Dacă te întrebi ce este canibalizarea, atunci ești cu un pas mai aproape de înțelege aspectele ce țin de SEO, dar care sunt trecute cu vederea de foarte multe persoane. Înainte de toate, deși este un termen care sună brutal, canibalizarea cuvintelor cheie este un concept SEO pe care, de fapt, foarte mulți specialiști îl consideră inexistent. În schimb, optimizarea conținutului poate fi grav afectată de acest proces, având un impact negativ asupra poziționării în lista rezultatelor afișate după o anumită interogare Google. Implicit, performanța website-ului poate fi drastic afectată. Acest concept este foarte important pentru crearea unui website, de asemenea și în WebWave.
În acest ghid vei găsi:
(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)
Ce este canibalizarea nu reprezintă un proces greu de înțeles, ci greu de evitat. Pe scurt, situația canibalizării conținutului se traduce prin faptul că ai multe pagini ale aceluiași website vizează, de fapt, același cuvânt cheie, implicit aceeași intenție de cumpărare și engagement. Una dintre cele două pagini afectează capacitatea celeilalte de a se clasa mai sus în poziția rezultatelor, iar drept urmare niciuna dintre ele nu va avea performanțele dorite. Acest lucru nu se datorează în principiu neînțelegerii conceptului de SEO, ci se datorează faptului că există doubling content.
Spre exemplu, putem lua situația în care cineva scrie un articol despre „hoteluri din România”. Îl va scrie, iar apoi îl va posta pe blog. După o perioadă, își dă seama că, între timp, au apărut și alte hoteluri în România, și creează o postare care include acele hoteluri, dar a cărei titlu este „5 hoteluri din România la care merită să te cazezi”. Acesta este un exemplu practic – în cazul în care te întrebi ce este canibalizarea și de ce joacă un rol deosebit de important în optimizarea conținutului. Ambele postări au același cuvânt cheie și același obiectiv de engagement.
Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
După cum am spus, canibalizarea cuvintelor cheie are loc atunci când mai multe pagini făcând parte din același website vizează aceleași cuvinte cheie (sau cuvinte cheie similare), urmând să concureze între ele, ceea ce afectează performanța organică a site-ului. Canibalizarea cuvintelor cheie este o problemă, însă este esențial de reținut faptul că această problemă devine reală doar în momentul în care mai multe pagini vizează același cuvânt cheie, ceea afectează performanța organică a website-ului. Deseori, paginile tind să se claseze pentru mai multe cuvinte cheie.
De exemplu, să ne imaginăm că există două pagini care vizează același cuvânt cheie. Una dintre ele se clasează pe locul întâi, dar cealaltă pagină (care am prefera să se claseze înainte) nu apare nicăieri. Am putea argumenta, viabil, că aceasta este o canibalizare „perfectă”, maximă și totală a cuvintelor cheie, deoarece o pagină pare „să canibalizeze” traficul către cealaltă pagină. Mai multe pagini despre același lucru pot duce la clasamente nedorite, dar asta nu înseamnă, în mod strict, că sunt ceva ce trebuie neapărat reparat. Totuși, este afectată optimizarea conținutului.
Procesul de doubling content presupune ca același conținut să apară pe 2 sau mai multe URL-uri unice
Procesul de doubling content presupune ca același conținut să apară pe 2 sau mai multe URL-uri unice. Conținutul duplicat este descris ca „blocuri de conținut care sunt sensibil similare”, ceea ce poate varia de la copii exacte ale aceluiași conținut, la conținut care prezintă în el bucăți de text copiat. Conținutul duplicat se poate referi la conținutul publicat (integral) într-un singur domeniu sau chiar pe mai multe. Un utilizator ar putea avea pagini duplicate pe website-ul său,, sau cineva ar putea prelua conținut de pe o paignă și să-l publice ca fiind al său. Sau ambele.
Un răspuns al întrebării ce este canibalizarea ar putea fi și acesta: doubling content. Google are 3 lucruri pe care le consideră „conținut duplicat”: conținutul copiat de la o sursă identificabilă, conținut care este ușor modificat față de cel original și conținut copiat de la o sursă care ori se schimbă frecvent, ori s-a schimbat în trecut. Ultimele două sunt puțin mai greu de identificat și Google dispune de optimizarea necesară pentru a putea traduce aceste situații. În cele din urmă, Google consideră conținutul copiat ca fiind „fără valoare”, clasând pagina pe un rezultat mic.
Acum că știi ce este canibalizarea îți poți da seama cât de mult afectează negativ optimizarea conținutului. Prin urmare, este esențial să găsești metode rapide și facile pentru a evita apariția acestui proces. Există, din fericire, metode viabile de a evita această situație neplăcută, sau de a remedia problemele actuale existente. Înainte de toate, după cum criteriile SEO de ierarhizare aplicate de Google sunt într-o permanentă dinamică, cel mai important este să știi intenția avută de utilizatori. Apoi, să aplici cunoștințele profesionale SEO pentru a-ți ierarhiza în top paginile.
Primul pas, și poate cel mai important în optimizarea conținutului, este acela de a ști intenția și comportamentul utilizatorilor. Astfel, este important să livrezi nu doar conținut informativ, care să răspundă nevoilor imediate ale utilizatorilor, ci să îți imaginezi din avans ce întrebări ar mai putea să își pună după ce citesc articolul respectiv. Cu alte cuvinte, să le oferi informații sigure, clare și exhaustive. Intenția trebuie înțeleasă în totalitate, pentru ca mai apoi conținutul postat să fie cât mai bine optimizat, în topul rezultatelor afișate în urma interogărilor.
O altă modalitate de a preveni doubling content este aceea de a grupa cuvintele folosindu-te de subiecte mai mari. Cu alte cuvinte, a le împărți pe categorii, astfel încât cuvintele cheie ce sunt principale să direcționeze utilizatorii spre acea pagină care dorești să aibă un trafic mai mare și implicit un număr mai mare de accesări. Intenția paginii respective poate fi gândită astfel încât să maximizeze numărul de vânzări, să redirecționeze utilizatorii spre un sondaj sau alte situații care se traduc prin creșterea performanței site-ului și atingerea obiectivului de marketing.
Pentru a înțelege ce este canibalizarea și cum poate fi evitată, cel mai important este, pe cât se poate, să comunici cu utilizatorii tăi pentru a le înțelege mai bine intenția. Pe lângă parametrii de domeniu și specialitate, feedback-ul și informațiile primite de la utilizatori sunt printre cele mai fidele și viabile statistici care pot fi utilizate în interesul îmbunătățirii performanței. Solicită feedback, livrează chestionare, sondaje cât mai specifice, astfel încât să obții rezultate care pot fi aplicate pentru a consolida și îmbunătăți performanța website-ului și randamentul intenției.
Canibalizarea cuvintelor cheie afectează drastic optimizarea conținutului. Într-adevăr, procesul este greu de abordat și pentru a ști ce este canibalizarea, mulți spun că „trebuie să știi să vorbești limba Google”. Multe persoane chiar îi neagă existența și, în mod ironic, victimele canibalizării SEO sunt chiar profesioniștii din domeniu, care, deși intenționează să își optimizeze cât pot de bine website-ul, nu-i acordă atenție prea mare. Totuși, daunele nu sunt permanente; pot fi ușor remediate doar utilizând instrumentele potrivite pentru optimizarea conținutului.
Autor: Oana Păuna
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: