Crearea unui site web vine, de la sine, cu o anumită cercetare în spate. Pentru cine este site-ul tău web? Cine îl va folosi cel mai des? E realizat corect pentru acești oameni? Fiecare răspuns de la întrebările de mai sus reprezintă un pas în plus spre realizarea corectă a site-ului tău web.
Conținutul articolului
De ce este important să creezi un site atât pentru Google cât și pentru utilizatori
Recomandări în crearea unui site prielnic atât pentru Google cât și pentru utilizatori
Însăși reprezentanții Google declară că experiența utilizatorilor este un element cheie și cele mai multe din recomandările lor țin anume de acest domeniu.
Desigur, există o anumită discuție între specialiștii SEO despre modul în care trebuie să fie percepute recomandările Google. Mai exact unii specialiști recomandă alte practici decât cele recomandate de Google. Însă adevărul este că recomandările oferite de Google cu privire la experiența utilizatorilor trebuie luate în cont din cauza a 4 motive:
Aceste recomandări sunt oferite în grijă pentru utilizatori. Pentru că scopul motorului de căutare Google este să ofere utilizatorilor cele mai bune rezultate de căutare. Așa funcționează algoritmul Google.
Cea mai mare parte a acestor recomandări sunt efectuate în baza anumitor cercetări organizate de Google.
Algoritmul Google a devenit suficient de avansat și deștept pentru a identifica, penaliza un șir de practici neloiale care au fost practicate de anumiți specialiști în SEO.
Una din direcțiile de dezvoltare a algoritmului Google este aprecierea site-ului / a conținutului acestuia într-un mod cât mai apropiat de cel uman.
Pentru a te ajuta și pentru a-ți oferi o direcție de orientare recomandarea noastră în crearea site-ului este următoarea: Creează un site simplu - Aceasta este probabil cel mai important sfat de web design pe care îl poți primi vreodată.
Acest articol nu are ca scop stabilirea unor indicații exacte în ceea ce privește modul în care trebuie percepute recomandările oferite de Google. Vom enumera doar o serie de practici care sunt considerate neloiale sau care necesită competențe avansate pentru implementare. Recomandăm să decizi despre implementarea soluțiilor reieșind din specificul site-ului tău și scopurile tale.
După cum am menționat anterior, există câteva artificii care, dacă-și fac apariția pe site-ul tău web, pot aduce o anumită față nouă din perspectiva design-ului. Poate că ți se va părea mult mai frumos site-ul cu aceste funcționalități noi, însă toate au o problemă: fac conținutul mai puțin accesibil atât pentru roboții Google cât și pentru utilizatori.
Acest lucru nu ar trebui să mai fie practicat și în 2021, deoarece roboțeii Google sunt destul de inteligenți să depisteze orice încercare de genul. Astfel, dacă ți-a trecut prin cap să umpli paginile de conținut cheie, pe care apoi să-l ascunzi în background, mai bine ar fi să-ți iasă din cap, deoarece s-ar putea să ai probleme cu Google.
De cele mai multe ori acest mod de prezentare a conținutului este aplicat pentru prezentarea răspunsului la întrebările frecvente. Este prezentată o listă de butoane (care de fapt nu neapărat arată ca un buton) și care necesită un click pentru a accesa răspunsul la întrebarea corespunzătoare. Problemele acestui tip de secțiuni sunt următoarele:
Conținutul este ascuns pentru utilizatori și pentru roboți - cu alte cuvinte nu există garanții că algoritmul Google va indexa acest conținut.
Nu toți utilizatorii înțeleg cum pot accesa răspunsul la întrebările date
Această soluție poate fi aplicată pe site, însă îți recomandăm să consulți un specialist în UX pentru detalii.
Ai nevoie de un site web? Poți să creezi unul ușor și rapid cu ajutorul WebWave. Îți punem la dispoziție ajutor la fiecare pas! Dă click aici pentru mai multe detalii despre ce înseamnă crearea unui site cu ajutorul constructorului de site-uri web WebWave.
Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
În general, caruselele se folosesc pentru a scoate în evidență mai multe imagini sau fotografii. Într-un magazin online, acestea sunt, de multe ori, primul punct pe care un utilizator îl vede, având în componență anumite imagini care scot în evidență produsul.
Problema cu aceste carusele este că conținutul este "ascuns" și nu toți utilizatorii înțeleg că caruselul include mai multe slide-uri.
De asemenea carusele pot îngreuna destul de tare timpul de încărcare al site-ului, factor crucial pentru strategia ta de optimizare a motoarelor de căutare. Pozele îngreunează serverul, iar un carusel tinde să cuprindă mai mult de o singură poză.
Dacă se poate, înlătură caruselul și pune în locul lui o singură poză principală, un ”hero”, cum ar spune specialiștii în User Experience.
Acest artificiu este reprezentat de o căsuță care apare pe site-ul tău, cu un anumit mesaj specific. În general, un pop-up prezintă utilizatorilor oportunitatea de a se înscrie la un newsletter. Acesta nu este în mod necesar un lucru rău, însă poate fi realizat printr-un mod mai puțin intruziv.
Pop-up-urile sunt, din nou, o problemă în plus care poate apărea la indexarea site-ului tău de către motoarele de căutare. Mai mult cod de indexat, mai mult conținut de citit, o bătaie în plus pentru motoare de căutare și utilizatori.
Creează un site simplu 𑁋 Aceasta este probabil cel mai important sfat de web design pe care îl poți primi vreodată
Conținutul este rege. Această sintagmă este una din cele mai cunoscute în domeniul marketingului, însă la ce face referire? Inițial, aceasta se referea la conținutul organic, pe care afacerile îl realizează pentru a ajunge în rezultatele Google. În continuare se aplică, însă odată cu piața de reclame plătite în continuă expansiune, conținutul a căpătat mai multe conotații.
Noi o să ne rezumăm, totuși, doar la partea organică a site-ului tău, deoarece este cea mai prietenoasă, atât cu utilizatorii - dorește să-i învețe ceva pe aceștia - cât și cu partea de marketing a site-ului tău web. Reclamele plătite reprezintă o bombardare constantă pentru oricine a stat, cel puțin 15 minute în ultimii ani, pe o rețea socială sau pe un site web.
Astfel, Google a observat aceste tendințe și a adus schimbări la algoritm. Pentru aceștia, conținutul înseamnă totul. Acesta trebuie să fie calitativ, de încredere, educativ și să iasă în evidență cu ceva nou, față de restul articolelor scrise de competiția ta.
Un alt factor crucial este reprezentat de meta-tag-uri. Acestea transmit unui motor de căutare, prin cod simplu, care reprezintă date despre o anumită parte a paginii web. Mai simplu vorbind, meta-tag-urile au rolul de a evidenția pentru motoarele de căutare cele mai importante părți ale site-ului tău web.
În cazul articolelor, cele mai importante meta-tag-uri sunt: titlul, headings și, în ultimul rând, paragrafele. Un sfat - pune cuvinte cheie în titlu și în headings - te va ajuta mult pe partea de optimizare a motoarelor de căutare.
Rămânem la sfaturi și mai dăm unul de la noi, despre poze de această dată! Descrierea alternativă a fiecărei imagini în parte este importantă, mai ales odată cu criteriul de accesibilitate Google.
Acesta presupune o nouă parte a algoritmului, prin care Google rankuiește sus site-uri care sunt accesibile pentru persoane cu un anume handicap. Editarea descrierilor alternative va ajuta cititoarele de ecrane să explice clar ceea ce găsesc pe site-ul tău, fapt care va produce o experiență mai plăcută pentru toată lumea!
O navigare lină poate însemna multe, atât pentru utilizatori, cât și pentru motoarele de căutare. În general, aceasta e reprezentată de un meniu bine pus la punct și de o experiență clară pentru utilizatori.
Toată ”călătoria” acestora în interiorul site-ului tău web ar trebui să fie una extrem de intuitivă, indiferent de gradul lor de cunoștințe în ceea ce privește tehnologia.
Concentrează-te pe calitatea site-ului tău! Colaborează astăzi cu WebWave pentru a realiza un site web de la 0, responsiv și gata să le dea utilizatorilor tăi o experiență digitală completă. Intră astăzi pe webwave.ro și începe să lucrezi cu noi!
Autor: Patrunjel Eduard
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: