Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

De ce nu e ideal să ai un carusel pe site-ul tău?

07 iulie 2020
Strategii de promovare afacere, cum îți promovezi afacerea?

Dacă folosești internetul de ceva timp, probabil ai observat cât de multe site-uri fac uz de carusele încărcate de poze și diferite oferte, care își schimbă imaginea de bază la câteva secunde. La o primă vedere, acest artificiu pentru o experiență a utilizatorului mai interesantă poate părea ceva foarte folositor, însă dacă analizezi situația mai bine, îți poți da seama că acele carusele nu sunt poate o idee atât de bună. 

WebWave consideră că mai mult conținut static îți poate îmbunătăți site-ul într-o măsură mult mai mare decât acel carusel. Dacă vrei să creezi astăzi un site de acest gen, te invităm să dai click aici pentru a cunoaște WebWave, noul tău constructor de site-uri web uimitoare!

Articolul de astăzi are rolul de a arăta faptul că aceste carusele nu sunt nimic mai mult decât niște greutăți puse asupra site-ului tău și să vă dăm o eventuală practică alternativă pentru ele. Scopul nostru nu este sa denigrăm aceste carusele, deoarece până la urmă, este alegerea celui care creează site-ul dacă este bine pentru el sau nu să facă uz de astfel de funcționalități. Scopul acestui articol este pur unul informativ, pentru a ne asigura că nu implementați o anumită funcționalitate în site-ul dumneavoastră web, ca mai târziu să regretați această decizie. 

Argumentele acestui articol sunt:

  1. Carusele, tratate ca niște reclame tip banner
  2. O să îngreuneze optimizarea motoarelor de căutare și site-urile mobile
  3. Greu de utilizat pentru persoane cu accesibilitate a site-ului redusă
  4. Pentru a face unul bun, ai nevoie de cunoștințe avansate de codare
  5. Utilizatorul vrea să fie în control
  6. Destul de intruzive pentru utilizator
  7. Conținutul static este mult mai folositor

 

Carusele, tratate ca niște reclame tip banner

Aceste carusele au fost testate de către Nielsen Norman Group, unul din grupurile cunoscute la nivel mondial pentru cercetarea științifică în domeniul experienței utilizatorilor. După aceste teste, acest grup a ajuns la concluzia că mulți dintre utilizatori consideră caruselele ca fiind simple reclame banner.

De asemenea, s-a observat o rată de click de doar 1 la sută pe prima poză a caruselului, celelalte poze nefiind menționate deloc. Astfel, riști ca efortul pe care tu l-ai investit în crearea unui carusel foarte frumos să nu fie recunoscut sau considerat la fel și de către utilizatorii tăi.

O să îngreuneze optimizarea motoarelor de căutare și site-urile mobile

Motoarele de căutare sunt destul de pretențioase. Acestea analizează codul site-ului tău foarte amănunțit și nu doresc să primească prea multe obstacole în acest timp. Astfel, trebuie să-i oferi codului exact ceea ce își dorește să primească.

Din păcate, folosirea unui carusel de acest fel va îngreuna codul, deoarece vei fi obligat să consideri fiecare poză ca fiind un subtitlu principal (H1), iar acest lucru va fi citit de cod. Această citire îngreunează site-ul tău deoarece un subtitlu principal se va încărca mai greu decât conținutul obișnuit. Imaginează-ți ca, în loc de un singur H1, să ai 10 H1-uri, deoarece fiecare poză din caruselul tău trebuie să aibă această linie de cod. 

De asemenea, un site mobil care are un astfel de carusel va fi extrem de greu de folosit. Imaginile se vor încărca greu și, de multe ori, greșit, iar săgețile care controlează acest carusel vor fi foarte greu de folosit, încurcând utilizatorul mai mult decât să-l ajute.

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Greu de utilizat pentru persoane cu accesibilitate a site-ului redusă

Persoanele cu probleme locomotorii vor avea nevoie de mai mult timp pentru a accesa conținutul site-ului tău. Dacă imaginile caruselului tău se schimbă foarte repede, utilizatorul cu accesibilitate redusă nu va avea timp să apese produsul dorit și, în cel mai rău caz, va ajunge pe un conținut total irelevant pentru el, fapt care-l va determina să părăsească site-ul de tot. 

Pentru utilizatorii de acest fel, conținutul static este extrem de folositor, dar o să ajungem în acel punct curând!

 

Pentru a face unul bun, ai nevoie de cunoștințe avansate de codare

Există și carusele bune. Poate chiar foarte bune. Dar toate dezavantajele de mai sus se aplică și acelor carusele foarte bune. În cazul în care, totuși, vrei neapărat să faci un astfel de carusel, trebuie să înțelegi că unul foarte bun implică cunoștințe avansate de codare. 

Dacă vrei să angajezi pe cineva să facă un astfel de carusel, la fel, s-ar putea să coste destul de mult. Astfel, de ce ai vrea să plătești o groază de bani pe ceva ce nici măcar nu te ajută, ci doar pare ”cool”, așa cum majoritatea persoanelor care au renunțat la aceste carusele au enunțat ca fiind primul lor argument inițial. 

Da, este bine să fii ”cool”, dar este și mai bine să ai conversii. Iar site-urile cu carusele dau greș la a doua parte.

Imaginile statice cu link-uri sau butoane pe care poți da click au o rată de conversie mult mai mare decât caruselel

Utilizatorul vrea să fie în control

În general, utilizatorului îi place foarte mult să fie în control. Am discutat despre acest lucru și în articolul despre muzica în interiorul site-ului tău. Practic, utilizatorul vrea să fie propriul stăpân și conducător atunci când accesează un site web. El vrea să poată ajunge din punctul A în punctul B simplu și rapid, nu să aibă zeci de funcționalități care pe el nu-l ajută la nimic!

Astfel, un carusel automat nu conferă utilizatorului niciun fel de control. Mai mult de atât, acest carusel fură din controlul utilizatorului și îl duce spre site, lucru pe care un utilizator experimentat îl va sesiza și va părăsi site-ul tău.

 

Destul de intruzive pentru utilizator

După cum spune și subtitlul, aceste carusele pot deveni destul de intruzive pentru utilizator. Ele se află în fața ochilor utilizatorilor cu un scop, acela fiind achiziționarea respectivelor produse sau folosirea unei anumite promoții.

Problema vine în momentul în care respectivul produs este schimbat constant. Îndată ce a identificat produsul corespunzător, creierul, nostru consideră mișcarea imaginilor într-o caruzelă ca o amenințare.

La fel se comportă și caruselele pentru creierul uman. Dacă tu accesezi un site cu scopul de a cumpăra un anumit produs, dar caruselul îți arată tot felul de alte produse, probabil vei refuza serviciile prezentate pe acel site și vei alege un produs de pe un domeniu online care prezintă o experiență mult mai prietenoasă pentru tine.

 

Conținutul static este mult mai folositor

În ultimul rând, un sfat pentru oricine are un site în construcție sau folosește carusele pe site-ul personal. Noi punem mai mult preț pe conținut decât pe cât de cool sau fancy arată, iar acest lucru se vede. Acest conținut reprezentat de imagini statice cu link-uri sau butoane pe care poți da click are o rată de conversie mult mai mare decât caruselele despre care tot vorbeam. Sfatul nostru este să oferiți aer site-urilor dumneavoastră cu ajutorul conținuturilor statice. Nu încărcați un site web cu un carusel de care nu are nevoie!

Autor: Patrunjel Eduard

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: