7 minute
Autor
Dragoș Suciu
Care este psihologia marketingului? Cum să o folosiți în afaceri? Cum poate fi aplicată psihologia în marketing pentru a înțelege mai bine nevoile publicului țintă și pentru a modela astfel comportamentul dorit al consumatorilor, adaptându-vă publicitatea la aceștia? Cum puteți valorifica comportamentul uman pentru a îmbunătăți conversiile și a vă crește vânzările?
Psihologia marketingului este un domeniu al psihologiei care studiază comportamentul consumatorilor - nevoile, preferințele, motivațiile, obiceiurile, atitudinile sau comportamentele acestora.
Scopul aici este de a influența deciziile de cumpărare ale potențialilor clienți printr-un mecanism de acțiune atent conceput în publicitatea produselor și serviciilor.
Psihologia este esențială în marketing deoarece permite companiilor din diverse industrii să înțeleagă ce îi determină pe consumatori să le cumpere produsele sau să le utilizeze serviciile.
Ca urmare, este posibil să se adapteze cu precizie strategiile de marketing, să se sporească implicarea clienților și loialitatea față de brand și să se optimizeze cu pricepere ofertele pentru a răspunde nevoilor reale ale publicului.
Psihologia marketingului utilizează diverse tehnici de influență pentru a identifica atitudinile, motivațiile, nevoile și sentimentele oamenilor. Printre cele mai esențiale strategii pot fi calificate:
Astfel, există o șansă mai mare ca persoana respectivă să cumpere ceva de la ea.
Creați un site web exact cum doriți
Printre tehnicile care exemplifică utilizarea psihologiei în marketing se numără principiul reciprocității (oferirea a ceva gratuit, astfel încât cealaltă parte să se simtă obligată să întoarcă favoarea), regula dovezii sociale (prezentarea confirmării faptului că diferite persoane au avut deja încredere într-un anumit produs sau serviciu), principiul autorității (utilizarea experților sau a persoanelor celebre pentru a promova o ofertă) sau metoda de creștere a tensiunii pentru a induce o decizie finală de cumpărare mai rapidă.
În practică, psihologia marketingului se referă la influențarea comportamentului clienților. Aceasta include, de asemenea, marketingul de conținut, conținutul site-ului web, buletinele informative, postările pe blog și descrierile produselor. Totul ar trebui să fie creat în limbajul clienților, astfel încât aceștia să se poată identifica cu produsul dumneavoastră.
Atunci când creați orice conținut, țineți cont de limbajul pe care îl folosesc clienții dumneavoastră. Vorbiți în așa fel încât aceștia să înțeleagă și să se poată identifica cu produsul/serviciul dumneavoastră.
Veți crea postări interesante și captivante pe blog numai dacă analizați gusturile clienților dvs. și descoperiți ce îi interesează cu adevărat. Aceasta este cheia succesului - trebuie să intrați în lumea potențialilor dvs. clienți și să deveniți unul dintre ei.
Postările pe Social Media sunt o modalitate ideală de a vă crește publicul țintă și de a-l transforma în client.
Site-ul web ar trebui, de asemenea, să fie creat în conformitate cu principiile psihologiei marketingului. Ajustați culorile, fontul și grafica pentru a-l face util și atrăgător pentru clienții dvs. Puteți personaliza întregul design prin crearea site-ului dvs. în AI website builder.
Un CTA este o modalitate de a încuraja navigatorii unei anumite subpagini să facă clic și să meargă „mai departe”. Merită să acordați atenție pentru a vă asigura că sloganurile sunt gândite, inteligibile și încurajatoare.
Alegeți unul dintre șabloanele gratuite și creați rapid site-ul dvs. web
Strategia lui Cialdini presupune că clientul simte nevoia să îl răsplătească pe publicitar și simpatizează cu acesta, identificându-se cu el. De obicei, este utilizată în marketingul direct, de exemplu, oferirea de mostre gratuite de diverse produse. Acest lucru se întâmplă adesea în supermarketuri, unde puteți întâlni hostess care oferă mici produse alimentare, ceea ce crește nevoia clienților de a cumpăra mai mult.
Psihologia marketingului se folosește excelent de această relație, oferindu-ne materiale publicitare în culori nealeatorii. Să aruncăm o privire la semnificația unor nuanțe:
Utilizarea psihologiei în marketing vă permite să vă adaptați activitățile la nevoile clienților dumneavoastră. Fiecare specialist în marketing trebuie să fie un pic psiholog. Principiile psihologice ale comportamentului uman sunt un aspect esențial de luat în considerare atunci când se creează campanii de marketing.
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: