Data actualizării: 25 Ianuarie 2024
Vânzările online devin din ce în ce mai populare și nu necesită mult capital, mult spațiu de depozitare și un număr mare de muncitori. Suplimentar din ce în ce mai multe persoane decid să cumpere online. Numărul potențial de clienți crește. Din această cauză vânzările online reprezintă o opțiune bună pentru startul unei afaceri.
Pentru a oferi produse online, poți beneficia de mai multe opțiuni. Pe piață există o mulțime de platforme e-commerce care permit crearea și administrarea magazinelor online. Aceste platforme diferă în funcție de complexitate, costuri și posibilități. Deseori alegerea opțiunii potrivite devine o sarcină grea.
Crearea unui magazin online în WebWave reprezintă una din cele mai bune opțiune. De ce?
În primul rând pentru că îl poți face singur, chiar dacă nu știi să scrii codurile limbajelor de programare: HTML, JS, CSS.
În al doilea rând, pentru că acest magazin online este customizabil 100%.
În al treilea rând, crearea și administrarea unui magazin online în WebWave nu implică cheltuieli mari.
În acest text vom explica ce trebuie să faci pentru a lansa un magazin online. Mai exact, vei găsi răspuns la următoarele întrebări:
Cât costă un magazin online?
Care sunt aspectele formale pe care le implică un magazin online?
Ce trebuie să conțină un magazin online?
E mai bine să lansezi un magazin online pe site-ul tău propriu sau să vinzi prin intermediul unei platforme dedicate?
Ce trebuie să conțină un magazin online?
Să începem!
Conținutul articolului:
Un magazin online este un instrument de vânzare a produselor și a serviciilor online. Există mai multe tipuri de magazine online:
Site de tip marketplace
Platformă e-commerce
Site magazin online propriu
Acestea sunt niște site-uri populare care creează un spațiu unic de vânzare pentru un număr mai mare de vânzători. Acest tip de site-uri poate fi comparat cu o piață. Chiar și cei mai mici ofertanți își pot oferi produsele proprii, chiar dacă e cazul unei persoane care pur și simplu dorește să scape de lucrurile de prisos de acasă.
Avantajul acestui tip de site-uri este faptul că oferă posibilitatea de face vanzari online, practic, fiecărei persoane. Este suficient doar să acorzi câteva minute pentru crearea contului, pentru procesul de verificare și pentru amplasarea informației despre produsele oferite.
Dezavantajele acestor tipuri de site-uri sunt următoarele:
1 - Numărul mare de ofertanți face ca concurența să fie foarte mare pe acest tip de site-uri.
2 - Este practic imposibil să-ți creezi un brand pe acest tip de site-uri. Toate ofertele arată într-un mod asemănător, sunt afișate pe subpagini standard, iar posibilitatea de a amplasa propriul logo practic lipsește.
Platforme e-commerce (ex: Shopify, Ecwid) - reprezintă platforme care oferă un șir de funcții care face posibilă vânzarea produselor online. Poți găsi aici printre altele funcții de achitare online, funcții de a comanda livrarea produselor la domiciliu.
Avantajul acestui tip de soluții îl reprezintă flexibilitatea acestora. Aceste soluții pot fi ajustate chiar și pentru cele mai rare forme de vânzare a produselor.
Dezavantajele acestor tipuri de platforme sunt:
1) nivelul înalt de complexitate care solicită mai mult timp pentru lansarea ofertei online.
2) Costurile relativ înalte care pot deveni foarte importante în cazul companiilor mici.
În cazul acestei soluții produsele și serviciile sunt oferite pe propriul site. Magazinul online devine o parte integră a site-ului.
Avantajul: Această soluție oferă posibilitatea de a vinde produsele alături de o prezentare convingătoare a acestora și publicarea informațiilor utile referitoare la produsele oferite.
În opinia noastră cea mai bună soluție este integrarea unui magazin online cu propriul site.
De ce?
Oferta ta va arăta într-un mod profesional în ochii clienților. Vei avea mai multe posibilități de a obține încrederea clienților.
Vei putea proiecta magazinul online așa cum dorești, deci vei putea crea o imagine proprie care te va diferenția de concurenți.
Vei obține control total asupra modului în care magazinul tău online funcționează și arată, iar modificările vor putea fi efectuate ușor și repede.
Un magazin online este o soluție potrivită pentru cei ce încep o afacere (dar nu doar). În cazul unui început de business, poți beneficia de costurile relativ reduse. În special atunci când ai o vânzări mici, nu există necesitatea de a angaja un număr mare de muncitori. Deseori nu-ți trebuie nici spațiu de depozitare.
Trebuie subliniată și lipsa constrângerilor de timp: magazinul online funcționează 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână. Cu ajutorul unui magazin online poți ajunge cu oferta proprie la persoanele care muncesc în ore mai specifice, sau la persoanele care trăiesc în regiuni mai îndepărtate cu fuse orare diferite.
Un alt avantaj al vânzărilor online îl reprezintă acoperirea largă a pieței online. Reclama online permite contactarea unui număr foarte mare de clienți. Acest avantaj este foarte important în cazul vânzărilor produselor de nișă când este greu să găsim un număr mare de clienți într-o regiune restrânsă.
În zilele noastre, vânzarea de produse online s-a dezvoltat puternic, iar acest proces nu promite nici el să se oprească. La fel cum vom găsi pe web numeroase forme de comerț electronic, vom putea descoperi și multe tipuri de magazine online.
Adesea, de asemenea, site-ul este o extensie a punctelor de vânzare staționare. Vom putea vedea acest lucru din câteva dintre exemplele de mai jos. Cu toate acestea, un caz mai interesant este complet opus, în care o afacere online este atât de solicitată încât decide să își deschidă puncte de vânzare staționare - acest lucru arată cum piața de comerț electronic câștigă teren.
Să trecem acum la câteva exemple populare:
Există multe mărci de îmbrăcăminte care vând haine online și care sunt populare în întreaga lume. Deoarece operează la nivel internațional, adesea astfel de magazine online au mai multe versiuni lingvistice și posibilitatea de a expedia la nivel interstatal sau chiar intercontinental. Printre cele mai populare dintre acestea se numără, de exemplu, compania spaniolă Zara, Zalando, H&M, Tommy Hilfiger, Guess, Calvin Klein sau Adidas. Consultați articolul cu sfaturile noastre despre cum să vă deschideți propriul magazin online de haine.
Magazinele online de produse cosmetice au câștigat multă popularitate. Se poate spune chiar că au devenit o normă. Prețurile produselor sunt frecvent mai mici, inclusiv: datorită lipsei costurilor de întreținere a unei papetării și a angajaților de acolo. Cu toate acestea, companiile cu o rețea de puncte de vânzare directă folosesc, de asemenea, această formă. Clienții acestora au posibilitatea de a alege dacă doresc să plaseze o comandă și să le fie livrată prin curier sau poate preferă să o ridice la fața locului. În același timp, puteți răsfoi mult mai rapid întregul sortiment.
Bineînțeles, pe lângă magazinele mai populare (mai comerciale), există și multe magazine care vând numai produse cosmetice naturale și organice.
Toate articolele din categoria handmade sunt o idee de afacere excelentă. Acesta este și cazul lumânărilor. Oamenii se îndepărtează din ce în ce mai mult de producția de masă în favoarea achiziționării de produse originale, realizate manual de către artizani locali.
Am scris deja despre acest lucru - vezi cum să deschizi un magazin de lumânări pas cu pas.
Deschiderea unui magazin online de bijuterii poate fi o aventură interesantă și plină de satisfacții pentru oricine este pasionat de accesorii frumoase. Primul pas în acest proces este de a efectua un studiu de piață amănunțit pentru a înțelege cererea pentru diferite tipuri de bijuterii și preferințele publicului țintă. Odată ce cercetarea este finalizată, următorul pas este de a procura produse de înaltă calitate de la furnizori de încredere.
Construirea unui site web profesional și ușor de utilizat este crucială pentru atragerea și păstrarea clienților.
Probabil că nu există nimic mai bun decât cumpărăturile la băcănie, cu livrare la domiciliu, nu-i așa? În plus, făcută din confortul canapelei tale și cu doar câteva click-uri. Chiar dacă trecem cu vederea comoditatea în sine, este vorba și de timp. Într-o lume ocupată, de multe ori nu avem prea mult din el, iar cumpărăturile îl pot consuma. există, de asemenea, multe magazine (ca să nu mai vorbim de restaurante) conectate la serviciile de livrare oferite de Bolt Food sau chiar de Glovo.
Această opțiune poate fi convenabilă pentru mulți: cei cărora nu le place aglomerația, persoanele ocupate, sau cel puțin persoanele în vârstă sau cele private de posibilitatea de a ieși din casă din cauza unei boli, de exemplu.
O modalitate convenabilă de a cumpăra echipamente electronice, poate fi să le comandați printr-un magazin online. În magazinele de papetărie, foarte regulat sortimentul lipsește sau pur și simplu nu este afișat. Prețul echipamentului în sine, care este expediat direct din magazin, poate fi redus și există o șansă mai mare de a nimeri o ofertă promoțională. În plus, pentru achiziții de dimensiuni mai mari, tot ce trebuie să faceți este să alegeți livrarea la domiciliu.
Canapea, dulap sau poate un set de mobilier de bucătărie cu livrare la domiciliu? Înainte era imposibil. Ca și în cazul platformelor cu echipamente electronice, pentru un mic suprapreț putem comanda mobilă cu livrare la apartament, tocmai prin intermediul magazinelor online.
Probabil că toată lumea cunoaște, cel puțin din auzite, celebrele Amazon sau eBay, populare la nivel mondial. Un exemplu de acest tip de magazin online poate fi și Allegro polonez sau, într-o oarecare măsură, chiar Empik. Putem găsi pe acestea o selecție destul de largă de produse nu doar dintr-o singură categorie. Datorită lor vom comanda nu doar o bluză, ci și un ceas, produse cosmetice, aspirator, telefon mobil, cafetieră de jucărie și multe alte lucruri.
Pictați tablouri, creați ilustrații digitale, sculptați, coaceți prăjituri sau alte produse de patiserie, faceți bijuterii sau coaseți? Ce-ar fi să vă înființați propriul magazin online?
Pe web putem găsi tot felul de oferte de vânzare. Un exemplu interesant este, de exemplu, magazinul Venustas.space, care vinde hărți ale cerului create pe baza bazelor de date astronomice și a distribuției actuale a obiectelor care pot fi văzute pe cer dintr-o anumită locație la un moment dat. Acestea sunt apoi plasate în rame și vândute ca postere gata făcute. Numai acest lucru ne arată că ideile pentru magazin sunt numeroase și sunt limitate doar de imaginație. Așadar, treceți la treabă!
După cum am mai menționat există o mulțime de platforme pentru crearea unui magazin online. O mare parte din acestea necesită cunoștințe sau timp pentru asimilare.
Majoritatea platformelor funcționează după modelul de abonare. Cu alte cuvinte serviciul nu este cumpărat o singură dată ci prelungit pentru o anumită perioadă de timp: pentru 1 lună, un trimestru, un an. Acesta este unul din primele costuri pe care trebuie să le achiți atunci când creezi un magazin online.
Cu alte cuvinte trebuie să pui deoparte câteva zeci sau chiar câteva sute de RON doar pentru platformă. Plus la aceasta, trebuie să mai plătești pentru fiecare tranzacție.
Dacă dorești să faci comandă de un magazin online trebuie să investești ceva bani la început. Este vorba despre câteva sute de RON (versiunea optimistă), dar poate ajunge până la câteva mii de RON. Suma este mai mare dacă îți dorești un site mai specific în ceea ce ține de funcții și design. Plus la aceasta trebuie să mai adaugi și eventuale costuri de administrare și actualizare a ofertei.
Vezi mai multe informații despre costurile creării unui magazin online.
Din această cauză oferta WebWave este atât de specială. Toate funcțiile platformei sunt accesibile gratuit, deci nu trebuie să plătești pentru perioada de creare a magazinului online.
Activezi planul Premium doar atunci când dorești să lansezi magazinul online: să conectezi domeniu, să-ți poziționezi subpaginile în rezultatele Google. Prețul acestuia, este de 50 de RON pe lună - atât.
Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
Creând un magazin online pe site-ul propriu, poți alege una din următoarele opțiuni:
Comanda creării acestui magazin online unei companii sau unui freelancer.
Crearea unui magazin online scriind codul sursă a acestuia
Crearea unui magazin online cu ajutorul unei platforme de website builder
De multe ori acesta arată a fi cea mai simplă soluție: crearea unui magazin online este făcută de către un specialist, iar tu vei putea foarte repede să vinzi produse online. În realitate apar însă câteva dificultăți:
Costurile de realizare a acestui magazin online sunt destul de mari
Crearea unui magazin online la comandă nu e chiar așa de repede
Deseori, rezultatul este unul diferit de cel așteptat. Cu crearea magazinului online la comanda e ca și cu serviciul auto. Unii o fac bine, iar alții nu prea. Și dacă nu nimerești peste persoana potrivită, ... rezultatul nu va fi unul potrivit.
Un magazin online poate fi făcut și scriind manual codul sursă. Adevărul însă că nu toți utilizatorii cunosc să scrie codul sursă a site-ului - pentru așa ceva, ai nevoie de cunoștințe avansate. Totul este amplificat de însăși proiectul magazinului online, care solicită cunoștințe mai avansate. Cu alte cuvinte chiar dacă cunoști să scrii codul sursă a unui site, nu ai garanții că aceste cunoștințe vor fi suficiente pentru a crea un magazin online.
Platformele de website builder ca WebWave permit crearea magazinelor online fără cunoștințe de scriere a codului sursă. Poți folosi un template gata creat. Poți alege și opțiunea creării unui site de la zero, în cadrul căruia pur și simplu adaugi elemente pe site: imagini, galerii, butoane, meniuri - tot de ce ai nevoie. Site-urile web create astfel pot fi publicate online cu un singur click.
Crearea unui magazin online cu ajutorul unei platforme de website builder reprezintă o soluție perfectă pentru un început de afacere. Avantajele acestei opțiuni sunt următoarele:
Costurile reduse - foarte importante la începutul afacerilor
Control ușor a site-ului - site-ul poate fi editat foarte ușor, direct (fără să mai rogi pe cineva)
Independent de soluția aleasă trebuie să atragi atenție la UX (eng. User Experience - experiența utilizatorilor) - experiența, senzația utilizatorului în timpul navigării pe site-ul tău. Acest aspect are un impact important asupra deciziei de cumpărare a utilizatorului.
Baza acestui UX este interfața utilizatorului (UI - eng. User Interface). Aici este vorba de elementele care permit utilizatorilor să interacționeze cu magazinul online. Păstrează o navigarea simplă, lasă pe site doar elementele esențiale - fă totul pentru ca cumpărăturile de pe site-ul tău să fie simple și intuitive.
Pentru a face magazin online cu ajutorul platformei de website builder WebWave este suficient să parcurgi următorii pași:
Treci la webwave.ro și fă click pe butonul începe acum. Vei fi redirecționat către formularul de înregistrare. Introducând adresa de e-mail și parola vei crea un cont în WebWave -foarte repede și ușor.
Acum poți alege dacă dorești să creezi un site de la zero sau să folosești un șablon, un template. Dacă dorești să creezi un magazin online, poți opta pentru unul din template-urile create special pentru aceasta.
Template-urile create pentru magazine online reprezintă o opțiune foarte bună, în special dacă creezi primul tău magazin online. Nu trebuie să te gândești la structura acestuia și funcționalității subpaginilor. Șabloanele noastre au fost create pentru o experiență superioară a utilizatorilor. Navigare ușoară, stilul elegant cât și optimizarea pentru dispozitivele mobile fac ca magazinele online create în WebWave să fie simple și intuitive.
Odată ce ai ales șablonul, poți trece la ajustarea acestuia la necesitățile proprii. Selectează elementul pentru a obține acces la setările acestuia. Vei putea astfel edita proprietățile elementului, conținutul acestuia și vei putea în genere să-l ștergi. De asemenea vei putea adăuga pe site elemente noi, subpagini și articole noi.
Configurarea magazinului online în WebWave este foarte ușoară. Setările generale ale magazinului online le găsești în meniul de sus / categoria Setări / opțiunea Setările magazinului online. Aici poți seta cota impozitului TVA, costul livrării, cât și adresa de e-mail la care vei primi comenzile.
La fel poți edita setările produselor. Pentru a face acest lucru selectează butonul adaugă în coș, apoi fă click pe butonul roților dințate și alege opțiunea Editează produsul pentru a seta Denumirea produsului, prețul, descrierea și miniatura acestuia.
Butoanele ”Adaugă în coș” și ”Vezi coșul” se poată adaugă din panoul de elemente din partea stângă.
Optimizarea SEO a site-ului reprezintă optimizarea site-ului și a conținutului acestuia pentru o clasare superioară în cadrul rezultatelor căutărilor în Google.
35% din cumpărături încep cu căutările pe Google
Cu ajutorul optimizării SEO vei face ca mai mulți clienți potențiali să ajungă pe site-ul tău, să afle despre oferta ta. Pentru a ajunge pe poziții superioare în rezultatele Google este foarte important să înțelegi care sunt cuvintele pe care utilizatorii le introduc în Google. Aceste cuvinte, numite cuvinte cheie (deși de multe ori reprezintă o frază compusă din mai multe cuvinte) trebuie folosite pe site-ul tău. Este necesar să folosești pe site cuvintele folosite de utilizatori pentru ca aceștia să te găsească mai repede, pentru ca să înțeleagă că au găsit ceea ce căutau și în genere pentru a înțelege conținutul site-ului.
La prima vedere aceste lucruri par banale, logice. Unii vor spune că chiar stupide, pentru că la urma urmei utilizatorii vorbesc româna. Adevărul este însă că aceste cuvinte cheie și optimizarea SEO de multe ori decid asupra volumului de vânzări, iar unii utilizatorii în graba rutinei zilnice pur și simplu nu au timp și nu au dorință să încerce să înțeleagă.
Optimizarea SEO reprezintă un domeniu destul de larg. Pentru a face cunoștință mai bine cu acest domeniu îți recomandăm să citești acest articol.
De asemenea modulul de analiză SEO de la WebWave te va conduce prin toate setările SEO, pas cu pas.
Pentru a folosi modulul de analiză SEO este necesar să treci la editarea unui articol sau a unei subpagini. Apoi în Panoul de setări, treci la fila Articol sau respectiv Subpagină și deschide secțiunea Setări SEO. În această secțiunea fă click pe butonul Analiză SEO, iar apoi introdu cuvântul cheie și fă click pe butonul ”VERIFICĂ OPTIMIZAREA SEO”.
Ca rezultat vei afla în ce măsură subpagina sau articolul respectiv este optimizat pentru SEO și cum poți îmbunătăți scorul SEO.
Pentru ca magazinul tău online să devină accesibil online este necesar să faci click pe butonul verde Publică din colțul dreapta sus.
Gata acum site-ul magazin online este gata creat. Pentru a-l lansa este necesar să conectezi domeniu - denumirea site-ului. Această denumire trebuie să fie scurtă, simplă și ușor de memorat sau de scris. Este foarte bine când numele domeniului este identic cu denumirea magazinului online.
Pentru a seta domeniul magazinului online, fă click pe butonul ”Publică”. Vei observa că site-ul tău are o adresă gratuită de subdomeniu.
Pentru a seta un domeniu propriu trebuie să faci click pe butonul amplasat mai jos de link.
După activarea planului Premium poți înregistra domeniul propriu. De asemenea poți conecta la site un domeniu deja înregistrat în altă parte, la un alt registrator de domenii.
Pentru a administra domeniile este suficient să faci click pe butonul Modifică de lângă adresa site-ului tău.
Pentru ca magazinul online să funcționeze eficient și pentru a genera vânzări este foarte important să atragi atenție la câteva aspecte:
Magazinul tău online nu trebuie să fie pentru fiecare. Datorită unui profilul al utilizatorului bine definit vei putea descrie corespunzător produsul sau serviciul tău. Trebuie să ai o imagine model al clientului tău și să construiești site-ul pentru el. Datorită acestei metode, vei cunoaște ce fel de conținut trebuie să creezi pentru site.
Te concentrezi asupra persoane concrete și creezi un conținut mai bun, mai bine ajustat la așteptările acesteia:
Vei putea să definești și să realizezi mai ușor scopul site-ului.
Trebuie în continuare să te întrebi despre mediul în care activezi.
Ce are influență asupra site-ului tău? Ce poți influența tu cu ajutorul site-ului tău.
Poți verifica ce diferențiază site-ul tău web de alte alternative.
Definirea conținutului de care are nevoie utilizatorul tău este primul pas în crearea unui magazin online ideal.
De multe ori datorită definirii bune a clientului tău ideal poți redefini scopul site-ului și modul în care acesta va fi realizat.
Merită să efectuezi o analiză în conformitate cu Business Model Canvas.
Creează un model al clientului ideal - din cap până în picioare - vârsta, sexul, grupul etnic, stilul de viață.
Apoi creează conținutul ajustându-l pentru o nișă bine definită și nu pentru publicul general.
Reține: un conținut de calitate concentrat asupra unei subiect bine definit reprezintă factori importanți pentru poziționarea site-ului.
Însă definirea personei este doar începutul.
De multe ori imaginile sunt factorul care decide dacă clientul potențial va cumpăra sau nu. Imaginile frumoase pur și simplu vând mai bine. Este bine să adaugi mai multe imagini care vor prezenta produsul din mai multe părți, sau vor arăta modul în care un produs este folosit. Poți folosi un Slider sau o Galerie pentru a prezenta aceste imagini.
Este foarte important ca imaginile să fie originale. Folosirea imaginilor de pe alte site-uri nu reprezintă o idee bună: pot apărea probleme legate de drepturile de autor, iar credibilitatea magazinului tău online poate scădea.
De obicei pentru a face imagini bune este suficient doar un smartphone. Important este să asiguri o cantitate suficientă de lumină și să asiguri stabilitatea poziției smartphone-ului.
Desigur, poți comanda pozele unui fotograf profesional. Uneori, dacă modelul de business solicită poți investi mai mult în imaginile magazinului tău online.
Dacă ai mai multe poze care prezintă produsul din diferite unghiuri, adaugă-le. Potențialii clienți vor aprecia dacă le vei prezenta cum arată produsul respectiv pe o persoană, mai ales dacă este vorba de produse precum tricouri, bijuterii, rucsacuri etc.
Descrierile sunt important pentru orice client potențial. Ce produs este, care este scopul acestuia, ce opțiuni are, din ce este confecționat? Acestea sunt detaliile pe care le cauți și tu în momentul în care vrei să cumperi ceva online.
Este important să te concentrezi asupra necesităților clienților. Deci este bine să evidențiezi beneficiile pe care le oferă produsele tale. De exemplu roțile de iarnă oferă siguranța pe autostradă.
Evită descrierile poetice cu o mulțime de atribute și termeni rafinați. Utilizatorul are nevoie de beneficii și informații concrete care îi vor ajuta să facă o decizie bună referitor la cumpărarea produsului respectiv.
Descrierile produselor au o importanță mare și pentru SEO. De multe ori utilizatorii introduc în motorul de căutare Google denumiri de produse specifice, denumiri de categorii, (de exemplu roți de iarnă + denumirea brandului). Din această cauză este important să le introduci în descrieri cuvintele cheie utilizate de către utilizatori.
Numărul minim de caractere pentru descrierea produsului este de 300. Astfel vei optimiza și mai bine subpagina produsului pentru algoritmul Google. Descrierile prea scurte sunt mai puțin eficiente.
Analizează descrierile produselor vândute de magazinele online populare si folosește-le drept inspirație. Imaginile și descrierile de calitate, alături de produse bune sunt cheia către succes în e-commerce.
Deși nu pare la prima vedere opțiunile de contactare sunt foarte importante. De multe ori utilizatorii doresc o convorbire pentru a afla detalii nespecificate pe site.
Numărul de telefon și adresa e-mail reprezintă minimul necesar, iar chatul online este o idee foarte bună.
Ca și în cazul majorității site-urilor, utilizatorii vor căuta datele de contact în partea de sus sau în footer.
Încurajează utilizatorii să se înscrie la newsletter oferindu-le reduceri. Dacă le promiți utilizatorilor un e-mail pe săptămână cu articole interesante despre subiecte corespunzătoare, este important să te ții de promisiune.
În plus, poți folosi remarketingul pentru a ajunge mai repede și mai eficient la potențiali clienți. Acesta poate fi făcut implementând Facebook pixel pe website-ul tău, dacă ai și o pagină de Facebook, o altă cerință esențială pentru e-commerce. Astfel, vei putea să creezi liste de audiență în funcție de comportamentul userilor pe site-ul tău pentru a le livra reclame personalizate, contribuind semnificativ la creșterea vânzărilor.
Împărțirea pe categorii este, de asemenea, foarte importantă atunci când vinzi mai multe produse pe site-ul tău. Din perspectiva vizitatorilor, această practică este una esențială pentru o navigare mai ușoară.
Structura site-ului este un alt subiect care merită atenție. Pentru a avea o structură cât mai clară, trebuie să ai grijă la aranjarea informațiilor pe categorii și la crearea catalogului de produse. În aceeași măsură, structura link-urilor este la fel de necesară, având în vedere că acestea ar trebui să ilustreze categoria din care un produs face parte.
În plus, dacă un magazin online este o adiție la un site deja existent, adaugă un buton corespunzător în meniul site-ului principal și pe homepage. Astfel, le vei permite clienților să acceseze cu ușurință magazinul din cadrul site-ului, iar navigarea va fi una intuitivă, ușoară.
O altă categorie esențială pentru un magazin online și pentru mărirea vânzărilor este blog-ul- vom vorbi despre acesta în cele ce urmează.
Secțiunea FAQ conține răspunsul la cele mai frecvente întrebări (eng. Frequently Asked Questions). Pentru înțelege care subiecte trebuie descrise în secțiunea FAQ poți vizita site-urile concurenților (desigur nu trebuie să copii conținutul. Este doar o inspirație).
Secțiunea FAQ trebuie actualizate în baza întrebărilor acordate de utilizatori prin mail, telefon și chat, social media și orice alt canal.
Crearea secțiunii FAQ este foarte importantă din 2 motive:
Secțiunea FAQ îi ajută pe utilizatori să găsească ușor și repede răspuns la întrebarea sa.
Îți va economisi o mulțime de timp, pentru că nu va trebui să răspunzi la o mulțime de întrebări.
38% din utilizatori declară că părăsesc site-urile care nu sunt proiectate estetic
Dezordinea, elementele și exprimarea vor avea un impact enorm asupra oricărui website. Toate aceste elemente contribuie la oferirea unui user experience plăcut și pentru a obține asta nu trebuie să grăbești lucrurile. Analizează în primă fază și vezi ce funcționează mai bine pentru tine și care este structura magazinului potrivită.
În concluzie, aspectul plăcut al unui magazin online este una dintre cele mai important practici în e-commerce. Recomandările menționate mai sus sunt valabile atât pentru un website bun, cât și pentru un magazin online.
Navigarea este extrem de importantă! Ca să ai un site eficient, trebuie să fii sigur că utilizatorul poate ajunge pe orice subpagină din site-ul tău, cu ajutorul a doar două click-uri!
De asemenea, navigarea trebuie să fie una clară și cât mai intuitivă. Utilizatorilor nu le mai place să caute, să aștepte, să descopere. Dacă în anii 2000, un utilizator petrecea minute în șir pe un site, acum durata medie de navigare a unui site web normal este de sub un minut.
În acel minut, trebuie să te asiguri că utilizatorul va plasa comanda pe care tu ți-o dorești. Dacă navigarea ta nu-i permite utilizatorului să ajungă unde-și dorește într-un timp scurt, șansele să ai o conversie sunt minime.
Îți recomandăm să încerci WebWave pentru crearea sau updatarea site-ului tău într-unul de e-commerce, unde produsele tale vor fi în prim plan!
Părerile și opiniile altora contează enorm în momentul în care vrem să cumpărăm ceva. Nu ne interesează neapărat steluțele sau nota produsului, ci căutăm să citim acele comentarii care chiar ne explică chestii practice legat de produs.
Astfel, concentrează-ți politica de review-uri pe comentarii, nu doar pe niște steluțe care nu oferă utilizatorilor un feedback real. Dacă ai produse calitative și ușor de explicat de către toată lumea, conversiile tale vor crește fără ca tu să ai un impact direct în această situație.
Aceasta este o altă metodă pentru a concentra atenția asupra produsului. Studiile arată că ideea de ”gratis” transmite oamenilor o dorință extrem de mare de a cumpăra un produs.
Astfel, chiar și dacă produsul e puțin mai scump, ideea că transportul e gratuit va crește șansele ca acel produs să se vândă.
Butonul de ”Adaugă în coș” trebuie să fie cât mai atrăgător cu putință! Sunt multe studii despre culori în marketing și cum poți să le folosești în interesul tău, dar o să îți dau eu primele sfaturi, ca să poți continua să citești articolul!
Roșu creează idea de urgență, stringență. Ceva trebuie făcut, și trebuie făcut acum! Dacă tema și culoarea principală a site-ului tău poate implementa roșu, te sfătuiesc să alegi culoarea asta!
De asemenea, alte 2 culori foarte folosite pentru butoanele ”Adaugă în coș” sunt portocaliu sau verde. Verdele, deși e o culoare rece, transmite o anumită apropiere față de consumator, iar portocaliul are atribute apropiate de roșu.
De asemenea, dacă poți, încearcă să lucrezi și la copy-ul (textul) butonului tău. Dacă se poate să fie ceva original, nu doar ”ADAUGĂ ÎN COȘ” sau ”CUMPĂRĂ ACUM”, acest lucru te-ar separa de competiție.
Promovarea online oferă foarte multe posibilități de abordare a clienților. În această parte a articolului însă ne vom concentra asupra metodelor care nu implică costuri mari.
Acesta este un sistem de promovare în cadrul celui mai mare motor de căutare din lume. Cu ajutorul reclamelor Google Ads poți seta afișarea reclamelor persoanelor corespunzătoare în baza cuvintelor cheie pe care le introduc atunci când cauta produsele respective.
Google Ads oferă câteva tipuri de reclamă: anunțuri în cadrul rezultatelor Google, informații afișate lateral la dreapta de rezultatele căutărilor și reclame afișate pe site-urile parteneri ale sistemului Google.
Crearea unui blog pe site-ul magazinului online, implică câteva avantaje
Crearea pentru utilizatori a unei ocazii de vizitare a site-ului de către clienți sau persoane care s-au înscris la newsletter
Contribuie la poziționarea site-ului în rezultatele Google
Educarea utilizatorilor
Crearea imaginii de expert în ochii clienților potențiali
Pentru ca blogul tău să aducă efectele corespunzătoare este foarte important să alegi subiecte bune. Cum alegi aceste subiecte? Afli ce îi interesează pe clienții potențiali din contact direct cu aceștia prin chat, mail și convorbiri telefonice. Urmărește discuțiile de pe grupuri de Facebook, vezi despre ce scriu concurenții.
Prezența în rețelele de socializare reprezintă o modalitate bună de a cunoaște și a analiza necesitățile și așteptările clienților potențiali. În internet vei găsi multe informații referitoare la aceste rețele de socializare. Mesajul nostru este însă să fii atent și să nu creezi un număr prea mare de profiluri. Calitatea acestor profiluri este foarte importantă. Reclama în rețelele de social media de asemenea este destul de eficientă. Aceasta oferă câteva avantaje importante:
Abordarea unui număr mare de utilizatori, persoane.
Posibilitatea de a defini foarte exact grupul țintă după un număr mai mare de parametri ca: vârstă, sex, interese, starea civilă.
Administrarea blogului și a profilurilor de Social Media reprezintă niște elemente de inbound marketing - modalități de promovare în care însăși clienții caută conținutul ofertanților cu condiția că acest conținut este de valoare. În acest mod marketingul inbound se diferențiază de alte metode de promovare mai agresive: inbound marketingul abordează doar persoanele interesate și stabilește cu aceștia o relație mai stabilă.
Promovarea SEO merge cel mai bine dacă e combinată cu reclamele plătite. Dacă, pe de o parte, promovarea SEO cere timp și răbdare, pentru că indexarea și apariția rezultatelor durează, reclamele plătite tind să ofere rezultate într-un timp mai scurt, deși necesită și acestea timp și răbdare.
După cum probabil știi, dincolo de site-urile care apar organic, de fiecare dată apar și acelea care au semnul „Ad” în față. Ei bine, acelea sunt magazine online pentru care se fac reclame plătite și care licitează pentru a apărea acolo, primele în listă.
De exemplu Google Ads: Acesta este un sistem de promovare în cadrul celui mai mare motor de căutare din lume. Cu ajutorul reclamelor Google Ads poți seta afișarea reclamelor persoanelor corespunzătoare în baza cuvintelor cheie pe care le introduc atunci când cauta produsele respective.
Google Ads oferă câteva tipuri de reclamă: anunțuri în cadrul rezultatelor Google, informații afișate lateral la dreapta de rezultatele căutărilor și reclame afișate pe site-urile parteneri ale sistemului Google.
În funcție de buget, grup țintă, perioadă și obiective, se poate licita pentru acel spațiu. În momentul în care oamenii văd primele sugestii și primele linkuri, tind să nu caute mai departe, știind că motorul de căutare a ales ce se potrivea mai bine. Așadar, îți poate ajuta magazinul online, pentru că ar fi prima oprire pe care o fac utilizatorii și, foarte probabil, și ultima!
Se întâmplă de foarte multe ori să uităm să finalizăm comanda sau să ne uităm printr-un magazin online, dar să nu mai revenim din diverse motive.
Așadar, email marketing-ul vine să te ajute să îți fidelizezi clienții, să le amintești de comportamentul lor de consum, să le comunici cele mai noi oferte și, foarte important, să ai o relație mai apropiată cu clienții tăi.
Spre exemplu, dacă cineva își pune toate articolele în coș, dar nu finalizează comanda, poți reveni cu un email în care să îi reamintești de acest lucru. Mai mult, dacă vrei să oferi informații, oferte sau coduri de reducere într-un mod personalizat, o poți face foarte ușor cu ajutorul email marketingului.
Cum funcționează? În primul rând, ai nevoie de o bază de date cu adresele de mail ale clienților tăi. Evident, poți întocmi această bază de date cu un pop-up pe site-ul tău care le oferă un anumit beneficiu în schimbul abonării la newsletter-ul tău. De acolo trebuie doar să comunici cât mai bine cu ei!
Affiliate marketing este o tactică populară prin care poți atrage trafic și vânzări în magazinul tău online, fiind benefică atât pentru afacerea ta, cât și pentru colaboratorii pe care îi alegi.
Cum funcționează? Un afiliat primește comision pentru a promova serviciile sau produsele unei alte companii. Acesta pur și simplu caută produsul sau serviciul, îl testează și, dacă ajunge să îi placă, îl promovează și câștigă o mică parte din profit.
Beneficiul este că, în acest mod, afacerea ta are acces la o bază mai mare de oameni sau adrese de email și se poate adresa unui public de care, până în acel moment, nu știa foarte multe lucruri. Mai mult, afiliatul va avea de cele mai multe ori un public fidelizat, ceea ce înseamnă că sunt șanse foarte mari ca achizițiile să crească!
Probabil cea mai nouă și mai discutată formă de marketing din ultima perioadă este aceea care folosește influencerii. Este o metodă ce îmbină marketingul vechi cu cel nou. Știm deja de persoane publice și cunoscute folosite în diferite reclame sau apariții pentru a promova un anumit produs. Dar, influencer marketing duce acest lucru la un alt nivel, folosindu-se de influența unei persoane publice pentru a promova un anumit produs sau serviciu.
Având în vedere numărul din ce în ce mai mare de persoane care aleg să devină influenceri și care reușesc să strângă și să fidelizeze foarte multe persoane, magazinele online au decis să se folosească de acest lucru pentru a aduce mai multe vânzări. Așadar, dacă o persoană are 10.000 de urmăritori, poți încheia un contract de colaborare prin care, în urma unei plăți, acea persoană să testeze și să vorbească despre produs sau serviciu.
De cele mai multe ori, având în vedere fidelizarea pe care se bazează această metodă de marketing, oamenii au atât de multă încredere încât ajung să cumpere, bazat pe recomandare. Așadar, toată lumea câștigă, iar magazinul tău online tocmai a adunat și mai mulți oameni!
Promovarea magazinului online se realizează prin strategii multiple. Implementarea eficientă a promovării SEO este esențială pentru vizibilitatea în motoarele de căutare și creșterea traficului organic. Un blog bine gestionat nu doar informează, ci și contribuie la poziționarea în rezultatele Google, construind o imagine de expert. Reclamele plătite, cum ar fi cele pe Google Ads, completează strategia, oferind rezultate rapide și consolidând prezența în primele căutări.
Rețelele de socializare devin o platformă de cunoaștere a clienților, în timp ce email marketing-ul constituie o modalitate eficientă de a menține legătura cu aceștia, oferind informații personalizate și reamintind despre produsele abandonate în coș. Affiliate marketing și influencer marketing sunt tacticile care extind baza de potențiali clienți și aduc noi oportunități de vânzare, profitând de influența și încrederea construită de alți creatori de conținut. Alegerea unei combinații adecvate a acestor strategii poate asigura o promovare eficientă și durabilă pentru magazinul online.
Există multe alte strategii de promovare a magazinului online, avem un articol disponibil despre alte metode de promovare a magazinului online.
Există șansa ca unele din produsele pe care tu vrei să le vinzi să nu fie chiar ceea ce clientul și-ar fi dorit. Astfel, asigură-te că oferi clienților oportunitatea de a returna produsele, în schimbul banilor sau în schimbul creditului pentru cumpărături, tot pe magazinul tău on-line.
Te sfătuiesc ca să le oferi șansa să cumpere de pe site-ul tău, iar dacă vezi că utilizatorii nu sunt mulțumiți, să le oferi oportunitatea de a-și primi suma întreagă de bani înapoi.
Deși acest lucru este total corect, nu ar trebui să oferi o fereastră mai mare de 30 de zile în care aceștia să îți returneze produsele. În 30 de zile un client ar fi trebuit să-și dea seama dacă acel produs îi îndeplinește cerințele sau nu!
Până în anul 2021 vor fi 2,14 miliarde de oameni care cumpără din mediul digital
Adevărul este că pentru clienți este important să știe cât costă produsul.
Din această cauză este important să afișăm pe site toate costurile: costul produsului, costul livrării, opțiunile de livrare și termenii acestora.
Informația despre prețuri este foarte importantă în special pentru produsele mai ”mărunte”. Este mai bine să indici toate costurile din start și să nu le adaugi la depunerea comenzii. Datorită acestui lucru vei micșora numărul de utilizatori frustrați.
În cazul serviciului de livrare existența unui număr mai mare de opțiuni este și mai important. Nu este vorba despre propunerea serviciilor unui număr mai mare de companii. Trebuie oferite următoarele metode:
Livrarea cu curierul direct la domiciliu
Prin rețeaua de automate poștale
Livrarea prin poștă
Dacă numărul de comenzi este redus, livrarea poate fi efectuată personal. Când numărul de comenzi crește va fi necesar să semnezi un contract cu o companie de curierat. Aceasta îți va permite să automatizezi procesul de livrare, fapt datorită căruia vei micșora riscul livrărilor întârziate și greșite.
Atunci când creezi un magazin online este important să accepți perspectiva clienților. Această regulă este valabilă și în cazul sistemului de plăți. Din această cauză este ok să oferi mai multe opțiuni.
Pe de altă parte orice exces este dăunător. Dacă administrarea unui număr mare de modalități de plată devine complicată și implică costuri mari, care vor fi achitate în final tot de clienți, e normal să renunțăm la metodele de plată mai puțin importante.
Există mai multe metode de achitare care sunt considerate un standard și care reprezintă un minim necesar de optiuni spre alegere pentru clienți:
Achitarea online cu cardul bancar
Achitarea cumpărăturii la livrarea produsului
Citește acest articol pentru a vedea mai multe informații despre modalitățile de plată.
Tocmai 84%! Aceasta este cota persoanelor care decid să nu cumpere dacă site-ul nu deține un certificat SSL
Ține minte, că vei administra date cu caracter personal în magazinul tău online. Din această cauză este important să ai grijă de securitate. Certificatul SSL a devenit demult obligatoriu pentru site-urile cu funcții de e-commerce. Platforma WebWave oferă certificate SSL pentru fiecare site creat în cadrul acesteia.
Deservirea comenzilor în WebWave este foarte simplă. Atunci când clientul depune o comandă, pe adresa de e-mail indicată de tine va ajunge un mesaj e-mail cu informația necesară: produsele comandate, cantitatea și alte informații importante. La rândul său clienții vor primi și ei un mesaj de confirmare a depunerii comenzilor. Însă mai sunt și alte aspecte de administrare logistică a unui magazin online: achiziționarea, depozitarea și livrarea produselor sunt cele mai importante. Alegerea celei mai potrivite metode depinde de un număr de factori:
Asortiment
Posibilitățile platformei în baza căreia a fost creat magazinul online.
Volumul vânzărilor
Numărul de muncitori
Posibilitățile financiare
În realitate, de multe ori cea mai bună decizie este să combini mai multe modele în dependență de ceea ce dorești sa faci.
Mai jos vom descrie, câteva cele mai importante opțiuni de organizare a depozitarii și livrării produselor.
Această opțiune este pentru persoanele care au acces ușor la, sau chiar dețin un spațiu de stocare corespunzător.
Avantajul administrării unui depozit propriu îl reprezintă, posibilitatea de realiza comanda în termeni foarte scurți - nu depinzi așa mult de furnizori.
Un alt plus, îl reprezintă volumul de marfă pe care îl poți cumpăra - lucru care îți oferă un anumit confort și ceva mai multe posibilități de negociere cu furnizorii.
Dezavantajul îl reprezintă desigur costul înalt de deservire a depozitului / arendă a acestuia. De asemenea capitalul, banii înghețați în stocuri este unul considerabil.
În baza acestui model, pe site-ul tău prezinți oferta furnizorilor tăi. Cumperi marfa doar atunci când primești comanda de la client.
Datorită acestei opțiuni nu ai nevoie de spațiu de depozitare considerabil. Este suficient doar un stoc minim de produse. Investițiile de capital în stocuri sunt minime.
În cazul acestui model este necesar o integrare a magazinului online propriu cu sistemul furnizorilor - lucru care nu este chiar așa de simplu din punct de vedere tehnic. În caz contrar va fi necesară o actualizare manuală a ofertei, care solicită mult timp.
De asemenea trebuie acceptate eventualele întârzieri în livrări și informațiile incorecte despre accesibilitatea produselor la furnizori.
Acest este un model fără stoc, destul de apropiat de Pseudo-Just-in-time. Diferența este că de fapt nu deții fizic produsul - cu alte cuvinte produsul este livrat direct de la furnizori la clienți.
Avantajul: Are loc o reducere considerabilă a timpului de livrare, chiar și până la 24 de ore.
Dezavantajul acestui model este sistemul complicat de contabilizare a vânzării: deși produsul este livrat de furnizor, cecul este eliberat de către magazinul online.
În baza acestui model există un partener extern care controlează procesul de primire și realizare a comenzii. Rolul tău se reduce la transferul traficului către site-ul partenerului tău.
Acest model fără stoc este unul potrivit dacă vânzarea produselor nu reprezintă sursa ta principală de venit.
Avantaj: Ai mult mai puține obligații.
Dezavantajul: Atragerea, conversiunea și reținerea clienților devine mult mai dificilă.
Un Centru de fulfilment este un partener care execută toate operațiunile logistice legate de administrarea unui magazin online - depozitare, livrare, ... Foarte profitabil pentru afacerile mici.
Avantaj: costurile logistice sunt reduse și depind direct de volumul vânzărilor. Dacă nu ai vânzări, nici costurile de activitate a magazinului online nu vor fi mari.
Dezavantaj: Atunci când crește volumul vânzărilor, este mai profitabil să administrezi singur procesele logistice.
Pe internet vei găsi multe tool-uri care ușurează administrarea unui magazin online. Aceste tool-uri pot fi grupate în 2 categorii:
Google Analytics, Hotjar și altele. Datorită acestora vei afla câți utilizatori ți-au vizitat site-ul, care este sursa traficului, ce subpagini au vizitat și cum s-au comportat pe aceste suboagini.
Instrumente pentru crearea emailurilor și pentru automatizarea comunicării cu utilizatorii (de exemplu Sales Managao, Fresh mail. Cu ajutorul acestor instrumente vei putea administra mai eficient și mai ușor comunicarea cu un număr mai mare de clienți potențiali.
Este vorba despre opțiuni gratuite ca GIMP și Canva până la Adobe Photoshop. Aceste instrumente te vor ajuta să creezi imagini atractive pentru produsele tale.
Instrumente pentru remarketing (de exemplu Facebook pixel). Datorită lor vei ajunge la utilizatorii care au beneficiat deja de oferta ta sau pur și simplu au vizitat site-ul tău dar nu au cumpărat nimic. Merită să le folosești pentru a îi reaminti de produsul căutat.
Folosirea acestor instrumente te ajută să automatizezi multe procese și să administrezi eficient magazinul online.
Cel mai important parametru care indică eficiența magazinului online este desigur volumul vânzărilor. Acesta însă nu reprezinta unicul parametru, pentru că magazinul online funcționează într-un mod destul de complex și pentru a aprecia diferite aspecte ale funcționării magazinului online vom enumera câțiva indicatori importanți:
Numărul de utilizatori care au vizitat site-ul
Costul de achiziție a clientului
Numărul de persoane care revin pe site
Durata medie a sesiunii utilizatorilor pe site
Popularitatea diferitor subpagini ale site-ului
Produsele care se vând cel mai bine și cel mai rău
Instrumentul principal pentru analiza magazinului tău online este sistemul Google Analytics. Acesta este un sistem gratuit cu ajutorul căruia poți analiza traficul de pe site-ul tău. Cu ajutorul acestui sistem poți înțelege mai bine de unde vin utilizatorii tăi, ce fac pe site-ul tău și ceea ce este cel mai important, vei obține un punct de pornire pentru îmbunătățirea performanței site-ului tău. Mai multe detalii despre acest modul vezi aici.
Un program foarte util este Hotjar. Cu ajutorul programului Hotjar afli, cum se comportă utilizatorii pe site-ul tău: Care părți ale subpaginii sunt vizualizate mai mult? Care butoane sau link-uri sunt folosite mai frecvent? Acest program include o versiune gratuită de care merită să beneficiezi.
Pe lângă aceasta Hotjar mai oferă încă câteva funcții importante:
Poți înregistra comportamentul utilizatorilor pe site și vedea care sunt paginile pe care le vizitează, ce link-uri folosește.
Poți analiza așa numitului Sales Funnel - pâlnie de vânzări, care reprezintă calea utilizatori către cumpărătură
Crearea chestionarelor
Optimizarea formularelor de contact
Crearea unui magazin online este desigur o soluție bună pentru afacerea ta, în special în ziua de azi. Din ce în ce mai mulți utilizatori își fac cumpărături online, deci numărul de clienți potențiali crește. După cum vezi crearea unui magazin online nu este complicat și nu implică costuri mari. Beneficiind de programul WebWave îți poți crea un magazin online chiar și într-o singură zi.
În cazul în care apar întrebări, scrie-ne la contact@webwave.ro, pe chat sau întreabă pe grupul de Facebook.
Succes
Echipa WebWave
Autor: Julia Mądraszewska / Elena Dumitru / Patrunjel Eduard
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: