Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Content marketing - cum îl folosiți pentru a vă promova site-ul?

20 septembrie 2023

Content marketing crește în popularitate de la an la an. Nu e de mirare - este pur și simplu eficient. Este una dintre tendințele fierbinți ale momentului când vine vorba de promovarea online. În acest articol, veți găsi toate informațiile esențiale pentru o promovare online eficientă folosind content marketing.

 

Din acest articol veți afla, printre altele, următoarele: 

  • Ce este content marketing?
  • Care sunt beneficiile content marketingului?
  • Tipuri de conținut
  • Content marketing și SEO
  • Cum se creează o strategie de content marketing?
  • Ce instrumente ar trebui să folosesc pentru content marketing? 

 

Ce este content marketingul?

 

Cred că toată lumea ar fi de acord cu afirmația că internetul este supraîncărcat de reclame. Mesajele de marketing inundă literalmente utilizatorii. Ca urmare, tot mai mulți oameni își instalează programe de blocare a reclamelor, ignorând, conștient sau inconștient, rezultatele căutărilor plătite sau reclamele de tip banner. 

Prin urmare, devine din ce în ce mai important să se furnizeze conținut care să aducă valoare utilizatorilor în sine. Acestea îi vor ajuta să rezolve probleme sau să răspundă la întrebări. Aici intervine content marketing. 

 

Care sunt beneficiile content marketingului?

Content marketingul are o serie de beneficii. Să aruncăm o privire asupra celor mai importante. 

 

Crește gradul de conștientizare a afacerii

A pătrunde în conștientizarea consumatorului prin intermediul canalelor tradiționale necesită foarte multe resurse și timp. Prin crearea conținutului de înaltă calitate, această sarcină devine mai ușoară. Dacă răspundeți la întrebările pe care le au utilizatorii, aceștia vor fi nerăbdători să citească conținutul pe care l-ați creat. 

 

Ajută la construirea imaginii dvs. de expert

Prin publicarea de articole sau ghiduri de specialitate, arătați că vă cunoașteți industria. În acest fel, puteți fi recunoscut ca o autoritate. O imagine de expert va crește recunoașterea și încrederea în brandul tău. 

 

Îmbunătățește implicarea utilizatorilor

Conținutul de bună calitate este ușor de comentat și împărtășit de către publicul tău. Acest lucru va crește în mod organic raza de acțiune a eforturilor dvs. de marketing.

 

Influențează loialitatea față de brand

Activitățile de content marketing ajută la construirea unei baze de audiență care este dornică să se implice cu conținutul dvs. pe termen lung. Acest lucru, la rândul său, se va traduce prin creșterea vânzărilor.

 

Ajută la obținerea de trafic organic către site-ul dvs.

Conținutul interesant poți să atragi în sine utilizatorii către site. Un astfel de trafic este foarte bine cotat de algoritmii Google. Ca urmare, un website își îmbunătățește poziția în rezultatele căutărilor, câștigând astfel și mai mulți utilizatori.

 

Tipuri de conținut 

Mulți oameni încă mai cred că content marketing se bazează pe texte. Într-adevăr, destul de mult material este în formă scrisă, dar content marketing oferă o gamă largă de sugestii. Alegerea acestora depinde de ce strategie de marketing adoptați, de publicul țintă sau de resursele pe care le aveți la dispoziție. 

 

Bloguri

Aceasta este în prezent cea mai populară formă utilizată în content marketing. Un blog este un site sau un subsite pe care postați articole tematice conexe. Marele avantaj al creării unor articole de blog este pragul de intrare redus. Acesta poate fi creat de oricine, de exemplu cu ajutorul constructorului de site-uri WebWave.

Un blog este locul ideal pentru a prezenta conținut de înaltă calitate. Dacă aveți cunoștințe în domeniul dumneavoastră și cunoașteți elementele de bază ale scrisului, puteți avea succes în acest domeniu. Nu uitați, însă, că concurența este foarte mare, iar materialul pe care îl creați trebuie să se remarce prin originalitate și utilitate pentru publicul dumneavoastră. 

Atunci când scrieți pe blog, nu uitați să fiți regulat. Cititorii se așteaptă ca noi postări să apară periodic. Blogging-ul este o activitate pe termen lung. Uneori, rezultatele tangibile apar după câteva luni de muncă. Cu toate acestea, merită să investiți timp și resurse, deoarece efectele sunt de lungă durată. 

 

Rapoarte

Acestea sunt materiale mai elaborate, adesea trimise sub forma unei cărți electronice. Ele sunt utilizate în principal pentru a construi o imagine de expert și pentru a crește gradul de conștientizare a mărcii. Ele pot fi, de asemenea, o metodă de achiziționare de lead-uri de vânzări - utilizatorilor care sunt interesați să descarce un raport li se cere adesea să își lase datele de contact.  Rapoartele sunt adesea publicate periodic, dar regularitatea nu este la fel de importantă aici ca în cazul unui blog.

Rapoartele sunt utilizate în mod obișnuit în comunicarea destinată companiilor. Ele permit transmiterea cunoștințelor de specialitate într-o formă condensată care poate fi utilizată în practică. 

 

Studii de caz

Acestea sunt descrieri ale punerii în aplicare a unei acțiuni specifice, cum ar fi crearea unui site web pentru un client. Acestea includ ipotezele proiectului, etapele de implementare, problemele întâmpinate, rezultatele și concluziile. 

Este, de asemenea, un element utilizat în principal în comunicarea cu partenerii de afaceri. Ne permite să arătăm cum lucrăm și să construim astfel imaginea unui profesionist. 

 

Cărți albe

Acesta este un tip de raport foarte elaborat. Poate fi comparat chiar cu un studiu științific. Crearea unui astfel de document necesită mult timp și necesită multă muncă și expertiză. 

Crearea unei cărți albe merită efortul. Aceste tipuri de texte oferă, de obicei, cunoștințe extrem de valoroase, astfel încât acestea câștigă rapid popularitate în rândul experților, ceea ce se traduce în percepția brandului ca fiind profesionist. 

 

Infografice

Acestea sunt materiale grafice și textuale care prezintă date. Ele reprezintă o modalitate bună de a atrage atenția clienților și de a le trezi interesul față de produsele sau serviciile dvs. 

Infografiile prezintă date importante într-un mod condensat și accesibil. Ele reprezintă o doză puternică de cunoștințe ușor de digerat, lucru pe care utilizatorii îl caută extrem de des. 

 

Conținutul video

Videoclipurile mai lungi și mai scurte sunt o modalitate excelentă de a transmite informații. Există un motiv pentru care se spune că o imagine face mai mult decât o mie de cuvinte. Arătarea unui produs în utilizare sau a modului în care este furnizat un serviciu pe suport video face apel la imaginație. Este, de asemenea, o modalitate bună de a pune în valoare expertiza, de exemplu, într-un interviu.  

 

Seminarii web

Acestea sunt cursuri de formare care vă oferă posibilitatea de a interacționa online cu prezentatorul. Sunt cel mai adesea o modalitate de a transmite competențe specifice. La WebWave, organizăm periodic webinarii privind dezvoltarea de site-uri web și SEO. 

Webinarele sunt deosebit de apreciate de utilizatori, deoarece oferă un beneficiu tangibil. Acestea vă permit să învățați lucruri noi pe care le puteți pune în practică. Prin urmare, acestea reprezintă o modalitate excelentă de a fideliza clienții.  

 

Podcasturi

Podcasturile sunt materiale audio care pot fi ascultate în orice moment. Le puteți găzdui pe unul dintre serviciile de streaming sau le puteți pune la dispoziția utilizatorilor pe site-ul dumneavoastră. La fel ca și materialele video, podcasturile sunt o modalitate eficientă de a comunica expertiză.  

 

UGC (conținut generat de utilizatori)

Acesta este orice conținut al cărui autor este un utilizator. De exemplu, dacă aveți un blog culinar, partajați fotografii ale mâncărurilor pregătite de utilizatori. Un exemplu de UGC este sub-site-ul nostru, unde prezentăm cele mai bune pagini create de utilizatorii noștri. 

Mai presus de toate, UGC este o metodă de creștere a implicării utilizatorilor. Acest lucru, la rândul său, are un impact pozitiv asupra traficului de pe site sau asupra atingerii rețelelor sociale.

  

Activități în social media  

Facebook, Twitter, Instagram și alte rețele sociale au deja peste 3 miliarde de utilizatori. Prin urmare, o prezență pe astfel de platforme este o necesitate pentru aproape toate afacerile - de la baruri locale și coafori până la branduri importante precum Coca Cola sau Audi. Un conținut bun pe rețelele sociale sporește reach-ul organic al postărilor, crește gradul de conștientizare a brandului și încrederea utilizatorilor.Social Media permite un contact direct cu utilizatorii, ceea ce se traduce în loialitate. Comentariile, mesajele sau numărul de like-uri la postări sunt, de asemenea, material de cercetare pe care îl puteți folosi pentru a vă identifica mai bine publicul țintă. 

 

Conținutul viral

Aceasta este o formă foarte informală de comunicare. Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă că va funcționa doar pentru a ajunge la publicul tânăr. În fiecare industrie, vor exista subiecte care pot fi tratate cu ochiul liber. 

Meme-urile sau videoclipurile amuzante se răspândesc pe web într-o clipită. Acestea reprezintă o modalitate bună de a crește reach-ul. Uneori pot fi folosite pentru a ajunge la milioane de utilizatori cu un buget minim.

 

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Content marketing și SEO

Content marketing este indisolubil legat de SEO, adică de optimizarea unui site web pentru motoarele de căutare. Până la urmă, conținutul de bună calitate este cel care determină în primul rând poziția site-ului în rezultatele căutărilor. 

Algoritmii Google sunt însărcinați să evalueze paginile în funcție de gradul de utilizare pentru clienți. Roboții devin din ce în ce mai buni și au trecut de mult timp zilele în care puteau fi păcăliți prin trucuri simple. 

Desigur, conținutul de înaltă calitate este doar începutul eforturilor SEO. De asemenea, este necesar, printre altele, să se achiziționeze link-uri dofollow, multe cuvinte cheie, un cod de pagină bun și curat și meta descrieri adecvate. 

Acest lucru nu schimbă cu nimic faptul că, fără un conținut de înaltă calitate, nu veți putea să vă poziționați cu succes site-ul web. Există un motiv pentru care se spune că conținutul este regele.

 

Cum să creați strategia de content marketing? 

Înainte de a începe activitățile de content marketing ar trebui să pregătiți strategiile. Acesta vă va ajuta să vă organizați activitatea și vă va permite să măsurați rezultatele. 

 

Definiți obiectivul

Primul pas în crearea unei campanii este să definiți ce doriți să obțineți prin intermediul acesteia. Obiectivele trebuie să îndeplinească criteriile conceptului S.M.A.R.T., adică să fie: specifice, măsurabile, realizabile, relevante și limitate în timp. Putem împărți obiectivele în obiective pe termen scurt și obiective pe termen lung. Obiectivele pe termen scurt includ, de exemplu, creșterea traficului pe site-ul web, dobândirea de clienți potențiali sau obținerea de noi adepți pe rețelele de socializare. Obiectivele pe termen lung pot include, de exemplu, obținerea unei poziții înalte în rezultatele căutărilor, crearea unei imagini, fidelizarea clienților sau creșterea implicării clienților.  

 

Definiți-vă publicul țintă

Ar trebui să definiți cu exactitate cui vă adresați cu mesajul dumneavoastră. Analizați-vă publicul. Luați în considerare vârsta, sexul, locația, veniturile, interesele, problemele și nevoile acestora. 

Pe baza informațiilor pe care le-ați adunat, creați personae, sau personaje care să simbolizeze publicul dumneavoastră. Atunci când creați mesaje, țineți cont întotdeauna de cine sunt persoanele cărora vă adresați. Acest lucru vă va ajuta să răspundeți mai bine nevoilor lor.  

 

Elaborați teme

Pe baza analizei publicului țintă, veți crea o listă de subiecte potențial interesante. Apoi puteți planifica ordinea în care le veți discuta. 

 

Gândiți-vă la tipul de conținut

Alegeți forma în care vă veți transmite mesajul. În mod ideal, ar trebui să vă decideți asupra a cel puțin mai multor medii - de exemplu, text, infografice și un film de scurt metraj. 

 

Creați conținutul

Cum procedați pentru a produce conținut? Aveți mai multe opțiuni din care puteți alege. Puteți să le creați singur. Aceasta este o opțiune bună dacă aveți cunoștințele și timpul necesar și când cunoașteți cel puțin elementele de bază ale scrierii sau creării de grafice. O altă opțiune este să externalizați toată sau o parte din muncă. Puteți alege să lucrați cu un freelancer sau să angajați o agenție.Soluția specifică pe care o alegeți va depinde de o serie de factori. Luați în considerare bugetul, timpul, experiența și abilitățile.  

 

Măsurați rezultatele și optimizați conținutul

Odată ce conținutul dvs. a fost publicat, este timpul să îi analizați eficiența. Aflați care materiale sunt cele mai populare și cum sunt primite. Pe baza analizei punctelor slabe, puteți face schimbări pentru a îmbunătăți rezultatele campaniei. Faptul că știți ce conținut este popular vă va ajuta să planificați activitățile viitoare.

Ce instrumente ar trebui să folosesc pentru marketingul de conținut?Atunci când creați conținut, puteți utiliza o serie de instrumente și modalități pentru a ușura această sarcină. Iată câteva dintre cele mai importante pentru a vă ajuta să creați un conținut bun.

 

De unde vă luați idei pentru subiecte?

Un marketing de conținut eficient oferă, în primul rând, conținut care răspunde nevoilor publicului tău. Prin urmare, principala sursă de subiecte sunt clienții dvs. Ascultați cu atenție vocea lor. Pe baza conversațiilor, e-mailurilor, întrebărilor sau comentariilor de pe rețelele de socializare, puteți crea o listă de subiecte care îi interesează. Pe baza acestora, veți dezvolta materiale care să vă atragă publicul. 

De asemenea, ar trebui să acordați atenție la ceea ce spun utilizatorii în grupuri și forumuri. În acest fel, puteți afla ce subiecte câștigă în popularitate și ce stârnește cea mai mare curiozitate. 

O altă sursă de idei este reprezentată de concurenții dumneavoastră. Aflați ce subiecte sunt abordate de companiile din industria dumneavoastră. De ce să nu le prezentați dintr-o perspectivă diferită sau să adăugați informații pe care utilizatorii nu le vor găsi la alții? 

 

Cum să vă alegeți cuvintele cheie

Alegerea corectă a cuvintelor cheie este crucială dacă doriți să vă poziționați în topurile de căutare Google. Cum alegeți frazele potrivite? Aveți 3 moduri de bază de a alege. În primul rând, scrieți fraze care au legătură cu afacerea dvs. Aveți un magazin de biciclete în Poznań? Potențialii dvs. clienți vor căuta fraze precum "biciclete", "de unde să cumperi o bicicletă în Poznan" sau "magazin de biciclete Poznan".Introduceți astfel de fraze în fereastra de căutare Google. Veți vedea apoi o listă de fraze similare tastate de utilizatori. De asemenea, ar trebui să includeți aceste fraze în poziționarea dumneavoastră.De asemenea, puteți utiliza unul dintre instrumentele de căutare a cuvintelor cheie. Cel mai popular este Keyword planner de la Google. Acest tip de soluție vă permite să analizați mai în detaliu anumite fraze, inclusiv din punct de vedere al popularității acestora. 

 

 Cum vă adaptați la tendințe?

Nu uitați că nevoile utilizatorilor dvs. se schimbă în timp. Prin urmare, trebuie să țineți în permanență pasul cu tendințele. Așa cum am menționat deja, ar trebui să verificați ce interesează publicul dumneavoastră și ce subiecte abordează concurenții dumneavoastră.Nu uitați că subiectele își pot pierde rapid popularitatea. Așadar, fiți cu degetul pe puls și verificați în mod regulat ce este în trend. Un instrument care este util pentru a găsi subiecte actuale este Google Trends. Îl puteți utiliza pentru a vedea cum s-a schimbat popularitatea unei anumite fraze de-a lungul timpului. 

 

Cum măsurați eficiența activităților dumneavoastră?

Analizarea eficienței marketingului de conținut nu este o sarcină ușoară. Acțiunile întreprinse necesită adesea mult timp pentru a produce rezultate. În plus, este uneori dificil de determinat dacă marketingul de conținut a fost cel care a determinat un client să facă o achiziție. 

Cu toate acestea, puteți efectua o analiză a traficului. Aceasta vă va spune ce conținut a atras utilizatorii și a influențat indirect decizia lor de a cumpăra. Un instrument bun pe care îl puteți folosi în acest scop este Google Analytics. Acesta vă permite să vedeți de unde vin utilizatorii pe site-ul web și cum se comportă aceștia pe acesta. Pe baza unor astfel de date, puteți determina eficiența eforturilor dvs. de marketing de conținut. 

 

Rezumat 

Activitățile de marketing de conținut sunt una dintre cele mai bune modalități de a atrage clienți. Acestea vă vor ajuta să creșteți traficul pe site-ul dvs. web, să vă construiți poziția de expert sau să creșteți gradul de conștientizare a mărcii. Un conținut bun este, de asemenea, un element esențial de care trebuie să țineți cont atunci când lucrați la optimizarea SEO a site-ului dvs. web. 

Crearea unei strategii bune și alegerea instrumentelor potrivite vă vor permite să puneți în practică cu succes elementele de marketing de conținut.

Autor: Dragos Suciu

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: