Dacă iei în considerare ideea de creare site web, atunci trebuie să știi că, din avans, ar trebui să îți planifici câțiva pași pe care să îi urmărești, astfel încât să îl adaptezi la nevoile tale specifice, să poți aborda și gestiona cu ușurință orice potențiale provocări ce ar putea apărea intempestiv înainte de lansarea oficială și să te asigură că are toate caracteristicile pe care le dorești. Astfel, în timpul procesului de proiectare site ar trebui să-ți pui întrebări privitoare la website, funcțiile pe care le are încorporate și, evident, obiectivele generale ale acestuia. Pentru o imagine de brand calitativă, nu este îndeajuns să-ți creezi un website – trebuie și să îl gestionezi corespunzător, iar asta nu este chiar atât de ușor pe cât ar putea părea.
Conținutul articolului:
(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)
Când vine vorba de creare site web, pot exista o varietate de motive de luat în considerare: pur și simplu îți dorești prezență în mediul online, vrei să-ți monetizezi conținutul, să împărtășești diferite opinii și păreri cu un public, să încurajezi comunicarea și informarea publicului, pentru servicii de afaceri, comerț electronic sau altele. Gândește-te la motivele pentru care dorești să creezi un website și care va fi scopul final al acestuia. Plecând de aici, este important ca ulterior să-ți setezi obiectivele de design și aspect raportându-te la „nișa de activitate” aleasă. Succesul unui website este definit, înainte de toate, de modul în care arată acesta, iar din acest punct de vedere trebuie să te asiguri că dispui de tool-uri cât mai avansate și ușor de utilizat.
Determinarea valorilor de bază personale (sau ale companiei) te vor ajuta semnificativ în ceea ce privește proiectarea aspectelor finale ale unui website. Atât timp cât știi ce îți dorești și care sunt obiectivele site-ului, te poți ghida specific în alegerile de design, funcționalitate, aspect și optimizare ale website-ului, publicului țintă și imaginea generală pe care dorești să o reprezinți în mediul online. O imagine de brand va fi construită, încet și sigur, pe baza acestor obiective. Adresează-ți acestă întrebare și, când ai un răspuns cert, te poți angaja cu încredere în proiect. Pas cu pas, urmărindu-ți obiectivul principal, îți poți construi o prezență solidă în online, ceea ce îți poate duce website-ul la un cu totul alt nivel.
Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
După ce te-ai decis asupra obiectivelor de prezență în mediul online, este vital să ai în vedere aspecte ce țin de dinamica evolutivă a website-ului. Cu alte cuvinte, ce informații vei publica, care sunt punctele critice pentru utilizatori? Trebuie să-ți creezi o comunitate și să îți asiguri o vizibilitate în mediul online, pentru a-ți crea ceea ce definește o imagine de brand – o prezență serioasă, transparentă în mediul online, ușor de accesat și descoperit. Din acest punct de vedere, trebuie să abordezi un ton prietenos când publici și să anticipezi așteptările utilizatorilor tăi, să le asculți feedback-ul și să te aliniezi cât mai bine așteptărilor acestora. Pentru a-ți optimiza cât mai bine site-ul, acordă o atenție sporită aspectelor de SEO și calitate a conținutului postat.
Pentru a realiza un website eficient, care să nu rămână în anonimat, încearcă să îți pui la punct un plan strategic de conținut și chiar să urmărești, în mod constant, evoluția concurenței. Este necesar să acorzi o atenție sporită statisticilor website-ului și întotdeauna să încerci să majorezi impactul pe care îl ai în mediul online. Nu este îndeajuns doar finalizarea etapei de creare site web, ci trebuie și să îl promovezi, să îi crești vizibilitatea în mediul online. Cel mai sigur mod de a face acest lucru este să postezi în mod constant și să îți identifici publicul țintă, iar asta ar putea însemna să acorzi o atenție deosebită numerelor și statisticilor înregistrate pe site. Un alt pas esențial este să-ți anexezi site-ul și diferitelor rețele de socializare pe care le folosești.
În general, un site web are mai multe pagini, fiecare având un landing specific (când utilizatorul va da click pe denumirea paginii, va ajunge într-o altă „subpagină” a site-ului). Din acest punct de vedere, pagina principală este esențială – reprezintă primul contact al unui utilizator cu site-ul tău web, deci cu brandul tău. În funcție de domeniul de activitate în care dorești să activezi în mediul online, paginile în magazine în website pot fi diferite: dacă dorești să îți faci un site de beauty, cu siguranță vei avea pagini despre recenzii, păreri, oferte, rezultate, feedback și de recomandări și discuții din partea vizitatorilor tăi. Organizează toate informațiile pe care dorești să le prezinți pe website în subiecte, apoi proiectează câte o pagină pentru fiecare dintre acestea.
Pas cu pas, urmărindu-ți obiectivul principal, îți poți construi o prezență solidă în online, ceea ce îți poate duce website-ul la un cu totul alt nivel
Cum trebuie să arate designul site-ului?
Creare site web nou este un proces diferit de conversia site-ului, adică reproiectarea unuia deja existent. Dacă actualizezi un website, dorind să-l reproiectezi, trebuie să iei în considerare toate motivele specifice alegerii, ce-ți place la website-ul vechi și ce caracteristici dorești să schimbi, să actualizezi. În general, un website trebuie să aibă o imagine bună, să arate foarte bine în ceea ce privește estetica generală, pentru a-ți crea o imagine de brand cât mai serioasă, care să poată fi ușor reținută de către utilizatori. A-ți spori identitatea în online, a o fundamenta, nu este chiar atât de ușor, din moment ce concurența este extraordinar de mare. Dar cu siguranță este foarte important să fii original, constant, serios, și să nu renunți vreodată la obiectivele tale finale.
Având în considerare obiectivele principale, de bază, îți poți crea câteva idei în ceea ce privește imaginea website-ului tău. Elementele de marcă sunt elemente particulare pe care utilizatorii o să le asocieze cu brand-ul tău: logo-uri, sloganuri, scheme de culori sau imagini. Așadar, dacă există elemente de marcă pe care le dorești pe website-ul tău, le poți folosi pentru a contura și alte elemente de design. Spre exemplu, dacă dorești să-ți faci un website pentru o firmă care produce înghețată, iar aceasta are drept logo un cornet de înghețată cu vanilie, poți crea un site web cu un fundal mai întunecat, pentru a se vedea mult mai bine logo-ul. Încearcă să îmbini totul într-un mod cât mai armonios, care să definească o experiență plăcută a navigării.
WebWave te poate ajuta foarte mult să-ți definești conceptul de brand – culori, caractere, text, font, logo, și dacă nu ai acest concept, poți face uz de un template gratuit. Ulterior, folosindu-te de WebWave, un program cu foarte multe funcții cu care te poți distra și „despica pixelul în două”, poți realiza un website eficient, frumos, cu un design atrăgător care să aibă un impact cât mai pozitiv asupra publicului – și nu doar cel țintă. Asigură-te că prezența în mediul online va satisface așteptările utilizatorilor, atât în ceea ce privește design-ul general al website-ului, cât și conținutul pe care îl vei posta și livra celor care îți vor accesa domeniul. Chiar dacă uneori s-ar putea să te simți depășit de anumite aspecte și situații, este foarte important să nu renunți.
A-ți asigura o prezență în mediul online începe cu etapa de creare site web. Astfel, nu doar că ai posibilitatea de a-ți extinde renumele, imaginea, de a-ți crea o imagine de brand în această lume nemărginită a internetului, dar poți și să pui pilonii solizi ai unei afaceri de succes care îți poate schimba, în totalitate, viața.
Concluzionând, înainte de a porni pe acest drum, asigură-te că ai un plan bine stabilit de la început, că îți cunoști obiectivele – atât pe termen scurt, cât și pe termen lung – și că dispui de toate tool-urile și instrumentele necesare pentru a preîntâmpina tot felul de situații care ar putea apărea pe parcurs. Din acest punct de vedere WebWave îți pune la dispoziție cam tot ce îți este necesar pentru a-ți transforma, încetul cu încetul, obiectivele în realitatea imediată.
Autor: Oana Păuna
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: