele mai importante caracteristici de design din ultima perioadă este folosirea a cât mai mult spațiu alb pe site-ul tău web. Deși albul, în acest caz, este culoarea de fundal, asta nu înseamnă că trebuie neglijată.

Cu cât folosești mai mult spațiu alb pe site-ul tău web, cu atât o să scoți mai mult în evidență elementele cele mai importante de pe site!

 

Recomandări

Acum că am terminat analiza unora dintre cele mai importante culori, am putea să trecem la unul din cele două sfaturi pe care le avem pregătite pentru tine:

 

Fii perseverent!

Primul sfat al nostru este să fii perseverent în toate deciziile pe care le iei legate de culori. Cel mai bine ar fi să alegi o paletă de 2-3 culori și să mergi cu acelea cât mai departe. 

Folosirea a zeci de culori și nuanțe poate deduce nesiguranță în mintea utilizatorului, chestiune care nu este de dorit pentru niciun deținător de site-uri web.

De asemenea, un alt sfat practic ar fi acela ca toate hyperlink-urile de pe site-ul tău să aibă aceeași culoare cu butonul principal de CTA. Astfel, utilizatorii vor ști și mai clar că acele butoane pot fi apăsate.

 

Testează culorile fără să-ți fie frică!

Cel de-al doilea sfat este să testezi culorile alese prin cât mai multe metode. Întreabă-ți prietenii, familia, cunoscuții dacă li se pare că se potrivesc culorile între ele și, mai departe de atât, întreabă-i dacă culorile merg mână-n mână cu produsul sau site-ul tău web.

Apoi, folosește-te de testarea A/B și vezi dacă o simplă schimbare de culoare poate influența decizia unui utilizator! Dacă aceasta dă roade, dă-ne și nouă de veste!

Creează astăzi un site web nou cu ajutorul WebWave. Cu un simplu constructor web poți crea repede o pagină web de la 0, fără abilități prea evoluate sau fără cunoștințe de cod. Fă cunoștință cu WebWave!

Autor: Patrunjel Eduard

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: