Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

14 erori făcute de magazinele online pentru a pierde vânzări

14 decembrie 2021
AI in E-commerce: Viitorul cumpărăturilor online

Crearea unui magazin online este un pas important pentru orice afacere ce își dorește să fie prezentă în piață. Modul în care românii cumpără s-a schimbat în ultima perioadă, iar un magazin online este necesar pentru o afacere care-și dorește să scaleze.

Ai nevoie de crearea unui magazin online gratuit? Opțiunea perfectă pentru tine este WebWave - ai putere de alegere totală, creezi exact site-ul de care ai nevoie și nu te complici cu funcționalități de care nu ai nevoie. Intră astăzi pe WebWave și creează-ți propriul magazin online!

Totuși, atunci când creezi un magazin online, ai nevoie ca acesta să-și îndeplinească scopul - să vândă cât mai multe produse. Dacă magazinul tău online nu vinde, înseamnă că acesta poate să aibă câteva erori de creare clare. 

În articolul de astăzi vom discuta despre cele mai comune 14 erori care apar în procesul de creare a magazinului online. Odată cunoscute, acestea pot fi rezolvate foarte ușor, dacă există proactivitate din partea ta. Nu te panica, fiecare dintre erori va fi ușor de rezolvat, dacă citești acest blog până la final. 

Conținutul articolului:

(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)

  1. Alegerea unei platforme nepotrivite

  2. CTA slab

  3. Imagini de calitate redusă

  4. Prea multe pop-up-uri

  5. Lipsa optimizării pentru dispozitive mobile

  6. Lipsa certificatului SSL

  7. Nu există subpagina ”Despre Noi”

  8. Opțiuni de navigare optimizate prost

  9. Lansarea magazinului online fără perioada de testare

  10. Lipsa opțiunii de a cumpăra fără cont

  11. Date de contact incomplete

  12. Lipsa unei descrieri clare a produsului

  13. Textul de pe magazinul online nu atrage

  14. Lipsa sugestiilor despre produse recomandate

 

Alegerea unei platforme nepotrivite

Una din cele mai mari greșeli pe care cei care au nevoie de magazine online le fac la început de drum este alegerea unei platforme nepotrivite pentru crearea magazinul online. Atunci când alegi o platformă trebuie să fii sigur că abilitățile tale sunt potrivite pentru cerințele platformei respective.

De asemenea, fii atent și la funcționalitățile pe care platforma le oferă - un magazin online poate părea complicat de realizat, însă funcționalitățile pe care un website builder ți le poate oferi sunt multiple și pot ușura extrem de tare munca ta! 

Dacă ai nevoie de o platformă ușor de folosit și care îți va da un produs finit viabil și bun de pus pe piață, creează-ți magazinul online cu WebWave. Funcționalitățile noastre pot transforma orice site web într-un magazin online simplu! Creează-ți chiar astăzi primul magazin online gratuit!

 

CTA slab

Call-to-Action-ul este foarte important pentru prima vizită a cuiva pe site-ul tău. Dacă din Call-to-Action clientul nu-și dă seama că tu ai un magazin online sau nu distinge clar unele produse cruciale pentru el, acesta va părăsi site-ul.

Astfel, un CTA trebuie să fie puternic - când citești acele 3 cuvinte va trebui, instant, să dai click pe buton. Sentimentul de urgență este crucial - din acest motiv e important să creezi oferte care expiră. 

CTA-ul slab este un motiv important pentru care o bună parte din magazinele online nu aduc conversii - acestora le e frică să ceară ce ar trebui să fie, de drept, al lor - profitul!

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Imagini de calitate redusă

Degeaba îți creezi un magazin online într-o aplicație scumpă, cu un abonament lunar imposibil de plătit, dacă calitatea imaginilor tale lasă de dorit. Fie că mergi pe opțiunea de imagini stock sau alegi să angajezi un fotograf, asigură-te că imaginile tale sunt la o calitate cât mai bună, deoarece produsele tale trebuie să fie puse în prim plan, într-un mod profesionist!

 

Prea multe pop-up-uri

Nu te enervează atunci când vizitezi un magazin online și vrei să cumperi ceva, însă acesta continuă să-ți livreze pop-up-uri cu oferte de care clar nu ai nevoie și pe care nici măcar nu le înțelegi foarte bine?

În cazul în care te regăsești în paragraful de mai sus, asigură-te că nu faci, la rândul tău, aceeași greșeală. Un pop-up este de ajuns pentru orice magazin online. Hotărăște-te dacă vrei să pui în prim plan o ofertă sau dorești doar ca viitorii tăi clienți să se înregistreze pentru un newsletter.

 

Lipsa optimizării pentru dispozitive mobile

Știai că peste 50% din traficul de pe internet provine de la dispozitive mobile? Acest lucru creează, evident, o nouă nevoie pentru orice magazin online - responsivitatea. Acest concept se referă la scalarea dimensiunilor magazinului tău online, în funcție de rezoluția dispozitivului.

Dacă magazinul online nu este optimizat pentru dispozitive mobile, atunci acesta va arăta într-un mod extrem de neplăcut pentru orice client, iar acesta nu va putea să aibă o experiență plăcută.

 

Lipsa certificatului SSL

Certificatul SSL este extrem de important pentru securitatea magazinului tău online, deoarece acesta encriptează datele clienților tăi. Astfel, lipsa acestui certificat va determina motoarele de căutare să nu te recomande prea des, iar clienții să nu-și pună încrederea în magazinul tău online.

 

Nu există subpagina ”Despre Noi”

”Despre Noi” - această subpagină care este necesară, indiferent de scopul site-ului tău web. Prin această pagină le permiți utilizatorilor tăi să îți cunoască afacerea mai bine și să intre, într-un mod plăcut, în spatele cortinei! 

 

Opțiuni de navigare optimizate prost

Navigarea este un factor crucial pentru magazinul tău online, deoarece meniul tău și opțiunile acestuia sunt calea prin care utilizatorul tău interacționează cu magazinul online. O navigare optimizată prost va duce la părăsirea site-ului. Asigură-te, astfel, că meniul este ușor de înțeles și de parcurs pentru orice magazin online.

Pagina de contact este foarte importantă pentru clienții tăi

Lansarea magazinului online fără perioada de testare

Înainte de a lansa magazinul online, ar fi bine ca acesta să treacă printr-o perioadă de testare, pentru a te asigura că orice funcționalitatea pe care ai programat-o merge exact cum ar trebui. 

Astfel, când programezi lansarea, trimite magazinul online unor cunoscuți, pentru a vedea ce părere au de el și unde ai putea îmbunătăți. 

 

Lipsa opțiunii de a cumpăra fără cont

Știm că e bine ca utilizatorii tăi să-ți creeze cont în magazinul tău online, însă ar fi bine să nu-i obligi. Poate că aceștia vor să cumpere o singură dată produse de la tine, însă au mare nevoie de acestea cât mai repede. Pașii în plus pentru a crea un cont pot reprezenta, pentru majoritatea, un impediment. Aceștia pot părăsi, pur și simplu, magazinul tău online, fără a încheia comanda. 

 

Date de contact incomplete

Pagina de contact este foarte importantă pentru clienții tăi, indiferent dacă aceștia au avut probleme cu magazinul tău online sau doar vor să-ți pună o întrebare. Dă-le mai multe opțiuni de contact: e-mail, telefon, locație fizică și formular de contact, dacă nu chiar și chat rapid! 

 

Lipsa unei descrieri clare a produsului

Produsele tale nu se vor vinde singure - acestea au nevoie, în mediul off-line, de un vânzător, iar în mediul online, de o descriere cât mai apropiată de adevăr. O descriere clară a funcționalităților și beneficiilor unui produs pot convinge orice client nehotărât să apese pe butonul ”Cumpără Acum!”.

Dacă nu te pricepi atât de bine la scris, poate că ar trebui să angajezi un copywriter. Aceștia te pot ajuta, pentru o sumă nu foarte mare, cu descrierea produselor tale.

 

Textul de pe magazinul online nu atrage

Pe lângă descrieri frumoase și atractive, întreg textul din magazinul tău online trebuie să atragă. Dacă nu, acesta nu va prezenta interes pentru clienți, iar ei vor părăsi website-ul cât ai zice pește. Textul magazinului tău online trebuie să fie scurt, însă convingător. 

Poți și în cazul acestui text să apelezi la un profesionist sau poți să îl creezi chiar tu, cu ajutorul blog-urilor noastre! Citește mai multe informații despre marketing aici!

 

Lipsa sugestiilor despre produse recomandate

În final, te sfătuim ca pe fiecare pagină de produs să existe anumite produse recomandate, care merg foarte bine cu produsul deja achiziționat de client. Astfel, prezinți clienților o gamă variată de produse și le oferi acestora oportunitatea să își rezolve mai multe nevoi în același timp!

Odată cu rezolvarea acestor probleme, magazinul tău va vinde mult mai bine! Intră astăzi pe WebWave și creează-ți magazinul online gratuit!

 

Autor: Patrunjel Eduard

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: