Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Eficiența aplicării cuvintelor cheie în Anchor Text

30 august 2022
Cum lucrezi cu Anchor Text?

Specificarea cuvintelor cheie în Anchor Text pentru backlink-uri era pe timpuri o tehnică aplicată destul de frecvent din cauza impactului pe care la avut asupra rank-ării în căutările Google. În ziua de astăzi, algoritmul Google abordează textul Anchor cu foarte multe rezerve, în consecința aplicării exagerate și abuzive a acestei măsuri de optimizare.

De asemenea merită menționat, faptul că obținerea backlink-urilor reprezintă o strategie de SEO destul de avansată. Mai exact Google o consideră agresivă și din această cauză atrage o atenție specială asupra naturalității backlink-urilor apărute.

În articolul de astăzi vom detalia impactul aplicării cuvintelor cheie în cadrul textului anchor asupra rank-ării site-ului.

Conținutul articolului:

(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)

  1. Ce este un Anchor Text?

  2. Cum tratează Google Anchor Text-ul?

  3. Cum abordează echipa WebWave anchor textul și care sunt recomandările noastre?

  4. Care sunt opțiunile de Anchor Text?

 

Ce este un Anchor Text?

Un anchor text reprezintă textul unui link pe care îl vede utilizatorul și în spatele căruia se află adresa URL a link-ului. Adresa URL poate direcționa utilizatorul atât pe același site pe care se află cât și pe alte site-uri.

 

Cum tratează Google Anchor Text-ul?

 

Documentația Google

În conformitatea cu documentația referitoare la schemele de link-uri, Google declară că aplicarea cuvintelor cheie în Anchor text reprezintă o tehnică agresivă și abuzivă. Mai multe detalii despre aceasta pot fi găsite aici.

În să pentru o abordare mai profundă vom analiza în continuare un studiu efectua de Ahrefs care analizează impactul textului Anchor asupra rank-ării site-ului în Google.

 


 

Deja există un precedent când anumite tactici inițial foarte eficiente, au trecut în zona gri ca mai târziu să devină nocive în urma unui update ale algoritmului Google numit Penguin

 


 

Studiul efectuat de Ahrefs

Echipa Ahrefs a organizat un studiu în cadrul căruia  a analizat backlink-urilor site-urilor. Mai exact au fost analizat 384 614 de site-uri - deci scala este destul de impunătoare. În urma acestui studiu au fost concluzionate următoarele:

  • Cele mai bune performanțe au fost atinse de site-urile a căror backlink-uri conțineau Exact-Matching anchor text doar în proporția de 13% din numărul total de anchor text. Interpretarea acestor date de către autorii studiului, rezultă din faptul că algoritmul Google a evoluat mult în abordarea conținutului și acordă atenție enormă subiectului conținutului de pe pagină și mai puțin cuvintelor cheie.

  • Aplicarea Exact Matching anchor text pentru backlink-uri reprezintă o tehnică destul de riscantă. Motivul este simplu: este extrem de puțin probabil ca un site să-ți deie un backlink cu un exact matching anchor text într-un mod natural, voluntar. Din această cauză este foarte probabil, ca algoritmul Google să trateze backlink-urile cu exact-matching anchor text ca backlink-uri manipulate. Acest lucru este susținut de declarația Google pe care am menționat-o mai sus.

  • Studiul a demonstrat că impactul Anchor Text asupra rank-ării site-ului în rezultatele Google este nesemnificativ și poate fi opis cu vederea. Nivelul mediu de corelare Spearman este de 0.1436.

Mai multe detaliile despre studiul Ahrefs pot fi găsit în acest articol.

 

Cum abordează echipa WebWave anchor textul și care sunt recomandările noastre?

După cum s-ar putea de așteptat, echipa WebWave evită anchor textele de tip exact-matching și partial-matching. Motivul acestei abordări constă în faptul că există un raport foarte dezavantajos între beneficiile reduse și riscurile înalte aplicării acestor tipuri de Anchor Texte.

Suplimentar am dori să subliniem, faptul că deja există un precedent când anumite tactici inițial foarte eficiente, au trecut în zona gri ca mai târziu să devină nocive în urma unui update ale algoritmului Google numit Penguin.

(Mai multe detalii despre actualizarea algoritmului Google numită Penguin pot fi găsite în acest articol.)

Optimizarea SEO atât on-site cât și off-site reprezintă o metodă de promovare pe termen lung. Din această cauză riscurile aferente măsurilor aplicate au o importanță mai mare în comparație cu rezultatele atinse pe termen scurt.


Recomandările WebWave referitoare la Anchor Text

Echipa WebWave recomandă evitarea aplicării cuvintelor cheie și variaţiilor acestora în cadrul cuvintelor cheie.

Care sunt opțiunile de Anchor Text?

În continuare, vom să descriem, mai pe larg, ce opțiuni există, ce înseamnă și cum le-ai putea folosi pe site-ul tău.

 

Exact Matching  [Potențial periculos]

Această opțiune este una dintre cele mai periculoase anchor texturi pe care le poți folosi. Practic, atunci când vrei ca link-ul respectiv să rănkuiască pentru un anumit cuvânt cheie, introduci acel cuvânt cheie, exact cum îl dorești, și plasezi link-ul în interior. Acest comportament e depistat foarte ușor de Google și poate dăuna.

 

Compound Anchors [Potențial periculos]

Precum exact-matching, și Compound Anchors e destul de periculos. Acesta din urmă conține cuvântul cheie pentru care vrem să rankuim, dar și alte cuvinte - din acest motiv, e doar parțial valabil. Recomandăm să nu folosiți nici acest tip de matching.

 

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Branded

Anchor text-ul de tip branded este ideal dacă vrei să-ți construiești un brand cu ajutorul optimizării SEO și să eviți penalizările Google. Și noi, la WebWave, folosim mult acest tip de anchor text. Astfel, atunci când menționezi brand-ul tău într-un articol, adaugă un link exact pe mențiunea respectivă.

 

Naked

Opțiunea de Naked Anchor text presupune ca textul linkului să fie exact adresa link-ului, în forma sa brută. Cu alte cuvinte utilizatorul va vedea adresa URL pe care va face click. Și această opțiune e ok pentru SEO, dar vizual uneori poate fi destul de sâcâitoare, mai ales dacă nu ești atent la modul în care-ți structurezi link-urile. 

 

Organic anchor text

Reprezintă un cuvânt generic care este folosit deseori și care este diferit de cuvântul cheie. Acest tip de anchor text este considerat ca unul sigur. Exemple de organic anchor texte sunt:

  • “Aici”

  • ”Vezi mai multe”

  • ”Vezi”

  • ”Website”

  • ”Tutorial”

  • ”Articol”

... și altele desigur.

 

Alt Tag

Acest tip de anchor text se realizează în cazul în care se aplică link-uri în spatele imaginilor și nu a textelor. În acest caz algoritmul Google preia conținutul tag-ului ALT ca anchor text. Această opțiuni sunt foarte folositoare și pot aduce oameni pe site-ul tău, cu o strategie SEO bună în spate.

 

Cuvinte de încheiere

Întrucât optimizarea SEO reprezintă un domeniu foarte complex și în continuă evoluție îți sugerez să scrii pe grupul comunității WebWave. Prezintă-ți opinia, experiența, referințele la studii și orice alt material pe care îl consideri util.

De asemenea îți recomand să testezi platforma WebWave pentru a verifica funcțiile pentru crearea site-ului și pentru optimizarea SEO.

Autor: Patrunjel Eduard, Ivan Prozorovschi

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: