Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Cum îți promovezi afacerea online !

09 martie 2020
Ce este Chat GPT și cum funcționează acest AI?

În anul 2020, este aproape imposibil să mai faci față pieței dacă nu ai o afacere dinamică și te adaptezi cerințelor. Însă care sunt aceste cerințe? Pe lângă cerințele deja cunoscute, legate de forma fizică a afacerii tale, precum bannere, flyere, stickere, logo, a apărut în ultimii ani nevoia de a fi prezent și în online. Însă termenul ”online„ este un termen atât de larg. Care sunt exact zonele spre care afacerea ta trebuie să țintească?

Webwave îți oferă primul pas pentru o prezență online profitabilă pentru afacerea ta: crearea unui site web. Simplu, rapid și stabil. Nu ai nevoie de bugete enorme pentru design, mentenanță sau partea din spatele site-ului, ce ține de servere, private networks și alți termeni de care, din fericire, nu trebuie să ai habar!

Odată ce website-ul tău este gata, poți să faci orice dorești. Poți să adaugi produse, în cazul în care ai o afacere ce implică comerțul online, poți adăuga câteva detalii despre afacerea ta sau date de contact, pentru a ușura munca utilizatorilor în momentul în care ar vrea să te caute. 

Însă care ar fi următorii pași, după crearea website-ului? Mai jos o să vă oferim câteva idei de promovare pentru afacerea ta online!

  1. Blog-ul e mama căutării organice

  2. E-mail marketing - cel mai bun return of investment de pe piață

  3. Social Media - cu toții o folosim

  4. Paid ads - da, nu e gratis, dar funcționează

Să o luăm pas cu pas!

 

Blog-ul e mama căutării organice!

Nu știu dacă citatul ăsta chiar există sau nu, însă este extrem de adevărat. Blog-ul este locul unde clienții tăi vor fi ținuți la curent cu noutățile din domeniul tău și vor afla informații noi și educative despre afacerea ta și ce presupunea aceasta. Însă pe lângă clienții tăi, care sunt cei mai importanți în această ecuație, încă un factor al promovării afacerii tale online va fi îmbunătățit. 

Strategia ta de optimizare a motoarelor de căutare are nevoie de acest blog, pentru că de aici provine majoritatea content-ului tău. Astfel, dacă ai o afacere ce vinde tricouri, cel mai probabil o să ai blog-uri precum ”Cum să îți asortezi tricoul preferat iarna” sau ”Top trend-uri în materie de tricouri”. Astfel, motorul de căutare va observa content-ul tău original și educativ și te va clasa mai sus în căutările clienților interesați de această arie.

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

E-mail marketing - cel mai bun return of investement de pe piață

Odată ce website-ul tău este gata, poți începe, pe lângă blog, să îți construiești o bază de e-mail-uri ale clienților. Oferă-le ceva pentru e-mail-ul lor. Fie o promoție, fie un ghid pe care ei să-l folosească. Ceva gratis, care să-i ajute și să merite efortul de a completa acel spațiu gol cu e-mail-ul lor.

Apoi, anunță-i că, odată abonați, vor primi e-mail-uri din partea ta, atât legate de conținut, cât și diferite promoții special destinate celor abonați. De asemenea, ideal ar fi să fie specificat cât de des vor primi aceste e-mail-uri și posibilitatea de a se dezabona oricând.

Odată ce ai o bază de e-mail-uri stabilă, poți să începi crearea de conținut prin e-mail. Creează-ți un cont pe o platformă de e-mail marketing, cum ar fi Mailchimp, care îți ușurează toată munca. Acolo poți să îți creezi fiecare e-mail în parte, să-l trimiți listei tale și apoi să vezi care a fost profitul acelui e-mail.

Pentru că da, e-mail marketing-ul bine făcut, la fel ca orice tip de marketing online, aduce profit. Însă e-mail marketing-ul are cea mai bună rata de returnare a investiției, adică la fiecare dolar investit, primești înapoi în jur de 48 de dolari. Cum?

Cea mai bună metodă este ca în e-mail să ai plasate link-uri către produsele sau serviciile tale, pe care clienții tăi le pot accesa cu ușurință. Acele link-uri vor fi urmărite de platforma pe care o folosești și astfel vei ști exact profitul de pe urma acelui e-mail!

Strategia ta de optimizare a motoarelor de căutare are nevoie de blog, pentru că de aici provine majoritatea content-ului tău

Social Media - cu toții o folosim

În 2019, prezența în social media este necesară pentru orice fel de afacere. De ce? Pentru ca 42% din populația lumii sunt prezenți activ pe Social Media. Asta înseamnă că sunt șanse extrem de mari ca target audience-ul pe care dorești tu să-l atingi este deja prezent în online.

Fie că vorbim de Facebook, Instagram, Snapchat sau Twitter, bazele și ideea din spatele promovării sunt, în mare, aceleași. Deși mesajul și vizualul postării trebuie adaptate, în funcție de cerințele platformei, clienții tăi vor același lucru: autenticitate. Vor să se simtă parte a afacerii tale, să simtă cultura voastră organizațională și să știe care sunt noutățile în afacerea ta.

De asemenea, aceste platforme sunt foarte friendly și ușor de folosit pentru oricine. Astfel, orice nișă ai acoperi, fie ea chiar și cu persoane care nu sunt tocmai tech-friendly, șansele sunt foarte mari ca aceștia să folosească, totuși, măcar Facebook. Deci? Când vei începe să fii prezent pe Social Media?

Paid ads - nu, nu e gratis, dar funcționează

Paid ads - nu, nu e gratis, dar funcționează

Da, știu, ar fi ideal să fie toată promovarea gratis, însă, din păcate, nu se poate. Dar asta nu înseamnă că este un proces extrem de costisitor. Unele campanii pot să coste doar 50 de lei, însă cu un target audience destul de bine definit, campania ta va avea succes. 

De asemenea, publicitatea plătită, atât pe Facebook, cât și pe Google este foarte ușor de urmărit și analizat din punct de vedere statistic. Astfel, va fi foarte ușor să vezi dacă campania a avut rezultatele dorite de tine, la câți oameni a ajuns mesajul tău și îți vei putea face o idee despre cum ar trebui să arate următoarele tale campanii.

Acum că ai toate datele necesare pentru a începe promovarea afacerii tale în mediul online, următorul pas e să începi. Primul pas? Website-ul, după cum am spus.

Autor: Patrunjel Eduard

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: