Data actualizării:
Numele și prenumele autorului:
Deseori în SEO vorbim despre a crea un slug corect pentru o pagină.
Dar ce înseamnă acest lucru de fapt? Și de ce ar trebui optimizat?
Explicația completă o veți găsi în rândurile următoare.
Conțintul articolului:
Un slug (link) este o parte din URL care identifică în particular o pagină a unui website și îi dă o formă mai ușoară de citit. Cu alte cuvinte, este o parte a unei adrese web, care explică, pe scurt, conținutul paginii.
Chiar dacă adaugi mai multe variabile în link-ului tău, tot despre partea editabilă a adresei web vom vorbi ca fiind acest slug.
Un beneficiu important al unui slug este că puteți schimba cuvintele pentru a vă asigura că acel link va conține termenii pe care îi doriți. Este unul dintre indicatorii pe care Google îi folosește pentru a determina despre ce este vorba pe pagina web respectivă.
Mai este, de asemenea, unul dintre lucrurile pe care oamenii îl pot observa în rezultatele căutării. De ce este important să edităm aceste cuvinte? Pentru simplul fapt că oamenii vor da click mai repede pe un articol cu adresa https://webwave.ro/optimizare-seo, care este destul de exact, față de un articol care ar avea adresa http://webwave.ro/18011989.
Care sunt aspectele pe care trebuie să le ai în vedere atunci când vrei să construiești link-ul corect pentru un articol personal sau pentru o pagină? Hai să vedem câteva caracteristici pe care trebuie să le iei în considerare.
Pentru a afla cum modifici slug-ul unui articol sau a unei subpagini vezi acest tutorial.
Programul pentru creare site-uri, WebWave, permite crearea paginilor web în plină libertate. Poți începe procesul de creare site web de la o pagină curată sau folosește un șablon.
CREEAZĂ SITE-UL PROPRIU GRATUIT
Ajutați google și alte motoare de căutare să înțeleagă ce cuvinte cheie doriți să clasați pentru o anumită pagină sau postare, incluzând acele cuvinte cheie în slug.
Spre exemplu, să presupunem că vreți să vă poziționați pentru cuvântul cheie ”Optimizare SEO” și ați scris un articol cu titlul ”10 metode uimitoare pentru o optimizare SEO eficientă”.
Un slug automat va arăta în felul următor ”10-metode-uimitoare-pentru-o-optimizare-seo-eficientă”. Nu este rău, dar este lung și prea multe cuvinte pot crea confuzie pentru Google.
Cea mai bună soluție este să editați slugul și să-l faceți ”optimizare-seo”. Este mai scurt, mai ușor de înțeles de către utilizatori și oferă motoarelor de căutare un indiciu important în ceea ce privește conținutul paginii și ale cuvintelor cheie pe care doriți să le clasați.
Dacă dorești să publici un nou articol, trebuie să ignori cuvinte precum ”a”, ”și”, ”de”, ”la” etc. Atunci când faceți acest lucru, link-ul tău poate fi citit mult mai ușor de utilizatori. Pentru articolele deja publicate, recomandarea este aceea de a fi atent la schimbarea linkurilor permanente.
Dacă utilizatorii au făcut trimitere către acea pagină, schimbând acea adresă ar putea crea confuzii și poate avea un impact negativ asupra performanței.
În WebWave este foarte simplu să setezi slugul unei subpagini sau a unui articol. Programul înregistrează mai multe link-uri pentru a aceeași subpagină. Află mai multe despre această funcție aici.
Literele diacritice și spațiile libere reprezintă un alt element pe care ar trebuie să-l eviți să-l introduci în slug. Aceste caractere se vor transforma în simboluri speciale.
De exemplu un slug-ul /creează-o-pagină-web va arăta /creeaz%C4%83-o-pagin%C4%83-web în căutările google. Programul WebWave setează automat slug-ul inițial a subpaginilor fără semne diacritice. Acest lucru simplifică mult proiectarea site-urilor. Vezi aici mai multe detalii.
Nu filtrați doar cuvintele menționate mai sus, ci toate de care nu aveți nevoie. Asigurați-vă, în același timp, că acel slug are sens. De foarte multe ori, în funcție de platforma pe care aveți blogul, slugul este creat automat în funcție de setările pe care le aveți făcute, dar cu o simplă editare o puteți readuce la o formă mai simplă, mai ușor de citit.
Țineți cont de faptul că adresa URL a paginii dumneavoastră va fi afișată în rezultatele căutărilor pe Google. Nu includeți prea multe informații, mai ales dacă intenționați să refolosiți adresa URL pentru actualizările articolelor. De asemenea, fiți atent la date, dacă aveți de gând să le folosiți. Deci, rețineți că un slug scurt, chiar lângă domeniu, va permite motorului de căutare Google să arate cuvintele cheie în rezultatele căutărilor.
Slugurile sunt importante din două motive principale:
Este unul dintre semnalele luate în considerare de motoarele de căutare în timpul procesului de clasificare. Acestea citesc cuvintele din slug și încearcă să înțeleagă despre ce este vorba pe o anumită pagină.
Slugurile ușor de citit ajută utilizatorii să identifice conținutul pe care îl caută. De exemplu, slugul pentru pagina https://webwave.ro/cum-creezi-un-website-responsiv este ”cum-creezi-un-website-responsiv”, ceea ce spune utilizatorilor cu exactitate informațiile pe care le vor găsi pe acea pagină.
Loghează-te și vezi cât de ușor este să setezi slug-ul subpaginilor și articolelor în programul WebWave.
Sau puteți încerca să vă creați site-ul în WebWave. Veți vedea cât de puțin timp durează să puneți pe picioare un web site complet.
Autor: Cristian Lenga
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: