Odată ce ai propriul website, pentru tine sau pentru afacerea ta, următorul pas este optimizarea SEO.
Un website este atât pentru consumatori, cât și pentru motoarele de căutare. Dacă motoarele de căutare nu ar ști ce se află pe site-ul tău, nu ar putea să-l recomande atunci când cineva caută anumite cuvinte-cheie. În același timp, utilizatorii au nevoie de informația de pe site-ul tău, pentru a întreprinde acțiuni: cumpărare, vizualizare etc.
Totuși, primul pas este ca site-ul tău web să fie gata. Pentru asta, poți folosi WebWave, un serviciu ce te ajută să-ți creezi propriile site-uri gratuit, fără să fie nevoie de cunoștințe de programare.
În acest articol vom vorbi despre ce este optimizarea SEO, cum anume se poate face și de ce nu poate fi automatizată pe deplin.
Conținutul articolului:
(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)
SEO este un acronim din engleză, ce înseamnă Search Engine Optimization. Se referă la un set de practici care au ca scop final îmbunătățirea poziției pe care o pagină web o are în căutările organice.
Să zicem că ai un serviciu de hrană pentru animale. Dacă site-ul tău urmează regulile SEO despre care o să discutăm imediat, în momentul în care cineva scrie într-un motor de căutare “hrană pentru animale”, site-ul tău ar trebui să fie printre primele rezultate. Dacă nu, acesta va apărea printre ultimele pagini ale Google.
Căutările organice sunt foarte importante. De fiecare dată când oamenii au o nevoie sau o nedumerire, fie că e vorba de un produs sau de un serviciu, primul impuls este să caute pe internet. În funcție de cât de mult iubește Google site-urile respective, acelea vor fi clasate ca primele în căutări, pentru că algoritmul a decis că sunt cele mai potrivite pentru nevoia utilizatorului.
Dacă și tu vrei ca site-ul tău să apară printre primele în lista de rezultate organice, trebuie să-l optimizezi din punct de vedere al SEO.
Ce înseamnă optimizarea SEO?
SEO urmărește câteva elemente:
cuvintele cheie;
conținutul;
link-urile;
structura site-ului și a paginilor.
Toate acestea trebuie să urmărească același scop, să fie făcute calitativ și să să ducă, în final, la trasnformarea click-urilor în conversii.
Pentru motoarele de căutare este foarte important ca site-ul tău să aibă o anumită autoritate. Astea înseamnă că:
nu ai conținut duplicat;
link-urile sunt funcționale și nu arată dubios;
folosești cuvintele cheie în titluri și subtitluri;
alte site-uri duc către site-ul tău;
folosirea cuvintelor-cheie în URL-uri.
Optimizarea SEO este foarte importantă pentru că poate aduce, în cele din urmă, conversii. Există anumite aplicații ce pot fi utilizate ca să te ajute, dar ea nu poate fi făcută 100% automat. Tu ești cel care trebuie să scrie conținutul, să editeze URL-urile, să caute cuvintele cheie etc. Tu, echipa sau experții pe care îi angajezi. Nu există o rețetă magică a optimizării SEO. Aceasta ia destul de mult timp și este bine să fie făcută calitativ încă de prima dată, pentru ca mai apoi să apară rezultatele.
Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
Optimizarea tehnică se referă la lucrurile pe care tu nu le vezi în interfața site-ului. Adică la tot ce e în spate și face ca site-ul tău să funcționeze.
Nu, utilizatorii nu văd ce e în spatele site-ului. Dar, după cum am menționat la început, site-urile sunt și pentru motoarele de căutare, iar Google poate să vadă în spatele site-ului, pentru că el citește cod, nu cuvinte.
Așadar, aspectele tehnice țin de:
cât de repede se încarcă site-ul tău;
cât de ușor este de utilizat site-ul tău;
cât e de ordonat și de ușor de înțeles pentru motoarele de căutare;
cât de calitative sunt link-urile;
cât este de sigur - aici facem referire la conexiunea securizată de tip HTTPS;
Toate aceste elemente contează în momentul în care Google citește site-ul tău. Acesta nu ar vrea niciodată să recomande un site care se încarcă greu și care nu este văzut ca fiind sigur. Există teste online prin care poți măsura viteza site-ului tău și cât de ușor este de înțeles acesta pentru Google. Poate că acesta este un început bun, ca să vezi care sunt nevoile tale SEO tehnice.
WebWave face aceste lucruri pentru tine. În momentul în care îți creezi site-ul cu noi, aceste griji sunt luate de pe umerii tăi, pentru că avem grijă ca tot ce e în spatele site-ului să fie pe placul motoarelor de căutare.
Cuvintele cheie sunt acele cuvinte care descriu cel mai bine afacerea ta și după care clienții te pot găsi cel mai ușor. Dacă ai o agenție de marketing, câteva cuvinte cheie pot fi: marketing, servicii de marketing, agenție de marketing din România, marketing digital, etc.
Toate aceste cuvinte trebuie să apară cât mai mult pe site-ul tău: în bloguri, în titluri, pe conținutul paginilor, în URL-uri. Astfel, îi vei spune lui Google ce servicii oferi.
Alegerea acestor cuvinte cheie este nu doar o decizie de marketing, ci și una de afaceri. Uneori, afacerile pot fi foarte nișate și trebuie să decidă dacă vor să meargă pe cuvinte-cheie nișate (cu riscul de a nu fi căutate la fel de des) sau pe cuvinte cheie mai generale, dar pentru care competiția este mai mare.
Această alegere nu poate fi automatizată. Cel mult, cu ajutorul aplicațiilor ca Google Search Console (un serviciu gratuit de la Google), poți afla care e traficul pe acele cuvinte cheie și ce alte cuvinte cheie asemănătoare mai există. Totuși, decizia, în cele din urmă, rămâne la tine, nu la o aplicație.
Nu există o rețetă magică a optimizării SEO
Site-ul tău este o formă prin care comunici cu audiența ta. Grija pe care o acorzi conținutului de pe acesta este și grija pe care o oferi audienței.
Scrierea conținutului de pe un site nu poate fi automatizată. Chiar Google declară faptul că orice tip de conținut generat în mod automat este o practică abuzivă.
Cel mai bine este să ai o persoană care să se ocupe de conținutul site-ului tău. O persoanăc are se poate adapta la trend-uri, care știe să scrie și pe placul Google dar, cel mai important, care să ofere informații clare și valorase către utilizatorii tăi, fie că e vorba de conținutul scris al paginilor sau de pagina ta de blog.
Backlink-urile sunt acele link-uri pe care:
le creezi tu pe site-ul tău: un blog trimite cu un link către alt blog sau către pagina de servicii;
le creează alții, pe site-urile lor: pe un alt site, apare un link care duce către site-ul tău.
În ambele cazuri, dar în special în al doilea, aceste site-uri trebuie alese manual, cu grijă. Dacă site-ul care face trimitere la tine este unul slab din punct de vedere al optimizării SEO, acel link îți va face mai mult rău decât bine.
Iar dacă tu dai prea multe link-uri interne și abuzezi de acest lucru, Google va vedea asta ca pe o practică abuzivă.
Din nou, calitatea primează în fața cantității. Mai bine să ai doar 2 link-uri, dar să fie calitative, decât 10 care să nu fie văzute bine de Google.
Optimizarea SEO nu se face odată pentru totdeauna. Este un proces continuu ce se face pe toată durata de viață a unui site.
Așadar, lucrurile nu se întâmplă peste noapte. Tot timpul vei concura cu alte site-uri, tot timpul va trebui să îmbunătățești conținutul și să ai grijă la cuvintele cheie.
Nimeni nu știe optimizare SEO din prima, la nivel profesionist. Începe cu alegerea cuvintelor cheie, mai apoi revizuiește conținutul și tot așa.
Ca să te ajutăm, avem pregătit pentru tine un ghid care să te ajute să- faci optimizarea SEO pentru propriul site, pas cu pas. Îl găsești aici.
Autor: Patrunjel Eduard
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: