Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

De ce este necesar să te promovezi online?

20 iulie 2021
Ce este și cum creezi un landing page?

O afacere fără promovare și marketing este doar un hobby. Nu poți să pretinzi că o să ai profit sau cifră de afaceri fără marketing online. Nu ai nicio șansă să plătești salariile angajaților tăi dacă le spui doar prietenilor tăi de tine. Ai nevoie de o promovare pusă la punct, însă primul pas este să-ți creezi un site web. Nu mai sta pe gânduri și intră pe WebWave! 

Dă click aici pentru a crea noul tău site, ce-i va permite afacerii tale să crească cu adevărat!

În articolul de astăzi vom discuta, mai pe larg, despre nevoia promovării online, indiferent de tipul de afacere pe care-l ai. Ultima perioadă ne-a forțat să ne digitalizăm și să evoluăm, iar acest ”impediment” trebuie privit cu ochi pozitivi - majoritatea afacerilor ar fi rămas în urmă dacă această revoluție forțată nu ar fi avut loc.

Vom discuta, de asemenea, despre motivele pentru care e necesar să începi promovarea afacerii tale online, iar primul pas al acestei strategii trebuie să fie, tot timpul, crearea propriului site web. Lectură plăcută și atenție cât mai mare la sfaturile noastre!

Conținutul articolului:

(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)

  1. Ce este promovarea online?

  2. Motive pentru care merită să îți promovezi afacerea online

    1. Poți ajunge în fața unui număr mare de oameni

    2. Măsori eficiența campaniilor tale, atât plătite cât și neplătite

    3. Poți folosi diverse instrumente de promovare a afacerii tale

    4. Targetezi oamenii cu acuratețe foarte mare

    5. Promovarea ta funcționează 24/7

    6. Eficiență financiară

 

Ce este promovarea online?

Ca să discutăm despre promovarea online, trebuie mai întâi să vedem, din perspectiva unei afaceri, ce înseamnă promovarea în general. Nu ne complicăm, după cum știți deja, cu definiții pompoase - pentru noi promovarea unei afaceri reprezintă modalitatea prin care o afacere își face cunoscute produsele, brandul sau serviciile cât mai multor persoane.

Până la apariția internetului, promovarea era exclusiv off-line. Fie că vorbim de bannere imense, clădiri iluminate cu numele unor branduri, televiziune, radio, ziare sau flyere, toate acestea reprezintă metode de promovare.

Odată cu apariția internetului, promovarea a căpătat o valență mai directă și nișată. În era digitalizării, nu mai vorbim maselor. Când facem o postare pe Facebook, nu o scriem pentru toată lumea - o scriem exact pentru Mihaela, deținătoare de căței poodle, care au deficiență de calciu, pentru că vrem să-i vindem un sac de mâncare specială de căței. În era mass-media, acest lucru era imposibil - făceai reclamă la milioane de oameni, sperând ca cei ce au nevoie de afacerea ta să te vadă. 

Revenind la conceptul de promovare online, aceasta reprezintă toate modalitățile prin care o afacere alege să se facă cunoscută unui public țintă, prin mijloacele digitale, în special prin internet. Deși este mult mai tânără ca promovarea offline, modalitățile de promovare online ale unei afaceri au luat cu asalt domeniul marketingului, fiind acum preferate de majoritatea marketerilor.

În continuarea articolului, vom vedea de ce oamenii care se ocupă cu promovarea online sunt încă fanii acestui concept și care sunt motivele pentru care și tu ar trebui musai să-ți promovezi afacerea online!

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Motive pentru care merită să îți promovezi afacerea online

Poți ajunge în fața unui număr mare de oameni

Să spunem că ești o afacere care nu are un buget pentru o reclamă la TV, dar vrei totuși să ajungi la câteva mii de oameni pe zi. Cum faci asta? 

Înainte să existe promovarea online, era imposibil. Acum, poți să creezi un site web, pe care să-l promovezi către un public cât mai larg de oameni prin procedee de marketing precum reclama plătită. Astfel, cu o sumă mică de bani poți ajunge zilnic la un număr considerabil de oameni!

 

Măsori eficiența campaniilor tale, atât plătite cât și neplătite

Campaniile despre care discutam la punctul precedent a pot fi, din fericire, urmărite și măsurate cu atenție. Există instrumente cu ajutorul cărora poți vedea dacă reclama ta plătită a dat roade sau nu. De asemenea, postările paginii tale vor putea fi analizate la fel de bine, precum și articolele de blog de pe site.

Când faci astfel de campanii, fii atent la câteva metrice cheie, precum:

  1. ROI-ul

  2. Reacțiile

  3. Comentariile

  4. Like-urile

  5. Vizualizările

  6. Numărul de followeri ai paginii tale (trendul ascendent)

Pune-te în pielea consumatorului - acesta nu vrea să primească reclame la Pedigree dacă nu are un cățel. Îi fură din timp și îl plictisesc.

Poți folosi diverse instrumente de promovare a afacerii tale

Pe lângă măsurabilitatea promovării online, o parte extrem de importantă este diversitatea instrumentelor de promovare. Poți să-ți promovezi afacerea, pe lângă reclame și postări, prin:

  • Marketing prin e-mail

  • Re-marketing

  • Google My Business

  • SEO

  • Articole de blog

Aceste instrumente sunt necesare, deoarece folosirea în concomitent a mai multor metode de promovare online ne ajută să strângem mai mulți oameni care ne cunosc afacerea și vor fie să o testeze, fie chiar să o recomande dacă deja sunt clienți!

 

Targetezi oamenii cu acuratețe foarte mare

Cel mai important lucru atunci când începi promovarea online este să te gândești care este publicul tău țintă. De câte ori nu ai văzut reclame la produse care nu te priveau în niciun fel, iar acest lucru te-a făcut să denigrezi produsul sau brandul?

Pune-te în pielea consumatorului - acesta nu vrea să primească reclame la Pedigree dacă nu are un cățel. Îi fură din timp și îl plictisesc. Promovarea online te scapă de problema asta - cu ajutorul instrumentelor de care discutam mai sus, poți promova conținutul către persoanele care chiar fac parte din publicul tău țintă!

 

Promovarea ta funcționează 24/7

Atunci când ai un magazin fizic, vinzi de la ora 8 până la 4. O campanie de promovare off-line ține câteva zile, după care lumea uită ce ai făcut. O campanie de promovare online însă va reprezenta un automatism uriaș pentru afacerea ta. Odată creat site-ul și setate anumite campanii, promovarea ta va funcționa constant.

Dacă un client nou dă peste postările tale de social media, acesta va putea citi postări vechi de ani buni, deoarece ele rămân acolo, nu se pierd niciodată.

 

Eficiență financiară

Promovarea online nu este nicidecum scumpă. Dacă o faci cu atenție și îți impui să faci totul profesional, promovarea online îți va aduce un profit care va depăși cu mult așteptările tale. 

De asemenea, sunt o mulțime de instrumente gratuite din cele amintite de noi:

  • E-mail marketing pe Mailchimp

  • Social Media - Facebook, Twitter, Instagram, Tik Tok

  • Instrumentele Google

 

Toate acestea sunt platforme gratuite, pe care le poți folosi chiar azi! Te invităm și pe WebWave, unde îți poți crea primul site web gratuit!

Autor: Patrunjel Eduard

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: