În momentul în care vă imaginați desig-ul site-ului web, cei mai mulți dintre voi vă veți referi la meniu, culoare sau aspectul general al paginii.
Asta se întâmplă deoarece designerii se concentrează, în principal, pe asigurarea atractivității, transparenței și intuitivității unui site.
Într-adevăr, acest lucru este foarte important, dar mai există și altele la fel de importante.
De cele mai multe ori ne concentrăm pe zona superioară a paginii și ajungem să neglijăm alte elemente, precum footer-ul (zona cea mai de jos a unui site web).
Footer-ul este considerat de mulți proprietari de site-uri web ca fiind o parte puțin mai neimportantă a proiectului, în care trebuie să puneți date de contact, politica de confidențialitate sau diverse link-uri.
Însă, cei mai mulți nu știu că acest loc ar trebui folosit pentru a-și întări marca, pentru a furniza informații importante și pentru a îi ajuta pe utilizatori.
Footer-ul, ca orice alt element al site-ului, ar trebui să fie interesant. Atunci când proiectăm un site web, ar trebui să ne gândim și la ceea ce așteaptă să găsească vizitatorii în momentul în care ajung în partea de jos a paginii.
Răspunsul la această întrebare va contribui la proiectarea mai bună a acestui loc și la îndrumarea viitorilor cititori.
De obicei, vizitatorii navighează prin pagină pentru a găsi detalii de contact, dar putem, de asemenea, să punem și alte lucruri care sunt foarte importante din punctul nostru de vedere.
Harta site-ului. Acestea sunt adesea subestimate de proprietarii site-ului, dar și de vizitatori. Chiar dacă aceste link-uri sunt rareori utilizate de utilizatori, ele au o valoare ridicată pentru motoarele de căutare.
Politica de confidențialitate și condițiile de utilizare. Link-ul către pagina cu politica de confidențialitate ar trebui să fie un alt element ușor de găsit în subsolul paginii. Veți putea afla ce informații colectează site-ul web, cum sunt stocate și folosite. Pe unele pagini veți găsi sub-pagina ”Termeni de utilizare”. Informațiile pe care le veți găsi acolo sunt similare politicii de confidențialitate și explică ce condiții trebuie să îndeplinească vizitatorul și cu ce aspecte este de acord atunci când le acceptă. Spre exemplu, accesarea unui site care vinde alcool ar trebui să se asigure că cei care intră au peste 18 ani.
Date de contact. Un lucru important pe care toți utilizatorii vor să îl găsească în subsolul paginii este modul prin care te pot contacta. Dacă cititorii au ajun la sfârșitul site-ului tău, ar trebui să le oferi și posibilitatea de a îți trimite un mail sau o altă metodă de a te contacta.
Afișarea locației sediului. Folosind hărțile Google, poți atașa locația exactă a sediului tău, iar asta va crește credibilitatea companiei tale. O adresă, o hartă cu indicații de orientare sau un număr de contact îi pot ajuta pe utilizatori să îți determine locația mai rapid.
Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
Navigare. Link-urile de navigare din subsol pot ajuta persoanele care au ajuns la sfârșitul site-ului și nu au găsit ceea ce căutau. Poți să le oferi opțiuni, precum redirecționarea la alte subiecte de interes sau trecerea la cele mai importante secțiuni ale site-ului. Însă, este de evitat folosirea prea multor link-uri pentru că asta nu va face decât îngreunarea găsirii unui anumit lucru printre ele, iar subsolul nu va mai fi la fel de util pe cât ar fi trebuit.
Link-uri sociale. Deja este ceva normal ca în subsolul paginilor să găsești legături către site-uri de social media. Footer-ul atrage vizitatorii pe rețelele sociale. Sunt mari șanse, însă, ca cei care intră pe Facebook sau Twitter urmând link-ul situat în navigația principală, să nu mai revină. Iar cei ce au analizat întreaga pagină și au descoperit ceva de interes, pot deveni membri valoroși ai comunității Facebook sau Twitter. Tocmai de aceea, plasarea butoanelor ”Like” sau ”Follow” în subsolul paginii este o idee bună.
Abonare. Plasare a unui formular de înscriere în subsol este, de asemenea, o idee bună. Astfel, puteți crea o comunitate cu clienți loiali și interesați de marcă.
Logo și misiunea. Să atașezi un jurnal sau o scurtă descriere a activității companiei tale, în subsolul paginii, poate avea efecte pozitive, convingând beneficiarii să revină și în viitor. De asemenea, adăugarea unei mici secțiuni despre companie poate fi o alternativă la pagina ”Despre noi” din meniul principal, mai ales dacă nu doriți să distrageți utilizatorii de la pagina principală.
Atunci când proiectăm un site web, ar trebui să ne gândim și la ceea ce așteaptă să găsească vizitatorii în momentul în care ajung în partea de jos a paginii.
Faptul că subsolul site-ului este amplasat la sfârșit nu îl face și inutil. În trecut, acesta conținea cuvinte cheie care contribuiau la îmbunătățirea căutărilor motoarelor, dar Google a completat deja această practică.
În prezent, această secțiune este o parte importantă a paginii, care poate fi o colecție de informații despre companie, link-uri importante, dar și un element important pentru utilizatori. Deși este probabil ca niciun vizitator să nu ajungă până la sfârșitul site-ului tău, un subsol foarte bine gândit poate convinge un client să rămână pe pagină și să citească următoarele tale articole.
Aceste elemente nu constituie o rețetă pentru un footer perfect, pentru că ce este prea mult, este, de cele mai multe ori, și nesănătos. Cel mai important lucru este să te gândești ce s-ar aștepta clienții să găsească în subsolul paginii și să combinăm cu nevoile noastre.
Autor: Cristian Lenga
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: