Cu siguranță ai auzit de termenii de optimizare SEO sau poziționare în rezultatele căutărilor Google. Am creat acest tutorial pas cu pas pentru a te face cunoscut cu acest domeniu și a explica, cum se face o optimizare SEO corespunzătoare. Am încercat să prezentăm informația într-un mod cât mai clar și cât mai structurat. Însă dacă ai întrebări referitoare la optimizarea SEO a site-ului tău, scrie-ne pe chat - pe WebWave te vom ajuta cu plăcere.
SEO - (eng. Search Engine Optimization) este o strategie de marketing online ce presupune optimizarea motoarelor de căutare și reprezintă un proces de îmbunătățire a vizibilității site-ului în cadrul rezultatelor generate de motoarele de căutare.
Pe internet există o mulțime de definiții ale acestui termen. Dar o explicație extrem de concisă este oferită de membrii echipei Google. Conform acesteia, optimizarea SEO are două scopuri: optimizarea conținutului site-ului și optimizarea accesului utilizatorului la conținutul site-ului.
Această explicație prezintă foarte bine modul în care funcționează Google:
Inițial, Google vede niște coduri numite „ tag-uri ” în baza cărora înțelege despre ce este site-ul / subpagina site-ului.
Apoi, roboții Google studiază site-ul și verifică dacă conținutul site-ului coincide cu tagurile ( promisiunea ).
Dacă conținutul site-ului este potrivit, atunci Google promovează site-ul în rezultatele căutărilor și verifică comportamentul utilizatorului.
Dacă utilizatorul are o experiență pozitivă pe site, atunci poziția acestuia crește.
Pentru a afla mai multe despre promovarea online, vezi acest articol.
Conținutul articolului
Primul pas în SEO, optimizarea pentru motoarele de căutare este alegerea unor cuvinte cheie cu ajutorul cărora site-ul tău se va poziționa pe primele locuri in motoarele de căutare.
Cuvintele cheie reprezintă niște fraze pe care utilizatorii le scriu ( online ) pentru a găsi conținut asemănător cu cel de pe site-ul tău. Dacă vei reuși să determini exact ceea ce caută utilizatorii tăi, există șanse mari să găsești fraze eficiente care vor atrage utilizatorii necesari pe site.
Ține minte că, pe frazele indicate se pot poziționa companii asemănătoare cu a ta. Cu cât este mai mare concurența pentru cuvintele cheie, cu atât va fi mai greu să ajungi în top 10 rezultate. Din această cauză, la început merită să cauți fraze de nișă, pentru că astfel va fi mai simplu să atingi poziții bune. În acest scop, folosește Keyword Planner pe contul tău AdWords.
Dacă ai ales deja cuvintele cheie, poți trece la următorul pas - folosirea acestor cuvinte cheie pe site.
Vezi acest tutorial pas cu pas pentru a afla cum faci o listă de cuvinte cheie.
Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
După ce am creat deja o listă de cuvinte cheie putem trece la următorul pas - folosirea cuvintelor cheie pe site, mai exact în tag-uri și în conținutul site-ului.
Vom începe mai întâi cu tag-urile site-ului ( promisiunea ), după care vom trece la optimizarea conținutului (îndeplinirea promisiunii ) :)
Pentru a crea niște tag-uri eficiente este nevoie să incluzi în ele cuvinte cheie și să descrii conținutul de pe site, pentru ca utilizatorul să-și creeze așteptări realiste cu privire la ce va găsi atunci când va intra pe site-ul tău.
Vom descrie mai jos tagurile unui site web:
Am ales domeniul ca primul tag al site-ului pentru că înregistrarea acestuia reprezintă unul dintre primii pași pe care îi face orice proprietar de site-uri. Alegerea unui domeniu potrivit este fundamental, de cele mai multe ori se face o singură dată în toată ”viața” site-ului.
Există multe contradicții referitoare la importanța domeniului pentru performanța SEO. Cei de la Google afirmă că acesta nu mai este atât de important pentru algoritmii actuali. Personal, am o atitudine moderată față de această afirmație. Argumentul este simplu: când faci SEO îl faci pentru algoritmi și pentru utilizatori. De fapt, utilizatorii sunt cei ce decid foarte multe lucruri în ziua de azi!
Dacă ai un domeniu ușor de memorat, simplu și scurt, care va comunica brandul tău, acesta te va ajuta să atragi utilizatori, ceea ce înseamnă o performanță SEO bună. La fel, mulți specialiști SEO recomandă ca domeniul să conțină cel mai important cuvânt cheie, pentru poziționarea site-ului.
Este de fapt cel mai important tag, pentru că 80% dintre utilizatorii Google citesc doar această informație atunci când analizează rezultatele Google. Exact acest tag este responsabil de click-urile pe care le fac utilizatorii în lista rezultatelor Google și, în final, de traficul organic pe care-l va avea site-ul tău.
Trebuie menționat că meta-titlurile trebuie să se afișeze în întregime în rezultatele căutărilor Google - nu pot fi prea lungi pentru că vor fi trunchiate. Acest tag trebuie să fie scurt, de numai 600px. La fel, meta-titlul trebuie să sugereze utilizatorilor că pe site vor găsi răspunsul la întrebarea lor și să includă desigur, cuvintele cheie.
Este al doilea element care apare în rezultatele Google și are funcția de a oferi mai multe detalii despre conținutul subpaginii.
În mod normal, un câmp în care poți introduce meta descrierea poate fi găsit în orice sistem CMS, inclusiv în WebWave.
Lungimea maximă recomandată pentru meta descriere este aproximativ 150 de caractere.
Acesta este cel de-al treilea element care apare în rezultatele Google.
Uneori, atunci când salvezi articolul, sistemul generează un link automat care nu este optimizat SEO. Merită să verifici dacă structura link-ului este bună, de exemplu dacă include cuvinte cheie.
Mai multe detalii despre optimizarea link-ului vei găsi în acest articol.
După cum am menționat mai sus, Google vede mai întâi tag-urile site-ului, mai exact meta-titlul și meta-descrierea. Apoi accesează site-ul și verifică dacă conținutul acestuia se potrivește și dacă este valoros. Vom descrie mai jos elementele conținutului care trebuie să fie optimizate SEO.
Atunci când vine vorba de conținut, Google citește mai întâi tag-urile H1 ca apoi să decidă dacă acestea se potrivesc cu căutările utilizatorilor. Reține:
Titlul articolului tău ar trebui să aibă întotdeauna un tag H1;
Cuvintele cheie din H1 ar trebui să apară și în meta titlu;
Ar trebui să existe un singur tag H1 pe o subpagină web;
Cuvântul cheie ar trebui să fie la început, nu la sfârșit.
Cele mai multe sisteme CMS, inclusiv Webwave, setează în mod automat titlul articolelor cu un tag H1.
Cuvântul cheie de bază ar trebuie inclus în primele 100 de cuvinte ale articolului, adică în primul paragraf. Acest lucru este important pentru că utilizatorii citesc de obicei fragmentele de text amplasate la început, în partea de sus a articolului, pentru a găsi răspuns la întrebările lor. Mai jos în articol, se regăsește răspunsul elaborat.
Și subtitlul ar trebui să conțină cuvântul cheie.
Este important ca acesta să fie formatat ca un tag H2.
Subtitlul H2 îi spune unui motor de căutare că aceasta este a doua cea mai importantă parte a articolului tău, după H1. Google vede în acest mod ierarhia conținutului.
Dacă are în jur de 150 de caractere, poți să folosești subtitlul și ca meta descriere.
Într-un articol, există și un loc pentru subtitluri care despart întregul conținut și îl fac mai ușor de citit.
Punând un cuvânt cheie în subtitlu și formatându-l ca tag H3, Google va primi informația că, în afară de H1 și H2, ar trebui să citească și H3-ul.
De obicei, în optimizarea SEO, tag-urile H4 și H5 sunt mai puțin întâlnite, dar nu e nimic rău în a folosi aceste taguri, dacă site-ul tău cere lucrul ăsta.
De la început, au existat reguli de optimizare SEO specifice în ceea ce privește densitatea cuvintelor cheie. Însă o dată cu evoluția algoritmilor Google, o importanță mai mare se oferă experienței utilizatorilor, mai exact semnalelor acelei experiențe (de ex: timpul petrecut de utilizatori pe site).
În prezent, o densitate a numărului de cuvinte cheie excesivă este penalizată. Dacă împarți numărul cuvintelor cheie la numărul total al cuvintelor dintr-un articol, nu ar trebui să ai mai mult de 1%.
Atunci când adaugi o imagine în sistemul CMS, și aceasta trebuie bine optimizată SEO.
Există 3 aspecte cărora trebuie să le acorzi atenție:
Optimizarea fișierului care va asigura viteza performantă de încărcare a site-ului - un factor extrem de important pentru poziționarea site-ului în rezultatele Google, în special din 2018.
Tag-ul ALT - este un tag foarte important pentru că datorită acestuia, imaginea de pe site-ul tău poate apărea în rezultatele de căutare a imaginilor în Google, ceea ce înseamnă mai mult trafic pe site-ul tău. La fel, textul acestui tag apare atunci când imaginea nu se încarcă, de exemplu din cauza vitezei scăzute a conexiunii la rețeaua de internet.
Tagul TITLE (Titlul imaginii) - este mesajul, fragmentul de text care apare atunci când trecem cu cursorul peste imagine.
Calitatea este un termen destul de abstract, dar exprimă foarte bine despre ce este vorba - conținutul site-ului trebuie să fie de valoare pentru utilizator, trebuie să răspundă la întrebările lui și să-l ajute să rezolve problema pe care o are. Acesta este motivul pentru care în SEO se spune că „Content is the King ” (conținutul este regele). O mare sursă de trafic pe care o poți atrage este prin intermediul postărilor blog.
Începând cu anul 2015, Google a început să se îndrepte spre proiectarea mobilă.
Cu fiecare actualizare, algoritmul Google devenea din ce în ce mai stringent. În prezent, proiectarea responsivă a site-urilor (RWD) este oficial recomandată de către echipa Google.
Ideea acestui tip de proiectare (responsiv) este ca site-ul să aibă același conținut pe diferite dispozitive, dar aspectul acestuia să depindă de dimensiunile ecranului dispozitivului.
Din ce în ce mai des se menționează că toate site-urile, nu doar paginile unde se execută tranzacțiile, trebuie să fie asigurate cu ajutorul certificatului SSL. În prezent, cam jumătate din paginile accesate în browser, sunt site-uri cu acest certificat. Google dorește ca toate paginile web să fie asigurate și verificate doar cu certificatul SSL. În caz contrar, utilizatorii care folosesc browserul Google Chrome vor putea vedea un banner pe site-urile care nu au un certificat SSL. În acest mod, browserul informează că acest site nu este suficient de sigur.
Practic vorbind, acest banner înseamnă că, dacă site-ul tău nu are un certificat SSL, atunci utilizatorii browserului Google Chrome și a altor browsere populare nu vor intra pe site-ul tău - pentru că nimeni nu dorește să se simtă vulnerabil atunci când este online.
Site-ul WebWave și toate site-urile create în WebWave beneficiază de certificat SSL.
Multe actualizări ale algoritmilor Google (inclusiv Google Speed Update) țin de viteza de încărcare a site-ului web, pentru ca site-ul să se încarce repede chiar și pe dispozitivele mobile. Scopul principal este ca pagina ta să fie mai rapidă decât cea a concurenței.
Cele mai importante metode de îmbunătățire a vitezei de încărcare a site-ului le-am descris în acest articol.
Optimizarea SEO are două scopuri: optimizarea conținutului site-ului și optimizarea accesului utilizatorului la conținutul site-ului
Optimizarea SEO are două scopuri: optimizarea conținutului site-ului și optimizarea accesului utilizatorului la conținutul site-ului
Este un tool cu ajutorul căruia poți afla care este volumul căutărilor pentru cuvintele cheie. În prezent, acest instrument online s-a dezvoltat foarte mult, oferind posibilitatea de a verifica concurența, sugerând cuvinte cheie noi și multe altele.
Roboții Google funcționează foarte eficient - când apar site-uri web noi, acestea vor fi studiate și înregistrate în bază. Poți însă să accelerezi acel proces utilizând instrumentul Google Search console. Unicul lucru pe care trebuie să-l faci este să înscrii în fereastră adresa paginii web proprii și să confirmi depunerea site-ului tău. Pentru a utiliza acel instrument este necesar să-ți creezi un cont Google. Dacă nu deții un cont Google, crearea lui îți va lua doar câteva minute.
Instrucțiune pentru conectarea site-ului tău la Google Search Console
Pentru a poziționa o pagină web, este nevoie să aflăm cum se comportă utilizatorul pe ea. Instrumentul care te va ajuta să analizezi traficul de pe site, este Google Analytics. Această recomandare SEO te va ajuta să înțelegi mai bine care sunt cele mai vizitate subpagini, sursele de trafic prioritare și în final, să înțelegi cum poți optimiza și mai bine site-ul tău.
Vezi în acest articol mai multe despre Google Analytics
Interesul clienților din regiunea ta, față de ofertă, are o importanță deosebită în special atunci când conduci o afacere, de exemplu un magazin. În această situație, merită să te poziționezi pe fraze care indică de exemplu, orașul - să spunem ”arhitect interior Iași”.
Află mai multe recomandări pentru optimizarea SEO local în acest articol.
Toate setările descrise în acest articol vor putea fi făcute foarte ușor cu ajutorul platformei WebWave. Convinge-te singur. Creează un site optimizat SEO.
Autori: Tomasz Szwed / Elena Dumitru / Milena Antoniak / Paweł Krzywina / Ivan Prozorovschi / Dragos Suciu
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: