Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Ce incluzi în subsolul site-ului web?

05 martie 2018
Ce este și cum creezi un landing page?

Atunci când vă imaginați proiectul site-ului pe care doriți să-l creați, majoritatea din Voi, se gândește la meniu, culori, aspectul general al paginii, ... Deseori, proiectanții de site-uri web se concentrează asupra părții superioare ale site-ului. Lucrează mult la atractivitatea, lizibilitatea acestei părți ale paginii, asupra navigării intuitive, ... Celelalte elemente, de exemplu subsolul sunt lăsate pentru sfârșit-ul proiectului. Deseori în subsol sunt amplasate datele de contact, politica de confidențialitate și câteva referințe. De fapt, pentru utilizatori subsolul paginii este nespus de important iar noi putem utiliza eficient această parte pentru a ne consolida imaginea de brand, pentru a oferi informații importante și a ajuta utilizatorii noștri.

 

Ca și celelalte elemente ale paginii, subsolul trebuie să fie bine gândit, neobișnuit pentru a face utilizatorii curioși. Pentru a realiza subsolul paginii într-un mod eficient, este nevoie să înțelegem ce așteptări, nevoi au utilizatorii care vor ajunge la subsolul site-ului și care sunt sarcinile paginii web? De multe ori utilizatorii scrolează pagina pentru a găsi datele de contact. Putem însă amplasa aici multe alte elemente care sunt nespus de importante. Mai jos am descris în mod detaliat câteva din ele:

 

Harta site-ului web

Harta site-ului web este deseori subapreciată de către proprietarii și vizitatorii site-ului. În realitate, aceste link-uri sunt rareori accesate de către utilizatori, dar nespus de importante pentru motoarele de căutare.

Harta site-ului web

Sursa: BalticaBicycles*

 

Politica de confidențialitate, termenii și condiții

Unul din elementele care este foarte ușor de găsit este link-ul spre pagina cu ”Politica de confidențialitate”, ”Termenii și condiții”. Deseori veți găsi aici detalii despre informațiile pe care site-ul web le colectează, modul în care această informație este păstrată și utilizată. În cazul celor mai multe site-uri web, merge vorba despre tehnologia cookies, expedierea formularelor și înregistrarea cu utilizarea adreselor e-mail.

Pe unele site-uri web veți întâlni subpagina ”Termeni de utilizare”. Informația de pe această subpagină este foarte asemănătoare cu conținutul ”Politicii de confidențialitate”. Aici sunt descrise condițiile necesare de îndeplinit pentru a vizita această pagină și acordul pe care-l oferă utilizatorul în cazul în care accesează pagina web. De exemplu, pe site-urile unde sunt vândute, promovate produse alcoolice, utilizatorii trebuie să indice că au de acum 18 ani.

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Datele de contact

Datele de contact este informația de bază, pe care toți utilizatorii o așteaptă să o găsească în subsol. Aceste date simplifică contactul ulterior cu vizitatorii și pot genera începutul unei colaborări fructuoase. Dacă utilizatorii au ajuns la capătul de jos a site-ului, trebuie să-i oferim, ca recompensă, posibilitatea de a expedia un mesaj e-mail, de a ne suna. Chiar dacă ați amplasat această informație pe o subpagină specială de tip ”Contact”, merită să o amplasați în mod repetat în subsol.

Date de contact

Sursa: Tomek Slupski*

Ruta de acces

Indicarea localizării sediului pe mapa Google inclusă în site sporește credibilitatea companiei. Adresa sau mapa cu ruta de acces și un număr de contact vor ajuta utilizatorii să orienteze și vor îmbunătăți performanțele de SEO local. La proiectarea site-ului pentru dispozitivele mobile, oferiți posibilitatea de a accesa ruta în browser sau pe altă aplicație.

 

Navigarea pe site-ul web

Link-urile de navigare în footer pot ajuta utilizatorii care au scrolat până la sfârșit pagina, dar nu au găsit ceea ce căutau. În acel loc le putem oferi mai multe opțiuni: reîntoarcerea spre alte publicații interesante sau trecerea la principalele secțiuni ale paginii.

Mulți proiectanți însă supraapreciază rolul acestei funcții și includ o mulțime de referințe iar subsolul devine enorm. Acest lucru îngreunează căutarea informației dorite iar subsolul nu mai arată într-un mod adecvat. Nu merită să amplasăm în subsol link-urile către toate subpaginile.

Navigarea pe site-ul web

Sursa: WebWave*

 

Rețelele de socializare

Pictogramele și widget-urile rețelelor de socializare amplasate în subsol sunt de acum o normă. Din ce cauză anume în subsol? Subsolul este un element care redirecționează eficient utilizatorii către rețelele de socializare, în momentul potrivit. Dacă utilizatorii trec spre profilurile de socializare, foarte probabil că nu vor mai reveni spre pagina noastră. Amplasând referințele în subsol ne asigurăm că utilizatorii au făcut cunoștință cu informația de pe pagină și sunt mai dispuși să interacționeze cu noi pe rețelele de socializare. Din această cauză amplasarea link-urilor spre rețelele de socializare în subsolul site-urilor este o idee foarte bună

 

 

Abonare

Amplasează în subsol formularul de înscriere pentru newsletter. Poți în acest mod să creezi o comunitate de clienți loiali față de brand.

Pe lângă partea de sus, și fereastra pop-up, footer-ul este o altă oportunitate de a reaminti vizitatorilor despre posibilitatea de a se abona.

Abonare

Sursa: BalticaBicycles*

 

Logo-ul și misiunea organizației

Logoul și descrierea scurtă a activității noastre poate crea o imagine pozitivă care va reaminti utilizatorilor să revină pe site-ul nostru. Amplasarea în subsolul paginii, unei secțiuni mici despre companie este o alternativă bună pentru opțiunea ”Despre noi” în meniul principal, în special dacă nu dorim să distragem atenția utilizatorilor de la așa opțiuni importante din meniu ca ”Oferta”.

Logo-ul și misiunea organizației amplasate în subsol

Sursa: WebWave*

Toate site-urile au fost create în WebWave

 

Concluzie

Chiar dacă subsolul se află la capătul paginii nu înseamnă că este inutil. Ceva vreme în urmă, era folosit ca ”chenar pentru cuvinte cheie”, pentru a îmbunătăți poziția în cadrul rezultatelor căutărilor. Google însă a oprit această practică. Astăzi secțiunea dată este o parte importantă a paginii web, care poate include link-uri, informații și elemente importante pentru utilizatori. Chiar dacă nu toți utilizatorii vor scrola pagina până la capăt, un footer bine proiectat poate convinge utilizatorul să nu părăsească site-ul și să facă cunoștință cu alte informații.

Includerea elementelor enumerate nu sunt o ”rețetă” pentru succes. Excesul nu a fost niciodată sănătos. Important este să înțelegem ce este important pentru utilizatori, care sunt așteptările lor și cum putem combina toate acestea cu sarcinile noastre. Atunci vom ști cu siguranță ce informații trebuie să punem în footer, iar ce informație este de prisos.

Reamintim că în WebWave poți să faci subsolul paginii exact așa cum îți dorești, fără a programa - nu te costă absolut nimic.

Care este cel mai important element care trebuie să fie amplasat în subsol, conform opiniei voastre? Dar poate că este ceva ce vă irită? Încurajăm comentariile.

 


Paweł Krzywina - Web developer, jurnalist, specialist PR - autorPaweł Krzywina - Web developer, jurnalist, specialist PR.

5 ani experiență în crearea paginilor web, jurnalist de afaceri prin profesie. Iubitor al limbii poloneze, tehnologii noi, literaturii și sport.

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: