Indiferent dacă ești freelancer sau angajat, pe lângă CV, este foarte important să ai un portofoliu. În contextul în care totul este digital, am trecut de mult timp de perioada în care CV-urile erau printate pe foaie.
Dacă vrei să te prezinți ca un profesionist în fața tuturor, poți începe prin a-ți face propriul portofoliu online. WebWabe oferă foarte multe template-uri care să te ajute și poți începe chiar azi să-l creezi pe al tău.
În acest articol vom argumenta importanța unui portofoliu online în cariera ta. Vom trece prin următoarele:
(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)
Ce este un portofoliu online?
Cum arată un portofoliu online?
Care este diferența dintre un portofoliu și un CV?
Ce ar trebui să includă un portofoliu?
Cine își poate crea un portofoliu online?
Ca să începem cu începutul, e foarte important să știm exact despre ce discutăm. Așadar:
Un portofoliu este o colecție ce cuprinde lucrările care sunt cele mai reprezentative pentru munca ta și care vorbesc de la sine. Lucrările care pot garanta că ești un profesionist și că oamenii care vor să lucreze cu tine ar fi norocoși să o facă.
De exemplu, dacă ești creator de conținut și ai scris articole sau postări de social media pentru diferite branduri, portofoliul tău ar trebui să cuprindă mostre din aceste lucrări. Poți trece acolo cele mai bune articole ale tale, rezultatele pe care le-au adus, cele mai bune postări pentru rețelele de socializare pe care le-ai făcut sau cele cu care te mândrești cel mai tare.
Portofoliul vine să sprijine lucrurile pe care le prezinți despre tine la interviu. Nu doar că le poți povesti angajatorilor lucrurile pe care ști să le faci, dar le poți arăta, iar asta este cu mult mai prețios. Pentru un angajator sau un potențial client este important să vadă un astfel de portofoliu, deoarece poate cântări foarte tare în luarea unei decizii. Între un candidat fără portofoliu și unul care dispune de unul făcut într-un mod profesionist, balanța va înclina către cel din urmă.
Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
Portofoliile online pot arăta în diferite moduri. Pot fi sub forma unei prezentări, un document cu link-uri sau un site web. Recomandăm ultima variantă, deoarece arată un grad mai mare de profesionalism și transmite faptul că te interesează modul în care te prezinți și în care te promovezi.
Partea bună este și că poți personaliza site-ul tău de prezentare. Poți folosi ce culori îți plac și poate să arate exact așa cum vrei tu. Poți găsi aici diverse exemple, iar WebWave are template-uri dedicate chiar pentru a-ți construi un portofoliu.
Singurele lucruri după care ar trebui să te ghidezi sunt:
să aibă un aspect simplu, nu foarte încărcat.
să includă informațiile esențiale.
să nu folosești mai mult de 2-3 culori.
să te folosești de butoane și titluri.
Dincolo de asta, posibilitățile sunt nelimitate.
Un CV este un document pe care îl depui atunci când vrei să ai un nou client sau vrei să aplici pentru un nou loc de muncă. Acesta conține și informații demografice, cum ar fi nume, vârstă, nivel de educație etc.
Este un document care îi arată angajatorului ce nivel de educație ai, care sunt experiențele tale în ceea ce provește câmpul muncii (adică ce angajatori ai mai avut și pentru ce perioadă) și își poate face o idee, în mare, despre ce fel de profesionist ești.
Portofoliul vine să ajute CV-ul și să completeze unele goluri. Dacă CV-ul arată pentru cine ai mai lucrat în trecut, portofoliul arată și ce anume ai lucrat. Este locul în care poți povesti despre rezultatele pe care le-ai avut și în care îți poți arăta munca și altor oameni.
De exemplu, tu poți trece în CV că ai experiență în editarea de videoclipuri, dar portofoliul tău nu arată că ai editat vreodată vreun videoclip. Pe de cealaltă parte, dacă protofoliul tău include mostre din videoclipurile editate de tine, angajatorul o să vadă exact care este nivelul tău, ce lucruri ști și ce lucruri nu ști să faci.
Quotation
Când vine vorba de design, am discutat despre câteva reguli și libertatea pe care o ai. Însă atunci când vine vorba de conținut, există câteva elemente pe care portofoliul tău trebuie să le conțină.
Având în vedere că scopul unui portofoliu e acela de a arăta oamenilor experiența ta practică, e foarte important să incluzi o listă de lucrări. Nu trebuie să fie toate lucrările tale, ci cele care au avut cele mai bune rezultate sau de care ești cel mai mândru. Această listă arată diferit de la un domeniu la altul, tocmai de aceea e bine să alegi template-uri care să te pună în evidență.
Oamenii trebuie să știe unde să te contacteze dacă vor să lucreze cu tine. Asigură-te că ai trecut adresa ta de email, numărul de telefon și profilele sociale pe care vrei să fii contactat.
Dincolo de lucrări, testimonialele sunt cele care pot vorbi în locul tău. Experiența pe care alți oameni au avut-o cu tine e foarte importantă în ochii unor potențiali clienți sau angajatori. Dacă au trecut de pasul în care lucrările tale li se par foarte bune, vor ajunge la pasul în care vor să știe ce fel de om ești. Cere testimoniale de la clienții cu care ai lucrat și urcă-le pe site-ul tău.
Dincolo de educația formală pe care o poți trece în CV există foarte multe certificate care pot atesta faptul că ești interesat de ce se petrece în domeniul tău și că depui efort pentru a deveni din ce în ce mai bun. Dacă de exemplu lucrezi în domeniul reclamelor plătite și ai obținut certificarea de la Google în urma completării cursului, e foarte bine să pui acea certificare pe site-ul tău, pentru a-ți consolida imaginea de profesionist.
La fel ca în cazul CV-ului, poți construi o pagină în portofoliul tău online în care să le arăți oamenilor experiența ta de muncă: numește brandurile pentru care ai lucrat, ce ai făcut pentru ele și ce rezultate ai adus.
Cei care intră pe site-ul tău o să vrea să te cunoască dincolo de locurile în care ai lucrat. Câteva rânduri mai informale despre tine o să le arate ce tip de persoană ești și îi va ajuta să decidă dacă te potrivești sau nu. Poți scrie diverse informații, ca de exemplu ce îți place să faci în timpul liber.
Oricine își poate crea un portofoliu online, mai ales cu ajutorul WebWave. Poți intra oricând și poți începe rapid și ușor să-ți creezi propriul tău site de prezentare.
Un portofoliu online este benefic pentru oricine, mai ales pentru oamenii din industria creativă sau pentru cei care oferă servicii. Oricine vrea să-și creeze imaginea de profesionist poate beneficia de pe urma unui portofoliu online.
Trebuie doar să creionezi cu atenție modul în care vrei să te prezinți, să-ți cunoști punctele forte și să fii un profesionist de la un capăt la altul.
Autor: Patrunjel Eduard
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: