Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Analiza concurenței pentru o afacere

14 iunie 2022
Analiza concurenței pentru o afacere

Orice afacere are parte de concurență, iar analiza acelei concurențe este un factor cheie în succesul afacerii tale. O piață atât de vastă, precum cea capitalistă, nu îți va permite să ai succes dacă nu reușești, prin diferite metode, să ajungi peste concurența ta. 

Un factor care poate determina succesul unei afaceri este prezența digitală, iar o prezență digitală corectă se realizează, în primul rând, cu ajutorul unui site web. Află mai multe detalii despre WebWave, prietenul tău cel mai bun pentru crearea unui site web. Apasă click aici.

Dacă nu reușești să îți detronezi concurența, trebuie măcar să ajungi să cunoști locurile unde produsele sau serviciile tale ar avea mai mult succes decât cele deja existente în piață. De asemenea, analiza unei concurențe îți va permite să observi clar carențele pe care piața le are și vei putea dezvolta produse ce te vor ajuta să-ți scalezi afacerea și mai mult.

Astfel, considerăm că analiza concurenței pentru o afacere este imperios necesară, dacă vrei ca afacerea ta să aibă cu adevărat succes. După cum știi deja dacă citești blog-ul WebWave de ceva timp, noi suntem cei mai mari fani a deciziilor luate în urma consultării unor date clare și a unor instrumente care pot ajuta, cu adevărat, o afacere. În această categorie se încadrează, bineînțeles, și analiza concurenței. 

Să vedem care sunt pașii necesari pentru o analiză comprehensivă a concurenței tale!

Conținutul articolului:

(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)

  1. Identifică concurenți

  2. Testează-le produsele

  3. Verifică prețurile produselor

  4. Verifică conținutul de pe site-ul acestora

  5. Verifică canalele de promovare

  6. Verifică suportul / servirea clienților

  7. Sistematizează totul într-o analiză SWOT

 

Identifică concurenții

Primul pas pentru orice analiză a concurenței realizată comprehensiv este, bineînțeles, identificarea concurenței. Dacă citești tot articolul nostru, vei vedea că neidentificarea corectă a concurenței tale va putea duce la anumite erori grave în analiza ta.

Câte tipuri de concurență există? Hai să vedem!

 

Concurența directă

În primul rând, avem concurența directă - afacerile care vând produse sau servicii asemănătoare cu ale tale, unui grup țintă targetat și de tine, în același spațiu geografic ca afacerea ta. 

Concurența directă este, în general, și cea mai acerbă. De ce? Pentru că vă luptați pentru fiecare vânzare și fiecare client - e normal ca eforturile să fie mai mari! 

Numărul afacerilor cu care ești constant în concurență directă nu este unul extrem de mare iar, în unele cazuri (IT & Tech cu preponderență), există piețe unde anumite produse sau servicii nici măcar nu au concurență.

 

Concurența indirectă

Spre deosebire de concurența directă, cea indirectă este una mult mai vastă. În cadrul concurenței indirecte intră business-urile care vând produse sau servicii ce rezolvă problema publicului tău țintă, dar nu sunt nicidecum produsele pe care le vinzi tu. 

În centrul discuției despre concurența indirectă stă nevoia consumatorului. Să spunem că cineva vrea să-și cumpere fast-food, iar tu ai un restaurant specializat pe gătirea burgerilor. Concurența ta directă este, bineînțeles, McDonalds sau alte restaurante care se specializează pe burgeri. Concurența indirectă, în schimb, face referire la orice fast–food din zona în care și tu vinzi. 

 

Concurența SEO

Pentru afacerile care vor să aibă o prezență în mediul digital (adică toate), mai există un tip de concurență: concurența SEO. Dacă creezi conținut și ai deja un plan în spate, cu siguranță știi care sunt cuvintele cheie pe care te bazezi cel mai tare. Ei bine, concurenții tăi SEO pot să nu facă parte nici din concurența directă, nici din cea indirectă, dar tot să-ți fie concurenți.

Aceștia vor crea conținut ca să ajungă cât mai sus în căutările Google pentru cuvintele cheie pe care tu deja le ai în vedere, indiferent dacă au de a face cu produsul tău sau nu. 

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

 

Testează-le produsele

După ce ți-ai identificat concurența, trebuie să faci puțină ”muncă de teren” - mai exact, să testezi produsele și serviciile pe care aceștia le oferă. În acest mod, vei putea să știi care e nivelul de calitate în piață și dacă tu reușești să-l atingi.

De asemenea, aceste teste te vor ajuta să determini și prețul, însă pentru a stabili un preț corect, mai e un pas de făcut.

 

Verifică prețurile produselor

Probabil tu știi deja cât ar trebui să coste produsul tău, nu? Ei bine, răspunsul ar trebui să fie nu, până când analiza concurenței nu e gata. Verificarea prețurilor de la competitori este un factor important dacă vrei ca produsele tale să aibă un preț decent pentru piață.

Asta nu înseamnă că după verificarea prețurilor ajungi să vinzi fără să faci profit. Nicidecum! Profitul e cheia pentru orice afacere, dar vrem doar să ne asigurăm că verificând calitatea produselor și prețurile acestora, știi să setezi un plafon corect.

 


 

În centrul discuției despre concurența indirectă stă nevoia consumatorului

 


 

Verifică conținutul de pe site-ul acestora

Prezența digitală este una extrem de importantă, mai ales în secolul digitalizării. Astfel, concurența ta are probabil un website unde își scrie conținutul și direcționează utilizatorii să-l citească, pentru a-i convinge să cumpere produsele sau serviciile.

Verifică și acest aspect atunci când faci analiza concurenței, pentru a obține idei de la concurență și a fii pregătit să contraataci orice tactici de marketing au în plan.

 

Verifică canalele de promovare

Bineînțeles, dacă vorbim de era digitalizării, trebuie să vorbim și de canalele de promovare principale. Toate afacerile au în ziua de azi o pagină de Facebook, dar asta nu înseamnă că acela e singurul canal de promovare. 

Verifică dacă aceștia sunt prezenți pe Instagram, TikTok sau alte canale de promovare. Vezi dacă colaborează cu influenceri sau analizează conținutul și vezi dacă e făcut de o agenție sau de ei - te asigurăm că o să-ți dai seama.

 

Verifică suportul / servirea clienților

Dacă ai achiziționat deja ceva de la concurență, probabil ai observat și modul în care aceștia își servesc clienții. Ai putea, cu această ocazie, să completezi și formularul de contact cu privirea la o problemă întâmpinată în legătură cu comanda ta. În acest mod, vezi și cum funcționează echipa lor de suport și dacă se compară cu suportul oferit de tine clienților.

 

Sistematizează totul într-o analiză SWOT

După ce ai aflat toate datele acestea, rămâne doar să realizezi o analiză SWOT în care incluzi tot ce ai obținut. Punctele tale tari, punctele tale slabe, care sunt oportunitățile care apar din analiza concurenței și cum te pot amenința concurenții tăi.

 

Analiza SWOT va fi instrumentul pe baza căruia vei putea realiza diferite produse sau servicii, în funcție de concurența ta și nevoile clienților tăi! 

Dacă în analiza SWOT realizezi că ai nevoie de un website, WebWave este aici! Dă click pe link și fă cunoștință cu viitorul tău web builder!

Autor: Patrunjel Eduard

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: