Unicitatea ofertei este extrem de importantă pentru a trezi un interes mai mare în rândul destinatarilor care pot fi potențialii noștri clienți. Primul și elementul cheie este, desigur, produsul (/serviciul) însuși. Pentru a-l șlefui și a crea un mesaj adecvat pentru el, merită să dezvolți un USP. Ce înseamnă? La ce poate fi folosit mai exact? Cum o fac alții și cum faci tu să o construiești? Să verificăm!
USP înseamnă Unique Selling Proposition sau Unique Selling Point. Este principala caracteristică, element, beneficiu care face ca produsul sau serviciul să fie unic, diferit de restul oferit de concurență. Într-o măsură mai mare sau mai mică, tocmai acest motiv (cuprins în USP) îl motivează pe destinatarul/clientul potențial să profite de aceasta și nu de altă ofertă.
Utilizarea USP poate avea o dimensiune pur formală (tehnică), dar și una în mare măsură practică.
Primul lucru de menționat este dezvoltarea gradului de conștientizare a brandului. A ști ce avem de oferit și ce și de ce ne diferențiază de concurență ne permite să ne țintim mai bine activitățile.
Este adevărat că USP nu este un slogan publicitar obișnuit, dar mesajul său se reflectă clar în el. Ipotezele și diferențierile stabilite pentru "Propunerea noastră unică de vânzare" sunt utilizate pentru a crea mesaje publicitare în diferite forme - online, televiziune, presă și tipărit.
USP este adesea menționat și pe site-ul brandului și în conținutul acestuia (de exemplu, blog).
Cheia pentru creșterea vânzărilor unui produs (sau serviciu), în special atunci când se utilizează o formă scurtă de comunicare, este de a sublinia USP. Dacă nu facem acest lucru, creștem probabilitatea ca potențialii consumatori să nu fie dispuși să cumpere.
Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
USP nu este întotdeauna disponibil pentru vizualizare de către destinatari. Uneori este stabilit și notat în materialele companiei, iar mesajul către clienți/utilizatori este formulat într-un mod diferit - dar astfel încât să se încadreze în aranjamente.
Totuși, asta nu înseamnă că nu vom găsi exemple USP aparținând unor branduri celebre.
Cunoașterea USP-ului companiilor populare ne poate ajuta să conturăm modul general de formulare a unui astfel de mesaj și să selectăm diferențiatorul potrivit.
Iată câteva dintre ele:
Știm deja ce este USP-ul în sine și cum poate arăta. Acum este timpul să aflăm câteva sfaturi importante care ne vor permite să parcurgem întregul proces de determinare a unei oferte unice și posibila clarificare a acesteia.
Cu siguranță merită să fii conștient de la bun început că USP nu trebuie să includă totul. Numele în sine o sugerează. Ne concentrăm pe ceva care ne diferențiază. Desigur, baza în sine (restul componentelor ofertei - produs sau serviciu) este la fel de importantă. Totuși, după cum puteți ghici, îl putem găsi și printre concurenții noștri și dorim să subliniem ceva pe care ei nu au și să ajungem la destinatari cu acest mesaj.
Beneficiile pe care le putem oferi
Emoțiile, adică atitudinea umană, relația și mesajul
Diferența cheie dintre oferta noastră și cea a concurenților noștri,
Conștientizarea și luarea în considerare a punctelor forte (avantajele) competiției.
Ce avem de oferit pe care concurența noastră nu nu poate?
Ce își doresc și de ce au nevoie clienții noștri? - îl putem împărți în două categorii, adică acele probleme despre care ei știu imediat și cele de care nu sunt conștienți încă.
O propunere de vânzare unică nu poate fi prea generală. Acest lucru este destul de de înțeles - la urma urmei, se presupune că este unic. Fără să precizăm „unicitatea” noastră și să o subliniem în USP, s-ar putea să nu ne convingem destinatarul și vom ajunge cu un slogan publicitar standard folosit de mulți.
USP poate fi o declarație scurtă, dar cu siguranță nu durează 5 minute pentru a o stabili. Nu va fi întotdeauna un proces foarte lung, dar cu siguranță trebuie să parcurgeți anumiți pași care vă vor ajuta să îl faceți cât mai precis posibil.
1. Piață definită - cercetare
2. Verificarea ce caută utilizatorii care aparțin grupului nostru țintă
3. Analiza concurenței în industrie
4. Determinarea a ceea ce face un anumit produs (/serviciu) unic
5. Realizarea schițelor preliminare
6. Alegerea formulei USP potrivite - scurtă, dar clară (cu un diferențiator stabilit)
7. Testare USP - verificarea dacă funcționează conform așteptărilor
USP poate părea inițial ca un slogan publicitar obișnuit, dar de fapt este un concept de brand concentrat și o formă de garanție pentru utilizator. Formularea adecvată a USP vă va permite să vă consolidați ipotezele și să evidențiați cele mai importante caracteristici distinctive (ceea ce face oferta noastră unică). Acest lucru, la rândul său, ne va permite să creăm cele mai bune mesaje și să continuăm să lucrăm la îmbunătățirea ofertei. În cele din urmă, consecința unor astfel de acțiuni va fi cel mai probabil un interes sporit pentru produsul (serviciile) noastre și profituri mai mari.
Te întrebi cum să creezi un site web gratuit? Ți-e teamă că va fi prea greu? WebWave website builder este soluția perfectă pentru tine! Datorită șabloanelor de site-uri web, poți crea rapid un site web, adăuga conținut și să-l adaptezi mai rapid nevoilor tale.
Autor: Dragos Suciu
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: