Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

Urmărește-ne pe:

Programul WebWave.

Prețuri. 

Materiale. 

Companie.

5 metode cum să previi schimbarea clientului într-o creatură cosmică

 

În ultima noastră întâlnire, Andrzej a descris, cum poate fi recunoscut și evitat un client ”diabolic”. Ce însă se întâmplă atunci când întâlnim un client ”normal”, care o dată cu trecerea lucrărilor devine un monstru? Ce face, atunci când sub influența problemelor și a stresului, va deveni verde, ca Bruce Baner în timpul transformării în Incredibilul Hulk? Foarte des, suntem la o etapă a relațiilor cu clientul când nu putem să oprim acest proces și suntem condamnați la apocalipsă … însă putem acționa preventiv și să nu permitem, ca această modificare să înceapă!

 

Vă vom prezenta 5 modalități, cum să prevenim problemelor cu clienții, reguli care îți vor ajuta să stabilești niște relații productive cu partenerii de afaceri.

 

 

1. Stabilește prețul înainte de începerea lucrărilor de web design

 

Deși ți se poate părea straniu, aceasta este o greșeală răspândită. Mai mult, așa se face în multe afaceri din domeniul servicii. De exemplu, mergând la un mecanic, niciodată nu știm cât ne va costa reparația. Doar atunci când venim să preluăm mașina, Domnul Bogdan, lucrând la cric ne spune cu zâmbet: ”Cinci sute de RON-i …”. În acel moment ne spunem că nu ne pricepem la reparația automobilelor, dar prețul arată prea înalt. Iar în momentul când dorim să menționăm acest lucru, din spatele lui Bogdan vine Domnul Andrei cu o tijă metalică … și atunci spunem, că de fapt, probabil am obținut o reducere.

 

În cazul proiectelor grafice, sau web iese la iveală, că toți sunt Billi Gateși, și hackeri, deși la început arătau ca niște clienți foarte cumpătați, gată să se încreadă în Tine, cu care te înțelegeai perfect la capitolul finanțe. Din păcate, adevărul este că aceasta a fost doar primul val de entuziasm care a luat controlul asupra clientului. Din păcate, cu timpul, va fi ea, înlocuită cu gândire, mai mult sau mai puțin logică, care în rezultat va duce la situația, când clientul află cât trebuie să plătească … și începe să strige puternic și să dea din mâni.

 

Este deci necesar de a stabili prețul înainte de începutul lucrărilor de web design, și mai bine este să adaugi 20%, pentru ca clientul să aibă mai multă răbdare și să ai loc pentru corecții ale costurilor.

 

2. Stabilește exact care sunt așteptările clientului

 

Nici nu-ți dai seama ce diferență enormă este dintre mentalitatea clientului potențial și mentalitatea omului ”normali”. Deși, la prima vedere poate să pară foarte asemănătoare, în realitate e ca și cum ai compara două sisteme valutare. Sunt niște foițe și monede, însă dacă încerci să plătești în România cu Tugrici Mongoli, vor privi la Tine ca la un idiot.

 

De aceea merită să stabilești, dacă vorbiți exact despre aceleași lucruri și dacă înțelegi bine necesitățile clientului. Nu te teme să întrebi și să privești încă o dată la toate detaliile. Cel mai simplu este să te exprimi cu exemple, pentru că atunci eviți neînțelegeri. Dacă este greu să găsești exemple, fă schițe sau orice altceva ce îți va permite să obții o siguranță totală că discutați despre aceleași lucruri.

Merită să investești în aceasta puțin mai mult timp, și să nu corectezi proiectul la etape înaintate ale lucrărilor de proiectare a paginii web.

Cum îți promovezi afacerea?
10 ianuarie 2018

3. Asigură un contact stabil cu clientul

Când aflăm care sunt așteptările clientului și începem lucrările asupra site-ului web, atunci ne-am dori să ne ascundem într-un loc plăcut în care nimeni nu ne va deranja și unde vom putea în liniște termina proiectul.  După câteva luni de absență, ieșim din sanctuarul propriu, strigând tare: "TADAM!!!" și prezentând efectele muncii proprii. Din păcate atunci vedem pe fața clientului nostru o expresie stranie, care spune, că își dorea ceva puțin mai diferit, dar acestea sunt niște modificări mici.

Mai târziu, ajungi la concluzia că de fapt modificările nu sunt nicidecum mici și dacă am fi știut mai devreme am fi salvat multe ore, săptămâni de lucru. Procesul de creare a paginii web devine mai eficient, iar utilizarea bugetul limitat devine mai eficientă dacă verifici valoarea rezultatelor pentru client, la fiece etapă.

Din această cauză este foarte important, să separăm proiectul pe etape și să consultăm cu clientul fiecare porțiune a lucrărilor. Datorită acestui fapt, vom fi la curent dacă suntem pe calea cea dreptă sau nu și dacă clientul nostru nu-și schimbă viziunea.

 

4. Învață și tradu pentru clientul tău

 

Clientul deseori are ceva atenții la munca noastră. Unele corectări sunt mai mici, altele nu au sens. Despre aceste modificări merită să discutați cu clientul și să explicați, de ce unele trebuie luate în considerare, iar altele pot fi ignorate.

Este important să oferim niște argumente logice chiar și pentru niște idei în totalitate stranii. Datorită acestui fapt, putem evita spirala ideilor stranii, care vor duce proiectul de râpă, iar clientul nostru își va economisi timpul dedicat invenției ideilor stranii.

 

5. Stabilește termeni reali pentru lucrările de web design

În final, o temă mai dificilă: cum să stabilești un deadline real? Clar, că un deadline adevărat a fost ieri, sau alaltăieri. De aceea, deadline-ul perfect este mâine dimineață. Accepți un așa termen pentru a nu pierde clientul, sperând că deși este practic nereal, poate vei reuși cumva, sau poate că clientul glumește ...

Merită să revii la punctul de mai sus. Încearcă să explici clientului, că el la fel are de făcut multă muncă. Întreabă-l, când poate aduce materialele necesare. Cât timp va fi nevoie pentru a accepta rezultatul lucrărilor la fiece etapă și când acestea trebuie finisate.

Datorită acestor acțiuni vei evita dezamăgirea amară a clientului, din cauza că nu ai respectat deadline-ul.

 

Concluzii și întrebări

În conformitate cu expresia ”mai ușor este să previi decât să îndrepți” - important este de memorizat, să nu iriți prea mult propriul client și să stingi excesele lui de la bun început.

Și întrebarea finală - știți din ce film provine imaginea creaturii? Scrieți în comentarii ;)

 

 


 

Tomasz Szwed - UX Designer i CEO 2Sides - autorToma - UX Designer si CEO 2Sides

De mai mult de 7 ani activează ca proiectant de pagini și portale web. Analizează necesitățile clienților și găsește cel mai bune soluții. Apoi proiectează și monitorizează procesul de producție.

Alătură-te celor 429 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Cele mai citite articole. 

Panoul Webmaster

Înregistrare

Logare