Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Cum faci bani cu un shop online și de ce ai nevoie?

04 aprilie 2022

Data actualizării:

Numele și prenumele autorului:

Cum faci bani cu un shop online?

Trecerea de la statutul de angajat la cel de antreprenor nu se face întotdeauna cu succes. Ai nevoie de o idee de afacere însoțită de un plan bun, de capitalul necesar, motivație, dar și de asumarea unor riscuri. Nu toate ideile sunt câștigătoare, așa că trebuie să alegi bine cu ce pornești la început de antreprenoriat.

O idee de business sigură, din punct de vedere al riscurilor și al câștigurilor și totodată relativ ieftină, din perspectiva investiției inițiale, este comerțul online. Indiferent că alegi dropshipping sau clasicul magazin online, dacă targetezi o audiență din România sau una internațională, cu o strategie de promovare bună și un set-up operațional corespunzător, reușita este aproape garantată.

 

Care sunt cele mai bune nișe pentru a face bani rapid cu un magazin online?

Conform vânzărilor înregistrate în ultimii ani, cele mai profitabile magazine online sunt cele care vând:

  • Haine

  • Electrocasnice

  • Produse IT 

  • sau jucării. 

Totodată, produsele handmade au început să devină tot mai atractive, datorită unicității lor. Alte idei ar fi:

  • Cărți

  • Accesorii

  • Produse artizanale, etc.

Totuși, competiția în ecommerce este pe măsură, așa că este important cum îmbraci ideea, cum arată site-ul de vânzare, dar mai ales cum este experiența utilizatorului.

 

Care sunt avantajele unui magazin online?

Printre cele mai mari avantaje ale acestui tip de business se numără următoarele:

  • nu ai cheltuieli cu chiria, și în anumite cazuri (dropshipping) nici cu spațiile de depozitare

  • este deschis non stop, deci poți vinde 24 din 24

  • este o afacere mai simplă și mai comodă decât una fizică

  • poți vinde atât local, cât și național sau chiar internațional

  • este ușor de administrat - vezi mai jos de ce ai nevoie pentru o bună optimizare și pentru o încasare a veniturilor din vânzări fără griji

 

De ce ai nevoie pentru set-up și cum încasezi banii din vânzările magazinului online?

Pentru a putea încasa banii din vânzările magazinului online ai nevoie în primul rând să intri în legalitate. De ce ai nevoie concret:

 

Forma legală

Un magazin online presupune o activitate comercială în desfășurare. Așadar, trebuie să respecți normele legale și să te organizezi juridic sub una dintre formele legale: PFA sau SRL. Nu poți comercializa ca persoană fizică. Îți trebuie o firmă iar recomandarea ar fi să înființezi un SRL. 

Iată de ce:

  • nu trebuie să deții un act care să ateste că ai pregătire în domeniul ales

  • din punct de vedere fiscal, taxele sunt minime: impozit pe microîntreprindere cu o cotă de 1% sau 3% aplicată la venituri (în funcție de numărul de angajați), la care se adaugă taxele salariale și impozitul pe dividende de 5%

  • nu ai o limită în alegerea codurilor CAEN 

  • oferă mai multă libertate

  • te poți asocia cu mai multe persoane (ceea ce poate fi avantajos pentru finanțarea magazinului și creșterea rapidă a vânzărilor)

  • este cea mai flexibilă formă de organizare fiind ideală pentru business-uri în dezvoltare datorită încrederii pe care o conferă partenerilor de afaceri.

Pentru asta, îți recomandăm platforma StartCo pentru că îți poți înființa firma online, de acasă sau de oriunde ai fi, rapid și cu minim de efort. 

 

Alte obligații legale:

  • Vrei să faci un shop online în sistem dropshipping? Dacă achiziționezi produse din afara UE pentru a le comercializa ulterior prin intermediul magazinului tău atunci vei avea nevoie de un număr EORI pentru declarații vamale de import și plata taxelor vamale. 

  • Conform legislației în vigoare, ai obligația de a publica pe magazinul online datele de înregistrare ale firmei la Registrul Comerțului. 

  • Dacă activitatea principală (codul CAEN principal) a firmei este comerțul online, atunci codul CAEN 4791 – Comerțul cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet trebuie prevăzut în actul constitutiv al firmei la obiectul principal de activitate și trebuie, de asemenea, autorizat pentru desfășurare la sediu, la un punct de lucru sau la terți. Totodată, dacă ai deja o firmă înregistrată la Registrul Comerţului și nu ai codul 4791 în actul constitutiv, asigură-te că îl adaugi și îl autorizezi pentru desfășurare înainte să începi efectiv activitatea. 

  • Codul 4791 nu include vânzarea cu amănuntul a autovehiculelor sau a motocicletelor, a pieselor sau a accesoriilor pentru acestea.

  • Magazinele online nu sunt supuse unor autorizări prealabile de către o instituție anume, dar există câteva excepții strict prevăzute de lege, cum ar fi: farmaciile online, magazinele de bijuterii din metale și pietre prețioase, jocurile de noroc și altele, care sunt reglementate în mod special și au nevoie de emiterea unei autorizații pentru desfășurarea activității. 

 

Program de facturare 

Indiferent că shop-ul tău va fi B2B sau B2C, ai obligația legală de a emite facturi pentru fiecare comandă plasată pe magazinul tău. Ideal ar fi să îți automatizezi acest proces prin intermediul unui program de facturare care să fie integrat cu site-ul și care să îți emită facturi pentru fiecare achiziție.

 

Program de gestiune 

Afacerile online sunt mai eficiente datorită automatizării proceselor. Cum îți poți automatiza cât mai mult activitatea pe shop-ul online? Cu ajutorul unui program de gestiune care să știe să updateze stocul la fiecare vânzare.

De ce este necesară actualizarea automată a stocurilor? Actualizând stocul în timp real poți evita plasarea unei comenzi pentru un produs care nu mai este pe stoc, dar apare disponibil pe site-ul magazinului. Îți vine să crezi sau nu, încă sunt multe magazine online care au softul de gestiune decuplat de shop, astfel încât atunci când plasezi comanda, este posibil să primești un email de la magazin în care ești informat că produsul nu se mai află în stoc. Acesta este un client pentru care ai pierdut banii de promovare, corect?

 

Procesator de plăți pentru plățile online/cont bancar pentru transferurile bancare 

Pentru a te asigura de revenirea clienților pentru alte comenzi, trebuie să le oferi o experiență plăcută. Asta înseamnă să acorzi atenție sporită mai ales modului în care se plasează comanda, și ulterior se face plata. Este foarte important ca utilizatorii să aibă la dispoziție mai multe metode de plată dintre care o pot alege pe cea care li se potrivește. Astfel, vei avea nevoie de:

  • Un contract cu firma de curierat pentru plățile ramburs (deși piața de e-commerce crește, încă mai sunt cumpărători care preferă varianta de plată cash)

  • Un cont bancar pentru transferurile bancare

  • Un procesator de plăți pentru plățile online cu cardul

De ce este util un procesator de plăți?

Prin intermediul unui procesator de plăți utilizatorul poate face plata cu cardul, direct pe site-ul tău, în doar câțiva pași simpli.

Este foarte important să acorzi atenția potrivită aspectelor operaționale, astfel încât investiția în promovare să aibă rezultatele sperate, fără a se împiedica de obstacole pe care le-ai fi putut avea sub control.

 

Articole similare pe care trebuie să le citești:

 

Autor: Madalina Pruteanu

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: