Cursuri online de creare site web

Testează programul nostru pentru creare site web și obține acces la cursul online gratuit. La înregistrare îți vom expedia un mesaj e-mail cu un click către înregistrare la cursul online. La acel curs vei afla cum poți crea un site web gratis, singur și fără cunoștințe de programare.

Testează gratuit

Rata de respingere - sau bounce rate - reprezintă, în conformitate cu definiția Google, ”procentul de vizite în cadrul cărora este accesată o singură pagină înainte de părăsirea site-ului.”. Mai explicit, este momentul în care utilizatorul care ți-a vizitat acea pagină nu a făcut niciun fel de acțiune pe ea.

Când spunem acțiune, ne gândim la click pe Meniu, pe Contact, subscribe la newsletter sau, în general, dorința de a vizita și alte pagini ale website-ului tău. Însă pentru a avea posibilitatea de a exista o rată de respingere, ai nevoie de un website. Aici apare Webwave. Îți oferim posibilitatea de a construi un website simplu și rapid, fără nevoia de a avea cunoștințe în programare. Sună bine, nu?

Acum, să revenim la rata de respingere. Acest articol va acoperi mai multe aspecte, pentru a vă asigura că orice fel de întrebări sau nelămuriri aveți, legate fie de o rată de respingere foarte mare sau, în alte cazuri, una extrem de joasă, acesta va deține răspunsul întrebărilor voastre!

 

Conținutul articolului:

  1. Cum este calculată rata de respingere?

  2. Cum optimizăm rata de respingere?

  3. Concluzii

Alătură-te celor 200 000 de utilizatori, care creează site web gratis și fără cunoștințe de programare.

Programul pentru creare site-uri, WebWave, permite crearea paginilor web  în plină libertate. Poți începe procesul de creare site web de la o pagină curată sau folosește un șablon.

CREEAZĂ SITE-UL PROPRIU GRATUIT

Cum este calculată rata de respingere?

Este foarte important să cunoști care este rata de respingere a unor pagini importante ale website-ului tău, însă mai important este modul în care este calculat acest bounce rate. De ce? Pentru că abia atunci poți să îți dai seama dacă rata de respingere a unui website este ok sau nu.

Să luăm, spre exemplu, un blog. Dat fiind faptul că majoritatea conținutului de pe un blog este pur informațional, sunt șanse foarte mari ca rata de respingere să fie una crescută. Utilizatorii vor intra pe blog, vor primi informația de care aveau nevoie și după vor părăsi pagina. Însă când zic mare, nu zic de 100%. Ideal ar fi ca după ce citește un blog post, să își dorească să mai citească măcar încă unul. Astfel îți poți da seama dacă face parte din publicul țintă sau nu.

Sunt alte tipuri de pagini pentru care un bounce rate mare este total nerecomandat, cum ar fi meniul unui magazin de e-commerce. Acolo, ți-ai dori să ai o rată de respingere cât mai redusă. Cu cât aceasta e mai mică, cu atât utilizatorii îți accesează produsele în continuare.

Sunt 3 factori importanți care determină o rată de respingere mare:

  1. Calitatea conținutului sau a paginii este una foarte scăzută. Astfel, utilizatorul simte că nu merită să piardă timp pe acea pagină.

  2. Pagina nu respectă publicul țintă (Target Audience-ul), astfel acesta din urmă devenind neinteresat de un conținut ce nu-l reprezintă

  3. Vizitatorii au găsit informația căutată (ca în cazul blog-ului)

Astfel, după ce ți-ai dat seama care din factori îți afectează rata de respingere, poți trece la următorul pas, adică:

Cum optimizăm rata de respingere?

Cum optimizăm rata de respingere?

Există câteva metode de a optimiza bounce rate-ul, însă o să discutăm în acest articol doar de cele legate de conținut.

Astfel, odată ce ai observat o rată mare de respingere a unei pagini, trebuie să îți pui întrebarea: ”Care e următorul pas?”. De multe ori, următorul pas este analiza amănunțită a Google Analytics. Fii foarte atent la toate detaliile pe care Google Analytics ți le dă legat de utilizatorii website-ului tău și modalitatea în care aceștia îți folosesc website-ul.

În urma acestor date, îți poți face o imagine de ansamblu legată de experiența user-ului pe website-ul tău. Aceste statistici îți răspund la nelămuririle legate de cât de plăcută este experiența pentru utilizatorii tăi, care sunt ariile în care website-ul tău nu performează pe cât de bine ți-ai dori sau care este următorul pas în strategia ta de marketing.

De asemenea, o altă modalitate de optimizare a ratei de respingere este îmbunătățirea conținutului. Intră în contact direct cu comunitatea ta și cere-le părerea. Află de la ei ce și-ar dori să vadă în materie de conținut, care ar fi următoarele articole sau videoclipuri pe care clienții tăi le-ar dori pe website.

Dat fiind faptul că majoritatea conținutului de pe un blog este pur informațional, sunt șanse foarte mari ca rata de respingere să fie una crescută

Un alt factor important pe care website-ul tău trebuie să-l dețină este optimizarea website-ului pentru folosirea pe telefonul mobil. Din ce în ce mai mult trafic vine din partea dispozitivelor mobile, astfel fiind obligatoriu pentru orice website, fie el un magazin, un blog sau un simplu landing page, să fie optimizat pentru mobil. Gândește-te cum ți s-a schimbat ție viața de când au apărut smartphone-urile. Sunt sigur că de multe ori, dacă nu e urgent, nici măcar nu deschizi laptopul sau computerul personal. Verificăm mail-ul pe smartphone. Vorbim cu clienți pe social media. Suntem conectați total, atât în mediul de business, cât și în mediul personal. Deci de ce am pretinde ca website-ul nostru să nu fie adaptat cerințelor anului 2019?

Revenind la optimizarea ratei de respingere. O rată mare de respingere mai poate semnala un lucru extrem de periculos pentru website-ul tău, și anume încărcarea grea a paginilor. Astfel, sunt șanse foarte mari ca dacă utilizatorul așteaptă mai mult de 2 secunde, acesta să părăsească pagina ta. Testează această viteză pe Page Speed Insights și vezi cum se descurcă pagina ta! Acest tool îți va oferi nu doar viteza, ci va și compara cu cele mai rapide website-uri din industrie și îți va da sfaturile necesare pentru a îmbunătăți acest indice.

 

Concluzii

Rata de respingere este un indice esențial pentru website-ul tău. Aceasta determină calitatea conținutului tău, cât de bine ți-ai ales publicul țintă sau cât de bine este optimizat website-ul tău. De asemenea, bounce rate-ul poate fi un indice bun legat de conversiile tale, în cazul în care deții un magazin online. Dacă ai schimbat conținutul sau o parte a design-ului recent, iar bounce rate-ul tău este îmbunătățit, poți considera că metodele tale au adus succes.

Acum că ai toate datele, echipa Webwave îți urează mult noroc în optimizarea ratei de respingere. Dacă nu ai încă un website, apasă aici și lasă-ne să te ajutăm!

Articole similare pe care trebuie să le citești:

Autor: Patrunjel Eduard

Ce este rata de respingere?
10/12/2019

Ce este rata de respingere?

WebWave - program pentru creare site web

Începe acum

PANOUL WEBMASTER

LOGIN

Logo, WebWave - program pentru crearea site-urilor web

Creează Site-uri Web Uimitoare cu ajutorul platformei WebWave ! 
Începe cu o pagină curată sau alege un șablon deja optimizat pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile cerințe.

Panoul webmaster

Acest WebSite a fost creat în totalitate cu ajutorul Platformei WebWave (Program Gratuit pentru crearea Site-urilor Web).
Această pagină utilizează module Cookie. Află mai multe

CUNOAȘTE-NE MAI BINE ÎN REȚEA

ÎNCEPE ACUM

EN

PL

PROGRAM

wEBwAVE

Tutoriale

Prețuri

Pentru clienți