Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Cum îți promovezi site-ul [Plan De Marketing]

09 februarie 2021

Promovarea unui site se poate face prin mai multe metode, precum SEO, Social Media, reclame plătite. Cheia acestor metode este armonia! Dacă nu se completează una pe alta corect, șansele ca site-ul tău web să ajungă în fața multor oameni sunt destul de mici. 

Vrei să ai un site web nou pentru afacerea ta? Prezintă-le clienților tăi un site realizat profesional cu ajutorul WebWave în doar câteva zile, fără să ai nevoie de cod pentru acesta. După ce e gata site-ul, te poți concentra mai mult pe promovarea site-ului tău web decât pe crearea acestuia! Click aici pentru mai multe detalii despre WebWave.

Articolul de astăzi se va concentra mai mult pe planul de marketing și cum pui fiecare piesă din puzzle-ul promovării site-ului tău, în detrimentul metodelor. O să discutăm, bineînțeles, și despre metode, însă extrem de succint!


Important: Înainte de a începe aș dori să subliniez un aspect important: fiecare site, fiecare afacere, are specificul său. Și metodele, canalele de promovare a site-ului au o eficiență diferită în dependență de domeniu. Independent de metodele care vor fi descrise în text îți recomand să te concentrezi asupra metodelor / canalelor care funcționează cel mai bine în cazul tău. Acest lucru va avea un impact major asupra eficienței site-ului și a profitabilității acestuia în cazul unei afaceri.

Conținutul articolului:

  1. Optimizarea site-ului web

    1. Creezi lista de cuvinte cheie

    2. Optimizare on-site pe baza cuvintelor cheie

    3. Conectezi site-ul la domeniu iar apoi la Google Search Console

    4. Conectează Google Analytics la site-ul tău

  2. Ce urmează după ce ai lansat un site optimizat.

  3. Ce faci în perioada de Google Sandbox?

    1. Creează conținut unic

    2. Reclamele plătite contează

    3. Social media

    4. E-mail marketing

  4. Campanii de link-building

 

Optimizarea site-ului web

Atunci când creezi un site web, optimizarea acestuia trebuie să fie pusă pe primul plan. Când spunem ”optimizare” ne gândim atât la responsivitatea site-ului web, funcționarea acestuia într-un mod cât mai corect și rapid, cât și indexarea de către Google a întregului conținut de pe site.

Aceste lucruri trebuiesc făcute, ideal, în momentul creării site-ului web. E mult mai eficient să creezi ceva bun din prima decât să transformi ceva realizat în grabă în ceva funcțional și estetic. 

Optimizarea motoarelor de căutare necesită, în special, o atenție mult mai mare asupra acestor detalii. De asemenea, fiind o strategie de atragere a clienților ce durează un timp relativ lung, această strategie trebuie începută cât mai devreme posibil. Cum faci asta?

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Creezi lista de cuvinte cheie

Folosește-te de Keyword Planner-ul Google sau de alte instrumente online pentru a crea o listă de cuvinte cheie pentru care site-ul tău web ar putea urca cât mai sus în rank-urile Google. Concentrează-te mai întâi pe cele mai apropiate cuvinte cheie de nișa ta.

Asigură-te că te uiți și la ce face competiția pe partea de SEO. Dacă aceștia sunt inexistenți, atunci cel mai probabil lista ta de cuvinte cheie va fi una lungă și stufoasă, deoarece o să ai loc pe multe planuri.

Vezi acest articol pentru a afla mai multe despre lucrul cu cuvintele cheie.

 

Optimizare on-site pe baza cuvintelor cheie

După ce e gata lista de cuvinte cheie vine partea de muncă pe teren. Optimizarea on-site se va împărți în două categorii: conținutul și meta-tagurile. Conținutul trebuie să fie cât mai calitativ cu putință. Dacă nu-ți dai silința și nu vii cu ceva nou, cum o să te poți diferenția de competiția ta?

În ceea ce privește meta-tagurile, ar fi bine ca la fiecare articol, acestea să fie extrem de bine puse în ordine. Titlul și Heading-urile ar trebui să conțină cuvintele cheie pentru care articolul respectiv trebuie să ajungă în rankurile Google pe primele 3 locuri. 

Vezi acest articol pentru a afla mai multe despre optimizarea on-site.

SEO e o metodă foarte eficientă de atragere a traficului, dar ea funcționează pe termen lung

Conectezi site-ul la domeniu iar apoi la Google Search Console

După ce ai început să creezi conținut, conectează-ți site-ul la domeniu și apoi la Google Search Console.

Domeniul site-ului este un element cheie, pentru că algoritmul Google, identifică conținutul în baza adresei URL. La rândul ei adresa URL conține domeniul site-ului.

Suplimentar algoritmul Google își poate crea o anumită încredere față de un domeniu. Din această cauză este mai bine să conectăm domeniul mai repede la site, pentru ca să ai un domeniu mai ceva mai vechi, pe care Google deja îl cunoaște. Acest aspect este foarte important în special la început. Pentru că există o diferență enormă între un domeniu de 3 săptămâni și un domeniu de 3 luni.

La rândul său Google Search Console reprezintă un punct de contact cu algoritmul Google. Conectând Google Search Console la site-ul tău și depunând harta site-ului îi spui algoritmului Google următoarele: ”Acesta este site-ul meu, cu toate subpaginile și articolele lui. Să ții cont de el.” Această acțiune accelerează foarte multe viteza de indexare a site-ului tău de către Google. Cu alte cuvinte site-ul tău va apărea mai repede în căutările Google.

Perioada de indexare a site-ului de către Google poate dura până la 6 săptămâni. Îți recomand să conectezi Site-ul la Google Search Console pentru a accelera acest proces.

Citește fragmentul de mai jos pentru a afla ce faci mai departe - pentru că e foarte important și nu chiar evident.

 

Conectează Google Analytics la site-ul tău

Ultimul lucru pe care ar trebui să-l faci atunci când lansezi site-ul este să conectezi modulul Google Analytics - un modul care îți va oferi o mulțime de informații despre numărul de utilizatori care au vizitat site-ul în ultimele luni, de unde vin utilizatorii pe site-ul tău, cele mai populare subpagini și alte informații utile.

Află mai multe despre Google Analytics aici.

 

Ce urmează după ce ai lansat un site optimizat.

Să presupunem că ai făcut optimizarea SEO on-site, ai conectat domeniul și ai depus datele la Google Search Console - tot la carte. 

Foarte probabil, te vei aștepta la un trafic de utilizatori din căutările Google cu un trend crescător.

Ei bine în 90% nu vei observa un trafic considerabil din căutările Google primele 6-12 luni, iar în unele cazuri, foarte rare chiar și 18 luni. Și chestia asta e normală. Nu te enerva, pentru dacă ai făcut totul corect, atunci totul va fi bine, doar că mai târziu. Da SEO e o metodă foarte eficientă de atragere a traficului, dar ea funcționează pe termen lung.

Această perioadă (primele 6-12 luni) se numește Google Sandbox - când algoritmul Google acumulează volumul necesar de date pentru a aprecia corespunzător site-ul tău. Este foarte important să nu faci prostii în această perioadă din motiv că nu ai trafic. Nu aplica metode neloiale de optimizare SEO și abține-te de la backlink-uri.

Pur și simplu trebuie să aștepți și să te concentrezi asupra altor opțiuni de promovare a site-ului de cât SEO.

Ce faci în perioada de Google Sandbox

Ce faci în perioada de Google Sandbox?

În această parte a articolului vom descrie opțiunile de promovare a site-ului la care îți recomandăm să te concentrezi în perioada de Google Sandbox

 

Creează conținut unic

Știm că asta sună extrem de abstract, însă conținutul unic este baza tuturor acțiunilor de marketing. Cel mai bine este să te concentrezi asupra întrebărilor pe care le au utilizatorii tăi. Oferă-le cel mai bun răspuns - fie articol, imagini sau tabel.

O altă caracteristică ce determină unicitatea conținutului pe care-l creezi este reprezentată de autenticitate. Vorbește prin conținutul tău ca și cum ai vorbi cu un prieten, nu cu un client. Oamenii nu vor să fie tratați ca niște clienți, ci ca niște prieteni!

Orice ai face, asigură-te că ai măcar un 5% ce te diferențiază de restul competitorilor tăi.

Vezi aici mai multe despre crearea sconținutului pentru site-ul tău.

 

Reclamele plătite contează

Deși acestea sunt costisitoare, reprezintă totuși unul din cele mai eficiente moduri să aduci oameni pe site-ul tău web. Înainte de a începe efectiv să faci aceste reclame plătite, asigură-te că faci puțină muncă de cercetare. Dacă ai un site web ce vinde mobilă nu ar trebui să ajungă reclamele tale la adolescenți, deoarece aceștia își cumpără mobilă mult prea rar.

Pe de altă parte nu trebuie să confundăm eficiența cu profitabilitate. Poți aduce mulți oameni pe site, dar aceasta nu înseamnă că ei vor cumpăra.

E ok să aplici această metodă pe termen scurt. Însă de multe ori se întâmplă ca pe termen lung reclamele plătite să fie mult mai puțin rentabilă - deși totuși rentabil. Dacă e cazul tău nu băga cea mai mare parte de resurse aici.

 

Social media

Social Media poate reprezenta pentru tine un instrument de bază în planul de marketing. Poți investi în el atât pe termen scurt pentru a atrage primii utilizatori, cât și pe termen lung pentru a-ți crea un brand.

Astfel, fă tot ce-ți stă în putință pentru a fi prezent într-un mod cât mai autentic și plăcut pe ambele canale de comunicare. Dacă dorești să ai cât mai mulți oameni pe site-ul tău web ești obligat să nu recurgi doar la o singură acțiune. 

 

E-mail marketing

E-mail-urile sunt din ce în ce mai prezente în viața noastră, în special în ultima perioadă, când petrecem mai mult timp casă decât la birou.

Însă îți recomand să începi să lucrezi la ele ceva mai târziu, pentru că ai nevoie de ceva conținut și o comunitate care va dori să primească mesaje despre ceea ce se întâmplă pe site-ul tău.

Vezi aici mai multe despre organizarea campaniilor de e-mail marketing.

Campanii de link-building

Campanii de link-building

Ultima parte a planului de marketing însă una crucială este cea de link building. Backlink-urile - linkurile de pe alte site-uri care duc spre site-ul tău sunt foarte importante pentru a construi autoritatea domeniului tău și pentru a arăta motoarelor de căutare că ești de încredere. Altfel acestea nu vor trimite oameni pe site-ul tău web.


Important: Îți reocmand să lcurezi la dobândirea back
link-urilor după expirarea perioadei de Snad Box, după ce ai observat deja un nivel mai stabil de trafic de utilziatori din căutările Google. Așa va fi mai organic, va arăta mai bine în ochii algoritmului Google.

Dacă ai făcut o treabă bună până aici, se poate întâmpla că deja ai obținut primele backlink-uri. Însă aceasta nu înseamnă că nu mai trebuie să faci nimic. E ok, să aplici efort pentru a căpăta backlink-uri, dar că trebuie să te concentrezi pe calitate și nu cantitate, altfel poți pierde încrederea algoritmului Google.

Există multe metode de a căpăta aceste backlink-uri. Însă una ar fi Guest-Posting-ul: ia legătura cu site-uri web din domenii apropiate cu al tău și să te oferi să le scrii, gratuit, un articol pe o anumită temă, cu condiția ca link-ul către site-ul tău să apară în acel articol.

Pe lângă faptul că site-ul tău va fi unul de încredere în ochii Google, articolul acela va fi citit de oameni care sunt, probabil, interesați de ceea ce tu ai putea să oferi. Astfel, câștigi din 2 părți!

Află mai multe despre campaniile de link building aici.

Dacă ai ajuns la punctul 6 asta nu înseamnă că marketingul se oprește. Social Media, conținutul unic, e-mail-urile și reclamele pot să ruleze constant, ca să nu uite oamenii de tine! 

Dacă vrei să creezi astăzi site-ul web, dă click aici și începe o nouă aventură cu ajutorul WebWave!

Autor: Patrunjel Eduard

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: