Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Cât costă reclama plătită online?

08 martie 2022
Cât costă reclama plătită online?

Reclamele plătite online sunt una din modalitățile deja convenționale de a face marketing în ziua de astăzi. Acestea își au rădăcina din reclamele clasice de la TV, însă au evoluat foarte diferit. Reclamele de la TV devin, uneori, mici scurtmetraje prin creativitate și calitatea producției, iar bugetele pentru acestea sunt foarte mari. Totuși, în cazul reclamelor plătite online, accesibilitatea este mult mai mare - oricine are un cont pe una din platformele mari de advertising poate să facă reclame plătite online. 

Dacă ai nevoie de un site web, te invităm să vezi oferta WebWave. Special creată pentru nevoile tale, îți oferim oportunitatea să-ți creezi și un site web simplu și gratuit, pentru a testa toate funcționalitățile platformei noastre. Intră pe WebWave acum!

Dacă ai o afacere mică sau un proiect la care ții și vrei să-l prezinți oamenilor la scară largă, reclamele plătite pot fi una din sursele tale de clienți potențiali. De asemenea, reclama plătită poate fi modul ideal de a muta oamenii de pe o platformă socială direct pe site-ul tău web.

Totuși, înainte de a începe să realizezi reclame online, ar trebui să știi în ce te bagi! În articolul de astăzi, vom discuta despre costurile unei reclame plătite online, deoarece acestea nu sunt în niciun caz fixe. În funcție de ceea ce îți dorești de la o reclamă o să obții un anumit cost, despre care vom discuta în continuarea articolului!

Conținutul articolului:

(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)

  1. Care sunt tipurile de costuri pentru reclama plătite

  2. De ce depinde costul reclamei?

 

Care sunt tipurile de costuri pentru reclama plătită?

După cum am amintit mai sus, reclamele plătite vin cu diferite costuri, în funcție de scopul reclamei. De asemenea, anumite platforme nu vor suporta anumite tipuri de cost despre care discutăm. 

 

Cost per Action

Primul cost al unei reclame despre care discutăm astăzi este cost per action. Această modalitate de plată presupune taxarea contului tău doar în momentul în care potențialul client face o anumită acțiune.

Acea acțiune poate să fie orice consideri tu că ar fi profitabil pentru afacerea ta - să se înscrie la un newsletter, să plătească prima rată pentru un curs sau să descarce o carte gratuită, în schimbul unui mail. Această acțiune trebuie să o decizi singur și să te asiguri că banii pe care-i cheltuiești merită!

 

Cost per Click

Ai un site web? Probabil că vrei să aduci cât mai mulți oameni pe site-ul tău web, pentru a vedea ofertele sau produsele tale. Acest lucru poate fi făcut prin genul de reclamă CPC - cost per click. 

Astfel, taxarea va fi realizată doar în momentul în care o persoană dă click pe link-ul site-ului tău. Costurile pentru o astfel de reclamă nu sunt foarte mari, însă depind de numărul de click-uri și relevanța acestora. Practic, dacă oamenii dau click pe site-ul tău, dar nu au niciun fel de acțiune, tu vei pierde bani. Atunci când faci astfel de reclame, ține minte că rata conversiei pe site este de 2% maxim. Practic, din 100 de oameni care intră pe site-ul tău, doar 2 vor comanda. 

 

Cost per Lead

Dacă nu ai mai auzit niciodată de Lead, nu e nicio problemă! Acesta este numele dat de marketeri potențialilor clienți. Practic, un lead este o persoană care este interesată de serviciul pe care-l oferi, dar încă nu a cumpărat nimic de la tine. Vezi mai multe în acest articol.

Cost per Lead ajunge la un cost mai mare decât cost per click, dar nu cu mult. Totuși, este mai ieftin, în general, decât cost per action. Prețurile, din nou, nu pot fi clare, deoarece variază în funcție de buget, public țintă sau alți factori.

 


 

 Atunci când faci astfel de reclame, ține minte că rata conversiei pe site este de 2% maxim

 


 

Cost per Mill

Toate tipurile de reclame despre care am discutat mai sus sunt reclame ce te taxează per potențial client sau anumite acțiuni. Totuși, cost per mill este diferit. Acesta se referă la costul unei reclame atunci când este văzută de 1000 de oameni. 

Reclama de tip CPM (Cost per Mill) funcționează foarte bine pentru afaceri ce vor doar să ajungă în fața unui număr mare de oameni. Creația de tip video ar funcționa foarte bine pentru acest tip de reclamă. Costurile nu sunt mari deloc, însă nu prea poți măsura cât de eficientă a fost reclama ta.

 

Cost per Order

Poate unul din cele mai clare tipuri de costuri pentru o reclamă - cost per order! O să fii taxat de platformă doar atunci când o comandă este dată de o persoană ce a ajuns pe site-ul tău datorită reclamei respective. Astfel, profitabilitatea poate fi una destul de mare!

Pentru a putea determina dacă acest tip de reclamă este potrivit pentru tine, ar trebui să vezi cam cât valorează un coș mediu în cadrul magazinului tău online. Doar așa poți să-ți dai seama dacă acest tip de reclamă merită sau nu.

 

Cost per View

Realizezi conținut video și vrei să fie văzut de cât mai multe persoane? Ar fi bine să realizezi reclame pe tipul Cost per View! Astfel, vei fi taxat doar atunci când o persoană vizionează o bună parte a videoclipului tău!

 

Cost per Instal

În ultimul rând, dacă ai o aplicație, există o opțiune de reclamă plătită și pentru tine. Cost per instal înseamnă că vei fi taxat atunci când aplicația ta este instalată de unul din clienții tăi. Astfel, o să ai mai mulți oameni ce ți-au instalat aplicația, la un cost nu foarte mare!

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

De ce depinde costul reclamei?

 

Cuvintele cheie

Cuvintele pe care le folosești sunt foarte importante atunci când decizi costul reclamei. Practic, chiar dacă poate că nu va influența costul direct, acesta poate fi influențat de succesul reclamei. Practic, dacă tu folosești cuvintele cheie corect, iar oamenii reacționează în modul în care trebuie, costul nu va mai conta, deoarece profitul tău va fi unul mare.

 

Grupul de utilizatori targetat

Utilizatorii targetați influențează, totuși, în mod direct acest cost. Practic, cu cât grupul e mai restrâns, cu atât costul crește. Totuși, asta nu înseamnă că nu ar trebui să ai un grup restrâns! Ține minte, reclama ta nu este pentru oricine. Chiar dacă costul este puțin mai mare, trebuie să ții cont că un grup mai restrâns are șanse mai mari să reacționeze așa cum îți dorești tu la o reclamă!

 

Optimizarea site-ului web

Realizarea site-ului web cu gândul la client este crucială! Optimizarea acestuia va aduce de la sine șanse mai mari pentru a primi comenzi. De asemenea, un site optimizat va putea aduce mai mulți clienți și reclama nu va mai costa atât de mult.

 

Optimizarea reclamei

Cei din urmă vor fi cei dintâi? Nu neapărat, însă optimizarea conținutului reclamei este importantă pentru succesul campaniei tale. Asigură-te că atât partea scrisă a unei reclame, cât și vizualul sunt realizate conform standardelor afacerii tale și că pot determina un potențial client să devină un client fidel!

 

Realizează astăzi primul tău site web cu ajutorul WebWave. Intră pe site-ul nostru și vezi șabloanele pregătite de specialiștii noștri pregătite special pentru nevoile tale!

Autor: Patrunjel Eduard

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: