Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Alătură-te celor 429 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Crearea site-urilor web - rezumat

După cum am văzut împreună, există câteva reguli de aur pentru crearea site-urilor web. Unele se referă strict la design, în timp ce altele se concentrează mai mult pe modul în care funcționează site-ul web și scopul acestuia. 

De asemenea, acoperim multe dintre aceste elemente în articolele noastre de blog. Cu toate acestea, merită menționat încă un lucru aici: atunci când creăm site-ul web, - nu o facem doar pentru noi, ci și (în primul rând) pentru utilizatorii. Utilizatorii sunt cei care îți vor folosi site-ul. Cu cât website-ul le satisface mai bine nevoilor, cu atât va câștiga o opinie mai bună

Crearea si promovarea site-uri web în rezultatele căutărilor Google

Fiecare site necesită lucru asupra optimizării SEO. Nu toată lumea trebuie să fie un specialist SEO, dar toată lumea ar trebui să aibă cunoștințe de bază pentru a-și promova site-ul în cadrul rezultatelor Google.

Dacă ar fi să explicăm poziționarea site-ului într-un mod mai simplificat, aceasta ar putea fi definită ca adaptarea conținutului site-ului web la întrebările și frazele pe care utilizatorii le introduc în motorul de căutare. Ideea este să răspunzi bine la întrebările acordate de utilizatori.

Diferențiem lucrul asupra promovării site-urilor web în SEO on-site și SEO off-site. La etapa de creare a site-urilor vom lucra bineînțeles la SEO on-site. Dar în cadrul articolului dat vor explica ambele aspecte ale optimizării SEO: on-site și off-site. 

Când începem să creăm site-uri web, trebuie să alegem un program care să ne ofere posibilitatea de a edita aspectele cheie pentru SEO, care vor include: 

  • Meta-titlul și meta-descrierea fiecărei subpagini (inclusiv și a articolelor de blog);

  • Setarea titlului imaginilor și a textului alternativ care descrie conținutul imaginilor.

  • Setarea nivelurilor corespunzătoare a titlurilor și a antetelor;

  • Conectarea ușoară la Google Search Console.

Aceste patru lucruri sunt esențiale dacă dorim ca website-ul realizat să genereze trafic organic.

Cu toate acestea, merită să ne amintim că nu toate programele pentru creare site-uri web permit acest lucru. Trebuie să fim atenți la acest lucru atunci când alegem platforma noastră. Uneori ni se cere să instalăm pluginuri suplimentare fără care nu putem lucra la SEO on-site.

Când vine vorba de primii pași pe care îi facem atunci când poziționăm textul pe care îl creăm pe un blog sau pe întregul site, este vorba de selectarea cuvintelor cheie. 

Desigur, înainte de aceasta, merită mai mult sau mai puțin subliniat subiectul articolului / subpaginii ... sau în cazul unui site web, să știi exact despre ce va fi vorba. Atunci ne ocupăm deja de cuvinte cheie. Planificatorul de cuvinte cheie de la Google Ads, Google Trends sau instrumente precum Ubersuggest sau Ahrefs te vor ajuta la acest capitol. Cu ajutorul acestor tool-uri, va fi mult mai ușor să găsești un set de cuvinte sau expresii pentru care dorești să poziționezi, de exemplu un site web care tocmai este în curs de creare.

Poziționarea în sine poate ajuta foarte mult la popularizarea conținutului site-ului. Mai ales că, necătând la aparențe, aceasta nu este vreo magie neagră sau „lipirea” forțată a cuvintelor cheie în fiecare propoziție la rând. 

  • Utilizatorul va observa imediat că site-ul pe care l-a vizitat a ocupat poziția de top în Google cu ajutorul unor tehnici agresive, fără a oferi răspuns la întrebarea utilizatorului sau fără a oferi un alt tip de valoare.

  • Motoarele de căutare acordă atenție raportului dintre cuvintele cheie și restul conținutului. Un număr excesiv, nenatural de cuvinte cheie în cadrul conținutului poate genera probleme. 

În rezultat lucrul asupra optimizării SEO nu este atât de simplu și necesită o abordare mai sofisticată, mai creativă. LSI keywords, cornerstone content și alte câteva tehnici eficiente vor face ca site-ul tău să ofere valoare utilizatorilor, dar și să devină apreciat, respectiv promovat în cadrul algoritmului Google :). 

Ce altceva afectează poziția site-ului în rezultatele căutărilor Google? 

  • viteza de încărcare;

  • ajustarea la dispozitivele mobile cu ajutorul tehnologiei RWD; 

  • aplicarea link-urilor interne și externe;

  • calitatea conținutului;

În cei 200 de factori de clasare de la Google, putem vedea 200 de elemente care sunt luate în considerare la poziționarea site-ului web. Unele dintre ele sunt foarte importante, în timp ce altele sunt factori mai puțin semnificativi care pot fi definite ca ajustări cosmetice SEO. 

Am menționat deja importanța cuvintelor cheie: este important să le includem în titlurile și descrierile paginilor (și ale obiectelor) pentru ca acestea să funcționeze în mod natural.

Anteturile sunt, desigur, un alt element semnificativ. Algoritmul Google oferă o atenție specială acestor fragmente de conținut și din această cauză se merită să le folosești pentru a adăuga în mod natural cuvintele cheie selectate. Antetul H1 este de cel mai important, dar trebuie reținut că poate fi doar unul pe fiecare subpagină.

În 2015 a fost implementată actualizarea algoritmului Google numită RankBrain, care are ca scop îmbunătățirea preciziei de ordonare a rezultatelor de top. Conținutul și interacțiunea utilizatorilor cu site-ul reprezintă doi factori cheie pentru această parte a algoritmului Google. Cu alte cuvinte, să presupunem că site-ul tău ajunge pe poziții de top, însă atunci când utilizatorii ajung pe el, revin la rezultatele Google și aleg un alt site unde petrece mai mult timp - comportamentul dat al utilizatorului sugerează o calitate redusă a site-ului tău, lucru care va cauza scăderi semnificative ale poziției site-ului în căutările Google.

Site-urile web de valoare se caracterizează printr-o rată de respingere redusă și o sesiune a vizitei pe site îndelungată. Acești doi indicatori reflectă calitatea conținutului de pe website-ul realizat și prin urmare au un impact direct asupra aprecierii site-ului de către algoritmul Google.

Dar să revenim pentru un moment la SEO off-site. Ce este aceasta? Acestea sunt link-uri externe (amplasate pe un alt site) care duc spre site-ul web creat de noi.

Nu contează doar cantitatea lor, ci și calitatea lor. Acestea ar trebui să provină de pe site-uri web valoroase, care se bucură de o bună reputație atât în rândul utilizatorilor, cât și în cadrul algoritmilor motoarelor de căutare. Este foarte bine atunci când site-urile origine și țintă publică conținut la subiecte similare. Atunci RankBrain va trata link-urile ca fiind autentice și semnificative.

WebWave îți permite să adaugi toate elementele necesare responsabile de SEO on-site. Platforma include și un Analizor SEO, care se poate dovedi util pentru promovarea site-ului web realizat în cadrul căutărilor Google.

Vei găsi mai multe informații despre crearea și optimizarea SEO on-site a unui site web pe: 

Imagini vectoriale și optimizarea site-urilor web

Atunci când decidem să creăm site-uri web, trebuie să ne amintim și despre optimizarea site-ului. Acest punct este important din mai multe motive:

  • Optimizarea site-ului afectează poziționarea acestuia în rezultatele motoarelor de căutare. 

  • Un site optimizat îmbunătățește nivelul UX-ului și de utilizare generală a site-ului web.

Mai jos voi descrie mai detaliat ce înseamnă mai exact optimizarea unui site web. Pe scurt, optimizarea unui site presupune ajustarea elementelor site-ului (inclusiv, printre altele, texte, imagini și coduri) pentru a accelera funcționarea acestuia.

Majoritatea instrumentelor de dezvoltare web permit această optimizare, dar uneori solicită și cunoștințe de programare avansate.

Avantajul platformei WebWave constă în faptul că optimizăm codul sursă pentru utilizatorii noștri. Cu alte cuvinte cu WebWave nu este necesar să ai cunoștințe de programare pentru a avea un site optimizat.

La prima vedere, codul sursă a site-ului nostru pare complicat și greu de controlat. În practică însă, codul sursă este administrat de către platformă și respectiv nu include erori. Din această cauză viteza de încărcare a site-ului este destul de mare. 

Cea mai mare problemă a încărcării site-urilor create cu WebWave ține însă de materialele grafice.

Pentru a evita problemele legate de încărcarea site-urilor cauzate de materialele grafice este suficient să ții cont de 3 aspecte importante:

  • Lățimea maximă a imaginilor este de 1400 de pixeli. Această dimensiune este suficientă pentru a păstra calitatea imaginilor, în special în condițiile în care mai mult din jumătate de sesiuni sunt realizate cu ajutorul smartphone-urilor, în care lățimea de 1400 de pixeli de fapt nu poate fi redată (ecranul dispozitivelor mobile este mult mai mic).

  • Formatul imaginii trebuie să faciliteze compresia fișierului. De exemplu în cazul unui fișier cu formatul .JPG, pe ecranele obișnuite, este foarte dificil să identifici diferența între compresia la nivelul de 90 și de 70. Însă diferența dimensiunilor fișierelor în biți va fi considerabilă. Din aceste considerente recomandăm folosirea fișierelor grafice mici, optimizate. Pentru comprimarea automată a fișierelor grafice, recomandăm instrumente ca TinyJPG: Încarci imaginea. Sistemul o comprimă și generează fișierul optimizat.

  • Dacă este posibil optează pentru fișierele grafice vectoriale - Acest tip de imagini au o dimensiune foarte mică și oferă o calitate impunătoare în cazul scalării. La momentul actual formatul SVG este cel mai popular format pentru fișierele vectoriale folosit la crearea site-urilor web. Spre deosebire de fișierele imagine obișnuite, fișierele SVG pot fi mărite și reduse în dimensiune fără prea multe dificultăți. Aplicarea fișierelor vectoriale însă se limitează la imaginile cu un număr redus de detalii, de ex.: logouri, fundaluri abstracte etc. Respectiv aplicarea formatului SVG sau a altor formate vectoriale pentru fotografii este nerațională.Concluzie: Care sunt avantajele fișierelor grafice vectoriale?: dimensiunea mică a fișierului, scalabilitatea și capacitatea de a înscrie cuvinte cheie în conținutul imaginii (la propriu). Pentru a facilita lucrul în cadrul editorului WebWave, oferim acces direct de la nivelul interfeței editorului la o bază de imagini gratuite: peste 400 000 de fotografii și pictograme. (Aceste imagini chiar sunt gratuite. Deci le poți folosi pentru crearea site-ului propriu fără griji în privința drepturilor de autor).Acest lucru facilitează crearea site-ului web, întrucât baza de imagini oferă atât opțiunea de a căuta imaginea cu ajutorul cuvintelor cheie cât și posibilitatea de a seta rezoluția imaginii înainte de a o adăuga pe site. Am implementat această funcție pentru ca crearea site-urilor să fie simplă și ușoară.

Alătură-te celor 429 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Importanța securizării online pentru crearea site-urilor web

Asigurarea securității este unul dintre cele mai importante aspecte în cadrul procesului de creare a unui site web. Nu este vorba doar de protecția website-ului nostru, ci și a utilizatorilor care îl folosesc. 

Un punct cheie în domeniul securizării site-urilor îl reprezintă certificatul SSL. Acest certificat este prezentat prin protocolul HTTPS = HTTP + S de la securitatea datelor transmise între browser și server. Site-urile web care nu o au certificat SSL (adică cele care oferă o conexiune necriptată) sunt categorizate în ziua de astăzi ca periculoase.

În cazul în care nu conectăm la site-ul nostru un certificat SSL, pierderile noastre vor fi considerabile. Prin urmare, un certificat SSL este întotdeauna o alegere bună. Toate datele privind logarea, adresa de e-mail și alte informații confidențiale devin criptate și respectiv inaccesibile pentru răufăcători.

În WebWave, conștientizăm importanța securității - motiv pentru care oferim certificate SSL fiecărui site realizat la noi, independent de planul site-ului (oferim certificate SSL inclusiv și pentru site-urile cu plan Free, întrucât fără un certificat SSL ”viața este grea” în ziua de astăzi).

Crearea de site-urilor web în ziua de astăzi

Viziunea actuală a site-urilor web este diferită de ceea ce era la începuturile acestor tipuri de platforme. Odinioară, site-urile erau doar un format limitat, în care textul reprezintă cea mai importantă sau pur și simplu unica formă a conținutului.

În WebWave monitorizăm trendurile de dezvoltare a web designului și la necesitate implementăm funcțiile necesare pentru realizarea acestora. Suplimentar descriem multe din trenduri pe blogul nostru.

Dacă însă să revenim la trendurile, importante sunt acelea care oferă beneficii concrete utilizatorilor / destinatarilor. Pentru că utilizatorii reprezintă un punct de orientare important atunci când lucrăm la crearea / dezvoltarea site-ului propriu. Un exemplu bun al trendurilor de valoare îl reprezintă designul responsiv - ajustarea site-ului la dispozitivele mobile cu ajutorul tehnologiei RWD.

Și aici este important să facem diferență între un site mobil și un site responsiv. Deja am scris un articol despre aceasta. Ideea de bază a celor două abordări este foarte asemănătoare - site-ul ar trebui să se afișeze bine pe telefoane. Însă conceptele diferă în ceea ce privește posibilitățile generale:

  • Site-ul mobil are două moduri: desktop și telefon. 

  • Un site web responsiv are mai multe opțiuni de vizualizări și se adaptează mai bine la lățimea ecranului.

Cu alte cuvinte - dacă reducem lățimea ferestrei browser, elementele de pe pagina responsive pur și simplu se vor aranja într-un mod diferit, dar vor rămâne vizibile.

În cazul în care avem un site mobil, acesta are o adrese URL complet diferite pentru dispozitive diferite. Deci afișarea paginii la redimensionarea fereastrei browserului va fi problematică. Respectiv această inconveniență este foarte importantă în cazul în care unul din scopurile site-ului nostru este promovarea imaginii de brand. În primul rând este vorba de link-urile pe care le partajăm și care trebuie de fapt specificate în dependență de dispozitivul utilizatorilor. 

La prima vedere, ideea creării unui site web care se ajustează automat la 2-3 tipuri de ecranele diferite, sună ca o muncă destul de migăloasă. Însă în cazul platformei pentru creare site-uri WebWave, totul arată mult mai simplu. Este suficient să creăm doar o singură versiune - cea de desktop, și să aplicăm algoritmul WebWave pentru ajustarea site-ului la ecranele mai mici. Recomandăm, desigur, finisarea manuală a ajustării site-ului, întrucât algoritmul nostru nu cunoaște intenția ta, scopul site-ului și scopul conținutului elementelor. În practică, acest lucru poate înseamna de ex. că algoritmul WebWave nu cunoaște dacă un element de text reprezintă un titlu sau un element decorativ de design amplasat ca fundal. Oricum, algoritmul WebWave execută o bună parte a muncii, în rezultatul căreia rămân doar niște acțiuni minime de finisare. 

Totodată aș dori să subliniez, că modurile Tabletă și Smartphone implică o libertate destul de largă în ceea ce privește ajustările. Respectiv, vei avea posibilitatea să-ți implementezi conceptul în cazul în care ai o viziune foarte specială referitoare la modul în care trebuie să arate site-urile pe dispozitivele mobile.

Site-urile web responsive au încă un avantaj major - algoritmul motorului de căutare Google le tratează foarte bine. Actualizarea algoritmului Google numit Mobile First Indexing a avut un impact enorm asupra valorii versiunii site-ului pentru dispozitivele mobile. Datorită acestei actualizări, site-urile web prietenoase pentru dispozitivele mobile vor fi avantajate în cadrul rezultatelor căutării.

Tehnologia RWD reprezintă un exemplu foarte bun a unui trend care este apreciat atât de utilizatori cât și de algoritmul Google. Și acesta este motivul principal pentru care a devenit un MUST-HAVE.

Creare gratuită a website-urilor

Știm deja că crearea gratuită a unui site web este posibilă. Rămâne doar să înțelegem cum o facem. Punctul cheie ține de platforma aleasă. Mai exact important este să alegi o platformă gratuită în care poți realiza un site fără cunoștințe de programare, fără să lucrezi direct la codul sursă a site-ului. (În cazul în care va fi necesar să lucrezi cu codul sursă va trebui să înveți / să testezi personal să lucrezi la codul sursă sau să plătești pe cineva care o va face pentru tine. Cu siguranță vei plăti - într-o formă sau în altă).

În cazul unei platforme pentru creare site de tip website builder este suficient un concept despre site-ul pe care dorești să-l realizezi și ceva timp liber.În practică, în câteva zeci de minute, putem realiza un site web complet funcțional fără a plăti un ban.

Această metodă pentru creare site-urilor web este simplă și ... chiar distractivă. În special din motiv că platformele pentru creare site-uri web de astăzi generează un cod mult mai bun decât predecesorii săi.

Platformele de website builder funcționează mai rapid, iar potențialul de optimizare a site-urilor web realizate nu este diferită de cele bazate pe alte CMS-uri.

Alătură-te celor 429 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Program pentru creare site web. Chiar trebuie să-l instalezi pe calculator?

După cum arată evoluția creării site-urilor web, pentru o perioadă îndelungată, realizarea acestora solicita lucru direct cu codul sursă: HTML5, CSS3, JavaScript, PHP, MySQL etc.

Respectiv, cunoștințele de programare erau un MUST-HAVE. Cu alte cuvinte crearea unui site web era posibilă doar cu ajutorul cunoștințelor de programare.

Înainte de apariția platformelor de tip website builder, primul pas spre acest tip de abordare a fost Geocvities. Programul a fost creat în Beverly Hills în 1994. După câteva modificări, acesta a devenit disponibil unui grup mai larg de utilizatori. De cele mai multe ori proiectele realizate în cadrul platformei Geocities ar fi clasificate în ziua de astăzi ca Funpage-uri. De exemplu puteau fi pagini cu teorii conspiraționiste.

Probabil că nu este surprinzător faptul că paginile funcționau destul de lent. Conținutul site-urilor era preponderent în formă de text, cu mici accente grafice ca: fonturile colorate sau mici imagini. Pe de altă parte, deși existau multe rezerve, însăși platforma era un mare progres în ceea ce privește crearea site-urilor.

La începutul anilor 2000, au început să apară primele instrumente pentru crearea site-urilor web, pe care le numim acum platforme de tip website builder. 

Datorită acestora puteai crea site-uri fără a lucra direct la codul sursă, dar ca și în cazul Geocities, rezultatul final lăsa de dorit. Potențialul de optimizare a acestor site-uri era destul de limitat, iar codul sursă conținea o mulțime de markup inutile.

De asemenea, merită adăugat faptul că programele pentru crearea site-urilor web despre care vorbim urma să fie instalat pe calculator, iar achiziția unei licențe era destul de costisitoare. 

Un aspect important al perioadei descrise era viteza redusă de conexiune la rețeaua de Internet. Respectiv, în condițiile date, codul sursă scris manual era decisiv pentru a atinge un anumit nivel minim de confort. Din această cauză codul sursă generat de platformele website builder care includea o mulțime de secvențe inutile, de fapt era destul de iritant pentru utilizatori și scrierea manuală a codului sursă era chiar … importantă.

După cum ai putea ghici, multe s-a schimbat de-a lungul anilor. Cam din 2013 platformele pentru creare site-uri nu mai trebuie instalate pe calculator.

Este suficient să te loghezi într-o aplicație de tip SaaS și să creezi site-ul, fără să lucrezi direct la codul sursă a site-ului, fără instalare, fără cumpărarea licenței și fără probleme de compatibilitate.

Programele pentru creare site-uri includ încă un avantaj important: oferă posibilitatea de a crea un site gratuit.

Primii pași în crearea site-urilor web

Ar trebui să ai talent pentru a-ți crea propriul site web sau doar să-ți dezvolți abilitățile prin exersare. Desigur, cel mai bine ar fi să le avem pe ambele. Astfel ne vom putea dezvolta nivelul. 

Însă, chiar dacă suntem abia la începutul drumului nostru, nimic nu este pierdut. 

Proiectarea site-urilor web în baza principiului drag & drop se referă în primul rând la o bună aranjare a elementelor.

O schiță bună a site-ului și un brief inițial te va ajuta să creezi un site clar, lizibil și ușor de folosit pentru utilizator 𑁋 lucruri care de fapt sunt cele mai importante în web design.

De exemplu atunci când accesăm site-ului unui restaurant, ar trebuie să știm exact cum navigăm, unde găsim programul acestora, adresa localului, meniul complet, ba chiar opțiunea de a lăsa un testimonial. 

În plus, în zilele noastre, un design de site-uri bun necesită un simț al esteticii + ceva cunoștințe în domeniul UX (experiență utilizator) și UI (interfața utilizatorului). Datorită acestor cunoștințe, suntem capabili să creăm o interfață de site care va fi nu doar atractivă, ci și lizibilă pentru utilizatorul nostru. 

Desigur, dacă nu avem încă suficientă experiență pentru a crea ceea ce dorim în cadrul unui site web, putem alege opțiunea unui șablon HTML

Crearea unui web site online în baza unui template rezolvă în cea mai mare măsură problema lipsei de experiență în web design. Obținem un site deja realizat în care trebuie doar să înlocuim conținutul: textele și imaginile. De asemenea, putem edita structura originală, schimba ordinea elementelor, spațierea etc. Să ai grijă să nu „exagerezi” ;)

După cum vezi, crearea unui site web poate fi destul de simplă. 

În final ne rămâne o singură întrebare: cum creezi un site web - ieftin dar profesional.

Crearea unui site web este mai ușoară decât pare

Crearea unui site web nu este magie neagră. Desigur, acest lucru poate părea complicat la început ... în momentul în care nu înțelegem procesul în practică.

Destul de demotivante sunt opiniile așa numitor ”specialiștilor” în domeniu, care spun că „construirea unui site web necesită implicarea unei întregi echipe de specialiști și, prin urmare, trebuie să coste atât de mult”

Și acest lucru este parțial adevărat. În dependență de așteptările noastre, avem nevoie de un program potrivit + ceva timp liber sau de un grup de experți / un freelancer. 

Un site mare, de ex. a unei bănci, va solicita probabil sprijinul specialiștilor atunci când își creează sau reconstruiește site-ul. Crearea unui site de acest tip este foarte complexă și necesită multă muncă. 

Pe de altă parte, dacă vorbim de un site care urmează să ne ajute să ne dezvoltăm afacerea sau pur și simplu să ne prezentăm afacerea (chiar și în formatul unui site de prezentare), crearea site-ului este mult mai ușoară, mai simplă. Cum stă treaba mai exact? Ne putem realiza și singuri propriul site-ul web. 

Este suficient să ne amintim despre cele mai importante reguli de web design. Atunci crearea website-ului nu mai este atât de dificilă.

Citește mai departe 

Creează un website gratuit 

Crearea unui site web propriu este adesea asociată cu cheltuieli mari și nu este de mirare. Determinarea costurilor este una din etapele cheie ale creării site-urilor web, în special a celor comandate la o agenție sau un freelancer. 

De obicei, există deja liste de prețuri pregătite pentru construirea unui site web sau cel puțin niște intervale. 

Datorită acestui fapt, știi de la început ce costuri sunt asociate cu realizarea unui site web propriu.

Desigur, nu trebuie să externalizăm crearea website-ul către o parte terță. Dacă avem voință și aptitudini, îl putem construi singuri … chiar dacă nu avem cunoștințe de programare.

Data ultimii actualizări: 18.06.2022

Creare site-uri web 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: