Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

5 tendințe web design învechite care trebuie evitate

23 ianuarie 2018
Avantajele WebWave în fața WordPress

Tendințele influențează multe aspecte ale vieții noastre și se schimbă foarte repede. Însă în cazul tehnologiei și a paginilor web acest proces are loc de câteva ori mai repede, de cât în alte domenii. Actualizarea permanentă a dispozitivelor mobile, a sistemelor de operare, a aplicațiilor, creșterea necesităților și așteptărilor utilizatorilor, reprezintă cauza acestor modificări frecvente. Din păcate, unele tendințe învechite de web design mai sunt încă utilizate, deseori fără ca proprietarul să cunoască acest lucru. Unele companii, continuă să amplaseze elemente și funcții învechite, neatractive pe pagina proprie fapt care determină pierderea clienților potențiali, înainte ca aceștia să afle mai multe despre companiei. Aceasta este o situație pe care cu toții dorim să o evităm.

Tendințele în proiectarea paginilor web, desigur trebuie aplicate. Însă adevărul este că unele tendințe pot să-și piardă repede din valoare, iar site-urile create în baza acestor tendințe vor arăta neatractiv. Mai jos am descris 5 tendințe de web design, care deja nu mai impresionează utilizatorii, cel puțin nu în măsura în care ar trebui..

 

Ferestrele pop-up

Din păcate, ferestrele pop-up sunt în continuare foarte populare, în special atunci când merge vorba de concurența pentru spațiul publicitar.

Cu toții am avut experiența situației, în care câteva clipe după intrare pe pagina web, aceasta este plină de reclame. Dacă nu vom băga nimic cu forța, utilizatorii vor percepe brandul nostru cu mai multă simpatie. Google începe să penalizeze site-urile ce folosesc ferestre pop-up, blocând paginile care irită, pe dispozitivele mobile.

Ferestrele pop-up

Sursa: Google Webmaster Central Blog

Ferestrele pop-up pot spori rezultatele conversiei, dar trebuie folosite cu atenție. Un număr abuziv de ferestre pop-up irită mult utilizatorii și face ca aceștia să părăsească pagina noastră. Ferestrele pop-up permit obținerea de adrese mail, dar există și alte metode, mai bune. De exemplu, putem amplasa pe marginea paginii, un buton care permite utilizatorilor să se aboneze.

 

Meniul ”hamburger” pe versiunea de Desktop a paginii web

Pictograma ”hamburger” a fost inițial proiectată pentru dispozitivele mobile. Însă dintr-o cauză necunoscută acest element a devenit popular și pe versiunile de Desktop. Pe display-ul smartphone-urilor este puțin loc, deci pictograma ”indică” într-un mod simplu și universal locul în care am ”ascuns” meniul nostru. Ascunderea meniului pe versiunile de Desktop, micșorează considerabil utilitatea, productivitatea paginii noastre în termeni de UX. Trei linii orizontale se vor pierde cu ușurință pe display-ul calculatorului, iar mulți utilizatori a dispozitivelor staționare nu înțeleg funcția lor. Deci să lăsăm ”hamburger-ul” la locul lui.

Meniul ”hamburger” pe versiunea de Desktop a paginii web

Sursa: Time.com

 

Elementul de ”Carusel”

Din fericire ”Caruselul” nu mai este așa de popular ca odinioară. Amplasarea câtorva elemente în același loc pe pagina web, micșorează nu doar viteza paginii dar și rata de conversie. Nielsen Norman Group a desfășurat în 2013 un studiu de piață, care a indicat că utilizatorii ignorează acel mod de prezentarea a conținutului. Utilizatorii au recunoscut, că nu au putut găsi conținutul dorit din cauza derulării automatizate a ”caruselului”.

Multe persoane nu înțeleg, că sub conținutul inițial se mai află alt conținut.  Pentru a evita astfel de situații este nevoie să rezolvăm în alt mod problema amplasării imaginilor, animațiilor și a elementelor ”Call To Action”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Contorul de vizitatori

Contorul de vizitatori pe blog sau pagina personală, nu este nimic extraordinar. De fapt nu servește la nimic. Însă, în cazul paginilor corporative, contorul numărului de vizitatori creează mai multe dezavantaje decât avantaje. Utilizatorii, de fapt nu sunt interesați de numărul de vizitatori care au accesat pagina. Pe lângă aceasta, apare întrebarea: Ce exact indică aceste cifre? Numărul de vizitatori în această săptămână, lună, sau poate de la începutul funcționării paginii? Pe lângă aceasta, în cazul paginilor corporative, dacă contorul afișează o valoare mică, atunci site-ul este prezentat într-o lumină nefavorabilă. Deci, care este motivul de a expune aceste date statistice?

Desigur numărul de vizitatori este foarte important, însă doar pentru proprietarii site-ului. Multe date statistice, mai avansate sau mai puțin avansate, pot fi obținute instalând modulul Google Analytics. Un alt elemente, la care putem aplica numărul de vizitatori este secțiunea cu cele mai populare articole. Pe vizitatori, însă, nu-i interesează, câte persoane au accesat pagina.

 

Poze din banca de imagini gratuite

Deseori paginile web sunt puțin diferențiate și nu doar din cauza fontului caracterelor, schemei de culori sau câmpului de căutare. O cauză des întâlnită este folosirea imaginilor similare. Utilizarea abuzivă a pozelor din băncile de imagini, este o tendință învechită și influențează negativ imaginea companiei. Alegerea pentru pagina corporativă, a unor poze populare, care nu reflectă starea reală, pot micșora într-o măsură considerabilă credibilitatea brandului. Vizitatorii vor bănui că există și ale aspecte ale afacerii noastre care diferă de ceea ce am prezentat pe site.

Poze din banca de imagini gratuite

Pentru secțiunile ”Echipă”, ”Oficiu” sau ”Servicii” este nevoie să utilizăm  doar imagini autentice. Chiar dacă nu avem posibilitatea de beneficia de serviciile unui fotograf profesional, va fi mai bine să ne creăm propriile poze. În acest mod, vom face ca pagina noastră să arate într-un mod individual care va reflecta imaginea originală produsului, magazinului, personalului, ... Dacă chiar doriți să utilizați poze din banca de imagini, alegeți poze nestandarde, cu o rezoluție bună.

 

Concluzie

Dacă elementele de mai sus, nu sunt prezente pe site-ului Dvs, este foarte bine. În caz contrar, pentru a menține actualitatea paginii, este nevoie să implementați rapid modificări. Schimbarea elementelor de mai sus, prezintă un punct de pornire bun pentru a înțelege cum să modernizați pagina web asigurând o impresie mai bună din partea vizitatorilor. Dacă vă gândiți la soluții noi pentru pagina Dvs, și nu sunteți încrezut dacă reprezintă o alegere bună, contactați-ne. Vom analiza toate opțiunile și vă vom ajuta să evitați tendințele neactuale de web design.

Care sunt tendințele învechite cu care v-ați întâlnit? Care dintre ele vă irită mai mult? Vă invităm la discuție.

 


Paweł Krzywina - Web developer, jurnalist, specialist PR - autorPavel - Web developer, jurnalist, specialist PR.

5 ani experiență în crearea paginilor web, jurnalist de afaceri prin profesie. Iubitor al limbii poloneze, tehnologii noi, literaturii și sport.

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: