11 minute și 15 secunde

05 octombrie 2024

Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Autor

Dragoș Suciu

AI în SEO - Cum să faci optimizarea SEO cu Inteligența Artificială?

Prezentul și viitorul SEO sunt strâns legate de inteligența artificială. Există instrumente, strategii și caracteristici AI care vă vor ușura munca. Există, desigur, și unele riscuri. Cum puteți evita să vă pierdeți în toate acestea?

Stai liniștit, mă grăbesc deja să te ajut. Din acest articol, veți afla cum afectează inteligența artificială SEO și care sunt programele care merită folosite. Haideți să începem!

Încearcă WebWave

Ce este inteligența artificială SEO? 

Deoarece AI în contextul SEO este foarte des folosită, am inventat sintagma AI SEO pentru a descrie întreaga gamă a acestor activități. Ce înseamnă aceasta mai exact?

Specialiștii în marketing au avut întotdeauna grijă de un singur lucru: ca publicitatea să fie zgomotoasă și eficientă. Și exact asta fac instrumentele AI SEO - analizează performanța site-ului web și calitatea conținutului și oferă recomandări pentru îmbunătățirea factorilor de clasificare (linkuri de intrare, cuvinte-cheie și experiența utilizatorului).

 

Implementarea Inteligenței Artificiale în SEO 

Inteligența artificială în SEO este un instrument inestimabil. Datorită utilizării algoritmilor avansați (inclusiv învățarea automată și procesarea limbajului natural), aceasta se pricepe de minune să proceseze și să analizeze cantități uriașe de date. Iar acest lucru vine la îndemână în SEO. 

Puteți să vă îmbunătățiți strategia SEO și să automatizați anumite sarcini. Inteligența artificială va găsi erori pe care le-ați fi putut omite. Va evidenția oportunități care vă vor ridica marketingul de conținut la un cu totul alt nivel. 

Dar destul cu povestea, este timpul să trecem la detalii. 

Utilizați inteligența artificială pentru:

  • găsi subiecte relevante pentru publicul tău țintă
  • a descoperi tendințe
  • a găsi cuvinte-cheie 
  • cercetare
  • a genera schițe de conținut
  • analizarea datelor (de exemplu, vizualizări de pagini, număr de clicuri și timp petrecut pe site)
  • găsirea de oportunități pentru crearea de legături
  • detectarea și remedierea problemelor tehnice (de exemplu, broken links)

 

După cum puteți vedea, puteți utiliza inteligența artificială în multe moduri. Dar există și domenii în care este dificil să înlocuiți un om....

Începeți acum

Creați un site web exact cum doriți

AI în SEO - ce greșeli trebuie să evitați 

Iată cum să evitați cele mai frecvente greșeli:

  • Nu aplicați AI în SEO fără un plan de acțiune. Deși inteligența artificială are o mare putere, aveți nevoie de o strategie bună pentru a o utiliza. Prin urmare: stabiliți obiective specifice și KPI-uri pentru instrumentele SEO. Explorați, colaborați, învățați cât de mult puteți despre AI. În curând veți fi la curent și acest lucru vă va permite să faceți un SEO mai bun.
  • Nu credeți că vă veți descurca mai bine fără AI. Există un motiv pentru care toate afacerile de succes folosesc instrumente bazate pe AI. Fără ele, pur și simplu vă va fi dificil să scrieți conținut pentru SEO. Ceea ce înseamnă că tot efortul pe care îl depui pentru a-ți face publicitate site-ului și brandului tău ar putea fi în zadar.
  • Nu vă minimalizați contribuția. Chiar dacă conținutul SEO și instrumentele de inteligență artificială au creat destulă vâlvă, aveți în continuare nevoie de oameni. Dacă vrei cu adevărat să folosești AI în afacerea ta, îmbunătățește-ți abilitățile în acest domeniu!
  • Nu luați rezultatele AI ca fiind finale. AI vă poate oferi multe indicii, dar formularea este încă responsabilitatea dumneavoastră. Utilizați instrumentele AI pentru a vă contura conținutul, pentru a găsi frazele-cheie potrivite sau pentru a efectua un audit SEO. Cu toate acestea, dumneavoastră sunteți cel care trebuie să vă însușiți frazele și să verificați acuratețea informațiilor.
  •  Nu vă faceți iluzii că instrumentele SEO vor funcționa instantaneu. Ele sunt bazate pe date, astfel încât să puteți lua decizii mai informate și să eficientizați procesele. Vă veți schimba strategia atunci când va fi necesar. Dar, de obicei, va trebui să așteptați de la câteva săptămâni la câteva luni pentru a vă bucura de rezultate! 
  • Nu operați exclusiv sub egida SEO. Tot ceea ce faceți este, în primul rând, pentru oameni. Și chiar algoritmii Google apreciază această abordare mai mult decât conținutul sub SEO. Trebuie să scrieți sub și pentru oameni. Iar aceștia sunt apoi mai predispuși să se implice. 

 

Aveți deja o fundație excelentă. Este timpul să treceți la alegerea instrumentelor!

 

Principalele beneficii ale instrumentelor AI în SEO 

Doar tu știi de ce ai nevoie. Dar eu vă pot oferi experiența pentru a vă economisi ceva timp în căutarea instrumentului AI perfect pentru SEO. 

Deci, înainte de a cumpăra acces plătit, asigurați-vă că instrumentul în cauză:

  • utilizează algoritmi avansați de procesare a limbajului natural (NLP) și de învățare profundă. Pentru a face acest lucru, analizați studiile de caz și solicitați feedback independent din partea utilizatorilor;
  • acoperă cât mai mult teren posibil - de la efectuarea cercetării cuvintelor-cheie, la optimizarea conținutului, la efectuarea de audituri și urmărirea pozițiilor de căutare;
  • se integrează ușor cu alte instrumente pe care le utilizați zilnic;
  • oferă suport tehnic rapid și accesibil;
  • este capabil să gestioneze mai multe date fără a sacrifica viteza și precizia.

 

Aceasta este lista dvs. de verificare. Păstrați-o la îndemână pe măsură ce testați instrumentele pe care le-am ales!

 

Cele mai bune 9 instrumente SEO bazate pe Inteligență Artificială 

Amintiți-vă că ceea ce este încă în domeniul viselor astăzi poate deveni o chestiune de rutină mâine. AI învață ceva nou în fiecare zi. În fiecare săptămână, sunt introduse noi instrumente dedicate activităților SEO.  Nu trebuie să le încercați pe toate.

Consultați sugestiile mele și alegeți-le pe cele care vi se par cele mai bune pentru afacerea dvs. 

 

Analizor SEO în creatorul WebWave 

Simpla creare a unei pagini de către inteligența artificială este deja o descoperire remarcabilă. Dar WebWave este mai mult decât un simplu creator de pagini AI. 

În creatorul WebWave a fost adăugat SEO Analyzer, care vă va scana pagina și o va verifica. Acesta va sugera apoi îmbunătățiri, cum ar fi modificări ale metadescrierii și titlului, saturarea frazei de cuvinte cheie în titluri și conținut sau dimensiunea imaginii și ajustarea vizualizărilor pentru dispozitivele mobile. În acest fel, veți fi găsit mai ușor de algoritmii Google, iar utilizatorii înșiși vor avea, de asemenea, o experiență mai bună. 

La ce să fiți atenți: 

Trebuie să faceți analiza SEO pentru fiecare subpagină în parte și să o optimizați ușor diferit. 

 

Preț: disponibil chiar și în planul gratuit WebWave

Părerea mea: SEO Analyzer este un instrument destul de bun pentru a face primii pași în SEO. Se bazează pe ceea ce știm deja despre algoritmii motoarelor de căutare și se folosește foarte bine de aceste cunoștințe. Urmând sfaturile sale, cu siguranță vă va fi mai ușor să obțineți primele poziții în rezultatele căutărilor.

 

SurferSEO 

Surfer SEO este un instrument care utilizează capacitățile AI pentru a optimiza conținutul.

Programul include:

  • un editor de conținut - ușor de utilizat și intuitiv. Ajută la includerea subiectelor și frazelor ușor de trecut cu vederea;
  • funcția de cercetare a cuvintelor cheie - într-un singur loc împreună cu scrierea conținutului;
  • generator de schițe AI;
  • AI writer - puteți genera articole de înaltă calitate, optimizate imediat pentru SEO;
  • audit SEO - veți primi o mulțime de sugestii pentru a vă ajuta să îmbunătățiți și clasamentul pentru conținutul dvs. mai vechi;
  • serviciu clienți - vi se garantează asistență prietenoasă, profesională și în timp util pentru orice problemă.

 

La ce să fiți atenți:

  • Unele sugestii nu sunt relevante și vă vor afecta clasarea în rezultatele căutării;
  • AI Writer este prea scump pentru a fi o opțiune viabilă pentru o afacere medie;
  • Preț destul de ridicat, chiar și în planul de bază;
  • Nu există perioadă de încercare gratuită (deși acest lucru se schimbă periodic).

 

Preț: Surfer SEO oferă patru planuri de bază (variind de la 89 $/lună la 219 $/lună). 

Părerea mea: Surfer SEO este unul dintre cele mai bune instrumente disponibile pe piață. Este util pentru crearea de conținut care va muta site-ul dvs. în TOP 3 al rezultatelor căutării. Cu toate acestea, din cauza prețului său ridicat, acesta încetează să mai fie cea mai bună opțiune pentru cei cu un buget limitat. 

 

Senuto 

Senuto este un instrument SEO complet care vă poate servi drept ghid online pentru construirea poziției. Verificați capacitățile sale AI în:

urmărirea poziției (urmărește eficiența activităților SEO și generează rapoarte clare),

  • analiza SERP (datorită analizei detaliate a concurenților),
  • planificarea conținutului,
  • redactarea de texte (Content Writer furnizează un set de cuvinte-cheie și poate crea conținut pentru dvs,)
  • explorarea cuvintelor cheie.

 

AI automatizează procesele analitice și vă oferă sugestii precise pentru îmbunătățirea SEO. Aceasta poate anticipa schimbările în tendințe și vă poate ajusta strategia în timp real.

La ce să fiți atenți:

  • În aplicația mobilă, multe caracteristici funcționează pe o bază limitată.
  • Nu există un plan gratuit.

 

Preț: de la 29 USD pe lună în planul Lite la 299 USD în planul Prime (aveți 4 planuri diferite din care să alegeți). 

Opinia mea: Senuto este un instrument eficient și simplu. Și datorită inteligenței artificiale, îl puteți utiliza pentru a vă poziționa afacerea. Sunt deosebit de mulțumit de raportul calitate/preț. 

 

Ahrefs 

Ahrefs - un alt instrument foarte bun de optimizare a site-urilor web care utilizează algoritmi AI. Utilizați-l pentru:

  • aflați ce caută oamenii pe Google și pe alte motoare de căutare;
  • creați conținut care are o șansă de a obține trafic;
  • verificați oportunitățile de creare de legături;
  • să perfecționați aspectele tehnice ale conținutului site-ului dvs.

 

Ahrefs va sugera cuvintele-cheie potrivite pentru dvs., va indica dificultatea de a obține o poziție înaltă pentru o frază și vă va permite să efectuați un audit tehnic SEO. În plus, va face o analiză completă a domeniului dvs. sau a domeniului competitiv. Vă va furniza date cu privire la tendințele actuale sau intenția de căutare. Și datorită tehnologiei AI, veți primi o schiță de conținut gata făcută pentru site-ul dvs. Este o adevărată combinație de posibilități!

La ce să fiți atenți:

  • nu există versiune de încercare gratuită;
  • funcția de intenție de căutare trebuie să fie perfecționată;
  • nu există asistență telefonică.

 

Preț: de la 129 USD pe lună (în planul Lite).

Părerea mea: Ahrefs vă oferă acces la o cantitate uriașă de informații, dar cere și un preț ridicat corespunzător. Poate funcționa bine pentru dvs. dacă site-ul dvs. de afaceri este destul de extins. Cu toate acestea, dacă sunteți doar la început, aș aștepta în continuare să cumpăr acest instrument. 

 

ChatGPT 

Vă gândiți la: AI. Tastați ChatGPT. Pentru mulți, acesta este primul instrument care le vine în minte atunci când vor să utilizeze inteligența artificială. Dar ce legătură are cu SEO? Se pare că destul de mult.

Veți utiliza ChatGPT pentru:

  • brainstorming (pentru a selecta cuvinte-cheie relevante),
  • crearea de conținut,
  • generarea metadescrierilor și a titlurilor,
  • generarea schema markup.

 

Cu toate acestea, trebuie să fiți conștienți de faptul că instrumentul nu este conceput cu SEO în minte și nu vă va oferi prea multe date. Adică: puteți căuta idei de subiecte, cuvinte cheie și le puteți folosi pentru a crea conținut. Dar, dacă doriți ca eforturile dvs. să fie eficiente, trebuie să vă sprijiniți cu alte instrumente dedicate bazate pe AI. 

La ce să fii atent:

  • conținutul generat de AI este lipsit de originalitate, este repetitiv și adesea supraîncărcat cu cuvinte-cheie,
  • ChatGPT are cunoștințe limitate, așa că trebuie să folosiți și alte instrumente atunci când vă planificați strategia. 

 

Preț: modelul GPT 3.5 este disponibil gratuit, în timp ce versiunea mai nouă începe de la 20 USD pe lună.

Opinia mea: deși nu puteți avea încredere 100% în îndrumările ChatGPT, nimic nu vă împiedică să îl utilizați. Cereți să vă organizeze cuvintele-cheie în grupuri și să construiască o strategie de conținut (de exemplu, cereți o listă de subiecte legate de dietă/fotografie/moda etc.). Cereți să vă faceți textul mai distractiv sau mai profesionist. Distrează-te și învață cum să îți optimizezi conținutul pentru SEO!

Alegeți unul dintre șabloanele gratuite și creați rapid site-ul dvs. web

Începeți acum

Jasper 

Jasper este un instrument AI care poate crea un plan cuprinzător pentru afacerea dvs. Este deosebit de util pentru:

  • scrierea sau îmbunătățirea textelor de marketing,
  • dezvoltarea strategiilor de conținut,
  • descrieri de produse și texte mai lungi,
  • rezumarea întâlnirilor și a webinariilor,
  • crearea de postări pe rețelele sociale,
  • generarea de titluri captivante.

 

La ce să fiți atenți:

  • Jasper este relativ costisitor,
  • trebuie să aveți deja informații generale despre un subiect pentru a obține rezultate mai precise.

 

Preț: de la 49 USD pe lună. 

Părerea mea: Jasper este un exemplu excelent de utilizare a unui instrument AI pentru SEO. Puteți crea conținut de marketing consistent cu el și puteți utiliza șabloane și campanii ușor de utilizat. Textele pe care le creează sunt peste medie. Amintiți-vă, totuși, că acestea necesită întotdeauna supravegherea dvs. și verificări amănunțite înainte de a publica ceva. 

 

NeuronWriter 

NeuronWriter este un alt instrument de redactare și optimizare a conținutului bazat pe inteligență artificială. Acesta este destinat în principal conținutului web (postări pe blog și pagini de destinație). Să discutăm pe scurt avantajele și dezavantajele sale.

NeuronWriter va face o treabă excelentă cu:

  • crearea unei schițe,
  • scrierea unui text (AI writer),
  • parafrazarea sau extinderea textelor,
  • optimizarea conținutului pentru SEO,
  • sugerarea de legături interne,
  • verificarea plagiatului,
  • planificare și idei pentru conținut nou,
  • analiza Google SERP și cercetarea concurenților. 

 

La ce să fiți atenți:

  • șabloanele AI sunt destul de limitate - aveți opțiunea de a genera articole, e-mailuri și descrieri.
  • încărcarea unor caracteristici trage greu de timp. 

 

Preț: între 19 € și 97 € pe lună.

Părerea mea: Ca copywriter, folosesc NeuronWriter zilnic. Așa că puteți judeca calitatea textelor mele la acest punct :). Simplul fapt că articolele pe care le scriu sunt ridicate în rezultatele căutării este o recomandare suficientă. Deci, recomand acest instrument nu numai specialiștilor SEO, ci tuturor celor care doresc să scrie conținut bun care să placă algoritmului Google. În acest sens, AI ajută pe oricine care vrea doar să îl folosească!

 

OutRanking 

OutRanking se mândrește cu faptul că nu este același instrument ca alte programe AI pentru crearea și optimizarea conținutului. Acesta vede oportunități pentru câștiguri rapide în îmbunătățirea conținutului pe care îl aveți deja pe site-ul dvs.

Utilizați Outranking pentru:

  • optimizarea conținutului pentru SEO,
  • crearea de contururi,
  • analiza SERP,
  • căutați întrebări frecvente și generați răspunsuri la acestea.

 

La ce să fiți atenți:

  • pentru a da sens cantității mari de date, trebuie să vă perfecționați un pic și să învățați pur și simplu instrumentul.
  • nu există perioadă de încercare gratuită.
  • aveți nevoie de un instrument suplimentar de cercetare a cuvintelor cheie (cel oferit de OutRanking poate să nu fie suficient).

 

Preț: de la 49 USD pe lună. 

Părerea mea: OutRanking este un instrument foarte bun de grupare a conținutului și un asistent AI util. Optând pentru cel mai ieftin plan, veți obține un instrument destul de bun pentru o afacere mică și optimizarea a aproximativ 2 texte mai lungi pe săptămână. Este acest lucru suficient pentru dvs.? Trebuie să vă răspundeți singur la această întrebare :)

 

Scalenut 

Scalenut se prezintă ca o platformă completă de SEO și content marketing bazată pe inteligență artificială. Poate face ceea ce promite?

Haideți să aflăm! Instrumentul oferă:

  • planificator de cuvinte cheie;
  • analiza lacunelor concurenților în materie de subiecte;
  • AI writer;
  • optimizarea conținutului;
  • analiza traficului (în colaborare cu Google Search Console)
  • Marketing Copywriter (sau: AI helper) - va ajuta la crearea de conținut uimitor pentru site-ul dvs. web, blog, social media și descrieri de produse pentru magazinul dvs. online.

 

La ce trebuie să fiți atenți:

  • gruparea subiectelor în clustere nu funcționează încă la nivelul potrivit.
  • scriitorul AI poate încerca să imite tonul dvs. distinctiv de vorbire, dar și acest lucru trebuie să fie perfecționat.
  • scalenut nu ia întotdeauna în considerare indicațiile dvs. text.

 

Preț: de la 39 USD pe lună.

Părerea mea: Scalnut are câteva opțiuni interesante și ambiții cu adevărat mari. Cu toate acestea, conținutul pe care îl generează seamănă cu ceea ce ar scrie ChatGPT (mult mai ieftin). Poate fi util pentru afacerea ta, dar nu este suficient pentru a prelua toate sarcinile SEO. 

 

Cum utilizați SEO bazat pe AI? Rezumat 

Nu există SEO modern fără AI. Exploatați potențialul acesteia și veți îmbunătăți semnificativ vizibilitatea site-ului dvs. și veți atrage mai mult trafic organic. 

Amintiți-vă în același timp că AI rămâne un instrument și nu va înlocui creativitatea și experiența umană. Dar poate face lucrurile mult mai ușoare pentru dumneavoastră. Doar asigurați-vă că alegeți instrumentul care se potrivește cel mai bine nevoilor și bugetului dumneavoastră!

Articole Populare. 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: