Dacă folosești Google pe un telefon mobil, probabil știi despre ce este acest articol, dar poate că nu știi că se numește Google Discover. Deci, despre ce este vorba?
Google Discover este o listă de informații și știri care apar în aplicație, sub bara de search. Acestea sunt legate de hobby-uri, serviciu și căutări anterioare făcute pe Google.
Este interesant faptul că Google Discover nu este o funcție nouă – este live de mult timp, dar se numea Google Feed. Dar de ce a fost făcută această schimbare de nume și de ce au fost introduse noi funcții?
Înseamnă că va trebui să optimizăm articolele de pe website-urile noastre? Ce are Google de spus în legătură cu asta?
Conținutul articolului
În a doua jumătate a anului trecut, uriașul de la Mountain View a decis să reîmprospăteze felul în care apar știrile pe telefoanele mobile. La fel ca toate trendurile din ziua de azi, acesta este concentrat pe adaptarea la nevoile utilizatorilor.
Aplicația de mobil le arată utilizatorilor conținut interesant pentru ei, despre care și-ar putea dori să citească. Poți să îți imaginezi ceva de genul unui wall de Facebook pe care găsești știri personalizate și compatibile cu interesele utilizatorilor. Informația poate fi afișată sub formă de video, imagini, evenimente, articole, etc.
Google afirmă că peste 800 de milioane de oameni folosesc aplicația în fiecare lună. Dacă este atât de popular, va influența poziționarea website-urilor? Continuă să citești pentru a afla.
Google Discover este o alternativă pentru a fi la curent cu lucrurile care te interesează, fără să le cauți pe internet. Poți să îți setezi subiectele necesare în aplicație sau inteligența artificială îți va urmări obiceiurile și îți va identifica interesele pe baza istoricului căutărilor pentru a livra cele mai exacte rezultate.
Mai mult de atât, Discover poate descărca informații despre tine din alte aplicații, atât timp cât ești logat cu contul de Google – de exemplu localizarea ta cu ajutorul Google Maps, la ce oră ai o programare cu ajutorul Calendarului, etc.
Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
Probabil că da.
Dar înainte de a te entuziasma, ar trebui să te asiguri că website-ul tău îndeplinește toate condițiile necesare pentru a fi descoperit de Google. Un website trebuie să fie verificat și indexat în Google Search Console, iar conținutul lui ar trebui să corespundă standardelor Google News. Poți să citești mai multe despre asta pe website-ul oficial Google.
Înainte, Google Feed afișa conținut de tip știri și trenduri.
În cazul Google Discover, domină conținutul evergreen.
Conținutul evergreen poate fi comparat cu copacii care nu își pierd frunzele niciodată – trezește mereu interesul vizitatorilor.
Acest tip de conținut ar trebui să fie detectat și promovat constant pe un website. Un articol bine scris poate continua să genereze la fel de mult trafic ca după publicare și este scopul tău să profiți de asta. Fă update-uri, adaugă noi informații, folosește conținutul evergreen la crearea materialelor noi.
Nu uita să faci update-uri regulate conținutului evergreen, ca să fie mereu actual :).
Pe website-ul oficial, Google a anunțat că cea mai nouă funcție – topic layer – va putea să prezică ce cunoștințe are un utilizator despre un anumit subiect și să îl ajute să învețe mai multe despre acesta.
Cum funcționează asta? Presupun că, dacă vrei să înveți cum să pictezi și cauți un ghid pentru începători, Discover va începe să îți arate alte ghiduri despre cum să adaugi culori sau ce pensule sunt mai bune.
Sună foarte inovator și de abia aștept să văd cum funcționează.
Google afirmă că peste 800 de milioane de oameni folosesc aplicația în fiecare lună
Așa cum am mai spus, atât timp cât respecți regulile și creezi conținut valoros (ideal conținut evergreen), există posibilitate ca cineva să se trezească într-o dimineață și să își înceapă ziua citind un articol pe website-ul tău datorită lui Google Discover.
Dacă vrei să îți îmbunătățești șansele, există câteva aspecte cărora merită să le oferi atenție.
Am observat că imaginile originale, ( spre deosebire de imaginile stock), îți pot îmbunătăți șansele să apari pe Google Discover. Fiecare articol afișat acolo are un titlu unic și o imagine de tip thumbnail. De aceea, o imagine originală este un must-have pentru fiecare știre publicată pe un website.
În plus, Google evidențiază faptul că pentru utilizatori conținutul vizual original este mai important decât textul.
Din acest motiv, un thumbnail original îți va îmbunătăți șansele să apari pe Google Discover.
Google Discover funcționează doar pe aplicații de mobil.
Anul trecut, Google a introdus indexarea de tip mobile-first.
Dacă website-ul tău nu este optimizat pentru smartphone-uri, nu ai nicio șansă să apari pe Google Discover.
Știai că mai mult de 50% din traficul din online vine de pe telefoanele mobile?
Acestea trebuie să fie responsive, bogate în conținut valoros și unice din punct de vedere vizual. Nu mai este vorba despre cine "pune cele mai multe cuvinte cheie într-un articol".
În prezent, autorii site-urilor care își dedică timpul pentru ca website-ul lor să îndeplinească condițiile Discover sunt cei care sunt recompensați. Google apreciază atunci când demonstrezi că îți pasă de utilizatori.
Desigur, în WebWave, aplicația gratuită de construit website-uri poți să îți modifici cu ușurință site-ul creat fără să folosești limbaj de programare, astfel încât acesta să fie potrivit pentru cerințele Google Discover. Să creezi un website optimizat pentru mobil, SEO friendly, care să prezinte articole unice nu a fost niciodată atât de ușor.
Nu aștepta ca ceilalți să te ajungă din urmă. Ai tot ce îți trebuie la îndemână.
Autor: Julia Mądraszewska / Elena Dumitru
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: