Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Ce înseamnă link building?

14 ianuarie 2020
Ce este și cum creezi un landing page?

Termenul de link building este unul din cei mai folosiți termeni în zona de search engine optimization și presupune efortul de a obține link-uri de la alte website-uri către website-ul tău.

În articolul de azi, vom vedea ce presupune, mai exact, procesul de link-building, cu ce ajută acesta la atingerea obiectivului tău SEO, diferența dintre white hat link-building și black hat link-building, care sunt metodele de link-building și, în final, concluziile.

Dacă ai nevoie de un website builder pentru noul tău website sau pentru o revitalizare a celui vechi, alege WebWave - o platformă gratuită pentru creare site-uri!

Conținutul articolului

  1. Ce înseamnă link-building?

  2. Cum te va ajuta link-building-ul în atingerea obiectivelor tale SEO?

  3. White hat link-building VS black hat link-building

  4. Concluzii

 

Ce înseamnă link-building?

După cum am spus deja, link-building se referă la strategia de marketing de a obține link-uri către website-ul tău de la alte website-uri și reprezintă o metodă avansată de promovare a site-ului.

Vezi acest articol pentru a afla mai multe despre etapele de promovare a site-ului precedente campaniilor de link-building.

Aceasta este considerată de mulți experți SEO una dintre cele mai eficiente metode de a îți atinge obiectivele strategiei tale SEO și să te asiguri că conținutul tău de calitate ajunge la cât mai mulți oameni din nișa căutată de tine.

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Link-building-ul ajută în două instanțe:

  1. Userii - pentru a găsi mai ușor conținut de calitate și a se asigura că pagina ta web este una de încredere, dat fiind faptul că aceasta conține link-uri de la website-uri pe care aceștia deja le urmăresc și în care au încredere

  2. Motoarele de căutare - pentru a descoperi pagini web noi (crawl) și pentru a determina cât de bine paginile web deja existente ar trebui să fie rank-uite, în funcție de anumiți algoritmi stabiliți de către motorul de căutare

Ultimul motiv este și motivul pentru care orice expert SEO va investi foarte mult timp în strategia sa de link-building, fără de care rank-ul website-ului tău în motorul de căutare va fi unul foarte prost.

De asemenea, probabil deja v-ați dat seama, însă calitatea website-urilor ce link-uiesc către website-ul tău este critică pentru strategia ta de link-building. Dacă website-ul tău primește link-uri de la website-uri ce nu sunt de încredere, atât motoarele de căutare, cât și userii își vor da seama de asta și îți vor cataloga website-ul drept unul care nu prezintă încredere.

Din fericire, algoritmii motoarelor de căutare fac o treabă din ce în ce mai bună

Cum te va ajuta link-building-ul în atingerea obiectivelor tale SEO?

Pentru a îți stabili obiectivele SEO, trebuie să fii foarte atent la doi factori: audiența ta și conținutul tău.

Mai întăi, audiența. Pentru a începe să faci content, trebuie să știi exact cine e audiența ta și să-ți pui următoarele întrebări: 

  1. Cine sunt oamenii care ar citi asta? 

  2. Care este ocupația lor?

  3. Care sunt fricile și nevoile acestora?

  4. Cu ce le rezolvă conținutul meu aceste frici și nevoi?

  5. Ce cuvinte caută această audiență?

După ce ai răspunsurile la aceste întrebări, poți începe să creezi conținut. Crearea conținutului trebuie să fie în funcție de obiectivele tale SEO. 

Pentru un website nou, în general, vei dori să rank-uiești cât mai bine pentru cuvintele cheie foarte importante în acel domeniu. Însă, dacă vrei să ai conversie asigurată 100%, ideal ar fi să încerci să rank-uiești și pentru cuvintele care sunt mai puțin căutate, dar la care conversia are o rată foarte mare.

Cum se așează link-building-ul în tot acest amalgam de SEO descris mai sus? Ei bine, ține de tine să contactezi website-uri de calitate, cu conținut care chiar este citit, educativ și de încredere, care să te ajute. 

Ideal ar fi să nu plătești pentru aceste link-uri, ci mai bine să te folosești de metode de troc - link pentru link sau oferi un produs gratuit persoanei ce deține website-ul sau persoanei ce se ocupă de partea de SEO a website-ului. Astfel, îți poate face un review al produsului sau al serviciului, pentru a da autenticitate și mai mare link-ului.

De asemenea, odată ce website-ul tău este unul de încredere pentru motoarele de căutare, vei putea profita și tu de acțiuni de link-building și vei putea ajuta website-uri ce abia își încep drumul în zona de marketing!

 

White hat link-building VS black hat link-building

Conceptul de white hat SEO sau white hat link-building reprezintă strategiile ce sunt low risk - high reward în ceea ce privește rank-ul tău pentru anumite keyword-uri. Black hat SEO sau black hat link-building este, bineînțeles, antonimul white hat SEO, termen ce provine din vechile descrieri despre hackeri. Acum, cei ce folosesc tehnicile de Black Hat SEO sunt acuzați, în general, de nerespectarea regulilor și ghidurilor SEO.

White hat link-building are următoarele caracteristici:

  1. Crearea conținutului propriu, de calitate superioară, care are ca scop educația target audience-ului tău

  2. Promovarea website-ului tău într-un mod cât mai original posibil

  3. Încercarea de a construi o comunitate prin metoda link-building-ului
    Pentru mai multe recomandări White hat SEO vezi acest articol.

Caracteristicile conceptului de black hat link-building, pe lânga cele amintite mai sus, sunt:

  1. Ascunderea unui text care este destinat doar motoarelor de căutare, nu și user-ilor, și care ascunde foarte multe cuvinte cheie importante

  2. Exploatarea unor probleme de securitate a altor website-uri și introducerea link-urilor tale în mod fraudulos

  3. Evidențierea unui tip de conținut către useri și a unui total alt tip de conținut către motoare de căutare

Din fericire, algoritmii motoarelor de căutare fac o treabă din ce în ce mai bună în depistarea acestor strategii de black-hat și interzicerea website-urilor ce se promovează prin astfel de mijloace.

 

Concluzii

Conceptul de link-building presupune schimbarea de hyperlink-uri între website-uri, cu scopul de a fi mai ușor de găsit atât de utilizatori, cât și de motoare de căutare. Link-building-ul te va ajuta enorm în atingerea obiectivelor tale SEO, prin rank-ul bun pe care îl vor avea textele tale pentru anumite keyword-uri. Modalitățile în care poți face rost de link-uri către website-ul tău sunt diverse, însă ideal ar fi să profiți de cele catalogate drept white-hat.

Dacă încă ești nehotărât în ceea ce privește viitorul tău website, click mai jos să testezi WebWave - platformă gratuită pentru creare site-uri!

Autor: Patrunjel Eduard

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: