Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Cum scrii brief-ul perfect pentru un website?

17 decembrie 2019
10 Cele mai bune Ai video generator pentru afacerea ta

Marketing-ul digital ia amploare zilnic. Fie că vrem să recunoaștem sau nu, dacă ai un business care nu este prezent în online, șansele ca acesta să aibă succes sunt foarte mici. Care este, însă, primul pas pe care orice business care dorește reach trebuie să-l facă?

Construirea unui website, normal. În majoritatea cazurilor, este foarte bine ca acest task să vină fie pe mâna unui om din compania ta care are experiență, fie să fie transmis unei agenții de marketing.

Webwave îți poate fi, de asemenea, de ajutor. Un website builder extrem de ușor de folosit, foarte responsive și care îți va ușura munca de construire a unui website, fie că ai cunoștințe în programare sau nu!

Indiferent de persoana sau agenția care va construi website-ul, un lucru este sigur: brief-ul pentru un website este necesar.

De ce? Să vedem!

 

Conținutul articolului:

  1. De ce este necesar brief-ul pentru un website?

  2. Cine realizează brief-ul pentru website?

  3. Care sunt componentele unui brief?

  4. Există brief-ul perfect?

  5. Concluzii

 

De ce este necesar brief-ul pentru un website?

Imaginează-ți că pleci într-o expediție de 2 luni în jurul lumii. Dacă nu ești cel mai aventuros om din fire, sunt șanse foarte mari să-ți dorești un plan extrem de clar în ceea ce privește cum o să arate expediția ta. Îți dorești să știi când te întorci acasă dinainte să pleci, ținând cont, bineînțeles, de câteva posibile schimbări de situație.

Această aventură seamănă foarte bine cu crearea unui website. Brief-ul este exact planul website-ului tău. Planul pe care vrei ca agenția care se va ocupa de website să-l respecte!

Însă de ce e necesar acest plan? De ce e nevoie de un întreg set de explicații? Nu ar fi mai bine să le spui, ”în mare” - cum ar spune românul - ce îți dorești de la acel website?

Ei bine, nu. Dacă ar fi așa simplu, toate website-urile ar arăta și ar funcționa foarte bine. Însă din păcate, cazul de mai sus se regăsește de prea puține ori.

În majoritatea cazurilor în care website-ul nu se ridică la înălțimea așteptărilor nu este vina agenției sau a freelancer-ului, ci a companiei, pentru că nu au știut să spună într-un mod foarte clar care sunt cerințele și dorințele ei.

Așa că, data viitoare când dai vina pe un designer sau un copywriter, gândește-te că poate puteai să-i ajuți mai mult în ceea ce privește transmiterea datelor într-un mod coerent, clar și concis.

Deci, necesitatea brief-ului pentru website vine din necesitatea creatorului de website de a înțelege exact care este scopul companiei, care este audiența principală și care sunt obiectivele pe termen scurt, mediu și lung. Însă mai multe despre acestea, în continuarea articolului.

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Cine realizează brief-ul pentru website?

În teorie, oricine lucrează în companie. În practică, o persoană care are majoritatea datelor necesare despre companie, precum scop, obiective, audiență, competitori și, cel mai important lucru, viziunea de ansamblu a companiei.

Persoana respectivă trebuie să se uite spre compania unde lucrează și să spună - ”În 5 ani, compania mea va fi la nivelul ăsta, cu atâți angajați și următoarea cifră de afaceri!” 

Cine este persoana perfectă pentru asta? Omul care deține compania. Cel care a văzut cum a evoluat compania din punctul X, când era doar un act, până în momentul Y, adică prezent!

Însă există cazuri în care persoana care deține compania nu este cea care a investit cel mai mult suflet în aceasta.

În acele cazuri, persoana care chiar simte că face parte din companie de la începuturile ei ar trebui să scrie brief-ul pentru website și să fie sprijinul agenției sau a persoanei ce se ocupă de construirea website-ului pe tot parcursul procesului.

Data viitoare când dai vina pe un designer sau un copywriter, gândește-te că poate puteai să-i ajuți mai mult

Care sunt componentele unui brief?

Acestea au fost amintite pe tot parcursul articolului, pentru a vă familiariza cu ele. Însă acum, vom discuta mai pe larg despre acestea.

  1. Viziunea de ansamblu - După cum am spus, acesta este, în general, cel mai important factor al brief-ului pentru construirea unui website. Deși este cel mai abstract termen, acesta îi va da web designer-ului toate datele necesare despre companie. Ce este această viziune?

    1. Cum este percepută compania ta în piață?

    2. Care sunt produsele/serviciile tale?

    3. Care sunt beneficiile acestora? Ce necesități acoperă?

    4. Care sunt obiectivele companiei tale?

    5. Care sunt cele mai mari obstacole către succes pentru compania ta? 

  2. Target Audience - Deși poate părea o chestie ce ține de marketing mai mult, și web designer-ul trebuie să știe exact ce tip de persoane vor intra pe website-ul tău, pentru a se putea asigura ca design-ul este unul pe placul audienței tale.

  3. Website-ul tău actual - În cazul în care există unul, de ce dorești să-l schimbi? Este acest nou website parte dintr-o schimbare de identitate a brand-ului? Este website-ul vechi sub standardele actuale de design/responsiveness? Nu are destul reach? Toți acești factori trebuie să fie analizați și transmiși mai departe către web designer.

  4. Buget - cel mai bine este să fii transparent în cazul banilor. Spune din start cât de mult ești dispus să investești în website-ul tău și în toată strategia de marketing, ca să nu intervină pe parcurs alte probleme cu agenția.

  5. Competitori - în cazul acesta, web designer-ul trebuie să cunoască competitorii tăi. De ce? Pentru a nu face un website care seamănă cu al lor. Pentru a vedea ce fac ei foarte bine, ce funcționează la ei și ce ar putea funcționa și la compania ta!

 

Există brief-ul perfect?

Da și nu. Brief-ul perfect pentru website-ul tău nu va fi brief-ul perfect pentru un website care vinde total altceva. Să zicem că tu vinzi produse de cosmetice, iar un verișor de-al tău vinde un serviciu de curățat mobilă. Tu nu îi vei putea împrumuta brief-ul tău, iar el să schimbe doar câteva date și informații de acolo.

Fiecare afacere știe exact ce trebuie să facă, care e scopul ei și unde trebuie să ajungă. Astfel, brief-ul perfect este brief-ul original!

 

Concluzii

În crearea unui brief pentru website, trebuie să îți fie foarte clari următorii factori:

  1. De ce e important să realizezi un brief pentru website-ul tău?

  2. Tu ești persoana perfectă pentru realizarea brief-ului - în cazul în care iubești compania și știi cu adevărat care e scopul acesteia.

  3. Viziune de ansamblu, Target Audience, Website-ul tău actual, Buget, Competitori! - elemente ale brief-ului

  4. Da, există. Nu, nu există un template pentru acesta!

Ești pregătit să începi scrierea brief-ului pentru website-ul tău. Vrei să te ocupi singur de partea de web design? WebWave te ajută! Click aici pentru a începe aventura în web builder-ul nostru!

Autor: Patrunjel Eduard

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: