Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Ce este local SEO și de ce ai nevoie de el?

04 aprilie 2018
Ce este și cum creezi un landing page?

Știi, că majoritatea traficului din rețea provine de la dispozitivele mobile? Adică telefon, mai rar tabletă. Acestea sunt dispozitive pe care le ții în buzunar și pe care le scoți când ai nevoie să verifici ceva. De ce ai poftă acum? Pizza? Poate ceva mai oriental? Sau ceva mai picant? Și neapărat undeva prin apropiere. Ok - știu deja ... Și mai departe scoți telefonul, și scrii în Google ”cea mai bună pizza Cluj”, sau ”hotel Mamaia”, … Alegi una din sugestii și ... mergi. Sau suni. Știi din ce cauză ai găsit totul cu telefonul mobil? Pentru că cineva se pricepe la local SEO. Deci ai o afacere locală și dorești să fii ușor de găsit în felul dat, în căutările Google, acuși vei afla cum poți ușor să o faci :)

 

De unde începi optimizarea local SEO?

Aventura cu local SEO începe de la aceea că știi ce ai și îți dai seama ce vor căuta oamenii de prin părțile tale. Este de ajuns să combini specializarea businessului Tău (de exemplu sticlar) și localitatea sau cartierul (de exemplu Cluj-Napoca). Atunci ai o frază pe care cineva care are nevoie de un sticlar în Cluj, o va căuta în Google. Ușor? Ușor. Mergem mai departe.

Deci să spunem că ești sticlar, ai un atelier în Cluj și dorești să Te găsească clienții din apropriere. Este o idee foarte bună. Acum trebuie să decizi cum începi prezența Ta în Internet. Deși la prima vedere este o chestie complicată, de fapt este foarte simplu.

Începe de la crearea unei cărți de vizită în Google. La urma urmei, practic toate căutările nimeresc aici. Deci treci la pagina Google Compania mea. Te loghezi, creezi un profil al companiei Tale și gata. Este destul de simplu și îți va lua doar câteva minute. Aceasta este primul pas, pentru a crea o carte de vizită în rețea. Această carte de vizită virtuală este suficientă pentru cazurile când cineva de prin părțile tale caută un sticlar. Ține minte, că aceste date trebuie să fie actuale. Denumirea, adresa, numărul de telefon sunt un minim necesar.

Din ceea ce am spus anterior voi sublinia o chestie foarte și foarte importantă. Să zicem că ai creat deja o carte de vizită. Acuma trebuie să ai grijă ca această carte de vizită să fie mereu actuală. Ți s-a întâmplat să ajungi la o adresă greșită doar pentru că cineva a uitat să actualizeze informația din Google? Mie tot. Situația când am fugit jumătate de oraș pentru a ajunge la o întâlnire doar pentru că cineva a uitat de un mic detaliu - nu era cea mai plăcută. Era important pentru mine. Pentru clienții Tăi la fel va fi important. Nu merită să-i calci pe nervi în special dacă ai concurență prin apropriere.

Deci, dacă ai o carte de vizită în Google, atunci de-acum ai o bună parte de local SEO după Tine. Spuneam eu că e simplu. La urma urmei este vorba doar de câteva minute petrecute la calculator. Dacă te gândești de ce uneori este atât de greu să faci un SEO bun, acuși afli.

Vezi aici o instrucțiuni pas cu pas cum creezi un profil în Google Compania mea.

 

Creează adevărata Ta carte de vizită

Pentru local SEO ideal este o pagină web. Cartea de vizită creată în Google este super, dar nu rezolvă toate sarcinile. Aș spune că îndeplinește sarcinile de bază - clienții Te vor găsi, dar oare vor afla mai multe? Nu cred. Tu însă poți să le spui ce le poți oferi.

Să ne oprim la sticlarul nostru din Cluj (dacă într-adevăr există așa cineva salutare mare!). Ce trebuie să fie amplasat pe site-ul Tău? Fiecare specialist SEO de rasă îți va spune dintr-o răsuflare ”Cuvinte cheie bune, link-uri bune, poze bune, descrierile imaginilor, ancore în link-uri bune, mapă Google și contact”. Și de fapt va avea dreptate. Pentru că despre aceasta este local SEO. Important este să asimilezi bine acest capitol, să ai un site care „funcționează” (pare banal dar nu este un lucru firesc) și să ai posibilitatea să faci totul ce a spus acel specialist SEO.

De ce apare întrebarea „Dacă ai posibilitatea”? Ei bine, pentru că multe platforme pur și simplu nu oferă instrumente SEO. Sau necesită ale instrumente și atunci încep problemele cu actualizările nereușite, lipsa de compatibilitate șablonului sau a unui element de pe site cu platforma, plugin care nu oferă o conexiune sigură, … e mult. Dar până să începi puțin să te îngrozești vezi ce trebuie să fie situat pe pagina unui business local, care este bine creată din perspectiva SEO. În programul WebWave o faci fără probleme. :)

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Ce trebuie să amplasezi pe un site de prezentare a companiei?

De acum am început să înțelegem care-i treaba cu cuvintele cheie. Este o temă destul de simplă în teorie și puțin mai complicată în practică. Să faci o listă de cuvinte cheie este o chestie de câteva minute, în special dacă știi cu ce Te ocupi? Scrie serviciile Tale. Întrucât avem un atelier de sticlă, merită să ai pe site fraza „Sticlar Cluj”. Cel mai bine în titlul paginii principale.

În descrierea paginii este important să scrii cumva frumos. De exemplu „Servicii de sticlar - amplasarea foilor de sticlă, montare ferestrelor din lemn și plastic - sticlar [denumirea companiei] Cluj”. Practic așa rezolvi problema cu local SEO în descrierea site-ului. Pe pagină însăși merită să amplasezi o descriere mai largă a serviciilor sau să descrii ceea ce faci în fiece zi la locul de muncă ;). Important este ca textul să aibă sens să arate bine și să nu fie doar un sir de cuvinte.

Fila ”Contact” este foarte importantă. La urma urmei este vorba de ea. Datele din această subpagină trebuie să fie actuale și clar descrise. Ține minte de subsolul paginii - datorită acestuia pe fiece subpagină vor fi amplasate cele mai importante informații și cuvinte cheie. Adică sticlarul din Cluj trebuie să amplaseze în ea referințe către alte subpagini (Oferta, Prețuri, Contact, ...), adresa fizică - denumirea atelierului propriu și o scurtă descriere a serviciilor. În practică, aceasta este o frază din descrierea paginii web. Include o imagine, care nu va ocupa mult loc și se va încărca repede. Ține minte să incluzi o ofertă completă. Dacă dorești o listă de prețuri sau un meniu. Și o ultimă recomandare - include pe site mai multe imagini care descriu ceea ce faci. Vizitatorii care vor privi aceste imagini, vor spori timpul mediu pe site-ul Tău.

Așa detalii pe un site simplu oferă mai multe rezultate de cât un site sofisticat. Nu mă mai opresc la capitolul ”Site-ul trebuie să fie simplu”. Dar un lucru nu voi trece cu vedre - viteza site-ului.

 

Viteza și decorația

Nu merge vorba despre faptul că site-ul va merge mai repede. Merge vorba despre faptul că site-urile cu imagini mari se încarcă mai repede. Astăzi majoritatea utilizatorilor caută informația pe mobil. Deci un site rapid, ajustat la smartphone va fi ideal dintr-un singur motiv simplu: Google o va afișa mai des în rezultatele de căutare. De aceea o pagină „ușoară” și rapidă este ceea de ce avem nevoie. Deci merită să ne interesăm. La aceea o conexiune rapidă și câteva chestii pe care le vei putea găsi ușor în programul nostru ;). Un cont e-mail propriu conectat la domeniu este la fel o chestie cool.

Dar site-ul web nu este unicul element local SEO. Bine ar fi să obții câteva opinii în Google. Întrucât ai de acum un site web pe care utilizatorii îl pot găsi în Google, merită să ceri de la clienții proprii, niște opinii. La sigur vor fi pozitive deci nu este nevoie să te îngrijorezi :). Opiniile negative la fel sunt utile, reprezintă o ocazie bună pentru a crea o imagine de brand. O rezolvare publică a problemei clienților sau o reacție corespunzătoare este o publicitate perfectă.  Deci merită să oferi posibilitatea de a lăsa comentarii. Un client satisfăcut este un ambasador ideal al companiei Tale.

 

O mișcare bună pe pagină

Este o chestie importantă. Există câteva portale care păstrează comentarii și opinii despre produse. Un plus mare? Aceste portale sunt bine poziționate și deseori sugerate ca primele site-uri în rezultatele căutărilor. Deci creează un cont pe site-urile locale.

Ai un hotel? Sunt și aici câteva portale bune. Ai un atelier? La sigur vei găsi câteva locuri, în care vei putea adăuga informații despre serviciile tale. Caută, la sigur vei găsi ceva. Un avantaj suplimentar este faptul că îți vor oferi niște link-uri bune pentru pagina Ta, iar aceasta înseamnă că roboții Google o vor lua ma în serios :). Portalele locale sunt cele mai recomandate, dar nu exagera. Alege două - trei portale locale și tot atâtea portale de specialitate (cele mai bune pentru Tine). Chestia asta va face rezultate :)

 

Analitica

Atunci când realizezi pagina Ta ține minte să o conectezi la Google Search Console și să incluzi în ea codul Google Analytics. Datorită lor vei afla despre clienții Tăi :) Iar ei despre ... Tine. Pentru că Te interesează mai mult clienții noi.

Deci dacă de acum știi despre ce este local SEO, creează un site web gratuit în programul WebWave! Avem câteva zeci de șabloane responsive, care le vor place roboților Google. În special, acum când știi cum să o umpli cu conținut :). Dacă ai vreo întrebare, scrie-ne pe chat sau pe adresa contact@webwave.ro. Cu plăcere te vom ajuta să poziționezi bine site-ul Tău.

 


Bartek Raducha  - omul care se ocupă de conținut în WebWave - autorBartek Raducha - omul care se ocupă de conținut

În WebWave - omul care se ocupă de conținut. În viața privată - tată, soț. După orele de muncă, cântă în trupa Bold Wombats. Iubește cărțile.

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: