Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Un nou layout pentru rezultatele oferite de Google Mobile Search – cum să îl folosești în avantajul tău?

18 iunie 2019
Ce este un Sales Funnel?

Google iubește să facă schimbări.

O face constant.

Asta s-a întâmplat și acum 4 săptămâni, pe data de 22 mai 2019, atunci când Google a hotărât să îi facă un refresh layout-ului pe mobil în care se afișează rezultatele căutărilor Google Mobile. Este posibil să nu observi din prima fază, dar dacă te uiți cu atenție, vei vedea că s-au făcut câteva update-uri interesante.

Dacă nu știi ce schimbări au fost făcute și cum să le folosești în favoarea ta, citește acest articol.

Conținutul articolului

  1. Noul layout al rezultatelor căutărilor Google Mobile

  2. Ce este favicon-ul și cum influențează comportamentul utilizatorilor, atunci când văd rezultatele căutărilor?

  3. Cum poți să folosești un favicon în favoarea ta?

  4. Cum setezi un favicon pentru site-ul propriu?

  5. Breadcrumbs – ce sunt firmiturile de pâine?

  6. Ce putem aștepta de la Google pe viitor? 

 

Noul layout al rezultatelor căutărilor Google Mobile

Poți să vezi diferențele?
Noul layout a rezultatelor Google Mobile

În imaginea de mai sus acestui paragraf, telefonul mobil din partea stângă are layout-ul vechi. Sper că îl recunoști. Acum, uită-te în partea dreaptă a invitației. Poți să vezi diferențele?

Cel mai evident update este favicon-ul afișat lângă meta title-ul website-ului. Cea de-a doua schimbare este alinierea diferită a breadcrumb-urilor și culoarea acestora – negru. Care sunt consecințele acestor inovații?

 

Ce este favicon-ul și cum influențează comportamentul utilizatorilor, atunci când văd rezultatele căutărilor?

Favicon-un este un fișier grafic mic, cu o dimensiune de 16x16 pixeli. În mod implicit, acest icon apare în câteva locuri:

  • În bookmark, atunci când adaugi un website la favorite

  • În tab-ul browser-ului

  • În istoria de search 

  • În rezultatele de search pe telefoanele mobile 

Scopul principal al favicon-ului este acesta de a face distincția între website-uri și de a atrage atenția utilizatorului. Trăim într-o cultură a infograficelor, deci o imagine mică asociată cu un website este un must-have.

Datorită noilor update-uri introduse de Google, utilizatorii pot să identifice mai ușor un icon familiar atunci când caută ceva de pe mobil, ceea ce oferă companiei o oportunitate foarte bună de a-și promova brandul pe internet.

Este demn de menționat faptul că poate fi și ceva neprielnic. Dacă un website apare in primele rezultate ale căutării doar pentru că are un header care produce confuzie – utilizatorii vor vedea logo-ul și vor evita acel website.

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Cum poți să folosești un favicon în favoarea ta?

Reclamele afișate în rezultatele căutărilor au cuvântul "Ad" negru și boldat în loc de favicon.

Unii oameni și-au dat seama că pot folosi o imagine cu acel "Ad" pe post de favicon pentru a apărea ca o reclamă, dar fără să plătească.

Alți dezvoltatori de website-uri și-au înlocuit faviconul cu un logo Google și un thumb up, dând impresia în acest fel că website-ul lor este recomandat de Google.

Desigur, Google și-a dat seama de ce se întâmplă și a publicat câteva reguli pentru favicon:

  • Fișierul și website-ul trebuie să fie indexabile de Google
  • Favicon-ul trebuie să aibă legătură cu brandul
  • Favicon-uri nepotrivite (ca de exemplu o svastică) vor fi înlocuite
  • Favicon-ul trebuie să fie pătrat

Faviconul în rezultatele google mobile

Cum setezi un favicon pentru site-ul propriu?

În aplicația de construit website-uri WebWave este foarte simplu!

Tot ce trebuie să faci este să te loghezi în panoul pentru Webmasteri, să treci la Panoul de setări, la fila Site web' și să deschizi secțiunea ”Setări generale”.

Faci click pe opțiunea Faviconului, și după setarea imaginii potrivite publici site-ul.

Mai multe detalii le găsești aici.
Setarea faviconului în WebWave

Breadcrumbs – ce sunt firmiturile de pâine?

Chiar și așa, felul în care se vede un favicon în rezultatele căutărilor Google de pe un telefon mobil nu este singura schimbare introdusă de Google. Cea de-a doua schimbare este culoarea și alinierea breadcrumbs-urilor.

Breadcrumbs-urile (eng. breadcrumbs - firmituri de pâine) reprezintă drumul făcut de utilizator. Acestea fac partea din sistemul de navigare secundar și afectează utilizarea unui website și pot fi prezentate astfel:

Prima pagină > Categorie > Subcategorie > Ofertă

De ce a făcut Google asta? Este aceeași poveste ca în cazul favicon-ului. Datorită plasării unui fișier grafic lângă un URL al unui website, utilizatorii sunt capabili să estimeze gradul de încredere și valoarea conținutului chiar și înainte de a intra pe acel website.

Din acest motiv am menționat importanța îmbunătățirii recunoașterii unui brand – pentru a avea o poziție bună pe pagina de rezultate, o companie trebuie să fie ușor de recunoscut.

Trăim într-o cultură a infograficelor, deci o imagine mică asociată cu un website este un must-have.

Ce putem aștepta de la Google pe viitor? 

„Continuăm prin a face disponibile noi formate de conținut și acțiuni utile – de la a cumpăra bilete de film, până la ascultarea de podcast-uri – acest nou design ne permite să adăugăm mai multe butoane pentru acțiuni și preview-uri utile la cardurile cu rezultate, toate acestea în timp ce îți oferim o idee mai bună în legătură cu ce poți găsi pe acel website” – spune uriașul din Mountain View.

De aceea trebuie să ținem minte că Internetul și conținutul de pe acesta nu se limitează la un blog. Cea mai populară formă de conținut – videoul este doar începutul noii ere a Internetului.

Înainte să-ți dai seama, ne vom întrece pentru o poziție bună în rezultate cu podcast-uri, modele 3D și realitate virtuală.  

Ești pregătit pentru asta?

Autor: Julia Mądraszewska / Elena Dumitru

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: