Crearea unui pop-up este o strategie de promovare și marketing deja cunoscută de către majoritatea deținătorilor de site-uri web. Totuși, pop-up-ul nu poate fi pur și simplu creat și lăsat acolo pe site. Fiecare strategie de marketing pe care o pui în aplicare trebuie să aibă niște reguli stricte, care dacă nu sunt respectate vor asigura eșecul încercărilor tale.
Vrei să îți prezinți afacerea prin intermediul digital? Ești sigur că poți ajunge în fața mai multor persoane cu ajutorul unui site web realizat la standarde înalte? Hai pe WebWave și fă cunoștință cu platforma noastră, creată special pentru nevoile tale!
Articolul de azi vine în completarea celui legat de avantajele și dezavantajele unui pop-up, pentru a ne asigura că faceți corect acest demers al pop-up-ului! O să discutăm punctual, pentru fiecare regulă în parte, deoarece doar așa putem înțelege pe deplin nevoia unui pop-up corect realizat. Deci? Care sunt regulile de care tot pălăvrăgim?
Reguli de respectat pentru crearea unui pop-up:
(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)
Trebuie să ai un pop-up optimizat pentru dispozitivele mobile
Trebuie să ai un Call-to-Action foarte clar și bine evidențiat
Dacă ești un cititor dedicat al blogului nostru, probabil știi deja că mai bine de 50% din traficul online vine de pe dispozitive mobile. Smartphone-urile au devenit o extensie a noastră, astfel le ducem după noi oriunde e nevoie.
Utilizatorii site-ului tău îți vor vizita cu siguranță site-ul și prin intermediul dispozitivelor mobile. Astfel, dacă vrei ca pop-up-ul tău să dea roade, aceștia ar trebui să-l poată accesa chiar și de pe mobil.
Un alt factor important al unui pop-up optimizat pentru dispozitivele mobile ar fi modul în care acesta arată pe dispozitivele mobile. Nu este important doar să se deschidă și pe dispozitivele mobile, ci trebuie să și arate ideal, cel puțin la fel de bine ca pe desktop.
Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
După cum am spus deja, este foarte important modul în care pop-up-ul tău arată pe site-ul tău. Pentru a asigura o experiența a utilizatorilor cât mai completă, pop-ul trebuie să nu fie prea în fața ta. Practic, acesta trebuie să fie văzut, însă să nu obstrucționeze în totalitate vederea utilizatorilor.
Dacă folosești un background întunecat semi-transparent, vei permite utilizatorului să vadă în continuare conținutul pe care-l privea. De asemenea, poți alege să poziționezi pop-up-ul chiar undeva în dreapta sau stânga ecranului, pentru a lăsa utilizatorii să continue fără mari probleme experiența pe site.
Unii deținători de site-uri web cred că dacă nu dau șansa clară unei persoane să închidă pop-up-ul o să aibă un avantaj, deoarece aceștia vor fi aproape obligați să își lase adresa de mail. Totuși, acest tip de pop-up este privit cu ochi foarte răi de utilziatori.
Mulți dintre ei vor prefera să iasă de pe site decât să îți lase adresa de mail, mai ales că tu i-ai obligat să facă ceva. De asemenea, acest tip de pop-up va fi extrem de problematic și din perspectiva motoarelor de căutare - Google nu îți va promova site-ul pentru niciun cuvânt cheie din site-ul tău. Astfel, dacă vrei să ajungi în fața utilizatorilor tăi și dacă vrei ca aceștia să rămână pe site, lasă-i pe aceștia să închidă simplu și clar pop-up-ul.
Mai bine de 50% din traficul online vine de pe dispozitive mobile
Am discutat deja destul despre mobil - trebuie totuși să ținem cont de versiunea de desktop. Pentru aceasta, recomandăm să folosești imagini - acestea se încarcă mult mai ușor pe versiunea de desktop și sunt mult mai vizibile de pe un laptop sau un calculator.
De asemenea, o imagine pe versiunea de mobil poate înlesni puțin funcționarea site-ului tău și mai ales încărcarea pop-up-ului. Tot timpul trebuie să ai în minte funcționalitățile pop-up-ului și abia apoi să te gândești și la modul în care arată acesta.
În ceea ce privește imaginile, poți folosi fie logo-ul companiei tale, o poză sugestivă sau o imagine de pe internet. Asigură-te că folosești o imagine a căror drepturi de autor îți permit acest lucru!
Care este scopul pop-up-ului tău? Vrei să strângi cât mai multe mail-uri? Vrei să trimiți oferte potențialilor clienți? Poate că vrei ca oamenii să te sune direct pe numărul firmei tale! Indiferent de scop, CTA-ul tău trebuie să fie unul extrem de clar, simplu și, nu în ultimul rând, unic - în special în cazul aplicării CTA-ului pe un landign page.
”Dă click aici pentru a ne suna, da e-mail și cumpăra un produs” nu este un CTA clar - deoarece rogi oamenii să facă 3 acțiuni simultane. Astfel, aceștia vor fi confuzi și vor alege să nu mai facă nicio acțiune!
Atunci când creezi un pop-up, poți alege după câte secunde dorești să apară utilizatorilor tăi pop-up-ul. De asemenea, poți alege și după cât la sută din site-ul tău să apară acesta sau dacă vrei ca pop-up-ul să apară doar pe o anumită pagină specială.
De asemenea, poți alege locul. Vrei să ai un pop-up centrat sau ai alege mai bine să folosești un pop-up care să apară din lateral? Decizia este a ta, dar asigură-te că o iei în funcție de nevoile afacerii tale!
Dacă informația din pop-up nu e utilă, cum ai putea să pretinzi ca utilizatorii tăi să dea curs cererii tale? Practic, dacă nu le oferi nimic concret și util, aceștia nu vor dori să îți ofere mail-ul tău.
Oferă-le un e-book, un white paper sau cel puțin un articol pentru a te asigura că aceștia învață direct de la afacerea ta. Dacă antrenezi clienții, aceștia se vor întoarce constant la tine!
Hai pe WebWave să îți creezi propriul site web cu ajutorul șabloanelor create de specialiștii noștri. Îi vei oferi site-ului tău web atenția de care are nevoie!
Autor: Patrunjel Eduard
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: