Pentru orice freelancer, fie că e experimentat sau la început de drum, găsirea de noi clienți este mereu în capul listei de priorități. Fără clienți, nu prea ești freelancer.
Un alt lucru pe lista cu priorități este portofoliul și modul în care te prezinți. WebWave te poate ajuta să ai propriul portofoliu online, ușor și fără alte costuri. Dă click pe link și vezi sutele de template-uri pe care le ai la dispoziție.
În acest articol o să-ți prezentăm moduri prin care poți găsi clienți. Despre unele lucruri sigur știai deja, dar este foarte posibil ca unele să fie noi pentru tine. O să vorbim despre platforme pe care poți găsi clienți, modul în care ar trebui să îi abordezi și lucruri pe care să le ai în vedere.
Conținutul articolului:
(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)
Pentru un freelancer, networking-ul este esențial. Cu ajutorul acestuia cunoști oameni care, la un moment dat, îți pot deveni clienți.
Cum funcționează? Ei bine, să zicem că ai participat la un eveniment pe nișa ta. Acolo intri în vorbă cu diferite persoane, cu unele ai o conexiune instantă, cu altele mai puțin. Faci schimb de adrese de e-mail sau de numere de telefon cu câțiva participanți și discuți despre diverse teme. La o săptămână după, primești un telefon chiar de la una dintre acele persoane, care îți spune că o cunoștință caută un freelancer și dacă ești de acord să te pună în contact.
Iată, deci, cum funcționează networking-ul. De multe ori clienții unui freelancer vin din recomandări. Fie că te recomandă foști angajatori, prieteni sau simple cunoștințe, acestea cântăresc mult mai mult, pentru că sunt abordări calde, spre deosebire de momentele în care trimiți mailuri sau mesaje către oameni care nu au mai auzit niciodată de tine.
Pentru un network bun este esențial să participi la evenimente, să fii o persoană deschisă și sociabilă și să mergi în locuri cu mulți oameni. Cu toate acestea, trebuie ca abordarea ta să fie una naturală, nu forțată.
Nu mergi la evenimente pentru a “racola” clienți, ci pentru a-ți face noi cunoștințe. Dacă acestea ajung să-ți fie clienți sau să te recomande, cu atât mai bine.
Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
În mod natural, există platforme care se ocupă de conectarea clienților cu freelancerii. Acestea pot avea moduri diferite de abordare, dar, în final, același scop. Am adunat o listă cu cele mai cunoscute dintre ele și vom vorbi câte puțin despre fiecare.
Poți avea cont pe toate aceste platforme sau doar pe una dintre ele. Important este ca indiferent de platformă, să acorzi o mare atenție modului în care te vinzi clienților. Asigură-te că incluzi informații precum:
ce experiențe ai;
care dintre aceste experiențe te poate ajuta în colaborarea cu potențialul client;
care sunt câteva rezultate pe care le-ai adus pentru un alt client într-o situație asemănătoare;
modul în care tu ai putea să-l ajuți sau să-i soluționezi problema.
Freelancer este una dintre cele mai mari platforme de freelancing, după cum îi spune și numele. Aceasta reușește să conecteze milioane de freelanceri cu clienții potriviți, din diferite domenii.
În momentul în care îți faci cont, ei te vor ruga să alegi skill-urile pentru care vrei să cauți joburi. Partea bună este că dacă ai o pagină de LinkedIn cu date actualizate, aceștia pot prelua datele de acolo și te pot scuti de a completa câteva detalii. Evident, trebuie să găsești un mod prin care să te diferențiezi, din moment ce este o platformă atât de mare și are un număr atât de mare de freelanceri.
Asemănătoare cu Freelancer este și platforma Upwork. Îți faci un profil, unde pui toate detaliile pe care un posibil client vrei să le știe despre tine: unde ai mai lucrat, ce experiență ai, ce studii sau cursuri ai urmat. Partea bună la Upwork este că poți crea și profile specializate: dacă ești un freelancer cu mai multe skill-uri, să zicem fotografie și videografie, poți avea un profil specializat în care să ai doar munca de fotograf, cu abilitățile necesare și unul în care ai doar munca și experiența de videograf. Asta poate ajuta clientul să te diferențieze și să vadă că ești un adevărat profesionist.
Fiverr funcționează invers față de primele două. Acolo tu postezi serviciile pe care le poți oferi și prețurile pe care le ceri, iar clienții te pot contacta dacă te potrivești. De exemplu, dacă ești graphic designer, poți posta prețurile pe care le ai pentru template-uri pentru rețelele de socializare, cum ar arăta aceste template-uri, ce experiențe ai șamd, iar oamenii te pot alege în funcție de toate aceste criterii.
Use me e o platformă pornită de foști freelanceri. Ei știu exact lucrurile de care ai nevoie și îți promit că vei fi plătit la timp.
Se ocupă de conexiunea dintre tine și clienți și au grijă să ai colaborări cât mai bune. Partea bună este că, fiind o platformă mai nouă și mai mică, șansele tale de a găsi clienți cresc, pentru că nu mai ești într-o competiție atât de mare.
Pentru un freelancer, networking-ul este esențial
Există platforme care, pe lângă propriul serviciu, te pot pune în contact și cu alte persoane. De exemplu, la WebWave avem o secțiune numită “experți”. Acolo noi recomandăm persoane care să ne ajute clienții cu crearea site-ului lor web, dacă asta își doresc.
Sunt și alte astfel de site-uri care te pot recomanda sau urca pe platforma lor. Din nou, trebuie să ai grijă la modul în care le abordezi și să te prezinți într-un mod cât mai original.
În cele din urmă, vinzi un serviciu. Dacă reclamele plătite funcționeză pentru comanii, de ce nu ar funcționa și pentru tine?
Poți încerca și testa reclamele plătite oricând. Dacă nu ai mai făcut asta niciodată, cel mai bine este să apelezi la o persoană care se ocupă cu asta. Setate greșit, reclamele plătite pot aduce mai multe pierderi decât beneficii.
Acolo trebuie să te gândești către cine vrei să te adresezi: serviciile tale se pliază mai bine pe afaceri mici sau pe afaceri mari? Vrei să ajungi mai mult la oamenii de HR sau la manageri? Mai apoi, trebuie să te gândești la serviciile pe care tu le poți oferi și la motivul pentru care te-ar alege pe tine. Toate aceste detalii trebuie clarificate înainte de a începe orice campanie.
Să zicem că, într-un grup despre marketing sau pe paltforme precum Quora sau Reddit cineva adresează o întrebare la care tu știi răspunsul. Acea persoană este impresionată de modul în care ai răspuns și își dă seama că ai idee despre ce vorbești.
Câteva zile mai târziu îți dă mesaj ca să te întrebe dacă ai accepta o colaborare. Ideea este că e benefic pentru tine ca freelancer să fii activ, mai ales în domeniul în care ți-ai ales să profesezi. E important să-ți creezi o imagine de profesionist și de expert în domeniu, pentru ca oamenii să apeleze la serviciile tale.
După cum deja ți-ai dat seama, sunt multe locuri în care clienții pot căuta freelanceri. Dincolo de toate platformele specializate, nu da la o parte platformele de anunțuri. Există anunțuri de freelancing și pe Facebook și chiar și pe alte tipuri de platforme.
Acordă fiecărui client sau potențial client atenția cuvenită atunci când aplici și vei vedea că rezultatele vor apărea.
Dacă vrei ca potențialii clienți să te vadă ca un profesionist, le poți arăta munca ta anterioară cu un website. Așa va fi și pentru ei foarte ușor să te cunoască mai bine. Începe de azi să-ți creezi un site cu ajutorul WebWave.
Autor: Patrunjel Eduard
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: