Actualizare: 23 Ianuarie 2024
Promovarea produselor poate fi singurul mod prin care o afacere la început de drum, care se bazează pe un eCommerce, ar putea să ajungă vreodată cunoscută. Într-o piață suprasaturată, nu poți doar să-ți lași produsele pe un site web și să speri că acestea vor fi cumpărate - deoarece acest lucru este imposibil!
Primul lucru de care ai nevoie pentru a-ți promova produsele este un site web. Dacă nu ai unul, spre ce produse o să-ți trimiți clienții? Un simplu Facebook Shop nu e de ajuns pentru cineva care-și dorește cu adevărat să devină antreprenor. Creează-ți primul site web acum!
După ce ai creat casa potrivită pentru produsele tale, următorul pas natural ar fi marketingul produselor. O campanie de promovare a unui produs trebuie să fie una extinsă, complexă, care îmbină cât mai multe strategii de promovare a unui produs, pentru a ajunge la cât mai mulți clienți, prin diferite metode.
În articolul de azi vrem să vă prezentăm 14 metode de promovare a produselor cu ajutorul cărora să faci un plan de promovare a produselor. Prezentarea produsului e cheia - astfel, asigură-te că investești atenția și timpul necesare ca proiectul tău să aibă cu adevărat succes.
Conținutul articolului:
(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)
Printre metodele de promovare despre care vom discuta în acest articol sunt atât metode de promovare pe termen scurt și mediu, cât și cele pe termen lung. Toate metodele se întrepătrund pentru a ajunge în același scop - vânzarea produsului.
Metodele pe termen scurt și mediu sunt metode cunoscute și preferate de mulți oameni de marketing, deoarece pot fi considerate relativ ușoare de implementat.
Afilierea și recomandările sunt extrem de cunoscute la nivel mondial și o sumedenie de brand-uri aleg să-și facă reclamă cu ajutorul acestui tip de marketing. Afilierea, în sine, presupune recomandarea serviciului tău de către un client, în schimbul unui comision. Chiar și noi, la WebWave, avem această opțiune!
Ce presupune afilierea? Free marketing! Dacă oamenii se înregistrează, costul este minim. Dacă posibilii clienți recomandați nu se înregistrează, nu ai pierdut nimic. Costurile pe care recomandările și afilierea le presupun sunt minime spre 0, dar șansele să devii foarte cunoscut sunt foarte mari.
Campaniile plătite pot părea complicate, dar chiar nu sunt! Optimizările din ultima perioadă fac posibil pentru oricine își dorește să realizeze campanii pe Facebook și Google să poată să facă asta. Campaniile acestea nu trebuie să aibă un buget extraordinar pentru a avea succes în promovarea produselor cu ajutorul lor!
Remarketing-ul e un mod de a gândi promovarea produselor foarte productiv. Ideea acestuia e să aduci inițial cât mai mulți oameni pe site-ul tău web. Apoi, cu ajutorul reclamelor plătite de care am discutat deja mai sus, să le arăți anumite oferte pe care le-au pierdut.
Un alt tip de remarketing poate avea loc prin e-mail. Dacă cineva a adăugat în coș o parte din produsele tale însă nu a terminat achiziția, poate să primească un mail, la o perioadă, prin care îi oferi un cod de reducere pentru produsele rămase în coș. Acest mod de a face marketing îți poate aduce o rată de conversie foarte ridicată.
Un magazin online poate fi respectabil doar dacă are un număr de produse considerabil. Trei - patru produse nu pot reprezenta un magazin online. Astfel, un număr mare de produse îți poate oferi oportunitatea să crești valoarea coșului mediu.
Pentru asta, profită de opțiunea produselor recomandate și prezintă-i clientului tău o serie de produse cu un cost redus chiar înainte să apese pe butonul ”Cumpără”. Așa, poți vinde un număr mare de produse mai mici, dar care per total se adună la un cost impresionant.
Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
Lansarea produselor tale poate reprezenta un moment important pentru afacerea ta. Astfel, acest moment poate fi serbat printr-un eveniment de lansare a produselor. Acest lucru e posibil dacă business-ul tău are deja o comunitate în spate și este cunoscut la nivel cel puțin local.
Despre e-mail marketing am pomenit deja o dată, dar acolo am vorbit doar din perspectiva remarketing-ului. Acestuia i se alătura și alte tipuri de marketing prin e-mail, cel mai cunoscut fiind newsletter-ul.
Un magazin online poate trimite un newsletter lunar cu produsele noi sau cu ofertele din perioada următoare, pentru a crește vânzările și a promova noile produse.
Atunci când vrei să cumperi un produs, ai nevoie de o bază, de un fundament în care să ai încredere. Astfel, testimonialele pot reprezenta baza de încredere, unde posibilii tăi clienți văd păreri sincere din partea clienților care au achiziționat deja produsele tale.
Discounturile pot reprezenta, pentru mulți clienți, unicul motiv pentru care cumpără produsele tale. Acestea pot veni în diferite forme - clasicul procentaj redus, 1+1 gratis, cumperi 2 și al doilea produs este gratuit. Toate aceste opțiuni sunt viabile și ușor de gestionat atât de tine, cât și de clienți.
Promovarea produselor prin bannere este foarte la îndemâna, deoarece realizarea unui banner nu mai este complicată în anul 2024. Folosirea unor programe de design te ajută să creezi banner-ul pe care produsele tale îl merită și cu ajutorul cărora o să vinzi și mai multe produse.
Poți crea un nou banner pentru fiecare calup de produse noi sau pentru o campanie de reduceri masivă. Astfel, banner-ul poate fi schimbat o dată pe lună, având constant un vizual fresh pe site-ul tău web.
Lansarea produselor tale poate reprezenta un moment important pentru afacerea ta
Pagina de prezentare a produselor poate fi unul din motivele principale pentru care clientul tău cumpără (sau nu) un anumit produs. Experiența acestuia trebuie să fie una cât mai lină, rapidă și plăcută, pentru a te asigura că nu-l pierzi pe drum. Astfel, asigură-te că viteza de încărcare este cât mai mare, iar modul în care pagina este creată scoate în evidență produsul și nimic altceva.
Totuși, există și metode de promovare pe termen lung. Acestea trebuie întreținute constant, dar față de cele pe termen scurt și mediu, nu sunt costisitoare pentru buget.
O strategie de promovare importantă este SEO pentru companiile care vor să ajungă în fața unui număr mare de clienți. Cu ajutorul optimizării SEO a paginii produsului tău, acestea vor ajunge în fața unui număr mai mare de clienți. Astfel, atunci când optimizezi pagina de produs, asigură-te că optimizezi metatitlul, meta descrierea și heading-urile paginii!
Dacă vrei ca strategia ta SEO să aibă succes, trebuie să fii pregătit să creezi conținut calitativ. Dacă umpli un site sau o secțiune de blog cu anumite cuvinte cheie asta nu înseamnă că faci SEO - Google te va pedepsi pentru tactici neloiale.
Astfel, creează conținut calitativ, care o să fie considerat interesant de către utilizatorii tăi. Arată-le că-ți pasă de ei, nu copia conținut de la alții.
Giveaway-urile sunt o metodă foarte interesantă prin care poți aduce oameni noi spre comunitatea și brand-ul tău, promovând produse. În cadrul acestor giveaways, ceri oamenilor să dea share în schimbul unei șanse de a câștiga unul din produsele tale. E o idee pusă în practică de multă lume pe care ar fi păcat să o ratezi!
Influencer marketing-ul este poate una din cele mai noi metode de promovare a produselor, însă odată cu popularitatea platformelor precum Instagram și alte platforme de Social Media, aceste tipuri de promovare sunt din ce în ce mai întălnite. Practic, tot ce trebuie să faci este să contactezi un influencer, care are un număr respectabil de followersi, și să-i trimiți o parte din produsele tale. Acesta îți va promova produsul, iar o mare parte din influenceri nici măcar nu o să-ți ceară bani, atâta timp cât produsele respective rămân la ei.
Strategiile online a promovarii produselor este esențială pentru succesul unei afaceri în mediul eCommerce. Cu 14 metode de marketing online eficiente, de la campanii plătite și recomandări la strategii SEO și influencer marketing, articolul oferă o gamă variată de opțiuni. Într-o piață suprasaturată, un site web este fundamentul, iar investiția în prezentarea produselor și în planurile de promovare pe termen scurt și lung este crucială. Asigură-te că îți dedici atenție și timpul necesare pentru a construi o prezență online de succes și pentru a transforma vizitatorii în clienți loiali.
Metodele de promovare folosite pentru produse sunt diverse, dar ai nevoie de un site pentru a le pune în aplicare. Apasă aici pentru a-ți crea primul site web cu ajutorul WebWave.
Autor: Patrunjel Eduard
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: