6 minute și 57 secunde
Autor
Dragoș Suciu
Un site web bine conceput este o parte esențială a creșterii conversiilor. La ce aspecte merită să acorzi o atenție deosebită atunci când îl creezi? O strategie UX care construiește o experiență pozitivă a utilizatorului web poate contribui la acest proces. Acest articol te va învăța despre bunele practici UX pregătite cu gândul la designul site-urilor de produse.
UX este un termen care înseamnă proiectarea experienței online a utilizatorilor astfel încât vizita lor pe un site web să fie una dintre cele mai confortabile posibile. Designul User Experience este din ce în ce mai influent în marketingul online, în special în comerțul electronic.
Analizând comportamentul clienților, s-a observat că esențial nu este să ieși cât mai mult în evidență față de alte companii, ci să te adaptezi cât mai mult posibil la nevoile și așteptările potențialilor clienți - acesta este scopul urmărit de UX. Amintește-ți că, indiferent dacă aplici sau nu designul User Experience, un client va cumpăra din magazinul tău cu anumite sentimente și gânduri.
Designul UX combină mai multe aspecte pentru a face clientul să asocieze pozitiv brandul, să decidă să convertească pe site și să revină în magazin după prima achiziție și să îl recomande celor dragi.
Folosește nume descriptive, specifice pentru produsele din oferta ta. Acest lucru îi va ajuta pe clienții tăi să găsească exact ceea ce își doresc pe site-ul tău.
Majoritatea oamenilor sunt vizuali - folosiți fotografii de înaltă rezoluție, realizate profesional, care prezintă produsul din perspective diferite. Clienții ar trebui să poată face zoom pe fotografie pentru a vedea detaliile de execuție ale produsului.
Nu ascunde informațiile despre preț. Afișează în mod vizibil costul produsului și toate costurile suplimentare asociate cu acesta. Dacă ai pregătit o reducere/promoție, arată atât prețul inițial, cât și cel nou. În acest fel, îl vei ajuta pe client să vizualizeze beneficiile pe care le poate obține.
Dacă produsul tău este disponibil în diferite variante, clarifică aceste detalii. Include date privind culoarea, dimensiunea, datele tehnice etc. Merită să prezinți acest lucru nu numai în descrierea produsului, ci și în imagini. La butonul de cumpărare, ai putea permite alegerea unei anumite variante?
Acest lucru pare evident, dar în multe cazuri, mulți proprietari de site-uri web nu îi acordă prea multă atenție. Despre ce este vorba? De pagina de pornire sau, mai exact, de prezența sa corespunzătoare.
Vei crea un site web personalizat în constructorul gratuit de site-uri web AI. Poți folosi AI pentru a-ți crea site-ul în doar 3 minute! Ulterior, îl poți modifica după cum dorești.
Mulți utilizatori „aterizează” de la bun început pe pagina de pornire. Din acest loc, toate căile fluxului comportamental și ale interacțiunii divergesc. Prin urmare, pagina de pornire nu trebuie să fie o zonă în care vizitatorul este copleșit cu multe informații.
Încearcă să incluzi doar cele mai critice aspecte. Fă ca potențialul client să fie interesat de afacerea ta și să fie dispus să ia măsuri suplimentare - să afle mai multe despre serviciile tale, despre proiectele tale finalizate sau pur și simplu să facă o achiziție.
Acest subpunct decurge direct din cel anterior, dar se aplică întregului site.
În primul rând - nu scrie și nu inunda utilizatorul cu sute de propoziții la intrare. Dacă dorești să explici mai pe larg anumite aspecte, creează subpagini adecvate pentru acest lucru. Așadar, ai grijă de căile de potențare.
Creați un site web exact cum doriți
O altă evidentă pe care mulți oameni au ignorat-o. Adesea, poți găsi site-uri care au performanțe sub standardele acceptabile în PageSpeed Insights sau Pingdom Website Speed Test. Dacă ai ocazia - îmbunătățește performanțele afișate de instrumentele menționate anterior, instrumentele menționate sau fă-o cu cineva care știe.
Probabil că plasezi reclame pe site-ul tău, dar ești sigur că acestea nu deranjează utilizatorul?
Merită să ții cont de acest lucru pentru că ele sunt cele care îl pot face pe utilizator să părăsească site-ul. Este posibil ca acesta nici măcar să nu verifice conținutul acestuia.
Pentru a preveni acest lucru, acordă atenție modului și locului în care plasezi reclamele. De asemenea, amintește-ți să nu le ascunzi - în acest fel, nu vei pierde încrederea utilizatorilor.
Nu utiliza pop-up-uri multiple și nu încorpora reclame în redare automată. Ambele caracteristici îngreunează grav utilizarea site-ului.
Nu trebuie să crești enervarea utilizatorilor atacându-i cu pop-up-uri care anunță o reducere, un produs nou sau un buletin informativ. Există multe forme mai puțin intruzive de eforturi de marketing online.
Asigură-te că există o modalitate clară de a adăuga un produs în coșul de cumpărături și un feedback clar după adăugare.
Nu uita să colectezi feedback și să asculți părerile clienților. Ei sunt cei care îți vor oferi cele mai specifice informații despre ceea ce au nevoie, ceea ce caută, precum și ceea ce îi deranjează. Atunci când un client finalizează o tranzacție în magazinul tău, întreabă-l despre satisfacția sa față de serviciile tale. De asemenea, analizați procesele de acțiune ale clienților tăi în Google Analytics.
Interfața cu utilizatorul, UI, este implementarea UX într-un mod care este atractiv pentru utilizator. UI îl face pe utilizator să vină la tine, iar UX îl face să continue să vină.
Ceva care arată frumos, dar este nefuncțional este un exemplu de UI excelentă și UX slabă. Ceva funcțional, dar urât, este un exemplu de UX excelent și UI slabă.
În designul digital, este esențial să existe un echilibru și o proporție corecte între una și cealaltă.
După crearea prototipurilor și testarea lor cu utilizatorii, designerul UI trebuie să facă soluția plăcută ochiului.
User Interface (UI) se referă la tot ceea ce interacționează cu un utilizator pentru a utiliza produse și servicii digitale. Aceasta include ecrane și touchscreen-uri, tastaturi, sunete sau chiar lumină.
Vrei să creezi un site web care să fie atractiv pentru clienții tăi? Vrei să crești conversiile și să scazi ratele de respingere? Vrei ca publicul tău să îți recomande site-ul prietenilor și urmăritorilor? Ai grijă de elementele menționate anterior și cucerește lumea!
Alegeți unul dintre șabloanele gratuite și creați rapid site-ul dvs. web
Printre sfaturile esențiale de design UX se numără înțelegerea utilizatorilor, concentrarea pe utilitate, asigurarea lizibilității și încorporarea unor elemente de navigare eficiente. Aceste sfaturi te vor ajuta să creezi interfețe mai bune care îmbunătățesc experiența generală a utilizatorului.
Spațierea adecvată este esențială, deoarece ajută la crearea unui aspect curat, îmbunătățește lizibilitatea și permite utilizatorilor să interacționeze mai ușor cu elementele pe care se poate face click. Spațiile albe adecvate pot, de asemenea, ajuta la ghidarea utilizatorilor prin procesul de proiectare fără probleme.
Navigarea este un element esențial al designului UX, permițând utilizatorilor să se deplaseze rapid și ușor pe site-ul web sau în aplicație. O bară de navigare bine structurată sporește satisfacția utilizatorilor și îi ajută să găsească informații fără frustrări.
În 2024, un designer ar trebui să acorde atenție tendințelor care pun accent pe minimalism funcțional, dark mode optimizat și microinteracțiuni animate, acestea contribuind la crearea unor interfețe intuitive și plăcute vizual. De asemenea, designul adaptabil (responsive) rămâne esențial pentru o experiență uniformă pe dispozitive mobile și desktop, iar accesibilitatea digitală trebuie să fie o prioritate, pentru a asigura utilizabilitatea site-urilor de către toți utilizatorii.
Concentrează-te pe tipografie, inclusiv pe dimensiunea adecvată a textului și înălțimea liniei, pentru a îmbunătăți lizibilitatea pe landing page-ul tău. De asemenea, asigură-te că folosești un limbaj concis și titluri clare pentru a ajuta utilizatorii să înțeleagă conținutul dintr-o privire.
Butoanele CTA eficiente trebuie să poată fi apăsate și să fie plasate în mod vizibil în interfață. De asemenea, ar trebui să folosească culori contrastante și text concis și să fie ușor accesibile pentru a încuraja interacțiunea utilizatorului.
Ierarhia vizuală poate fi stabilită prin dimensiunea, culoarea și plasarea elementelor ui. Prin prioritizarea informațiilor importante și ghidarea atenției utilizatorilor, îi poți ajuta să navigheze mai intuitiv în interfață.
Iterarea este importantă în procesul de proiectare UX deoarece permite designerilor UX să își rafineze proiectele pe baza feedback-ului utilizatorilor. Prin testarea și efectuarea de ajustări, te poți asigura că produsul final răspunde eficient nevoilor utilizatorilor.
Pentru a asigura accesibilitatea, utilizați etichete clare pentru elementele de meniu, asigurați un contrast suficient al culorilor și furnizați tooltips pentru informații suplimentare. Accesibilitatea ar trebui să se afle în prim-planul deciziilor tale de proiectare pentru a veni în întâmpinarea tuturor utilizatorilor, inclusiv a celor cu handicap.
Un carusel poate prezenta în mod eficient mai multe elemente de conținut într-un spațiu limitat, menținând în același timp implicarea utilizatorilor. Cu toate acestea, este esențial să te asiguri că utilizatorii pot controla caruselul și că acesta nu împiedică utilizabilitatea.
Încorporarea principiilor de design implică înțelegerea unor concepte precum echilibrul, contrastul, alinierea și proximitatea. Aceste principii pot crea un design UI mai coerent și mai eficient, îmbunătățind implicarea și satisfacția utilizatorilor.
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: