Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 8:00 până la 20:00

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

Urmărește-ne pe:

Programul WebWave.

Prețuri. 

Materiale. 

Companie.

Cum creezi o Persona (Etapele creării unei persone)

 

 

Dacă ești încă în etapă de crearea a imaginii business-ului tău în mediul digital, un site web poate fi cel mai promițător pas pe care-l poți face. Intră pe WebWave și creează astăzi primul tău site, simplu și rapid. Apasă aici!

Buyer persona-ul afacerii tale te va ajuta să înțelegi mult mai bine modul în care publicul tău țintă percepe produsele tale și ce vrea acesta de la produse de genul acesta. Buyer persona se poate aplica și în cazul serviciilor, nu doar în cazul produselor. 

Targhetarea nu este, însă, un simplu concept - nu poate fi realizată doar din minte ta și să te gândești că o să nimerești, din prima, buyer persona-ul care deservește total compania ta. Din acest motiv, trebuie să îndeplinești anumite etape, prin care ajungi să creezi o persona completă.

În articolul de azi vom discuta despre etapele creării unei persona, care sunt modalitățile prin care poți ajunge la un produs finit cât mai apropiat de realitate și, în final, cum implementezi persona dorită. Să vedem de la ce începi când vrei să creezi un target persona cât mai potrivit pentru afacerea ta.

Conținutul articolului:

(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)

  1. Fă o listă a parametrilor care te-ar interesa

  2. Realizează cercetare cantitativă

  3. Ocupă-te și de cercetarea calitativă a persona-ei tale

  4. Crearea persona în baza datelor

  5. Implementarea persona

 

Fă o listă a parametrilor care te-ar interesa

Fiecare persona de marketing trebuie realizată pe baza unor parametri cruciali ce te interesează. Indiferent de nișa de activitate sau business-ul tău, fiecare listă de parametri trebuie să conțină: vârsta, ocupația, genul, unde locuiește persona-ul tău. Apoi, poți introduce fel de fel de parametri.

De exemplu, dacă vorbim despre un serviciu scump, poate că ar fi bine să te gândești care e ocupația persona-ului tău - poate cauți oameni cu un anumit venit, peste medie, care-și permit anumite produse.

Apoi, gândește-te la parametrii de interese: ce muzică ascultă, ce media consumă, cât timp petrece pe Facebook sau Instagram, ce haine își cumpără, etc. 

Odată ce ai toți acești parametri setați în mintea ta, urmează o cercetare importantă, pentru a afla indicii în relație cu parametrii discutați.

Cum creezi o Persona (Etapele creării unei persone)
07 iunie 2022

Realizează cercetare cantitativă

În spatele oricărei Persona create, fie din motive de marketing, fie din motive de dezvoltare a business-ului, trebuie să se afle date. Crearea unei Persona pe baza asumpților este greșită și poate încurca mai mult decât ajuta un business. Din acest motiv, hai să vezi cum ar trebui să începi crearea unui buyer persona informat, pe baza căruia poți să-ți creezi produse și servicii + conținut digital.

Cercetarea cantitativă este crucială atunci când creezi o persona, deoarece aduni date în numere cât mai mari, pentru a realiza, statistic, un avatar clar al clientului tău. Când realizezi o cercetare cantitativă, ai două opțiuni:

  • O faci chiar tu: dacă ai resursele necesare să aduni câteva mii de răspunsuri la anumite întrebări relevante pentru indicatorii tăi

  • Angajezi profesioniști: statistica este o industrie care se ridică din multe puncte de vedere - mai ales al importanței pentru business-uri. Astfel, din ce în ce mai mulți statisticieni și firme de statistică ajută business-uri să își creeze anumite baze de date (inclusiv despre avatarul unui client)

Alegerea depinde, bineînțeles, de stadiul în care se află business-ul tău și de bugetul tău. Dacă ai un business la început, cercetarea cantitativă poate fi realizată de tine, atât prin chestionare create de tine, cât și prin informații găsite online despre posibilul tău persona.

 

Ocupă-te și de cercetarea calitativă a persona-ei tale

După cercetarea cantitativă, în care găsești date statistice importante, urmează obținerea unor date calitative care te pot duce spre răspunsuri mai ”de finețe” despre persona-ul tău. În cadrul cercetării cantitative probabil ai aflat informații despre: vârstă, domiciliu, genul, etc.

Cercetarea calitativă însă aduce răspunsurile la întrebările importante, mai exact, interesele psihografice ale unei persoane. Doar știind aceste interese poți realiza, cu adevărat, un produs, serviciu sau conținut digital. 

Un buyer persona pur calitativ te poate ajuta, statistic, la anumite raporate, însă un buyer persona întreg, realizat cu ajutorul ambelor baze de date, este un instrument neprețuit pentru orice business și trebuie folosit la capacitate maximă.

 


 

Cercetarea cantitativă este crucială atunci când creezi o persona

 


 

Crearea persona în baza datelor

Urmează acum, după aceste 2 seturi de cercetare, să creezi persona în baza datelor tale. Template-urile de pe internet sunt extrem de folositare, dar toate trebuie adaptate la nevoile și cerințele tale.

Gândește-te în ce momente ale business-ului tău vei folosi cel mai mult aceste persona. Astfel, vei ști cum ar trebui să arate acest persona. Dacă realizezi, de exemplu, conținut digital pe baza persona-ului tău, ar fibine să introduci chestiunile despre modul în care consumă conținut digital cât mai aproape de începtul documentului tău.

Încearcă să realizezi și o corelare între datele calitative și cele cantitative. Cu siguranță vei găsi importante legături între cele 2 seturi de date, care te vor ajuta să creezi o persona cât mai apropiată de realitatea business-ului tău.

După ce ai creat persona, ar fi bine să o împarți și cu restul oamenilor care te ajută în business - angajați, asociați sau colaboratori - ca să știi că toată lumea are o direcție clară asupra business-ului și unde se îndreaptă acesta atunci când creează conținut.

 

Implementarea persona

Ultima chestiune de care trebuie să te ocupi este implementarea acestui persona, pentru a te asigura că toate datele pe care le-ai adunat nu rămân într-un document, pierdute.

Nu trata persona ca pe ceva ce e realizat o singură dată și gata. O persona trebuie actualizată de fiecare dată când intervin schimbări asupra datelor pe care le-ai acumulat sau asupra produselor tale.

Creează un site web pe baza persona-ului creat în această etapă. Intră pe WebWave și creează primul tău site web! 

Autor: Patrunjel Eduard

Alătură-te celor 480 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Cele mai citite articole. 

Panoul Webmaster

Înregistrare

Logare