Versiunea online a portofoliului este soluția perfectă în aceste zile. Îl ai mereu la îndemână - fapt datorită căruia nu vei rata ocazia, de exemplu, să obții o nouă comandă. În plus vei evita anumite dificultăți tehnice, ca dimensiunea mare a fișierului PDF - prezentarea lucrărilor) - în cazul unui portofoliu este necesar doar să trimiți un link. Dacă ai propriul domeniu, îți consolidezi și imaginea de brand. De asemenea, nu trebuie să ascunzi că portofoliul virtual îți permite să te prezenți mai bine ... și cel mai important, așa cum ne dorim. Nu trebuie să te îngrijorezi că contul tău de socializare va dispărea brusc și nu vei pierde toate realizările - îți gestionezi singur site-ul portofoliului.
Un site propriu devine aproape o necesitate în ziua de astăzi. Dacă îți poți publica portofoliul în mediul online cu ajutorul acestui site, ba și mai mult - să implementezi funcții de magazin online, blog și alte forme de comunicare / câștig, aceasta este o soluție perfectă.
WebWave îți permite să creezi un portofoliu simplu sub formă de One-Pager, dar și un site web desfășurat, cu funcționalități suplimentare.
Portofoliul online este un prim pas pentru oricine - creează-ți un portofoliu foto superb, care să-ți aducă noi clienți. Folosește toate funcțiile recomandate de noi și o să ai mult mai mult succes cu portofoliul tău online.
Intră pe WebWave și creează-ți primul portofoliu online chiar astăzi!
În WebWave poți accesa editorul de site-uri gratuit. Același lucru este valabil at\t pentru posibilitatea de creare a unui site web cât și pentru publicarea acestuia. Vei face toate acestea fără nicio taxă. Un astfel de portofoliu va fi publicat sub o adresă de subdomeniu și va conține un mic banner care informează că site-ul a fost creat în WebWave, dar va avea și un certificat SSL care confirmă că site-ul tău este sigur.
Dacă vrei să elimini bannerul și să înlocuiești adresa de subdomeniu cu cea proprie, tot ce trebuie să faci este să alegi unul Planu Premium. Planurile Premium îți oferi mai multe avantaje printre care: hosting, aplicare pentru Google, domeniu .ro gratuit pentru o perioadă de un an și minim un cont e-mail (creat în baza propriului domeniu).
WebWave îți permite să creezi aproape orice tip de site web. De asemenea, un portofoliu.
Editorul de site-uri WebWave funcționează în baza principiului trage și aruncă (drag & drop), așa că nu ai nevoie de cunoștințe de programare. Pe lângă instrumentul în sine, primim și opțiuni suplimentare - atât design (vizual), adică:
... și module tehnice (de ex. Modulul de analiză SEO)
Desigur, un portofoliu poate avea multe avantaje. Este imposibil să le enumerăm pe toate, deoarece unele dintre ele se referă strict la o anumită industrie, sau chiar la o persoană concretă. Mai jos voi enumera câteva avantaje care pot fi definite ca universale și acestea sunt:
Un mod profesional și creativ de a-ți prezenta lucrările
Crearea unei impresii bune din start
Creșterea șanselor de vizibilitate în mediul online
Opțiunea de a accesa mai mulți freelancer-i.
Crearea unui brand personal
Prezentarea atât a talentului, cât și a abilităților tehnice
Flexibilitate și gamă largă de conținut care poate fi prezentată pe site
Dacă optimizarea SEO nu este obligatorie, atunci ajustarea la dispozitivele mobile este un MUST-HAVE. Optimizarea pentru dispozitivele mobile cu ajutorul tehnologiei RWD în sine este unul dintre cele mai importante elemente de care ar trebui să ai grijă atunci când proiectezi un site web - indiferent dacă acesta va fi un portofoliu online, un magazin virtual sau un blog. Acest lucru se datorează faptului că tot mai mulți utilizatori de internet folosesc dispozitive mobile. Dacă te concentrezi asupra versiunii de desktop și ignori celelalte dispozitive, riști să ai pierderi semnificative a publicului țintă - atunci când o persoană îți accesează portofoliul de pe telefon și în loc de o imagine clară, încarcă o previzualizare redusă a paginii afișate pe ecran. Acest lucru poate descuraja utilizatorul și poate reduce calitatea perceperii lucrărilor noastre.
Optimizarea SEO a site-ului este întotdeauna binevenită, deoarece îți permite să te poziționezi mai bine în cadrul căutărilor Google. Cu toate acestea, optimizarea SEO a unui portofoliu nu este o necesitate în fiecare caz. Dacă trimiți personal link-ul către portofoliu unui potențial angajator/client, atunci poziționarea nu joacă un rol major. Cu toate acestea, ar trebui să te asiguri că site-ul tău se încarcă destul de repede.
Totuși, dacă te ocupi de SEO (cuvinte cheie, metadate, greutatea corespunzătoare a fișierului), ai șansa să ajungi la un grup mai mare de destinatari. - Este un fel de publicitate organică. Am mai vorbit despre asta.
Mai multe informații despre poziționare și optimizare pot fi găsite în acest ghid.
Alătură-te celor 600 000 de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
Unii pot fi surprinși de faptul că în zilele noastre portofoliul nu trebuie să fie întotdeauna de bază și poate fi abordat într-un mod mai creativ, mai original. Acest lucru îți permite să te evidențiezi mai bine față de concurență. Desigur, nu neg aici minimalismul. Depinde mult de industrie și de abilitățile în sine, dar merită întotdeauna să adăugi un accent.
În timpul procesului plictisitor de navigare pe site-urile executanților, clientul va întâlni pe drum multe propuneri corespunzătoare (și chiar atractive). Dacă nu sunt suficient de memorabile, în selecția finală vor fi omise și vor rămâne doar cele care diferă de restul - fie că este vorba de nume, grafică creativă (chiar distractivă), sau navigare interactivă și bună.
În plus, făcând ceva care ne distinge lucrările, ne subliniem individualismul și originalitatea.
Atunci când decizi să creezi un portofoliu sub forma unui site web, nu trebuie să te orientezi neapărat spre o formă desfășurată - cel puțin la început. Versiunile mai desfășurate ale site-urilor de portofoliu online sunt evident o soluție bună, recomandată de mulți, dar nu o necesitate. De asemenea, nu orice domeniu de activitate va solicita acest lucru. Uneori este suficient să creezi un OnePager (standard sau acesta sub forma unui landing page, adică a unui site web de vânzări) și să evidențiezi câteva dintre cele mai importante secțiuni.
Când vine vorba de meniu, poți aplica unul de tipul ”Sticky menu” - utilizatorul făcând clic pe un buton al meniului va fi transferat către o anumită poziție de pe pagină.
Modul în care sunt prezentate lucrările tale este extrem de important pentru perceperea acestora. După cum am mai menționat deja deja, este important să creezi ceva original care să poată atrage atenția destinatarilor, dar fără a distrage atenția de la ceea ce este cel mai important - adică, desigur, proiectele tale. Modul în care îți prezinți lucrările trebuie chiar să armonizeze cu lucrările propriu zise, însă să nu le domine.
Acesta este unul din motivele pentru care merită să alegi o opțiune ceva mai originală pentru proiectul site-ului tău și să învestești în el.
Însuși procesul de creare a site-ului web și rezultatul final pot fi tratate ca un proiect suplimentar. Site-ul portofoliu rămâne doar un element al portofoliului.
Alătură-te celor 600 000 de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
Independent de opțiunea pe care ai ales-o pentru realizarea unui portofoliu online, poți implementa câteva funcții, îmbunătățiri pentru a-ți evidenția portofoliul. Și în acest sens WebWave îți oferă multe posibilități utile.
Mai jos voi descrie aceste funcții. Alege-le pe cele care răspund cel mai bine necesităților tale.
Ai anumite fotografii sau imagini pe care vrei să le scoți în evidență? Toți fotografii sau designerii au anumite lucrări pe care le apreciază mai mult decât altele. Acele imagini merită să fie evidențiate și mai tare prin anumite artificii tehnice.
Cele pe care le recomandăm noi sunt efectul Ken Burns și efectul de paralaxă. Efectul Ken Burns dă un zoom natural, în slow-motion imaginii, pentru a creea efectul de spațialitate și pentru a atribui importanță site-ului web și imaginilor despre care discutăm.
Efectul de paralaxă are loc atunci când dai scroll pe site-ul web. Astfel, imaginea rămâne ”blocată”, în timp ce scroll-ul se petrece normal. În acest mod, are loc crearea unui spațiu mult mai plăcut pentru utilizator.
Atunci când ai propriile tale opere, îți dorești ca lumea să nu le poată descărca doar pentru ei. Ar fi ideal pentru oricine are propriile lucrări postate pe un website să aibă această funcție de imposibilitate a descărcării imaginilor.
Există șansa ca persoanele care-ți descarcă imaginile să le folosească apoi, pe propriile site-uri web, ca și cum ar fi ale lor. Acest lucru e greu de oprit, dar dacă folosești funcția această de îngreunare sau blocare a descărcării, șansele tale cresc substanțial!
Fiecare website are anumite secțiuni care sunt destinate doar administratorilor, însă în cazul portofoliilor online, există tot timpul subpagini care nu ar trebui să fie văzute decât de anumite persoane.
De exemplu, să zicem că ai un client pe care-l suspectezi că ar putea fi un competitor, dar acesta vrea să-ți vadă portofoliul. Accesul acestei persoane ar trebui să fie limitat la ceea ce vrei să vadă toată lumea, urmând ca anumite subpagini mai importante, cu proiecte confidențiale, să necesite o parolă. Astfel, așa te asiguri că toată lumea vede ceea ce poți face, dar și că vechii tăi clienți nu au de suferit pe baza portofoliului tău.
Blochează accesul anumitor persoane, pentru a te asigura că ești sigur și nu-ți faci probleme unde ajunge portofoliul tău.
Site-urile care vor să aibă un plus de design și atractivitate au această opțiune de interacțiune și interactivitate la click-ul sau scroll-ul utilizatorului. Cu ajutorul acestor interacțiuni la click sau scroll, poți crea anumite elemente de spațialitate foarte interesante.
De exemplu, poți afișa anumite elemente sau poți crea o transparență a unor elemente. De asemenea, poți schimba culoarea anumitor elemente (butoane, texte) atunci când dai scroll sau înainte de a apăsa click pe acestea. Această funcție este extrem de apreciată nu doar pentru portofoliile online, ci pentru orice website.
Uneori, portofoliul online poate fi doar primul pas spre visul tău antreprenorial. De multe ori, următorul pas după ce devii freelancer este să îți deschizi propria ta afacere. Iar o afacere extrem de profitabilă poate fi magazinul online
Cu ajutorul WebWave, transformarea portofoliului tău online într-un magazin online mic și simplu e doar la un click distanță. Funcțiile e-commerce pe care le oferim sunt simple, dar tot îți pot transforma portofoliul în magazin online. Cart-ul, checkout-ul sau adăugarea produselor noi sunt funcții e-commerce de care poate o să ai nevoie la un moment dat!
Este o chestie despre care se vorbește mai puțin însă un portofoliu în mai multe versiuni de limbă ar prinde bine. În primul rând pentru că însăși România este o țară multilingvă. Acest lucru nu se simte așa de mult ca în alte țări, însă totuși există. Mai exact în anumite județe din Ardeal limba Maghiară este destul de importantă. În cazul în care consideri că ai clienți potențiali în acele județe, să știi ei vor aprecia foarte mult o versiune maghiară a site-ului tău.
De asemenea poți întâlni clienți de peste hotare din mai multe țări și din această cauză o versiune engleză a portofoliului de asemenea este utilă.
Altfel, crearea unui site multilingv poate deveni o prioritate înainte să-ți dai seama. Portofoliul tău online. Astfel, mai bine începi, încă de la crearea site-ului, de la premisa că site-ul tău va avea nevoie să fie disponibil în mai multe limbi.
În cazul în care îți dorești să realizezi un portofoliu începând cu o pagină web curată, este foarte probabil că activezi într-un domeniu creativ și ai o viziune proprie asupra modului în care acesta trebuie să arate. Din această cauză nu-ți voi spune cum trebuie să-ți creezi portofoliul, întrucât este o chestie inutilă. Creează-ţi portofoliul exact aşa cum îţi dorești și WebWave îți oferă această posibilitate.
Un avantaje important pe care îl oferă editorul WebWave este exactitatea cu care poți edita elementele prezente pe acest portofoliu. Multe website buildere nu îți permit să îți diversifici prea tare site-ul - au niște locuri clare unde poți poziționa un bloc de cod și trebuie să te folosești de acela. Astfel, te asiguri că site-ul tău are un flow frumos și că arată exact așa cum ai vrea!
În cazul în care activezi într-un domeniu grafic, cred că te vei regăsi foarte ușor în WebWave întrucât editorul nostru a fost inspirat din programele de editare a graficei profesionale ca Photoshop. Vei găsi și lista de straturi, rigla cu pe care vei putea amplasa foarte ușor elementele site-ului și alte funcții de grafică avansate.
Crearea unui portofoliu online poate părea complicată, însă dacă folosești componentele potrivite pentru cunoștințele tale, procesul va fi unul destul de simplu! Mai jos voi enumera câteva elemente importante pe care trebuie să fie prezente în portofoliul tău.
Pentru orice fotograf sau designer freelancer, partea vizuală a business-ului este crucială, indiferent de experiența ta. Degeaba ai un portofoliu online dacă acesta nu conține imagini sau poze realizate de tine!
Folosindu-te de opțiuni precum Gallery, Slider sau Lightbox, poți crea o bucurie prin imagini doar cu ajutorul unor blocuri de cod foarte ușor de introdus în site-ul tău.
Galeria e cea mai rudimentară opțiune din cele 3. Ca sugestie, ai putea folosi galeria atunci când creezi anumite categorii de fotografii sau design-uri (peisaje/logo-uri/portrete/postări de social media, etc.)
Slider-ul este potrivit pentru partea de sus a site-ului tău, unde poți crea 3 design-uri distincte în care spui, în cuvinte extrem de puține, cine ești și de ce merită ca vizitatorul tău să petreacă timp pe acest site. Sliderele pot fi de asemenea galerii mai dinamice, dacă sunt introduse corect în conceptul site-ului.
Lightbox-ul scoate în evidență un număr mai mare de poze. Astfel, dacă ai ilustrații cu care te mândrești în mod special, poți opta pentru elementul de lightbox.
Ai putea folosi galeria atunci când creezi anumite categorii de fotografii sau design-uri
Dacă dispui de materiale video pentru portofoliul tău online, atunci introducerea lor în portofoliul tău online e cea mai bună decizie pe care o poți lua. Acestea pot crește încrederea în tine ca freelancer și pot să demonstreze posibilului client că ai mai multe abilități decât cele de bază!
Adăugarea acestora este simplă iar cu ajutorul WebWave nici nu îngreunezi site-ul, deoarece practic video-ul nu este uploadat direct în site-ul tău, ci este preluat dintr-o sursă care susține toate ”greutățile” videoclipului. Astfel, video-ul rulează rapid, site-ul tău nu este îngreunat, iar utilizatorii tăi se bucură de materiale de calitate!
Portofoliul tău online trebuie să dispună și de datele tale de contact, pentru a le ușura munca potențialilor tăi clienți. Sfatul nostru este să creezi o pagină separată, unde ai toate datele de contact (e-mail, număr de telefon, adresa biroului tău).
De asemenea, prezența ta pe social media e obligatorie, dacă vrei să ai clienți care să aibă încredere în tine și să te urmărească constant. Acolo poți de asemenea să îți arăți alte abilități, iar postările de social media pot deveni virale, dacă sunt create constant și cu grijă.
Includerea link-urilor poate reprezenta un capital de imagine puternic pentru tine, așa că folosește această opțiune la maximum!
Formularele de contact sunt opțiuni la îndemâna oricui, mai ales atunci când vrei să fii mult mai organizat în discuția cu clienții tăi. Astfel, implementarea unui astfel de formular va reprezenta un bonus nu doar pentru tine, ca organizare, dar și pentru clienții tăi, ca experiență a utilizatorului mult mai plăcută!
Oferta de servicii a unui freelancer este, până la urmă, foarte importantă pentru decizia posibilului client. Specifică în mod clar prețul fiecărui serviciu în parte, ce presupune colaborarea cu tine și care ar fi rezultatul final la care clienții ar trebui să se aștepte.
Nu evita să comunici prețul - având prețul postat pe site, reușești să cerni prin clienții care ar vrea să colaboreze doar cu cele mai ieftine opțiuni de pe piață! Așa poți să te asiguri că nu îți irosești timpul, comunicând cu oameni care nu vor colabora cu tine!
Subpagina ”Despre mine”/”Despre noi” este una foarte importantă. Pentru că cei ce o vizitează încearcă să afle mai multe despre tine, efectuează o verificare - cu alte cuvinte sunt destul de interesați de colaborarea cu tine.
Cel mai simplu mod de abordare a acestei subpagini este forma unui CV succint în care îți prezinți experiența, studiile, certificările etc.
O altă chestie importantă este prezentarea avantajelor pe care le oferi comparație cu alții.
De asemenea îți poți prezenta ”partea umană” prin hobby, pasiuni, interese.
Ceea ce este important este ca subpagina ”Despre mine” să fie prezentă pe site-ul portofoliului tău și să investești totuși ceva mai mult timp în ea.
Asta e. În cazul în care activezi ca liber profesionist probabil știi că de fapt o metodă importantă de a atrage clienți noi o reprezintă alți clienți. Și nu vorbesc doar de recomandări, dar și de testimoniale. De multe ori se va întâmpla ca clienții tăi potențiali să înțeleagă cel mai bine perspectiva clienților tăi actuali. Din această cauză asigură-te că ai publicate niște testimoniale ale clienților tăi.
Cum adaugi testimonialele clienților? Poți adăuga 1-3 testimoniale pe prima pagină. Poți crea de asemenea o subpagină separată cu opiniile clienților tăi. Important este să asociezi testimonialele cu lucrări realizate, care pot fi verificate în orice momente. Astfel puterea testimonialelor este cea mai mare.
Crearea unui portofoliu electronic nu este complicat, mai ales dacă folosești WebWave. Șabloanele noastre includ și opțiuni pentru portofolii online, perfecte pentru începători în ale web design-ului. De asemenea, în articolul de astăzi o să-ți oferim câteva direcții pe care dacă le urmărești în crearea portofoliului tău online, vei avea de câștigat și-ți vei ușura munca!
Șabloanele noastre te vor ajuta extrem de mult la început - fără un șablon, crearea unui site web necesită în general mai mult timp. Dacă ai mult timp la dispoziție și vrei să fii sigur că site-ul tău arată exact așa cum ți l-ai imaginat, atunci poți să uiți de șabloanele noastre.
Totuși, de multe ori, e mai important să fie gata portofoliul în timp util, nu să ai site-ul exact cum ți-l dorești tu. Poți să lucrezi pe el și după ce e gata! Astfel, te sfătuim să începi cu un șablon și să înlocuiești conținutul acestuia. Imaginile trebuie înlocuite cu lucrările tale, iar textele trebuie să fie succinte, însă să releve personalitatea ta și motivele pentru care ar trebui ca persoana care-ți vizitează portofoliul să lucreze cu tine!
Ai putea folosi galeria atunci când creezi anumite categorii de fotografii sau design-uri
Alegerea unui șablon pentru crearea portofoliului este o opțiune foarte OK, în special pentru că nu este una definitivă.
În primul rând pentru că șabloanele WebWave sunt editabile la 100% în sensul direct al cuvântului. Deci poți merge pe calea editării treptate a site-ului portofoliului online.
Însă există și o opțiune mai radicală. Mai exact în WebWave, pe lângă site-ul de bază creat în cu ajutorul unui șablon, mai poți lucra și la alte site-uri. De exemplu poți lucra la un site creat de la zero pentru a-ți realiza viziunea originală, iar apoi poți face migrarea. Mai jos voi descrie opțiunea numărul 2 despre crearea unui portofoliu începând cu o pagină web curată, de la zero.
Alătură-te celor 600 000 de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
Există 2 metode de creare a unui portofoliu online, pe care le vom descrie în partea ulterioară a articolului.
Până acum ceva timp, crearea portofoliului propriu era asociată doar cu profesii strict artistice, precum pictori sau, de exemplu, arhitecți. În prezent lista de joburi a căror executanți își pot crea un portofoliu nu mai este așa de restrânsă și tot mai mulți oameni aleg să-și creeze un portofoliu. Deci răspunsul nu mai este atât de specific. Portofoliul funcționează cel mai bine pentru job-uri în care ai ocazia să-ți prezinți abilitățile într-o formă vizuală.
Cine își poate crea un portofoliu (în cele mai rare cazuri):
Pictorii;
Designer-ii grafici / ilustratorii
Proiectanții
Fotografii
Modelele
Arhitecții
Bucătarii
Decoratorii de interior / spatii verzi
Copywriter-ii
Specialiști în designe web
Există multe posibilități. De asemenea, poți alege să-ți prezenți lucrările sub forma unui portofoliu pentru obiecte hand-make - de exemplu, bijuterii, lumânări naturale, haine și accesorii croșetate etc.
Versiunea online a portofoliului va funcționa bine pentru persoanele care doresc să prezinte și să înceapă să-și vândă lucrările, dar și serviciile.
↵
Un portofoliu reprezintă o colecție a lucrărilor tale (sau a dovezilor lucrărilor respective) pentru a demonstra competențe și profesionalismul cu scopul final de promovare și convingerea clienților.
Un portofoliu online este un site pe care păstrezi materialele respective sub forma unor imagini, materiale video, texte sau alte materiale în dependență de domeniul în care activezi.
De cele mai multe ori portofoliile sunt create de fotografi și de alte persoane care activează în domeniul graficii. Însă nu portofoliile nu se limitează doar la grafică. Dacă activezi în domeniului muzicii, copywriting-ului, fashon, make-up etc. de asemenea îți poți beneficia de un portofoliu pentru a te promova.
Ce forme distingem
Cele mai populare forme de prezentare a lucrărilor dvs. într-un portofoliu includ:
Materiale grafice (fotografii, ilustrații, colaje etc.)
Picturi și schițe tehnice (ca în cazul arhitecților)
Prezentări în scenă
Link-uri directe către proiecte online
Conceptul de portofoliu nu este unul nou. Această formă de prezentare a aptitudinilor proprii este un standard – mai ales în domeniul artei. Ceea ce s-a schimbat este gama de domenii la care se aplică formatul portofoliului. În trecut, de obicei era doar un dosar de hârtie. Acum avem o gamă mult mai largă, iar site-ul este considerat cel mai bun format deoarece îți permite să-ți prezinți profesionalismul și spiritul creativă.
Datorită platformei pentru creare site-uri web, ești capabili să-ți proiectezi un portofoliu web fără cunoștințe de programare. Tot de ce ai nevoie este o idee și materiale cu care îți poți prezenta lucrările: fotografii, materiale video etc.
Data ultimii actualizări: 18.06.2022
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: