Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 8:00 până la 20:00

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

Urmărește-ne pe:

Programul WebWave.

Prețuri. 

Materiale. 

Companie.

Cum trebuie să arate câmpul funcției de căutare pe site-ul tău web?

 

Totul ce îmbunătățește utilizarea site-ului web poate duce la o creștere a conversiei. Funcția de căutare reprezintă un element important pentru optimizarea site-ului Tău. Independent de sfera de activitate, funcția de căutare în cadrul site-ului este foarte apreciată de vizitatori, pentru că oferă accesul rapid la informația necesară. Nu înseamnă însă că doar includerea funcției de căutare este suficientă. Trebuie de luat în considerare așa aspecte ca funcționalitatea, experiența utilizatorului, poziția elementului.

Funcția de căutare seamănă cu schimbul de fraze dintre utilizatori și pagină. Informația implementată de către vizitator este percepută ca o întrebare a utilizatorului către site. Răspunsul la această întrebare este lista de rezultate. În baza lor utilizatorii apreciază valoarea conținutului pe site-ul nostru. Din această cauză funcția de căutare este foarte importantă.

Deși unele recomandări nu coincid cu scopurile și nevoile afacerii Tale, există câteva indicații, care sunt considerate eficiente în cazul majorității paginilor web. Mai jos vom prezenta câteva aspecte practice ce țin de proiectarea funcției de căutare, care vor permite să optimizezi site-ul web pentru ușurința utilizării.

 

Nu oriunde

Dacă ai realizat un website mic care include mai puțin de 150-200 de subpagini nu este necesară folosirea funcției de căutare. Dacă navigarea pe pagină nu este bine proiectată, utilizatorul nu va avea nevoie de această funcție.

Câmpul de căutare este recomandat pentru paginile mari și complicate. De obicei le găsim pe site-urile e-commerce, pentru că utilizatorii acestor site-uri de obicei caută anumite produse concrete, pe care le doresc. Pe lângă aceasta în momentul în care utilizatorul întâlnește un sistem de navigare complicat, îndată trece la funcția de căutare, pentru a ajunge repede la conținutul care îl interesează. Funcția de căutare permite utilizatorului să păstreze independența față de schema de navigare, care deseori este neeficientă și irită utilizatorul. Dacă consideri că site-ul Tău este mare și planifici să-l dezvolți atunci merită să implementezi funcția de căutare.

 

Localizarea bună

Câmpul funcției de căutare trebuie să fie amplasat într-un loc bun - adică acolo unde utilizatorii se așteaptă să-l găsească. În 2006 studenții de la specialitatea de psihologie Dawn Shaikh și Keisi Lenz au organizat un studiu, în care au întrebat printre altele despre așteptările față de locul în care este amplasată funcția de căutare pe site-ul web.

Localizarea funcției de căutare

Sursa: Wichita State University - http://usabilitynews.org/wheres-the-search-re-examining-user-expectations-of-web-objects/

Cercetările au demonstrat, că cel mai comod loc pentru majoritatea utilizatorilor este colțul din dreapta sus a site-ului. Chiar dacă rezultatele cercetării au fost publicate mulți ani în urmă, nu au apărut prea multe schimbări în acest domeniu. Utilizatorii în continuare așteaptă ca câmpul funcției de căutare să fie amplasat în partea de sus a paginii web.

Cum îți promovezi afacerea?
27 martie 2018

Mărimea corespunzătoare

Unul din cele mai des întâlnite greșeli care țin de proiectarea câmpului de căutare este spațiul prea mic pentru introducerea textului. În cazul frazelor lungi vizitatorii nu vor vedea întregul text introdus în câmpul de căutare. Acest lucru îngreunează editarea și modificarea frazelor căutării. Din această cauză sunt înscrise fraze mai scurte, incomplete, iar experiența utilizatorului lasă de dorit.

Dacă dorim să ne asigurăm, că câmpul nostru de căutare oferă o libertate totală utilizatorilor, aceasta trebuie proiectat astfel încât să poată includă 27 de caractere vizibile pentru utilizatori. Conform statisticilor Jakob Nielsen (Prioritizing Web Usability), 90% din termenii de căutare se includ în aceste limite.

 

Aspectul exterior

Un câmp de căutare bine creat include câmpul de căutare și butonul ”Caută”. Câmpul nostru trebuie să fie clar expus, ușor recunoscut și simplu în utilizare. Vei pierde utilizatori dacă textul înscris în câmpul de căutare nu este lizibil sau butonul ”Caută” nu este bine evidențiat. Unii proiectanți aleg o abordare prea minimalistă față de acest element. În aceste cazuri utilizatorii nu știu dacă trebuie să utilizeze comanda ”Enter” sau să caute butonul ”Caută”. Ideal ar fi ca aspectul exterior al câmpului de căutare să se potrivească la design-ul întregului site, iar în același timp să se evidențieze puțin.

Aspectul exterior

 

Oferă sugestii

O soluție bună este amplasarea în câmpul de căutare unui termen-exemplu, care va sugera utilizatorilor posibilitățile de căutare. Ține minte să nu incluzi termeni prea lungi pentru a nu irita vizitatorii.

Sugestii

 

Căutarea în WebWave

WebWave - programul gratis pentru crearea site-urilor web oferă utilizatorilor posibilitatea să adauge la site-ul web creat funcția de căutare. Poți face acest lucru foarte simplu utilizând un element de tip HTML în proiectul propriu.

Pentru a afla mai multe detalii vezi acest tutorial.

Dacă ai nevoie de ajutor tehnic scrie în chat-ul din colțul dreapta jos sau tastează acest link.

 

Concluzie

După cum vezi funcția de căutare este una de bază și oferă o valoare înaltă. Ține minte că adăugând funcția de căutare pe site trebuie să combini funcționalitatea cu esteticul. Chiar și modificări neînsemnate ca schimbarea dimensiunilor câmpului de căutare sau schimbarea localizării acestuia, pot optimiza în mod considerabil site-ul Tău.

Iar voi cât de des utilizați funcția de căutare pe paginile web? Aveți o experiență bună cu această funcție? Vă invit la discuție.

 

 


Paweł Krzywina - Web developer, jurnalist, specialist PR - autorPavel - Web developer, jurnalist, specialist PR.

5 ani experiență în crearea paginilor web, jurnalist de afaceri prin profesie. Iubitor al limbii poloneze, tehnologiei noi, literaturii și sport.

Alătură-te celor 480 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Cele mai citite articole.