Articolul de astăzi va explica procesul de clasare a rezultatelor organice în Google, cum funcționează algoritmii Google și, nu în ultimul rând, câte ceva despre optimizarea SEO și cum se leagă cu fiecare pas de clasare în parte!
Conținutul articolului:
(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)
Ce este procesul de Crawling și cum influențează poziția site-ului în Google?
Ce este un site-map și cum influențează poziția site-ului în Google?
Ce este indexarea și cum influențează poziția site-ului în Google?
Ce este procesul de Ranking și cum influențează poziția site-ului în Google?
După ce ți-ai publicat site-ul, probabil vei dori să fii pe Google din primul moment. Din păcate, acest lucru este imposibil. Însă Google permanent cercetează întreaga rețea de internet, ca să-ți găsească site-ul! Câtă atenție…
Dacă site-ul tău este ok și fără erori, atunci odată ce Google îți va găsi site-ul informația despre acesta va nimeri în baza Google, iar subpaginile (împreună cu conținutul acestora) vor fi amplasate pe poziții corespunzătoare în cadrul rezultatelor căutărilor Google.
În acest articol vom descrie mai detaliat acest proces prin cei 3 pași importanți:
Crawling - Analiza informației despre site-ul tău, subpaginile și conținutul acestuia
Indexing - Administrarea informației despre site-ul tău în baza de date Google
Ranking - Afișarea site-ului tău în rezultatele Google în baza informației din index
De fapt nimeni nu cunoaște răspunsul la această întrebare. Google ține în secret această informație, dar din experiența experților în SEO cunoaștem că acest lucru poate dura până la 6 săptămâni. Apariția site-ului în cadrul rezultatelor Google depinde în final de sistemul Google și de procesele care au loc în sistemul Google. Administratorii site-urilor pot doar influența aceste procese.
Vezi aici cum accelerezi adăugarea site-ului tău la rezultatele Google.
Informația care apare în rezultatele Google este preluată din baza Google și nu direct de pe site-ul tău. Baza Google își actualizează datele periodic. Din această cauză este necesar ceva timp pentru actualizarea informației care apare în Google.
Cea mai simplă modalitate de a verifica dacă site-ul tău web apare pe Google este să verifici rezultatele de căutare :). Dacă vezi un link către site-ul tău în rezultatele de căutare felicitări, totul este în regulă.
Pentru a verifica dacă întregul site web a fost indexat, scrie pe Google fraza "site: https://adresa-site-ului-tau.ro/"
Important: Procesul de indexare necesită ceva timp. Uneori durează câteva ore, alteori câteva zile sau chiar luni. Nu te panica dacă nu îți vezi site-ul web sau informația actuală de pe site în rezultatele Google la câteva ore după publicare.
Există 2 modalități de a grăbi procesul în rezultatul căruia site-ul tău va fi prezent în căutările Google:
Conectarea Google Search Console. Poți trimite roboților Google o cerere de indexare pentru o anumită adresă URL și dacă e nevoie să folosești crawl budget pentru a limita frecvența indexării site-ului.
Vezi acest tutorial dacă dorești să conectezi Google Search Console la un site creat în WebWave.
Publicarea pe site-uri deja existente a link-urilor către site-ul nou. Roboții Google vor observa noul site atunci când vor efectua crawling-ul site-ului deja existent
Dacă site-ul tău este ok și fără erori, cu siguranță va fi introdus în index-ul Google.
Crawl este un termen englez cu sensul general de "a se târî", aici cu sensul de "a căuta".
Un proces de cercetare, în cadrul căruia Google folosește niște roboței denumiți ”spiders” sau ”păianjeni” pentru a găsi toate subpaginile / articolele de pe site-ul tău și conținutul acestora, cu scopul final este de a le adăuga în baza Google.
Pentru a găsi toate subpaginile de pe site-ul tău și conținutul acestora, Google folosește 2 instrumente:
Link-urile de pe site-ul tău și de pe alte site-uri care deja junt în baza de date Google
Site-map-ul (Harta site-ului) - o listă a tuturor subpaginilor de pe site.
Roboții Google denumiți ”spiders” sau ”păianjeni”, sunt mici programe cu ajutorul cărora sistemul Google analizează site-urile: subpaginile și conținutul acestora.
Crawl budget-ul reprezintă cantitatea maximă de date pe care Google o poate aduna în cadrul unei vizite făcute de roboți pe un domeniu. Indicele Crawl budget depinde de alți 2 indici:
Crawl rate limit - reprezintă limitele frecvenței cu care Google indexează site-ul tău. Uneori indexarea site-ului supraîncarcă serverul, lucru care cauzează o experiență proastă pentru utilizatori. În aceste situații poți seta indicele Crawl rate limit în Google Search Console, pentru a securiza experiența utilizatorilor.
În WebWave nu existe limite pentru traficul de date, deci indexarea site-ului de către Google nu va afecta experiența utilizatorilor site-ului tău.
Crawl demad - reprezintă cererea de indexare care este calculată în baza frecvenței modificărilor efectuate pe site și a altor indici.
Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
Sitemap-ul afișează structura unui site, secțiunile și link-urile. De asemenea, îi ajută pe utilizatori să navigheze pe site-ul tău și aduce îmbunătățiri ale poziționării acestuia în motoarele de căutare.
Uneori, site-urile sau adresele noastre URL pot fi omise de un motor de căutare din motive necunoscute. O hartă XML va face ca roboții să vadă structura completă a site-ului nostru și să-și îmbunătățească performanțele de indexare.
Există multe tipuri de sitemap-uri, dar unele dintre cele mai importante și populare sunt cele HTML și XML.
Un site-map XML este o listă de subpagini și o adresă URL creată pentru motoarele de căutare sau pentru boți. Aceasta le informează care părți ale site-ului nostru ar trebui indexate și, de asemenea, determină ierarhia, conținutul prioritar și frecvența actualizărilor.
Site-Map XML. Sursa: Amigio - Companie de creare site
Harta HTML este concepută pentru utilizatorii care vizitează un site web și cel mai adesea, o putem găsi în subsolul paginii, deși acest aspect nu este o regulă. Astfel, este mai ușor pentru utilizatorii să navigheze și să găsească subpaginile corespunzătoare. Am spus deja că motorul de căutare Google recompensează site-urile care sunt ușor de utilizat și o hartă bine proiectată categoric poate influența experiența utilizatorilor.
Dacă dorești ca site-ul nostru să fie vizibil în motoarele de căutare, mai întâi trebuie să fie indexat de acestea și plasat în bazele lor de date.
Sitemap-ul de tip XML este, de asemnea, util pentru conținutul duplicat și cel prețios. Google a luptat mult timp cu conținutul duplicat pentru a elimina spamul din rezultatele căutării.
Harta XML ne informează că suntem primul creator al conținutului, deoarece va afișa data și ora publicării. Mai mult decât atât, mulțumită acestei hărți, Google știe dacă publică postări vechi și repetitive, ceea ce poate scădea clasarea noastră.
Dacă dorești să depui harta site-ului tău pentru crowling-ul roboților Google vezi aici cum o poți face.
Dacă site-ul are design-ul și link-ul corect, boții motoarelor de căutare vor ajunge în majoritatea părților sale. Google informează că harta XML poate fi utilă și în cazul în care site-ul nostrum este mare, iar unele subpagini nu pot fi indexate sau aparțin unei arhive mari cu conținut izolat și fără link-uri interne.
Sitemap-ul de tip XML este, de asemenea, util pentru conținutul duplicat și cel prețios.
Dacă se creează un site folosind un panou CMS, precum Wordpress, va fi necesar să se creeze sitemap-ul manual. Există, de asemenea, unele module (plugins) disponibile, care vă ajută să creezi sitemap-ul site-ului tău.
Dacă folosești un program pentru creare site-uri web, precum WebWave, sitemap.xml va fi creat automat de fiecare dată când pagina web este publicată. În plus, față de fiecare publicare anterioară a site-ului, harta este actualizată în mod regulat. Nu va trebui să faci nimic.
O opțiune suplimentară ar fi să creezi un site-map subsolul site-ului care va ajuta utilizatorii. Aici vei putea prezenta cele mai importante subpagini, pe care utilizatorul le va analiza dup ce a scrolat toată subpaigna în căutarea conținutului necesar.
Pentru a accesa harta site-ului creat în WebWave este necesar să introduci adresa site-ului, după care să adaugi fragmentul /sitemap.xml. Ca rezultat adresa hărții site-ului va avea formatul:
https://adresa-site-ului.ro/sitemap.xml
Fă click mai jos pentru a crea un site cu WebWave cu un site-map generat în mod automat.
Index-ul reprezintă o bază de date a Google cu toate site-urile, paginile și subpaginile care au fost indexate vreodată.
Indexare este un proces care implică adunarea, procesarea, organizarea și păstrarea datelor de către Google. Scopul acestui proces este de a pregăti informația necesară pentru poziționarea site-ului în cadrul rezultatelor Google.
Toate motoarele de căutare, precum Yahoo, Bing, Google sau altele, au propriul lor index, pe baza căruia generează rezultate pentru interogări individuale. Dacă avem probleme cu indexarea site-ului, acest lucru ne poate face să pierdem mulți vizitatori.
Important: Indexarea este un proces care răspunde doar de administrarea, actualizarea a informației despre site-ul tău în baza de date Google.
Cuvintele cheie pentru care site-ul tău apare în rezultatele Google și poziția acestuia în cadrul rezultatelor Google este un proces diferit, numit Ranking, care depinde de Algoritmii Google - secvențe de formule și procese, ale căror scop principală este identificarea celor mai bune răspunsuri la căutările utilizatorilor.
Indexarea este procesul de la care începe prezența site-ului (conținutului acestuia) în cadrul rezultatelor Google. Fără o indexare eficientă, site-ul tău nu va fi prezent în căutările Google.
Indexarea mobile-first a fost lansată în a doua jumătate a anului 2018. Din acel moment Google percepe versiunea mobilă ca o versiune prioritară. Ca rezultat versiunea mobilă a site-ului este indexată înainte celei de desktop. La fel Google evaluează calitatea site-ului în baza versiunii mobile a site-ului.
Pentru a optimiza site-ul la această modificare a algoritmilor Google recomandăm:
PageRank reprezintă un algoritm de analiză a link-urilor existente pe un site web și a link-urilor despre acel site web care apar pe alte site-uri. Practic, Google analizează ce spui tu despre tine și ce spun alții despre tine!
PageRank-ul este determinat de 2 factori: cantitatea și calitatea, iar fiecare factor are importanța sa! Cantitatea arată cât de multe site-uri web linkuiesc înapoi spre site-ul tău, iar calitatea ține de site-urile repspective.
Practic, Google dorește ca site-uri de încredere să te recomande. Dacă un site periculos sau spam va linkui spre site-ul tău, atunci nu este un semn prea bun pentru Google, deoarece poate însemna că tu ai plătit pentru acel link, fapt care este inadmisibil pentru Google.
PageRank este o modalitate extrem de bună de a atrage atenția Google. Discută cu câteva site-uri mari, pentru care dorești să scrii articole sau să-ți ia un interviu, astfel ajungând să ai link-uri de calitate către site-ul tău!
Dacă nu apari în rezultatele Google, nu exiști online
Optimizarea SEO implică acțiuni de optimizare a site-ului, a conținutului acestuia cât și acțiuni în afara site-ului cu scopul de a atrage trafic calitativ de utilizatori pe site.
Printre cele mai importante aspecte și factori de clasare se numără:
Cuvintele cheie: care sunt cuvintele pentru care conținutul tău va fi afișat pe Google? Dacă ești bucătar, probabil o să ai tot felul de rețete, deci ”lasagna”, ”pizza” sau ”sarmale” o să fie câteva din cuvintele pentru care site-ul tău ar trebui să apară în căutările Google. Astfel, folosește aceste cuvinte pe site-ul tău, dar într-un mod educativ și decent, nu intruziv.
Link-uri de la alte site-uri: Google, în momentul de crawl, o să analizeze mai multe site-uri și o să vadă dacă acestea au link-uri către tine. Dacă da, acesta este, în general, un lucru bun.
Tag-urile: practic, fiecare header al site-ului tău trebuie să fie găsit de Google, deoarece acesta le consideră extrem de importante. De asemenea, imaginile ar trebui să fie însoțite de un tag HTML despre ceea ce conține imaginea, ca Google să își dea seama că aceea e o imagine și să o trateze ca atare!
Oprimizarea pentru mobil în baza tehnologiei RWD: este extrem de important să ai un site web care poate rula și de pe dispozitive mobile (în special din anul 2018). De ce? Deoarece Google indexează, mai întâi, site-urile care au și versiune de mobil. De asemenea, este clar că acele site-uri care au și o versiune de mobil vor fi propulsate în fața celor ce nu dispun de această caracteristică.
Conținut: Nu în ultimul rând, conținutul este extrem de important. Oricât de bine ar fi optimizat site-ul tău, dacă acesta nu are conținutul adecvat și educativ, nu vei ajunge în căutările Google!
Aceștia sunt câțiva factori SEO pe care ar fi foarte bine să-i urmărești! Vezi acest articol pentru a afla mai multe detalii despre optimizarea site-ul tău pentru SEO.
Potrivit WorldWideWebSize.com, cel puțin 4.08 miliarde de site-uri sunt în prezent indexate. Este într-adevăr un număr enorm!
Începând cu 1 septembrie 2019, Google nu va mai susține fișierele noindex robots.txt. Înainte de acest update, puteai să excluzi anumite pagini sau chiar și elemente individuale cu ajutorul tag-ului noindex din robots.txt. După noul update această posibilitate nu va mai exista.
Update-ul legat de noindex este unul important, dar va afecta doar site-urile web mari și complexe.
"În scopul de a păstra un ecosistem sănătos și de a ne pregăti pentru lansări de tip open-source din viitorul apropiat, retragem toate codurile care prelucrează regulile nepublicate sau nedeservite (așa cum este noindex), începând cu 1 septembrie 2019."
(Sursa: Gary Illyes de la Google)
Pentru unii, această decizie poate părea una grăbită, dar Google ne-a avertizat de ceva timp să nu mai avem încredere în robots.txt atunci când este vorba de funcționalitatea tag-ului noindex.
Gary Illyes a explicat că regulile de tip noindex niciodată nu au fost documentate de Google pentru că generau o mulțime de conflicte cu alte reguli și dăunau site-urilor web.
Pentru a fi la curent cu planurile Google și actualizările acestora, citește periodic Google Webmaster Central Blog.
Pe blogul oficial Google sunt enumerate cinci modalități pentru a controla indexarea:
Noindex în metatag-urile roboților – folosirea tag-ului noindex înseamnă că un site web este indexat de către motorul de căutare, dar nu va fi afișat în rezultatele de căutare.
Status code 404 și 410 – ambele coduri înseamnă că pagina nu există, lucru care va exclude URL-urile respective din indexarea Google atunci când sunt analizate și procesate.
Vezi acest tutorial pentru a afla cum editezi subpagina erorii 404 în WebWave.
Protecția prin parole - ascunderea unei subpagini în spatele unui sistem de logare o va face neindexabilă de Google.
Vezi acest tutorial pentru a afla cum limitezi accesul la o subpagină sau articol cu ajutorul unei parole în WebWave.
Aplicarea tag-ului disallow în robots.txt – motoarele de căutare pot indexa doar paginile de care știu. Blocarea accesului la site înseamnă pentru roboții Google că acestea nu au conținut.
Indexarea unei adrese URL poate avea loc și în baza link-urilor de pe alte subpagini. Însă dacă conținutul unei subpagini indexate în acest mod nu este accesibil, atunci această subpagină va deveni pe viitor ”mai puțin vizibilă în rezultatele căutărilor”.
Aplicația Search Console Remove URL – această aplicație este destinată eliminării temporare a adreselor URL din rezultatele căutărilor Google.
Încă din anul 1998, Google este una din companiile care ne fac viața în mediul online mai ușoară. De câte ori nu a fost nevoie să cauți ceva, iar Google să fie cel mai bun prieten al tău? Există până și o expresie despre asta - ”Google it!”, care în română s-ar traduce ca ”Caută pe Google!”.
Preacunoscutul motor de căutare a devenit acum un instrument indispensabil pentru majoritatea dintre noi care doresc să facă optimizare SEO, însă foarte puțini dintre noi știm cum funcționează Google cu adevărat. Probabil mulți dintre angajații acestora se preocupă cu aceeași problemă ca și noi, deoarece algoritmii Google nu sunt cei mai ușor de înțeles.
Indexare este un factor cheie pentru a avea succes online, este primul pas spre prezența ta online. Nu poți face optimizare SEO, dacă nu apari în rezultatele de căutare.
De fapt, greșesc. Primul pas este acela de a crea un site web. O poți face gratis cu ajutorul platformei pentru creare site-uri WebWave. Nu ai nevoie de cunoștințe IT pentru a-ți crea un site. În WebWave vei avea la dispoziție tot ce este necesar pentru o indexare rapidă.
Autori: Julia Mądraszewska, Elena Dumitru Paweł Krzywina, Cristian Lenga, Patrunjel Eduard
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: