Dacă ți-a trecut măcar o dată prin cap ideea de a-ți face un portofoliu foto online, ai dat click pe articolul care trebuie. De fapt, ajunge și dacă ești un fotograf profesionist care încă nu ai un portofoliu online. De ce?
Pentru că portofoliile online nu mai sunt exclusiv pentru anumite domenii. Am trecut de mult de perioada în care doar grafic designerii foloseau așa ceva. Importanța realizării unui portofoliu online e mai mare acum decât a fost vreodată, și asta devine evident din doar câteva căutări pe Google.
Și ghici ce: totul poate fi foarte simplu. Nu, nu ai nevoie de cunoștințe de programare și nici nu trebuie să petreci ore întregi în fața calculatorului ca la finalul zilei să ai un landing page asemănător cu cele din 1995. Din fericire, există instrumente intuitive și ușor de folosit, care o să devină prietenii tăi cei mai buni și care nu o să te mai lase să folosești scuze de genul „Nu am avut timp” sau „Nu am știut cum se face”.
Un astfel de instrument este și Webwave. Click și descoperă singur tot ce are de oferit această platformă!
Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
Vizualul a devenit din ce în ce mai puternic odată cu apariția social media și cu dezvoltarea rapidă a tehnologiei.
Ca rezultat, toată lumea vrea să vadă și să fie văzută. Și aici își face apariția fotografia, cu milioanele de stimuli vizuali și creativitatea fără margini. Din ce în ce mai mulți oameni aleg fotografia ca hobby-ul lor principal. Și e ușor să vedem de ce: ne permite să imortalizăm amintiri, prietenii noștri ajung să ne placă și mai tare, pentru că mereu le facem poze, profilurile noastre de social media arată din ce în ce mai bine.
Deci ce poți face ca să îți mărești șansele în lumea haotică a fotografiei moderne?
Știi că fotografiile tale merită să fie văzute și că ai un cuvânt de spus în acest domeniu. Și nu doar pentru cei care trec pe lângă studioul tău, ci pentru oamenii de peste tot. Trebuie să gândești la scară largă și să vezi imaginea de ansamblu. Sunt multe elemente care fac diferența dintre un fotograf amator și unul profesionist. Iar unul dintre acestea este chiar crearea unui portofoliu online.
Articolul acesta vă va arăta de ce, în următoarele puncte:
Îți poți crește prezența în online și te poți promova mai ușor
Poți colecta informații despre clienți și poți primi feedback de la aceștia
Când îți creezi un website, le arăți oamenilor nu doar munca ta, dar le transmiți și faptul că ești un adevărat profesionist. Să îți creezi pagini pe rețelele sociale e la ordinea zilei, toată lumea se gândește la asta. Dar în momentul în care depui efort și îți creezi o identitate online în adevăratul sens al cuvântului, oamenii vor fi mult mai înclinați să te considere un adevărat profesionist și să apeleze la serviciile tale.
A fi profesionist nu mai înseamnă să ai un CV format Europass și un dosar plin cu pozele de care ești cel mai mândru. Cu toții iubim pozele în format fizic, dar când vine vorba de promovarea ta ca fotograf, oamenii vor să vadă și calitate și cantitate. Și toate astea cât de repede și ușor posibil. Deci oamenii nu o să te aștepte să îți scoți frumos dosarul ca să le arăți pozele tale. Și de ce ai face-o, dacă totul poate fi doar la un click distanță și dacă te pot vedea și din confortul caselor lor?
Un portofoliu foto online e caracterizat, printre multe altele, și de flexibilitate: tu alegi fontul, stilul, culorile, vizualul și, cel mai important, povestea pe care website-ul tău o spune despre tine și munca ta. Tu alegi cum să te perceapă oamenii, cu ce să asocieze fotografiile tale și cum să poziționeze afacerea ta în mintea lor. Deci ești propriul tău magician.
Tocmai cu această flexibilitate vine și exprimarea personalității tale.
Probabil te gândești că acum poți face asta și cu un CV.
Și poate ai avea dreptate. Poate.
Dar trebuie să ai în vedere mai multe aspecte: cât de ușor e de citit un CV față de cât de ușor e de vizitat un website? Cam câtă liberatate ai când vine vorba de culori, animații și toate cele? Ce impresionează mai repede și ce e mai de impact? Care vrei să fie prima impresie pe care o are cineva în legătură cu tine? Ce poți face tu diferit de restul template-urilor de care oamenii se satură repede?
Cred că avem un răspuns câștigător la toate cele de mai sus.
Vizualul a devenit din ce în ce mai puternic odată cu apariția social media și cu dezvoltarea rapidă a tehnologiei
Voi pleca de la ideea că din moment ce citești acest articol, deja știi cât e de importantă prezența în online, mai ales dacă dorești să vinzi un serviciu.
În momentul în care cineva caută un fotograf profesionist, primul gând este să-și întrebe cel mai bun prieten, adică Google. Dacă Google nu știe de existența ta, nici restul oamenilor nu o vor face. Și nu îți dorim asta pentru afacerea ta.
Potențialii clienți caută accesibilitate. Și ce mod mai bun de a le oferi asta dacă nu printr-un website?
Odată ce prezența în online este realizată, promovarea ta și a poveștii tale va veni natural, pentru că din moment ce ai depus efortul creării unui website, nu ai vrea ca doar tu și prietenii tăi să știți de el.
Fie că e un lucru conștient sau nu, în momentul în care îți creezi un portofoliu de poze online, începi să îți creezi și un brand personal. Iar asta e cât se poate de bine. Când oamenii caută un fotograf, caută pe cineva la care a găsit asemănări când vine vorba de estetic și de stil. Iar asta merge dincolo de fotografiile tale.
Website-ul tău va comunica și stilul tău personal, care va deveni, practic, brandul tău.
Dacă faci poze frumoase, dar website-ul tău pare neîngrijit și deloc estetic, oamenii s-ar putea să se gândească de 2 ori înainte de a apela la serviciile tale.
Dar dacă acesta arată în același stil cu fotografiile tale, e catchy, îndrăzneț și plăcut ochilor, tocmai ai găsit rețeta câștigătoare.
Mai mult decât atât, dacă ești interesat în reclame plătite pe rețelele de socializare, website-ul tău poate fi centrul campaniilor. Am scris un articol întreg despre cum îți poți promova afacerea online, pe care îl găsești chiar aici.
Nu prea ai o afacere dacă nu ai clienți, nu?
Când vine vorba de aceștia, e un întreg proces de urmat: trebuie să le placă serviciul tău, să ții legătura cu ei, să le prezinți promoții, să știi ce cred ei despre tine și despre serviciul tău.
Dar, așa cum te așteptai deja, un portofoliu online facilitează și aceste lucruri. Le poți cere clienților tăi să interacționeze, să își lase adresele de email, pe care tu le poți ulterior folosi pentru a trimite promoții sau pentru un newsletter.
Sunt modalități simple, dar de impact prin care poți rămâne conectat cu clienții tăi și prin care aceștia se pot simți apreciați.
Iar dacă aceștia se simt apreciați, feedback-ul pe care îl vor lăsa va fi pe măsură.
Dacă până acum aveai dubii legate de crearea unui portofoliu online, acum nu mai ai.
Știi deja de ce ar trebui să ai propriul website. Am explicat și cum poți face asta ușor și fără să ai nevoie de calcule matematice avansate.
Dar dacă încă nu te-ai hotărât ce website builder să folosești, m-am gândit și la asta. Click aici pentru mai multe detalii.
Autor: Patrunjel Eduard
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: