Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Cum îți faci site-ul web pentru vânzările de Black Friday?

09 noiembrie 2021
AI in E-commerce: Viitorul cumpărăturilor online

Vine perioada preferată a tuturor magazinelor online! Dacă te-ai gândit să-ți aliniezi site-ul la campania de Black Friday, trebuie să știi câteva detalii cruciale despre această perioadă! Bineînțeles, suntem aici să te ajutăm cu orice, așa că hai să vedem cum trebuie să-ți pregătești site-ul web pentru vânzările online de Black Friday!

Nu ți-ai construit încă magazinul online? Nu e prea târziu, cu ajutorul WebWave poți să-ți transformi site-ul web într-un magazin online funcțional și rapid, perfect pentru o afacere la început de drum! Dă clici aici pentru mai multe detalii!

În România, fenomenul Black Friday este într-o continuă creștere. Din 2019 în 2020, vânzările eMag (deoarece doar de la cel mai mare marketplace avem date an de an) au crescut cu 30%. De asemenea, magazine mari, precum Mobexpert, anunță o creștere de până la 50% în vânzări față de anul trecut. 

Acest caz e de așteptat, mai ales dacă luăm în calcul faptul că ultima perioadă ne-a obligat să ne schimbăm comportamentul de consumatori - de la consumatorul ce-și dorea să pună mâna pe orice produs, încrederea românilor a început, treptat, să crească și să atingă noi nivele în ceea ce privește cumpărăturile online!

Astfel, în articolul de astăzi vrem să vorbim despre ce trebuie să faci ca să fii sigur că vânzările din Black Friday nu te iau prin surprindere și că le oferi utilizatorilor tăi experiența pe care o merită!

Conținutul articolului:

(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)

  1. Verifică viteza de încărcare a site-ului

  2. Verifică ajustarea site-ului la dispozitive mobile

  3. Adaugă elementele de design corespunzătoare

  4. Bannerele site-ului tău web

  5. Ține cont de schimbarea unor culori

  6. Adaugă un contor al timpului rămas până la expirarea ofertelor

  7. Coneactează-ți site-ul la Google Analytics

  8. Planifică o campanie de marketing minuțios, din timp

 

Verifică viteza de încărcare a site-ului

La fiecare secundă trecută peste primele 2 secunde, un site web își pierde aproximativ 7% din trafic. Astfel, dacă site-ul tău web se încarcă în 10 secunde, utilizatorii care ajung, într-un final, pe pagina principală vor fi destul de dezamăgiți că au fost puși să aștepte atât. De ce?

Pentru că acum, toate site-urile web se încarcă foarte rapid. Și al tău ar trebui să meargă la fel de eficient. Cum te asiguri de asta? Verifică viteza site-ului tău cu ajutorul unui tool numit PageSpeed Insights, oferit de Google. Aceștia nu doar că analizează viteza site-ului tău web, ci îți fac și recomandări pentru a se asigura că știi care sunt următorii pași pentru a-ți asigura vânzările online de Black Friday.

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Verifică ajustarea site-ului la dispozitive mobile

Dacă citești des blog-ul WebWave, știi deja că site-ul tău trebuie să fie pregătit pentru încărcarea de pe dispozitive mobile. Mai bine de 50% din traficul online vine de pe dispozitive mobile. Imaginează-ți că mâine pierzi 50% din traficul zilnic de pe site-ul tău web, doar pentru că nu ai făcut niște setări de bază!

Perioada Black Friday este una agitată - utilizatorii vor să prindă anumite oferte cât mai repede. Ce altă metodă de shopping online rapid dacă nu direct din buzunarul tău? Oferă-le clienților oportunitatea să se bucure de reducerile tale și de acasă, și din bus, și de pe stradă, cu un website optimizat pentru dispozitive mobile.

La fiecare secundă trecută peste primele 2 secunde, un site web își pierde aproximativ 7% din trafic

Adaugă elementele de design corespunzătoare

Există unele elemente de design cruciale pentru Black Friday, elemente ce ies în evidență și trebuie să fie prezente cât mai des pe site-ul tău web. La începuturile Black Friday, ne aducem toți aminte de pisica neagră prezentă peste tot!

Dacă ai un strop de creativitate, folosește-o în perioada asta! Găsește o mascotă digitală pentru site-ul tău și folosește-o ca element de design principal. Apoi, folosește alte elemente de design care scot în evidență perioada de reduceri și reducerile în sine, direct pe site-ul tău web!

 

Bannerele site-ului tău web

Pe lângă elemente cheie de design pe care le alegi, ai nevoie și de niște bannere pe care le plasezi în partea de sus a site-ului tău web, cât mai central, pentru a te asigura că vizitatorii tăi știu că organizezi o reducere de Black Friday și că pot beneficia de reduceri de până la X%.

 

Ține cont de schimbarea unor culori

Poate că n-ar strica să schimbi puțin culorile site-ului tău pentru a spori vânzările de Black Friday. Arată-le oamenilor, din schimbarea paletei de culori, că magazinul tău online participă la această promoție de Black Friday. Schimbă culorile drastic - dintr-o culoare deschisă, mergi spre ceva închis, dar asigură-te că ești atent și la psihologia culorilor și la ce transmite fiecare culoare în parte.

 

Adaugă un contor al timpului rămas până la expirarea ofertelor

Un astfel de contor poate crea, pentru utilizatori, ideea că oferta mai durează foarte puțin și ar putea oricând să o piardă. Din această cauză, o parte din utilizatori vor prefera să facă conversia, chiar dacă poate nu au neapărat nevoie de acel obiect - din frica de a nu pierde oferta!

Contor-ul poate să fie plasat în zona de jos a site-ului tău și poate să beneficieze de elementele de design mai speciale, despre care am povestit deja mai sus!

 

Conectează-te site-ul la Google Analytics

Cum poți să știi dacă vânzările tale de Black Friday au meritat? Trebuie să-ți conectezi site-ul la Google Analytics. Cu ajutorul acestui instrument de la Google, poți verifica vizitatorii site-ului tău web, numărul acestora, care este dispozitivul de pe care ți-au vizitat site-ul, cât timp au petrecut, pe ce pagini au intrat, etc. 

Google Analytics este un instrument foarte puternic pentru site-ul tău web, dar trebuie conectat chiar de la crearea acestuia. Din fericire, este foarte ușor și suntem siguri că te vei descurca.

 

Planifică o campanie de marketing minuțios, din timp

Am putea scrie doar despre această parte un articol întreg, însă momentan, trebuie să ne rezumăm la câteva sfaturi aplicabile. Orice campanie de Black Friday trebuie să aibă în spate tactici de marketing bine puse la punct. Altfel, o campanie nu poate să aibă succes - degeaba oferi reduceri, dacă nu vine nimeni la tine pe website.

Realizează un plan de marketing bazat pe obiective clare și vezi cum te folosești de toate instrumentele pe care le ai la îndemână!

Mai jos voi descrie câteva modalități de promovare care și-au demonstrat eficiența.

 

Mailing către utilizatorii abonați la newsletter

Una din tacticile cele mai frecvente care poate aduce vânzări de Black friday este newsletter-ul de marketing. Dacă te-ai străduit să aduni un număr de abonați la mail, ar fi bine să pregătești o campanie pentru aceștia.

Trimite-le un mail, anunțând campania ta, cu o săptămână înainte. Mai trimite 2 mail-uri înainte de campanie, prin care fie promovezi produse ce vor fi reduse, fie le explici clar când vor începe reducerile pe site-ul tău, cât vor dura, cum vei proceda cu livrarea acestora, etc.

Apoi, în ziua magică, trimite un mail când începe campania și încă unul, cu o oră înainte să se termine. Așa, îți menții abonații informați despre ofertele tale!

 

Reclame plătite

Reclamele plătite, sunt, de asemenea, necesare dacă vrei vânzări de Black Friday. Începe să testezi pe diferite platforme cu cel puțin o lună înainte de Black Friday, pentru a te asigura că în ziua de Black Friday, ești pregătit să investești bugete mari în ad set-urile care au performat cel mai bine!

În ceea ce privește platformele, noi îți recomandăm atât clasicele Facebook și Google, cât și cele mai noi: TikTok Ads, Reddit Ads, Pinterest Ads! Diversificarea poate fi cheia. Totuși, dacă observi că una din platforme performează mai bine decât restul, poți să investești acolo o parte mai importantă din bugetul tău.

 

Postări cu reducerile de Black Friday pe social media

Ultima parte importantă din strategia ta de marketing e reprezentată de postările de pe social media. Postările neplătite o să te ajute să prezinți actualilor tăi urmăritori faptul că participi la campania de Black Friday. Asigură-te că, prin această comunicare, îți păstrezi tonul comunicării, însă te folosești de elementele de design deja discutate anterior.

 

Altceva, ce putem să-ți mai spunem? Spor la vânzări online! 

Autor: Patrunjel Eduard

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: