Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Care sunt pașii pentru a începe o afacere online?

08 februarie 2022
Responsive Design Optimizarea site-ului web la toate dispozitivele

 

Probabil te-ai întrebat vreodată cum să începi o afacere online dacă ai dat click pe acest blog. Această întrebare e foarte comună în mediul digital, deoarece multe afaceri de succes au pornit din mediul digital spre succes! 

Nicio afacere online nu poate începe fără un site web pus la punct. Hai pe WebWave și creează-ți primul site web, simplu și rapid, fără probleme! Ai nevoie de un șablon? Te ajutăm noi, stai fără griji!

În articolul de azi vom discuta despre pașii pe care trebuie să-i parcurgă cineva pentru a începe o afacere online! Ce trebuie să știi, care sunt pașii necesari, ce ai de făcut tu și cum poți fi cât mai prezent digital, pentru a te diferenția de competiția ta! 

Ceea ce trebuie să știi din start este că noi nu presupunem că afacerea ta va face milioane de dolari după câteva luni, cu un capital inițial de 200 de lei. Nu propunem nicidecum să-ți dai demisia de la job-ul actual sau să sacrifici tot. Partea bună la o afacere online este că aceasta nu necesită atenția ta 24/7, cel puțin la început. Astfel, poți începe o afacere digitală ca un part-time job și apoi, când faci mai mulți bani decât la propriul job, poți să-ți dai demisia și să te dedici full-time afacerii tale online! 

Conținutul articolului:

(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)

  1. Identifică poziția ta pe piață (USP-ul tău)

  2. Creează o prezență online - website, blog, videoblog, Tik-Tok, Social Media

  3. Lucrează la performanța site-ului tău web

  4. Creează o comunitate și câștigă încrederea clienților tăi

  5. Devino un specialist în domeniul ales în ochii clienților tăi

  6. Monetizează-ți afacerea

  7. Concluzie

 

Identifică poziția ta pe piață (USP-ul tău)

Primul pas pe care trebuie să-l faci este, normal, să ai o idee de afacere, dar asta era evident pentru oricine a dat click pentru acest blog. Totuși, această idee trebuie comparată cu ceea ce există deja în piață. Pe aproape orice piață ai intra, aceasta este deja supra-saturată - e foarte greu să aduci inovație într-un domeniu. Asta nu înseamnă că nu poți inova, dar trebuie să te chinui puțin mai mult.

Odată cu apariția conceptului de USP (Unique Selling Proposition), piața nu a mai avut nevoie, totuși, de atâta inovație. USP-ul tău poate veni nu doar din ceva nou, ci și din comunicarea într-un mod diferit. Gândește-te la Mercedes - poziționarea lor este clară în piață - prin comunicare și prin ceea ce oferă, ei știu că doar un anumit tip de audiență ar putea să-și cumpere mașini de la ei. Astfel, comunică strict doar pentru acea parte a audienței și nimic mai mult!

Așa trebuie să faci și tu - găsește-ți nișa perfectă pentru tine, comunică doar pentru ei, folosește-te de USP-ul tău și vei începe cu dreptul!

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Creează o prezență online - website, blog, videoblog, Tik-Tok, Social Media

Acum că știi cum să comunici, trebuie să îți creezi și o prezență online. O afacere online fără o prezență digitală nu este o afacere în 2021. Este greu, dacă vrei să evoluezi și să reușești, să ajungi în fața oamenilor fără o strategie de marketing foarte bine pusă la punct. 

Primul punct al strategiei tale de marketing trebuie să fie site-ul tău web. Fără un site web, te lași pradă doar algoritmilor din social media, care se schimbă constant. Astfel, degeaba îți creezi o comunitate doar pe social media, dacă algoritmul se schimbă iar urmăritorii tăi nu te mai văd.

După ce ai site-ul gata, acum poți să te concentrezi pe tot marketingul tău - Social Media, reclame plătite, conținut pentru blog și video-uri, prin care ești cât mai prezent în digital!

 

Lucrează la performanța site-ului tău web

După ce ai început să pui pe roate campaniile tale de marketing, poți să te concentrezi și pe performanța site-ului tău web. Lucrează cât mai mult la modul în care acesta arată, la cât de repede se încarcă și ține cont de feedback-ul clienților tăi. Astfel, schimbările pe care le faci sunt concrete și afectează într-un mod pozitiv performanța site-ului tău web! 

Viitori tăi clienți vor aprecia atenția la detalii și un site web care merge bine, fără probleme și care arată pe placul lor!

 

Creează o comunitate și câștigă încrederea clienților tăi

Acum trebuie să treci la următorul pas - din oamenii care te urmăresc și care au intrat în contact cu afacerea ta, trebuie să creezi o comunitate. Din această comunitate trebuie să facă parte cei mai loiali clienți ai tăi - persoanele care te-ar recomanda oricărui prieten și care cumpără de la tine constant, chiar și dacă nu le oferi discount-uri sau alte promoții.

În această comunitate poți lansa anumite produse înainte să fie pentru toată lumea, poți oferi discount-uri speciale și poți comunica cu ei, pentru a te asigura că toate schimbările pe care le faci vor fi acceptate de prietenii afacerii tale!

 

Devino un specialist în domeniul ales în ochii clienților tăi

Conținutul de blog și conținutul video te vor ajuta din multe perspective, dar cea mai importantă este valența educativă a acestora. Practic, prin conținut educativ constant, le arăți oamenilor care te urmăresc că ești un specialist în domeniul tău! 

Dacă înveți oamenii tot ce știi despre domeniul tău asta nu înseamnă că le oferi secretele tale. Chiar și dacă au secretele unui specialist, asta nu înseamnă că orice om poate să replice orice afacere - deoarece o afacere nu constă doar într-o idee sau câteva secrete, ci în sute de ore de muncă!

Clienții tăi, dacă văd în tine un specialist, te vor urma indiferent de platformă sau de orice se întâmplă în piață. Insuflă-le încredere iar aceștia vor paria tot timpul pe tine!

 

Monetizează-ți afacerea

Până în acest punct, cu siguranță ai făcut bani din afacerea ta. Totuși, pe lângă domeniul principal al activității tale, poți să-ți monetizezi afacerea și prin alte soluții digitale. Noi îți recomandăm să te orientezi spre ceva cât mai organic, ca să nu distrugi experiența utilizatorilor tăi. Reclamele de pe lateralul site-ului tău pot să-ți aducă niște bani, dar nicidecum nu vor arăta bine pentru restul clienților.

Astfel, mai bine cauți să te extinzi într-un mod cât mai organic în digital, decât să mergi pe această rută mai ciudată și deloc apreciată de utilizatori. Fii prezent pe alte site-uri web care au nevoie de expertiza ta, scrie despre anumite afaceri și cere-le bani pentru faptul că au apărut pe site-ul tău, iar audiența ta i-a cunoscut, sau alte moduri cât mai organice și plăcute de a face bani.

 

Concluzie

În concluzie, începerea unei afaceri online nu este atât de complicată, mai ales dacă ții cont de pașii pe care ți i-am scris aici. Totuși, trebuie să știi că nu există o rețetă secretă - dacă ar fi existat, toată lumea ar fi profitat de ea. Asigură-te că te dedici afacerii tale online și că te bucuri de toată experiența în sine - cel mai frumos moment în viață este atunci când faci ceva cu mâna ta și cu propriile forțe! Noi te felicităm că ai decis să îți deschizi o afacere online și suntem lângă tine cu sfaturi constant, pe blog!

Hai pe WebWave.ro și creează-ți propriul site web, ca prim pas din prezența digitală a afacerii tale în online! 

Atunci când vorbim despre web design, ca în multe alte domenii, să fii la curent cu ce se întâmplă, este un must. Asa că, nu este nicio surpriză că, atunci când deții un site, trebuie să știi care sunt cele mai noi trenduri în web design. Citește aici mai multe despre 3 dintre cele mai populare trenduri în domeniu, în anul 2018.

Autor: Patrunjel Eduard

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: