Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Pagina ta are nevoie de redesign?

31 ianuarie 2018
Jurnalul dezvoltării codului sursă a website-urilor create în WebWave - background image

Modificarea design-ului grafic și a arhitecturii paginii web reprezintă ultimul lucru la care se gândesc proprietarii paginii web. Perioada de viață a unei pagini web bine proiectate, general acceptată de către specialiștii în domeniu, este de la 3 la 7 ani. Perioada de timp însă nu reprezintă cel mai important semnal care ne sugerează că site-ul nostru are nevoie de o reproiectare. Desigur că majoritatea companiilor permanent actualizează informația de pe site, schimbând imaginile, sau amplasând informații despre produsele noi. Uneori însă aceste modificări nu sunt suficiente și site-ul are nevoie de schimbări mai radicale.

Un redesign bine gândit este un eveniment important atât pentru site cât și pentru întreaga afacere. Uneori aceste schimbări implică alocarea unor resurse enorme. Deciziile de modificare a paginii web nu trebuie să depindă de tendințele de web design, deși acestea nu pot fi ignorate în totalitate. Punctul de pornire sunt angajarea eficientă a utilizatorilor în cadrul acestui canal de comunicare (site web), cât și alte probleme cu care compania are de a face. Primul pas în reproiectarea unei pagini web este identificarea punctelor slabe, după care urmează propunerile ce țin de modalitățile de îmbunătățire a acestora. Și doar atunci când s-a trecut de aceste două etape se ”aplică” redesign-ul site-ului web.

Dacă aspectele descrise mai jos se referă la Dvă. și la pagina Dvă., atunci redesign-ul este o opțiune.

 

Site-ul web arată neatractiv

Cel mai frecvent motiv, pentru care companiile decid să aleagă opțiunea redesign-ului, este design-ul actual al paginii web care nu mai corespunde standardelor estetice actuale. Din păcate, chiar și în prezent continuăm să întâlnim în rețea pagini web care au un aspect grafic învechit. Desigur acest fapt poate influența negativ vânzările companiei (într-o măsură considerabilă), creând o imagine nefavorabilă. În special efectul unei astfel de pagini putem observa în situațiile când clientul potențial are de ales între mai multe oferte. Afacerea noastră are doar o singură șansă să creeze prima impresie. De multe ori prima impresie este creată de site-ul corporativ. Clienții potențiali sunt mai dispuși să aleagă oferta unei companii a cărei pagină web arată mai atractiv, a fost creată ținând cont de tendințele actuale și este mai simplă de utilizat.

 

User Experience și navigare proastă

Sub termenul de User Experience se ascunde ansamblul de experiențe ale vizitatorilor site-ului nostru, care țin în primul rând de libertatea și ușurința cu care utilizatorul accesează informația de pe pagina web. Din păcate multe companii nu acordă atenție și timp suficient acestui aspect, până în momentul în care situația site-ului este catastrofală. Un UX prost poate respinge clienții potențiali pentru că aceștia asociază modul în care funcționează site-ul cu modul în care funcționează întreaga companie.

Unul din cei mai importanți factori ai unui UX eficient este timpul redus de încărcare a paginii noastre. Utilizatorii nu sunt dispuși să aștepte mult timp încărcarea conținutului. De aceea, cu cât mai mică este viteza de încărcare cu atât mai mult crește probabilitatea că vizitatorii vor părăsi site-ul nostru. Mai mult despre viteza de încărcare a site-urilor am scris în acest articol.

Asupra confortului vizitatorilor influențează și navigarea intuitivă. Utilizatorii doresc să acceseze rapid ”locul” dorit, fără ca să fie nevoiți să ”călătorească” mult timp printr-un număr enorm de sub-pagini. O navigare eficientă oferă mai multe opțiuni de a accesa sub-paginile site-ului: cu ajutorul meniului, link-urilor amplasate lateral sau în subsolul site-ului.

Mai mult despre UX citiți în articolul 5 exemple de soluții user experince care nu le plac utilizatorilor tăi.

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Lipsa design-ului responsiv al site-ului web

În ziua de azi pagina web trebuie să fie responsivă - conținutul, design-ul ei trebuie să se adapteze ușor la orice dimensiune a display-ului. Cauzele sunt următoarele: utilizatorii care ne accesează paginile de pe dispozitivele mobile prezintă o cotă importantă în traficul site-ului nostru. La fel responsivitatea influențează mult poziția paginii noastre în rezultatele căutărilor Google. Dacă pagina Dvă. nu se adaptează la cerințele tehnice tuturor dispozitivelor, redesign-ul este absolut necesar.

 

Poziționarea proastă a site-ului în cadrul rezultatelor căutărilor Google

Poziția superioară în cadrul motorului de căutare reprezintă o sursă importantă de trafic pentru site-ul nostru. Dacă site-ul concurent se află pe o poziție superioară față de poziția noastră, aceasta înseamnă că au lucrat mai mult la capitolul SEO. În această situație aveți nevoie de o arhitectură ma bună a site-ului web și de mai multe link-uri interne.

Poziționarea în cadrul rezultatelor căutărilor Google

În acest articol veți afla care sunt cele mai importante reguli ale creării unei paginii prietenoase pentru Google.

 

Pagina este depășită de schimbările din afaceri

De multe ori se întâmplă ca companiile să schimbe strategiile sale, să lanseze noi produse și servicii, ceea ce nu este prezentat în rețea. Actualizarea curentă a informației, a ofertei ne va permite să reținem clienții potențiali. Dacă la fiecare modificare sunteți nevoiți să vă adresați la specialiștii web development, atunci să știți că a venit timpul să vă reproiectați site-ul. Paginile create în WebWave pot fi modificate în orice clipă. La fel puteți oferi, un acces limitat, altor persoane care vor putea edita doar conținutul fără a putea implementa schimbări în modul în care este amplasat conținutul și în arhitectura site-ului.

 

Concluzie

După cum vedeți, mulți factori pot determina necesitatea reproiectării site-ului. Desigur, aceasta nu este lista deplină a acestor factori. Putem adăuga și nivelul înalt al ”respingerilor”, necesitatea de a rezolva problema linkurilor care nu mai funcționează, sau datele de contact neactuale. Cel mai important este să fim conștienți de punctele slabe ale site-ului nostru și să cunoaștem cum putem rezolva aceste probleme. În cazul unor probleme mici, nu este nevoie de modificări radicale, ample ale paginii web ci doar de mici corectări. Dacă însă ajung la noi multe opinii negative despre pagina noastră, redesign-ul poate fi o decizie potrivită. În programul gratuit pentru crearea site-urilor web WebWave veți putea rezolva toate aceste probleme. Înregistrați-vă și verificați.

Care elemente în opinia Dvă. nu trebuie să se afle pe pagina web? Care sunt propunerile pentru îndeplinirea acestei liste? Vă invit la discuție.

 

 


strona www blog - autorPaweł Krzywina - Web developer, jurnalist, specialist PR.

5 ani experiență în crearea paginilor web, jurnalist de afaceri prin profesie. Iubitor al limbii poloneze, tehnologii noi, literaturii și sport.

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: