Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

Urmărește-ne pe:

Programul WebWave.

Prețuri. 

Materiale. 

Companie.

Ce este persona?

 

Marketing-ul este unul din cele mai importante aspecte ale unei afaceri. Indiferent de domeniul de activitate, orice afacere trebuie să facă marketing - chit că vinzi haine sau te adresezi freelancerilor cu o aplicație care le economisește timpul, marketing-ul e cheia prin care tu poți ajunge la noi clienți.

Unul din primii pași în marketing este, bineînțeles, crearea unui site web. Nu poți însă să faci un site web creativ și bine pus la punct fără un ajutor de nădejde alături. Din acest motiv am creat WebWave - ajutorul prin care orice persoană din lumea aceasta poate să creeze un site web - simplu, rapid, gratuit!

Totuși, înainte de a crea un site web, chiar și înainte de a realiza un plan de marketing, ai nevoie să știi cine este persona ideală pe care tu o țintești. 

Stai, cum adică…persona? Nu vreau să am doar un client.

Nu, nici nu spunem asta - nicidecum! Persona este un termen de marketing care face referire la avatarul ideal al clientului tău. Ce e ală un avatar?

Practic, când te gândești la un avatar de client, trebuie să ai în cap cum ar arăta clientul tău ideal. Câți ani are acesta, care sunt pasiunile sale mari, unde locuiește, câți copii are, ce părere are despre încălzirea globală - toate acestea te vor ajuta, la începutul afacerii și chiar și pe parcurs, să realizezi conținut de marketing bine targetat către persoane care se încadrează, într-o anumită măsură, în avatarul respectiv.

Totuși, există mult mai multe persone, nu doar avatarul de client despre care discutam mai sus. În articolul de azi, ne-am hotărât să-ți prezentăm fiecare tip de persona care există în mediul business și motivele pentru care ai nevoie de o persona, indiferent de domeniul tău de activitate. 

Conținutul articolului:

(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)

  1. Ce este persona?

  2. Ce este proto-persona?

  3. Ce este design persona?

  4. Ce este buyer persona (sau marketing persona)?

  5. De ce ai nevoie de o Persona?

    1. Te ajută să înțelegi necesitățile clienților tăi

    2. Te ajută să înțelegi experiența clienților tăi

 

 

Ce este persona?

Dacă am explicat deja ce e un avatar, trebuie să menționăm că persona clasică este extrem de apropiată de avatarul de client. Totuși, aceasta se duce un pas mai departe - unei persona îi dăm un nume, o vârstă exactă, o ocupație exactă.

Dacă la avatar am fi spus că clientul nostru ideal lucrează în marketing, la Persona spunem că Mihai, care are 25 de ani și stă în cartierul Drumul Taberei, este copywriter la o agenție de publicitate medie. Se vede diferența?

Care e diferența între operator economic între 45 și 60 de ani sau Gigi, 48 de ani, vânzător la magazinul Doi Pași de lângă colegiul național din orașul Piatra-Neamț?

Diferența o fac detaliile și cât de specifici suntem. 

Dar de ce folosim persona? 

Deoarece atunci când vrei să creezi noi produse, colecții sau vrei să lansezi o nouă nișă a business-ului tău, trebuie să te gândești cu cine vorbești. Dacă ai o persona în cap din start, va fi mult mai ușor să atingi punctele sensibile și nevoile acesteia în procesul de creare. Până la urmă, creezi conținut, produse și servicii pentru clienți, nu pentru tine.

 

Ce este proto-persona?

În general, persona-urile despre care am discutat până acum sunt create pe baza unor asumpții care vin de la tine sau de la angajații tăi despre lumea înconjurătoare. Totuși, marketing-ul nu poate fi realizat tot timpul doar pe bază de asumpții - uneori avem nevoie de date statistice clare, pentru a realiza un produs finit corect.

Aici intervine proto-persona. Această persona este realizată cu ajutorul datelor de marketing pe care le-am adunat de-a lungul timpului în business-ul nostru sau cu date de la terți, din articole științifice și din cărți.

Proto-persona poate fi, totuși, diferită față de cea inițială, care era bazată pe asumpții. De ce? Pentru că s-ar putea ca datele să știe mai multe despre comportamentele oamenilor decât știm noi, cei care facem primele încercări de creare a unei persona.

Astfel, dacă ai nevoie de o proto-persona, asigură-te că te bazezi pe metrici de marketing cheie și informații adevărate, luate din surse sigure, atunci când o realizezi!


 

Ce este persona?
31 mai 2022

 

 

Ce este design persona?

Spre deosebire de proto-persona, design persona este din nou o persona care poate fi realizată pe baza asumpțiilor. Aceasta te va ajuta atunci când creezi un produs digital (site-ul web, magazin online) pentru a ști cam care sunt cerințele design persona-ului tău atunci când vine vorba de funcționalități.

Pentru a realiza acest design persona, trebuie să iei informațiile pe care le ai din primele 2 persone create și să te gândești cum ar relaționa acești oameni cu diferite elemente de design? Pe ce ar da click și care ar fi culorile pe care aceștia le-ar prefera?

Folosind un design persona în crearea site-ului tău web, îți va fi mult mai ușor să alegi elementele grafice și vei ști, într-o anumită măsură, că site-ul tău chiar va avea succes!

 

Ce este buyer persona (sau marketing persona)?

Ultimul tip de persona despre care vom discuta astăzi este buyer persona-ul sau marketing persona-ul afacerii tale. După cum ai observat, persona-urile au fost într-o ordine logică - asumpții, date clare, persona ce te ajută atunci când creezi un design și, la final, toate aceste date plus altele formează - ai ghicit - buyer persona-ul.

Acesta este, într-un final, persona care arată cel mai mult cu un client care chiar ar apăsa butonul de ”Buy” pe site-ul tău web.

Această persona este diferită de restul și din perspectiva nevoilor și dorințelor. În acest punct intervin dorințe și nevoi arzătoare, pe care nu ți le poți satisface decât achiziționând produsul sau serviciul respectiv. 

Astfel, conținutul creat pentru un buyer persona este diferit - este unul mult mai bine țintit, care o să conducă clienții spre cumpărare de fiecare dată.

 


 

 Clienții au nevoie de o întreagă experiență în spate

 


 

De ce ai nevoie de o Persona?

Totuși, poate te întrebi, după ce ai citit tot articolul - de ce ai nevoie de o persona? Ei bine, există 2 motive extrem de importante.

 

Te ajută să înțelegi necesitățile clienților tăi

Atunci când creezi produse sau conținut de marketing, trebuie să știi - ce are nevoie clientul meu să audă sau să primească de la un produs? Care sunt necesitățile acestuia pe baza căruia va cumpăra un produs, va viziona un videoclip sau va citi un blog?

Atunci când ai aceste chestiuni în minte, știi cum să relaționezi cu clientul tău, pentru a crea o relație strânsă.

 

Te ajută să înțelegi experiența clienților tăi

Nu doar necesitățile clienților sunt importante - aceștia au nevoie de o întreagă experiență în spate. Nu mai e de ajuns să ai conținut static, plictisitor, pe care clienții tăi nici să nu-l vadă. Ai nevoie de conținut calitativ, bun, de produse statornice și inovative în piață. 

Astfel, dacă știi cum arată clientul tău ideal, vei ști care este experiența ideală pentru acesta!

 

Te invităm să dai frâu liber imaginației și să creezi primul tău site web. Intră pe acest link și fă cunoștință cu WebWave, ajutorul tău de nădejde! 

Autor: Patrunjel Eduard

Alătură-te celor 429 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Cele mai citite articole. 

Panoul Webmaster

Înregistrare

Logare