Dacă ne-am lămurit cu site-urile de tip landing page, haideți să discutăm în continuare despre ce este rata de conversie și cum se poate optimiza acest indicator.
Pe site-ul tău ajung (sperăm) mulți vizitatori. Unii dintre aceștia se înscriu la newsletterul pe care îl trimiți săptămânal abonaților. Sau cumpără un produs din magazinul tău virtual.
Sau poate își fac un cont unde să poată urmări tutorialele de excel pe care le înregistrezi.
Ai înțeles, indiferent de activitatea pe care o desfășori pe site-ul pe care l-ai construit și îl crești, sunt vizitatori care întreprind o acțiune pe care le-o propui.
Numărul total al conversiilor este dat de aceste persoane care finalizează pe site o acțiune specifică.
Rata de conversie % se calculează printr-o ecuație simplă: (numărul total de conversii împărțit la numărul total de vizitatori) x 100.
De exemplu, dacă totalul de vizitatori este de 3000, iar cei care finalizează o acțiune sunt 50, ecuația ratei de conversie va fi următoarea:
Rata de conversie % = 50 / 3000 x 100 = 1.66%
Optimizarea ratei de conversie (conversion rate optimization CRO) se traduce prin transformarea unui număr cât mai mare din vizitatori în clienți.
Astfel, procesul de creștere a ratei de conversie presupune eficientizarea performanței unui website pentru a crește probabilitatea ca vizitatorii să finalizeze o acțiune specifică.
Procesul de CRO ține cont de comportamentul consumatorului și analizează factorii ce duc la decizia finală de îndeplinire a unei activități (abonare, creare cont, descărcare catalog, cerere ofertă, etc), ducând astfel la găsirea mixului de marketing potrivit fiecărui site în parte.
Îmbunătățirea indicatorilor cheie de performanță (KPI) ai site-ului tău este o metodă foarte bună pentru optimizarea ratei de conversie.
Câțiva dintre acești indicatori sunt:
Rata de respingere (bounce rate) – procentul de vizitatori care părăsesc site-ul după ce vizitează o singură pagina. Motivele pentru o rată de respingere crescută pot fi multiple: nu găsesc ceea ce caută; găsesc informația de care au nevoie, dar nu sunt atrași să viziteze și alte pagini; site-ul nu are un design atractiv sau se încarcă prea lent. Aceste cauze trebuie analizate, interpetate și în final eliminate, astfel încât vizitatorii site-ului tău să navigheze cât mai mult timp între paginile acestuia.
Timpul mediu petrecut de fiecare vizitator – indicator al interesului asupra serviciilor sau produselor pe care le oferi. Atentie! Un timp mai lung petrecut nu înseamnă întotdeauna un grad mai mare de interes, poate fi vorba despre încărcarea lentă a site-ului sau despre dificultatea de a găsi o anumită informație.
Numărul mediu de pagini vizitate pe sesiune – la fel ca timpul mediu pe site, și acest indicator dacă ai un conținut interesant pentru vizitatorii tăi.
Rata coșurilor abandonate – în cazul în care site-ul tău este unul de comerț electronic, cu siguranță știi că mulți utilizatori adaugă articole în coș după care părăsesc site-ul fără a finaliza achiziția. Acest lucru se poate întâmpla din mai multe motive. Poate este necesară crearea unui cont, iar ei nu vor acest lucru, poate costul de expediere este prea mare, etc.
Sursele de trafic – poate crezi că atâta timp cât ai utilizatori pe site, nu contează și de unde vin aceștia. În realitate însă, monitorizarea surselor de trafic (organic, social media, PPC) te ajută să înțelegi care campanii de marketing fucnționează mai bine.
Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
Cu ajutorul Google Analytics poți analiza acești indicatori, dar și alții, în funcție de tipul de website pe care îl ai.
Trebuie să înțelegi ce modificări poți aduce site-ului tău, astfel încât să îi convingi pe utilizatori să nu părăsească site-ul înainte de realizarea unei conversii.
Poate timpul de încărcare este prea mare, poate site-ul nu este optimizat pentru varianta mobilă, poate nu ai un certificat SSL pentru paginile pe care colectezi date, poate conținutul site-ului sau descrierea produselor/serviciilor nu este atractivă.
Tot ce trebuie să faci este să identifici cauzele și să aduci modificări paginilor din site-ul tău.
În felul acesta, cu un cost relativ mic, folosind același trafic, vei avea mai multe lead-uri ce se pot transforma in conversii.
Cu alte cuvinte, prin optimizare vei putea să valorifici traficul pe care îl ai deja și să crești vânzările, fără să fii nevoit să crești traficul pe site, ceea ce ar însemna un buget mai mare alocat campaniilor de marketing.
Prin optimizare, site-ul tău va deveni mai atractiv și pentru motoarele de căutare.
Dacă un utilizator petrece mai mult timp pe un site, motoarele de căutare interpretează că rezultatul căutării este relevant, așa că îl vor poziționa mai sus la următoarele căutări.
Prin optimizare, site-ul tău va deveni mai atractiv și pentru motoarele de căutare.
Dacă te-ai speriat crezând că toate aceste analize va trebui să le faci manual, află că pe lângă Google Analytics mai există o serie de alte tool-uri online care te pot ajuta să îmbunătățești performanța site-ului tău, implicit să îți crești rata de conversie.
Vestea și mai bună este că multe din aceste tool-uri sunt gratuite și destul de ușor de folosit. Tot ce trebuie să faci este fie să introduce un cod javascript in site-ul tău, fie să introduce URL-ul site-ului tău în aplicație.
Vei obține astfel o analiză a performanței site-ului. Și dacă tot le-am pomenit, iată și câteva astfel de tool-uri: Google Optimize, Hubspot Website Grader, Hotjar.
Vezi cât de repede poți crea un site web, a cărui conversie va putea fi ușor optimalizată
Autoare: Florentina Raicu
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: