7 minute

18 octombrie 2024

Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Autor

Dragoș Suciu

Dezvăluirea psihologiei marketingului: 7 principii psihologice în marketing

Care este psihologia marketingului? Cum să o folosiți în afaceri? Cum poate fi aplicată psihologia în marketing pentru a înțelege mai bine nevoile publicului țintă și pentru a modela astfel comportamentul dorit al consumatorilor, adaptându-vă publicitatea la aceștia? Cum puteți valorifica comportamentul uman pentru a îmbunătăți conversiile și a vă crește vânzările?

Încearcă WebWave

Ce este psihologia marketingului?

Psihologia marketingului este un domeniu al psihologiei care studiază comportamentul consumatorilor - nevoile, preferințele, motivațiile, obiceiurile, atitudinile sau comportamentele acestora. 

Scopul aici este de a influența deciziile de cumpărare ale potențialilor clienți printr-un mecanism de acțiune atent conceput în publicitatea produselor și serviciilor.

 

De ce este psihologia importantă în marketing?

Psihologia este esențială în marketing deoarece permite companiilor din diverse industrii să înțeleagă ce îi determină pe consumatori să le cumpere produsele sau să le utilizeze serviciile.

Ca urmare, este posibil să se adapteze cu precizie strategiile de marketing, să se sporească implicarea clienților și loialitatea față de brand și să se optimizeze cu pricepere ofertele pentru a răspunde nevoilor reale ale publicului.

 

Care sunt cele mai esențiale tehnici de influențare în psihologia marketingului?

Psihologia marketingului utilizează diverse tehnici de influență pentru a identifica atitudinile, motivațiile, nevoile și sentimentele oamenilor. Printre cele mai esențiale strategii pot fi calificate:

  • înțelegerea emoțiilor umane, deoarece tristețea, bucuria, furia sau nostalgia pot afecta semnificativ deciziile de cumpărare;
  • acționarea pe baza teoriei codificării duale, conform căreia cel mai bun efect provine din combinarea a două tipuri de informații, de exemplu, grafice și textuale sau auditive;
  • aplicarea regulii reciprocității și a simpatiei, care este deosebit de importantă în marketingul direct și se referă la principiul bine cunoscut conform căruia este mai probabil ca o persoană să interacționeze cu o persoană simpatică.

Astfel, există o șansă mai mare ca persoana respectivă să cumpere ceva de la ea. 

Începeți acum

Creați un site web exact cum doriți

Care sunt cele mai cunoscute strategii psihologice în marketing?

Printre tehnicile care exemplifică utilizarea psihologiei în marketing se numără principiul reciprocității (oferirea a ceva gratuit, astfel încât cealaltă parte să se simtă obligată să întoarcă favoarea), regula dovezii sociale (prezentarea confirmării faptului că diferite persoane au avut deja încredere într-un anumit produs sau serviciu), principiul autorității (utilizarea experților sau a persoanelor celebre pentru a promova o ofertă) sau metoda de creștere a tensiunii pentru a induce o decizie finală de cumpărare mai rapidă.

 

Psihologia marketingului în practică

Conținutul adecvat

În practică, psihologia marketingului se referă la influențarea comportamentului clienților. Aceasta include, de asemenea, marketingul de conținut, conținutul site-ului web, buletinele informative, postările pe blog și descrierile produselor. Totul ar trebui să fie creat în limbajul clienților, astfel încât aceștia să se poată identifica cu produsul dumneavoastră. 

 

Buletin informativ în limba clienților dvs.

Atunci când creați orice conținut, țineți cont de limbajul pe care îl folosesc clienții dumneavoastră. Vorbiți în așa fel încât aceștia să înțeleagă și să se poată identifica cu produsul/serviciul dumneavoastră. 

 

Postări captivante pe blogul companiei

Veți crea postări interesante și captivante pe blog numai dacă analizați gusturile clienților dvs. și descoperiți ce îi interesează cu adevărat. Aceasta este cheia succesului - trebuie să intrați în lumea potențialilor dvs. clienți și să deveniți unul dintre ei. 

 

Postări pe Social Media care vor ajunge la publicul dvs. țintă

Postările pe Social Media sunt o modalitate ideală de a vă crește publicul țintă și de a-l transforma în client. 

 

Site creat în conformitate cu psihologia marketingului

Site-ul web ar trebui, de asemenea, să fie creat în conformitate cu principiile psihologiei marketingului. Ajustați culorile, fontul și grafica pentru a-l face util și atrăgător pentru clienții dvs. Puteți personaliza întregul design prin crearea site-ului dvs. în AI website builder

 

Call-to-action

Un CTA este o modalitate de a încuraja navigatorii unei anumite subpagini să facă clic și să meargă „mai departe”. Merită să acordați atenție pentru a vă asigura că sloganurile sunt gândite, inteligibile și încurajatoare. 

Alegeți unul dintre șabloanele gratuite și creați rapid site-ul dvs. web

Începeți acum

Strategia lui Cialdini în psihologia marketingului

Strategia lui Cialdini presupune că clientul simte nevoia să îl răsplătească pe publicitar și simpatizează cu acesta, identificându-se cu el. De obicei, este utilizată în marketingul direct, de exemplu, oferirea de mostre gratuite de diverse produse. Acest lucru se întâmplă adesea în supermarketuri, unde puteți întâlni hostess care oferă mici produse alimentare, ceea ce crește nevoia clienților de a cumpăra mai mult. 

 

Culorile în psihologia marketingului

Psihologia marketingului se folosește excelent de această relație, oferindu-ne materiale publicitare în culori nealeatorii. Să aruncăm o privire la semnificația unor nuanțe:

  • albastru - cunoaștere și adevăr. De obicei, promovează produse legate de apă și curățenie;
  • negru - prestigiu. Este cel mai adesea folosită pentru a promova lucruri scumpe și luxoase;
  • galben - culoarea bucuriei și a fericirii. Este extrem de des folosită pentru a promova produse pentru copii;
  • alb - un simbol al nobilimii și al deschiderii. Este folosit de obicei de companiile care se concentrează pe creativitate și noi tehnologii. 

 

Concluzii

Utilizarea psihologiei în marketing vă permite să vă adaptați activitățile la nevoile clienților dumneavoastră. Fiecare specialist în marketing trebuie să fie un pic psiholog. Principiile psihologice ale comportamentului uman sunt un aspect esențial de luat în considerare atunci când se creează campanii de marketing. 

Articole Populare. 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: